Ivan Špirakus - INSIA

Tak se to nakonec podařilo! V nekonečných diskusích na téma MLM vs. pool se často opakovalo tvrzení zastánců poolového modelu, že neznají nikoho, kdo by přešel z poolu do MLM. Přechází se prý pouze opačným směrem. Také jsem osobně o nikom takovém nevěděl. Ovšem Petr Stuchlík si dal tu práci a v článku na investujeme.cz nám přinesl dojemný příběh Tomáše Janouška, který popisuje své prozření a návrat z poolu (BT) zpět do MLM.

spirakus 

Ivan Špirakus

Generální ředitel společnosti INSIA

Jako pojišťovací makléř pracuji více než 20 let. V roce 2004 jsme středně velkou makléřskou firmu přetvořili na organizaci poskytující kvalitní zázemí a podporu dalším zprostředkovatelům. Společně tak budujeme jednu z nejvýznamnějších makléřských firem na našem trhu. V roce 2011 jsme navázali strategické partnerství s Marsh, největším světovým pojišťovacím makléřem a s cílem společně vybudovat síť INSIA v Evropě.

Články:

 

Pravda, je otázkou, jaká je vlastně jeho skutečná profesní historie, protože Registr ČNB eviduje vznik jeho oprávnění PPZ v roce 2006 (bylo mu tehdy 20 let), avšak v historii vazeb je uvedeno pouze Fincentrum, od roku 2012. Neúplná evidence ČNB jistě není vina pana Janouška, bohužel nám však znemožňuje ověřit dobu, jakou strávil v předchozích firmách.

Mediální tažení Petra Stuchlíka

Systematické a dobře promyšlené mediální tažení Petra Stuchlíka (dokonce s podporou svého konkurenta Petra Hrubého z BC) proti poolům, tak bylo ozdobeno pomyslnou třešničkou na dortu. Série článků na investujeme.cz, video vzkaz z cesty do Miami na konferenci časopisu Profi FP, články a vložená příloha do téhož časopisu a nyní skutečný příběh navrátilce z poolu do lůna MLM. Je třeba objektivně přiznat, že v mediální prezentaci se Petr opravdu dobře vyzná a vůbec to nedělá špatně. Klobouk dolů.  Jsem opravdu zvědavý, jak to bude dále pokračovat.:-)

Po přečtení článku se mi však hned vybavila scéna ze Švejka, kdy na kázání opilého feldkuráta Katze ve vězeňské kapli začne Švejk v podvlékačkách plakat, aby mu udělal radost. A posléze s upřímným úsměvem prohlásí „ Poslušně hlásím, že se mi zdálo, že tomu vašemu kázání chybí aspoň jeden napravenej hříšník“. A přesně takového „napraveného hříšníka“ nám Fincentrum nyní představilo.

Příběh Tomáše Janouška

Co však ukazuje samotný příběh Tomáše Janouška (dále TJ)? Je opravdu potvrzením toho, že ve svobodných poolech poradce nefunguje a v drillových MLM ano? V žádném případě! Stačí, když si text pozorně přečteme a rozebereme jeho dosavadní kariéru:

1) Začátky v Broker Consulting:  2006 – 2010

Z textu vyplývá, že TJ se ve 20 letech, zcela bez zkušeností v oboru pokoušel o manažerskou kariéru („snažil jsem se budovat síť“) a přitom se mu jeho nadřízení vůbec nevěnovali. Byl zjevně „systémově znáborován“ krátce po škole, či ještě na ní, bez praxe v zaměstnání. Klasické MLM schéma, které na velmi mladé lidi stále spolehlivě funguje – sice nic neumíš, ale u nás budeš za rok „Manažer“. Je zřejmé, že jako nevyzrálý člověk potřeboval osobnost, která by jej profesně vedla a bohužel ji v BC nenašel („dospěli jsme k rozkladu regionálního ředitelství“)

