Rozvoj moderních technologií přinesl v posledních letech mimo jiné i dříve netušené možnosti při zpracování obrovského množství dat. Informace, jejichž shromáždění, utřídění a analyzování by v papírové formě zabralo kvalifikovanému pracovníkovi dny či dokonce týdny, jsou dnes dostupné v uživatelsky příjemných výstupech na několik kliknutí na displeji klientova mobilního zařízení.

I přes značný boom v této oblasti je však vše teprve „v plenkách“ a mezi jednotlivými společnostmi jsou díky tomu poměrně značné rozdíly. Zpracování veškerých smluvních podkladů v papírové formě, komunikace s partnery pouze skrze infolinku, vzdělávání jen na placených konferencích jednou za čtvrt roku, globální podpora srovnávačů produktů ze strany mateřské společnosti existující jen na papíře nebo v lepším případě v podobě v praxi ne příliš použitelného srovnávače cen, to je hudba minulé dekády.

Přehledně a na dosah

Člověk se ze své podstaty snaží si věci co nejvíce zjednodušovat. A v mnoha ohledech je to tak správně, nikdo nechce ztrácet svůj čas s věcmi, se kterými jim dokážou pomoci chytré technologie. Mezi takové činnosti patří zejména administrativa spojená se správou různých finančních produktů. Co je tím například myšleno? Každý, kdo si spoří či investuje nějaké vlastní finanční zdroje, má za tímto účelem pravděpodobně uzavřeno několik smluv v různých institucích. Tudíž, pokud chce mít přehled o aktuálních zůstatcích a vývoji svého portfolia, musí se prokousávat různými výpisy a přihlašovat do několika systémů s tím, že je nucen si nakonec vše sám sepsat do excelové tabulky či na papír, aby si mohl konečně spočítat, jak na tom vlastně ve finále je. Nevyhne se tomu dokonce ani tehdy, pokud má veškeré finanční produkty pod správou jedné banky či finanční skupiny. Tuto proceduru pak může opakovat v podstatě do nekonečna, jelikož vývoj na finančních trzích se nezastavuje.

Řešení výše uvedeného problému přináší aplikace Wealth Management od společnosti eDO finance. Ta pracuje díky online spojení se všemi databázemi finančních institucí, u kterých má klient zřízen svůj spořící či investiční produkt. Na jedné obrazovce tak má k dispozici kompletní zůstatek i jeho rozložení a vývoj dle jednotlivých produktů, vždy v reálném čase. Může si vybírat mezi různými režimy grafického zobrazení výstupů, a to ať již preferuje tzv. koláče či prosté linie. Odpadá tak jakékoliv vlastní počítání či čas strávený prací s několika aplikacemi najednou.

Díky snadno dostupnému přehledu je možné okamžitě zachytit různé neobvyklé pohyby na daných účtech, není nutné procházet každý zvlášť a ujišťovat se, kde negativní či naopak pozitivní zpráva z trhů zanechala největší dopad. Skrze prolinkování je navíc možné se do jednotlivých produktů, respektive jejich systémů ve webových prohlížečích, i přihlásit.

Aplikace shromažďuje také různé reporty z finančních institucí klienta, který tak má vše přehledně na jednom místě. K dispozici je i informační servis, který formou sdělení upozorní jednou za čas na zajímavou investiční příležitost či přiblíží aktuální palčivé téma z oblasti finančních trhů.

Do aplikace má samozřejmě se souhlasem přístup i klientův poradce, který může vykonávat dozorovou činnost fakticky za klienta a sám jej informovat o průběžném vývoji. Tak by to ve své podstatě v ideálním případě mělo fungovat vždy, jelikož právě kvůli pomoci se správou vlastních financí se klienti na experty v oboru vlastně obrací. Wealth Management je tak ideálním nástrojem i pro poradce, který chce sobě a klientovi šetřit zejména čas a předávat informace v jednoduché, ale zároveň účelné formě.

 Čas nejsou jen peníze

Neustálé vylepšování nástrojů a usnadňování práce spojené s poradenskou činností je v eDO finance velké téma. Poradci proto mají k dispozici celou řadu nástrojů, které jim pomáhají zefektivnit své každodenní činnosti. „Díky tomuto přístupu jsou naši spolupracovníci schopni servisovat další klienty nebo mít více času na rodinu či své koníčky“, říká Michal Musil, obchodní ředitel společnosti. Kromě Wealth Managementu stojí za zmínku určitě i hypoteční kalkulačka pro poradce, která je revoluční především svým rozsahem a automatickými updaty, kdy je podobně jako výše zmíněný nástroj online propojená s partnerskými portály. Sazby či smluvní podmínky jsou tak neustále aktuální. Kalkulačka si rovněž umí poradit i s rozlišováním úvěrových případů dle různých specifik a metodiky dané banky, takže její užitečnost oceníte zejména při práci na složitějších případech. Aktuální sazby a data ze všech pojišťoven čerpá online také srovnávač autopojištění, který je navíc schopen rovnou vytvořit povinné přílohy ke smlouvě.

K administraci vlastní činnosti pak zdatně slouží systém eDOC, který kromě správy klientské databáze nabízí i interaktivní kalendář s akcemi nejrůznějšího druhu od školení přes meetingy až po konference s tím, že je možné se seznámit s programem celé akce a rovnou se případně zapsat do prezenční listiny. Samozřejmostí je pak podpora e-learningu a archivace získané certifikace. Toto je užitečné zejména v poslední době, kdy regulatorní nároky na vzdělávání pracovníků ve finančnictví výrazně vzrostly a povinná školení mají čím dál častěji podobu cyklickou, nikoliv pouze jednorázovou.

Tyto a mnohé další nástroje mají za cíl jediné – umožnit pracovníkům využívat svůj čas co nejefektivněji.

Zdroj: eDO finance

 

 

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account