Regulace dopadly na finančně poradenský byznys již v roce 2016, a postupem času se promítly do všech oblastí – zprostředkování úvěrů, investic i pojištění. Výsledkem je větší ochrana klienta, ale také přebujelá administrativa. Jaké jsou dopady těchto kroků ze strany regulatorních orgánů na poradenské firmy? O tom mluvil na minulém FINfestu Jiří Šindelář z České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování.

  • Archivace a oběh dokumentů
  • AML
  • Produktové řízení
  • Řídící a kontrolní systém
  • Pobídky
  • Regulace produktové nabídky
  • Sankce

Jak na poradenské firmy dopadne nová sjednocená regulace?

• Mnohem vyšší objem povinných „papírů“ a regulovaných funkcí (vedoucí osoby,
compliance, vnitřní kontrola, AML)
• Tlak na kvalitu vnitřních procesů a související administrativy
(rekonstruovatelnost, archivace)
• Obezřetnost a bezpečnost při zpracování dat (GDPR)
• Tlak na kvalitu řízení sítě (vnitřní kontrola, řízení rizik, komunikace s partnery)

Možné reakce firem?

• Odchod z trhu či konsolidace (fixní náklady)
• Digitalizace procesů – back office i front office
• Redefinice obchodních modelů (pooly)
• Změny v produktovém portfoliu (IŽP, korporátní dluhopisy)

Prezentaci workshopu naleznete zde.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account