2) Broker Trust:   2011 – 2012

Frustrovaný TJ se v rámci naštvání po změně kariérového plánu v BC spolu s kamarády rozhodl přejít do poolu kvůli vyšším provizím. Opět však nemá silného „šéfa“, jeho „skupina“ postupně narůstá z 8 až na 50 lidí a nemá jasné vedení, které by o se poradce staralo. TJ se tak fakticky musí starat sám o sebe, k čemuž bohužel nemá dostatečnou vlastní motivaci a schopnosti („Neustále jsem o sobě slyšel, že mám obrovský potenciál, ale nikdy jsem ho nedokázal proměnit“). Obchodně jde dolů, protože nad sebou nemá MLM bič. Navíc skupina jako celek musí plnit plán, aby si udržela provize. Není tu ale nikdo, kdo by jej k tomu motivoval a systematicky s ním pracoval („V broker poolu jsem neměl nikoho, kdo by mě vedl a ukázal mi správný způsob“). Není tu ani žádný tým, který táhne za jeden provaz („…nezajímalo mě, že ostatní „z naší skupiny“ nic nedělají“). A 50 lidí je zřejmě moc na vytvoření kvalitní pracovní atmosféry.

3) Fincentrum: 2012 – nyní

TJ konečně potkává „svého šéfa“, nepochybně schopného Martina Karlíčka z FC, který v něm rozeznal potenciál a pochopil, co mladý muž potřebuje. Pod jeho vedením začíná konečně pořádně pracovat, poctivě náborovat, pohybuje se mezi „úspěšnými“ na školeních a posléze vydělává více peněz než v poolu. Návrat ztracené ovce je dokonán. S odstupem hodnotí pozitivně i své začátky v BC, přínos MLM pro své výdělky a veřejně zavrhuje pool jako „systém, v němž poradci umírají“ – viz články Petra Stuchlíka.

Nejde o spor pool vs. MLM

Co nám ale celý tento vlastně příběh říká?  Je to o sporu pool vs. MLM? Vůbec ne, pouze se potvrzuje, že všechno je o lidech. A na ty měl bohužel TJ jak v BC tak v BT prostě smůlu. Kdyby přešel do poolu pod vedení kvalitního manažera, jako je třeba jeho nynější vedoucí Martin Karlíček a do firmy, která dobře a průhledně funguje, troufnu si tvrdit, že bychom tento příběh nikdy nečetli a TJ by byl dnes v poolu maximálně spokojen.

Každopádně, i kdyby takových případů jako je Tomáš Janoušek, tedy úspěšného přechodu z poolu do MLM bylo i více, statistika je neúprosná. Řádově vyšší počty poradců úspěšně přecházejí opačným směrem. Voda nepoteče do kopce a poradci nepřestanou z MLM ve velkém odcházet do poolů.

Ponaučení

Rád bych však Petru Stuchlíkovi i Petru Zámečníkovi za ten článek opravdu poděkoval. Pomohlo mi to uvědomit si některé důležité souvislosti a posunout se na mé cestě opět kousek dopředu. Osobně si z toho příběhu beru několik poučení pro INSIA:

  • je velmi důležité, aby majitel členské firmy sítě INSIA byl výrazná podnikatelská osobnost, která dokáže motivovat nejen sama sebe, ale hlavně své spolupracovníky
  • je správné, že INSIA nepřijímá sólisty, obchodníky, kteří nechtějí být v týmu
  • dobře fungující firma v INSIA by měla mít jen takový počet lidí, které sami majitelé dokáží přímo řídit a pracovat s nimi na jejich růstu odborném i obchodním
  • pro dlouhodobý úspěch spolupráce s partnery je klíčové nastavit pevná a jednoduchá pravidla, která budou jasně a zřetelně sdělována všem a nebudou se, pokud možno, měnit
  • je dobře, že INSIA nemá pro franšízanty zavedeny plány a objemy produkce na obhajování výše provizí

Za jakých okolností má smysl přejít z poolu do MLM? Díky za Váš komentář!

komentářů 23
  1. Vít Suchý 5 roky

    za sebe otevřeně říkám –

    1) nechtěl bych pracovat v žádné firmě, kde nade mnou přímo stojí majitel
    2) nechtěl bych pracovat v žádné firmě, která je jen tak velká (malá), že ji přímo řídí její majitelé
    3) nechtěl bych pracovat ve firmě, která systémově neumí vytvořit prostor pro realizaci “sólisty”

