Od září Fincentrum a Swiss Life Select jako první finančně poradenská skupina na českém trhu nabídnou klientům portál s výhodami, které pro ně plynou ze směrnice Evropské unie PSD2. Díky klientskému portálu budou mít přístup na všechny své běžné bankovní účty, a tedy i kompletní a aktuální přehled o své finanční situaci. Finanční poradce jim tak bude moci nabídnou produkty, které reagují na jejich potřeby.

PSD2 (Payment Services Directive – více ZDE) je směrnice EU, která významně mění a ovlivňuje způsob provádění online plateb a poskytování informací v platebním styku. Má přinést konkurenci na bankovním trhu s cílem zlepšit úroveň finančních služeb zákazníkům.

Finančně poradenská skupina Fincentrum a Swiss Life Select jako první nebankovní subjekt na českém trhu na to reagovala spuštěním klientského portálu, díky němuž budu mít klienti na jednom místě informace o stavu a pohybech na všech svých běžných účtech u bank v ČR. V tuto chvíli uvidí na portálu klienti své účty u vybraných bank (Česká spořitelna, Air Bank a ČSOB). Postupně budou zpřístupněny účty i ve zbývajících bankách.

Ve druhé fázi vývoje portálu budou moci klienti z jednoho místa zadávat jednorázové platební příkazy na kterýkoliv ze svých bankovních účtů. Zároveň, prostřednictvím aplikace, bude možné spravovat finance i z mobilních zařízení.

Portál nabídne také kategorizaci výdajů. Platby – ať už prostřednictvím příkazů nebo realizované kartou – jsou na klientském portálu Fincentra a Swiss Life Select roztříděny do kategorií, jako jsou bydlení, zábava, potraviny atd. Klient tak uvidí, za co a kolik utrácí. To mu umožní mít přehled o svých financích. Pokud klient umožní svému poradci náhled na svůj účet, poradce získá informace, které mu umožní navrhnout klientovi optimální řešení pro jeho finance.

„Zásadní výhodou našeho klientského portálu v porovnání s bankami je, že banky ve svém systému nevidí informace o pojistných nebo investičních produktech od jiných zprostředkovatelů. U nás však budou mít klienti kompletní přehled,“ řekl Karel Šulc, generální ředitel Swiss Life Select Česká republika. „Nabízíme totiž klientský portál integrující veškeré finanční služby, které klient využívá. To banky klientovi nenabídnou.“

Jak dále uvedl, poradci se budou moci více věnovat finanční analýze potřeb klientů. “Bude to znamenat i mnohem užší vztah s klientem. Na druhou stranu si to vyžádá další vzdělávání finančních poradců. A to povede k tomu, že se bude český finančně-poradenský trh diverzifikovat a příležitost budou mít zejména kvalitní poradci,“ dodává Karel Šulc.

Zdroj: Fincentrum a Swiss Life Select

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account