    …takové podmínky považuji za značně frustrující pro osobní rozvoj…

    6

    2
    • Author

      Jak říká klasik, někdo rád holky, jiný vdolky :)

      Faktem zůstává, že:
      Segment malých a středních firem hraje v hospodářství České republiky významnou roli. Na celkové zaměstnanosti se dlouhodobě podílí zhruba polovinou, na výstupech z ekonomiky přibližně třetinou. V letech 2009 a 2010 vytvářely malé a střední firmy 32,1 %, resp. 32,6 % nominálního HDP ČR a 35,6 %, resp. 36,1 % hrubé přidané hodnoty.
      http://www.czso.cz/csu/tz.nsf/i/malym_a_strednim_podnikum_v_cr_dominuji_nejmensi_firmy20130301

      Ale hlavně – naprostá většina dnešních velkých firem byla kdysi založena a první zaměstnanci přímo řízeni jejich majiteli – a že by se pod vedením lidí jako Bill Gates, Henry Ford, Steve Jobs či Tomáš Baťa (a tisíců dalších vynikajících podnikatelů) nedalo profesně rozvíjet ? To myslíte vážně ?

      3

      0
      • Vít Suchý 5 roky

        Děkuji za statistická data…odpovím všem najednou – jen jsem bezprostředně reagoval na poslední část článku s odrážkami Ponaučení.

        A opravdu bych já osobně nechtěl pracovat pod “stropem” majitele firmy v kontextu toho, co tu píšete, že …” ◾dobře fungující firma v INSIA by měla mít jen takový počet lidí, které sami majitelé dokáží přímo řídit a pracovat s nimi na jejich růstu odborném i obchodním…”

        No a tuhle tezi si tedy rozhodně nemůžu spárovat s nějakým plánovaným růstem…

        2

        2
    • Pane Suchý, mluvíte jako zaměstnanec. Vůbec Vám nerozumím. Respektive zásadně s Vámi nesouhlasím v bodech 1 a 2.

      Zajímalo by mě, jak podle Vás vznikla spousta velkých společností? Spousta z nich od nuly vyrostla, to znamená, že řídit to tam pravděpodobně musel majitel.

      0

      0
    • A ještě mi prosím řekněte, jak podle Vás souvisí bod 1 a 2 s tímto článkem?

      1

      0
  2. Roman Kolář 5 roky

    No tak máme jeden krásný příklad toho, že někdo může přejít tam i zpět. Neříká to vůbec nic jiného, než to, co tu již řadu měsíců píšu a to je jakýsi soulad se svojí firmou. TJ ho neměl ani v BC, ani v BT a našel ho v FC díky svému manažerovi. Když přechází člověk z MLM do BP, musí si uvědomit, že zároveň s tím bude muset pravděpodobně měnit i styl svojí práce. Někdo velmi výrazně a někdo třeba také vůbec. Pokud přechází jen a pouze kvůli penězům a nic víc za tím již nestojí, tak ať raději zůstane tam, kde je. A jestli jediným a hlavním motivem přechodu TJ byla provize, pak sklidil zcela logicky to, co zasel. Zcela evidentně neznal vnitřní fungování firmy, kam nastoupil. Cituji: “K systému, jakým to přesně funguje, jsem se nikdy nedostal.” Ale když neznám funkci systému, jak do něj můžu vodit další lidi? Když neznám fungování systému, jak v něm mohu cokoli tvořit? Mimochodem, i v poolech může mít hráč svého trenéra. Jen jich nemusí mít pět.
    K příspěvku pana Suchého nade mnou. Tak je to přece pane Suchý naprosto v pořádku. Když to nechcete, tak to přece nebudete dělat, to je rozhodnutí každého z nás zvolit to, co mu vyhovuje. A nemyslím si, že nelze vytvořit prostor pro sólistu. Myslím si, že je to přesně naopak. Jako sólista jsem do Insie přišel. A to s obrovskou úlevou, že už mi nikdo nebude dvakrát za rok měnit pravidla hry nebo mě nutit do věcí, které dělat nechci.

    6

    0
  3. Jan Skrbek 5 roky

    Možná bude i zajímavý pohled na portfolio produkce dotyčné “Bílé Vrány” dále jen BV

    Každý ze systémů bude vyhovovat jiným lidem. Ten, kdo píše IŽP a jiné drzhy ŽP, teoreticky mu může vyhovovat systém MLM. Všechna školení, porady, software a jiné berličky mu naservírují a manažeři rádi uvidí přinesené “body, jednotky” či jak se ekvivalenty peněz v MLM nazývají. Za ostatní pojistné produkty nezaplatí skoro nic, resp. po nějakou dobu ano, pokud jste na vysoké pozici. Následně ale zjistíte, že tyto produkty nemají adekvátní “bodové” ohodnocení a propadáte kariérním plánem níž a níž. A ačkoliv děláte svou práci kvalitně a z pohledu dlouhodobé stability jdete správnou cestou, někdo jiný okolo vás napíše 2 IŽP “na spoření” a “bodů” má 100 x více než vy. No a pak se třeba někdy i nadějete kariérových změn apod.

    V brokerpoolu je podle mého názoru situace jiná. Vy jste firma, vy máte své cíle, záměry, směr a vizi, kudy a kam chcete jít, vy máte své spolupracovníky, kterým zajišťujete servis a poskytujete přidanou hodnotu, kvůli které s vámi spolupracují.

    A tak se musíte chovat a každodenně jednat. Pokud to BV neusnesl, nechť zkusí restart :-)

    Nicméně, trochu mi to připomíná definici šílenství, “dělej ty samé věci a očekávej jiné výsledky”

    1

    0
    • Vít Suchý 5 roky

      Pane Skrbku, nevím odkud jste, ale potíž je v tom, že právě MLM je autorem systému “firma ve firmě” a ne pool. A v MLM existuje spousta variant, nemusí se jednat jen o obecně zjednodušovaný model, který popisujete.

      0

      0
      • Jan Skrbek 5 roky

        Milý Víte, MLM je autorem systému “OiO” firma ve firmě, nicméně ta je vlastní řekněme samospotřebitelským MLM, kdysi zastoupenými třeba Am.ay.

        MM v nabízení finančních produktů sice hlásají systém “firma ve firmě”, ale realita je jinde. Pracujete tam z 99% jako OSVČ pod vedením lidí, kteří častokrát nemají základní znalosti z oboru, ale “umí náborovat”. Firma vám pak několikrát změní kariérní plán, aniž by vás upozornila atd.

        Kariéra vás v podstatě nutí se orientovat na bodově hodnotné produkty nikoliv na kvalitu.

        Ať má každý to, co mu vyhovuje, ta svoboda volby je parádní. Lidi z MLM, které jsem na trhu potkal a potkávám mám dojem, že jsou otroky systému a ani už to vymývání hlav na ně moc nefunguje. Jen se bojí odchodu jinam

        3

        0
        • Vít Suchý 5 roky

          pane Skrbku, nemůžete definovat nějaké obecné negativní schéma jen na základě vašeho osobního názoru.

          Já mám úplně jiné zkušenosti a to co popisujete je mi na hony vzdálené…

          1

          2
          • Jan Skrbek 5 roky

            Ještě jednou dobrý den, zeptejte se lidí z firem jako BC, FCTR, Partners a dalších, kolikrát jim třeba za dobu jejich působení změnili kariéru :-)

            1

            0
      • Roman Kolář 5 roky

        Donívám se, že je úplně jedno, kdo je autorem, dříve, či později tak jako tak dojde k jiným schématům, které si vynutí doba a to zcela nezávisle na tom, zda MLM existuje nebo ne. Jeho prvopočátek, když už jsme u toho, nebyl v tom, že někdo chtěl budovat svoji firmu a hledal pro tuto možnost nějaké zastřešení, prvotní byla snaha výrobce prodat co nejvíce a použil na to hmotnou motivaci ve formě vidiny velkých peněz. První multileveláci byli pašeráci alkoholu. Jistě nepašovali alkohol kvůli tomu, že si chtěli stavět svoje firmy, pašovali je pro prachy a distributor nebo výrobce nad nimi, přemýšlel o tom, jak by jejich počet zmnožil. Proto je logicky zainteresoval na výsledku prodeje těch, které natahal pod sebe. A tyto věci zůstali bohužel MLM vlastní až do dnešní doby. Jejich důsledkem jsou i finanční tragedie, kdy člověk s vizí velkých výdělků, končí nešťastný a s pocitem podvedení s finanční ztrátou. Budování skutečné vlastní firmy je u většiny těchto organizací pouze domnělé. Pokud to člověku zde pracujícímu nevadí, tak je to ok. Většinou se ale potkávám s opakem. Popisuju jen to, co jsem za ta léta, co jsem v obchodě, už viděl.

        2

        0
        • Vít Suchý 5 roky

          pane Koláři, opět jste s vizionářskými přeludy nezklamal…

          0

          2
          • Roman Kolář 5 roky

            Na tom přece není nic vizionářského. Nepsal jsem nic o tom, že tak funguje právě Vaše firma, píšu o tom, co jsem reálně viděl a zažil. Tím méně se bude jednat o přelud. A co se týká vašeho konstatování: …potíž je v tom, že právě MLM je autorem systému „firma ve firmě“ a ne pool… tak v tom jednak nevidím vůbec žádnou potíž a jednak vůbec nechápu, z jakého důvodu by to mělo MLM upřednostňovat. Jsou to dva modely a každý má nějaké principy, na kterých stojí. Obchodník může přejít z MLM do BP a jak je vidět, pokud zjistí, že tudy cesta nevede, tak může realizovat cestu zpět. Ze zkušenosti desítek hovorů, které jsem s různými lidmi na toto téma vedl, si ale dovolím tvrdit, že komplikace při přechodu z MLM do BP, jsou daleko větší, než obráceně. BP se stal konkurentem a tak to prostě na trhu chodí. Ani pool není nic, co by se tu objevilo z ničeho. Původně to povětšinou byly firmy, které měly vlastní obchodníky a posléze otevřely svoje dveře i obchodníkům nebo menším firmám, pro které bylo obtížné nebo příliš nákladné spolupracovat s pojišťovnami napřímo. Vznikla tak možnost o které se v této diskuzi již mluvilo rovněž a to je budování vlastní firmy. Akorát na jiném principu. Kdyby neexistovaly MLM organizace, je z logiky věci pravděpodobné, že takové organizace by vznikly v našem oboru stejně. Je to zcela logické spojení menších subjektů s cílem levnějšího provozu a lepšími finančním zázemím. I to je další rozdíl mezi prodejem výrobků a zprostředkováním finančních služeb. Obchodníci vitamínových doplňků by se do firem spojovali dosti nepravděpodobně.
            Je to normální konkurenční prostředí. MLM musí pracovat tak, aby ho lidi neopouštěli, ale neměl by tak činit nesmyslnými pokutami a konkurenčními doložkami, stejně tak musí pracovat BP. I jemu se může stát, že mu jakýkoli jiný model může brát obchodníky. Majitelé mlm ukazují, v čem je výhoda jejich firmy, majitelé poolu to dělají stejně tak. Opravdu na tom nevidím nic vizionářského, je to prostá realita.

            2

            0
    • Vašek Kott 5 roky

      Proč se tedy v poolech dělají stejné prasárny jako v mlm?

      0

      0
      • Roman Kolář 5 roky

        Včera jsem na toto téma vedl zrovna jednu diskuzi, v níž jsem použil větu, že BP není zcela logicky zárukou toho, že dotyčný obchodník klienty nepodvede, stejně tak, jako neznamená MLM špatnou práci. Tak to prostě je. I do poolu může přijít člověk, jehož cílem může být nahrabat a zmizet. Celý problém leží z velké části v tom, co jsem psal nahoře. Já jsem třeba šel do poolu kvůli tomu, abych si některá pravidla mohl nastavit sám a mohl budovat skutečně svoji vlastní firmu. A také jsem v tu chvíli logicky musel brát na vědomí, že některé věci budu muset dělat prostě jinak. Do poolu ale pochopitelně chodí i ti ostatní, pro které může být stimulem pouze finanční stránka věci. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že změnit myšlení některých přicházejících obchodníků, je velmi těžké. Někdy to musíte dělat krok po kroku.

        1

        0
  4. Jan Fiala 5 roky

    Asi budu za kacíře, ale co už. MLM je výborný obchodní systém, ale zapomíná se na jeho myšlenku. Tou je, že místo aby se investovalo do reklamy, propagují výrobky distributoři. Proto dlouhodobě fungují jen ty MLM, jejichž výrobky nezakoupíte jinde.

    Jaký ale má smysl takto prodávat finanční produkty, vesměs IŽP, které by si mohl každý uzavřít (při troše soudnosti spíš neuzavřít) na pobočce konkrétní insticuce? Prodejci v těchto MLM sítích duplikují pracovníky bank a pojišťoven a neušeří ani nepřinesou klientovi nic (jen vítr v peněžence).

    0

    0
  5. Dobrý článek, děkuji.
    Ono to je prostě o lidech. Je to o jejich motivaci a schopnostech.
    Zamysleme se každý nad tím, co vlastně muselo být uděláno, aby člověk dokázal přejít ze zaměstnance na OSVČ. No a přechod z MLM do poolu je vlastně to samé.
    Je to celé o tom, jak se ze zaměstnance stát živnostníkem (OSVČ) a následně podnikatelem (přechod do poolu).
    A to že to nezvládne každý?
    Je to dobře nebo špatně?

    5

    3
  6. Jakub Vít 5 roky

    Hrozně mě baví sledovat, jak “strukturální firmy” šijí do poolů. Jednoznačně je to výsledkem toho, jak poradci odcházejí z MLM struktur a jak moc pooly leží v žaludku šéfům nahoře. Každý příčetný poradce, který umí počítat, pozná kolik provize končí ve struktuře, že? :)
    Myslím, že pokud je hlavním argumentem, že si poradce v FC, nebo BC vydělá více nebo méně, tak jsou pánové úplně mimo. Poradenství je snad o kvalitní službě klientovi, o komplexních informacích a přehledu na trhu. Nebo ne?

    3

    0
  7. Bohumil 5 roky

    Pro distribuci zboží jsou nastaveny různé systémy. Jde o to přesvědčit občana, že něco potřebuje a některé systémy se k tomu hodí více a jiné méně. Benzín a nafta je na benzínkách už desítky let, když občan potřebuje benzín, ví co má dělat. Určitě byly v minulosti snahy dostat benzín ke spotřebiteli jinak než přes benzínky, ale nebyly úměrné vydané energii, dnes jsou to sítě jenž fungují na principu pronájmu jednotlivých prodejen, podobně jako je to u fast foodů. Když máte produkt a je dobrý, ale na trhu již existuje konkurenční, tak dodávat jej do sítě prodejen může být neproduktivní obzvlášť když síť prodejen je přátelská pro konkurenční výrobek. Proto někteří vsadili na přímý prodej a vytvořili systém MLM. AV…N, AM..AY, ZEP……R, atd… Pro atraktivnost a snaživé vytvořili karierní řád, který je dán produkcí svým způsobem jde o jinou podobu obchodního oddělení ve standardních firmách. Majitel MLM systému je v podstatě obchodní ředitel daného produktu, který přes tento systém prochází. U poolu to je obdobné. Na konci obou systémů musíte mít někoho kdo produkt spotřebiteli představí, vysvětlí a uzavře kontrakt. Který systém se pro to využívá je celkem jedno. Důležité je co těmto koncovým hráčům z těch systémů jde za informace a kolik za to musí do systému platit. (vzdělávání, produkty-šíře a zpracované produktové listy a jejich aktualizace, jasná definice přerozdělování celkových provizí, nutnost plnění obratů atd…). Někdo potřebuje vodit za ruku což více dělá MLM svým karierním řádem a pracovními postupy. Někdo rád tvoří a zde je lepší POOL, dává přístup k produktům a ostatní je na distributorech. Klidně se může stát, že si distributor vytvoří svůj vlastní MLM systém pro distribuci, ale produkty nakoupí v POOL :-). Pokud někdo přechází z POOL do MLM a někdo z MLM do POOL, tak jen proto, že je s něčím nespokojený. Stejně jako ve vztazích mezi ženou a mužem (hledají milence či milenky)…atd. Nespokojenost může být s čímkoliv (drahý provoz systému – malé provize, špatná interní komunikace – pozdní informace, nevhodní lidé na vedoucích pozicích – nezájem o lidi, pocit ždímání poradců – nepřiměřené zisky systému, atd…). Důležité je říkat reálné informace a prezentovat výsledky pravdivě. Každý si musí uvědomit co chce dělat. Chci-li pracovat s kupujícími přímo, komunikovat s nimi a realizovat s nimi jejich potřeby, tak na to mám jen 24 hodin denně a výše výdělku závisí jen na rychlosti a minimální chybovosti poradce či makléře. Dá se určit jaký výdělek(celková provize od poskytovatele produktu) lze takto realizovat a kolik se v kterém systému platí za správu a přístup k produktům. Chtějí-li to oba systémy dělat s vizí kvalitních poradců na konci řetězce, tak přepočtem zjistíme, že do systémů se nakonec rozpustí podobná část provize a pokud ne, tak něco bude trpět (vzdělávání, makléř, systém, atd…) Souboj mezi MLM a POOL o poradce či makléře bude do budoucna v tom, který systém dokáže fungovat levněji, který systém nabídne makléřům lepší servis. ČNB stanovuje minimální znalosti, ať ten či ono systém by měl spotřebitelům nabízet kvalitní lidi po stránce morální a odborných znalostí, ale bohužel hon za maximálními zisky a snahou o obsazení trhu, mohou jít někteří tzv. přes mrtvoly a třeba i poškozovat spotřebitele. I zde je místo pro boj na trhu, věřím, že spotřebitel je více méně normální a chápe, že v současném lidském systému bytí není nic zdarma a kvalita něco stojí. Velkou službu nám v tom dělají oděvní a automobilové značky. (Da…ia, Mer….es, Pros…..ov, Ar…ni). Závěr:
    1, MLM- systém je vhodný pro svým způsobem zaměstnance (OSVČ), kteří potřebují jasný řád a pravidla.
    2, POOL-systém je vhodný pro tvůrce, kteří chtějí dávat práci, tvořit vlastní systém (třeba i na bázi MLM) a POOL používají k získání produktů do svého systému a pro jedince, kteří jsou rádi sami a neradi se sdružují.
    3, Pro tvůrce produktu je úplně jedno kudy se produkt dostane ke spotřebiteli. Náklady na tuto cestu jsou pro něj podobné ne-li stejné :-).
    4,Jak se zde již mnohokrát psalo, jde o lidi, kteří tvoří systém. I sebelepší nápad není dnes možné zrealizovat bez spolupracovníků :-).
    5,Kvalita není zadarmo. I to nejlevnější auto něco stojí a nabízí odpovídají kvalitu a zákonem danou bezpečnost.

    Na závěr otázka. Kam to vše směřuje?
    Nad tou otázkou se zamysleme, ať nevymýšlíme již vymyšlené. :-)))

    Pěkný den přeje
    Bohumil Nedvěd

    1

    0
  8. Jan Fiala 5 roky

    MLM není pro sólisty. Pro toho, kdo kouká po rychlých, velkých a pokud možno snadných penězích, není vůbec MLM vhodný.
    Je to systém pro budovatele sítě, kteří jsou ochotni věnovat více času přípravě svých obchodních partnerů (nejen v první větvi pod sebou) po stránce odborné aji obchodní, aby v budoucnu měli podíl na jejich produkci.
    Kvalitní produkt, poctiví obchodníci, spokojení klienti, to je optimální fungování MLM, tedy win-win-win. Pokud se za MLM schovává nějaké pofidérní prodávání solárních panelů nebo “investování” přes životní pojištění a podobné, pro klienty prodělečné záležitosti, nikdy to fungovat nebude.

    0

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account