Kam se řítíme? ptá se na svém workshopu Marcel Musil ze společnosti Pernamenta. Každý z nás má denně k dispozici 86.400 vteřin a je pouze na nás, jak svůj čas využijeme. „Jelikož se zabýváme servisem pro finanční zprostředkovatelské společnosti a jednotlivce, chci, aby naši obchodní partneři neztráceli čas zbytečnými činnostmi a mohli se věnovat práci, která jim přinese užitek a ve které vidí smysl,“ dodává.

Administrativa – jen nutné minimum

Co považuje za největší odlišnost Pernamenty od konkurence? „U nás má zprostředkovatel nebo vázaný zástupce téměř minimální administrativní zátěž,“ podotýká Marcel Musil. „Dostali jsme se totiž do fáze, kdy polovinu poradenských aktivit zabere administrativní činnost – záznamy z jednání, GDPR a všechny další povinné formuláře k jednotlivým finančním produktům; spoustu času zabere také zadávání dat do systémů. U nás nikdo vyjma našich zaměstnanců do systému nic nezadává. Nechceme, aby poradci tipovali a přetipovávali smlouvy nebo skenovali dokumenty. Sídlo naší společnosti je v Brně a většinu partnerů máme na Jižní Moravě. Náš styl práce spočítá mimo jiné v tom, že si pro produkci v pravidelný svozový čas do firem a k poradcům jezdíme.“ A do druhého dne dokumenty poradci uvidí v systému Pernamenty.

„Nebudu říkat, že jsme jiní,“ odmítá opakovat klišé. „Všichni jsme podle mého názoru stejní, protože všichni hrajeme stejnou hru a máme stejné mantinely. Ale každá firma má své vlastní procesy. Sjednávače a srovnávače produktů jsou dneska naprostým standardem a nutností – my je nevytváříme, ale spolupracujeme se společností Creasoft, která nám je dodává. To není cesta, kterou chceme sami jít. Jsme prostě přesvědčeni, že naše primární činnost je v maximální míře odbourat administrativu, aby se poradci mohli soustředit na své obchody. Máme s firmami i poradci partnerský vztah. Nejsme jejich šéfy, nemotivujeme lidi, aby dělali více nebo méně. Ale nastavujeme jim mantinely, které musejí ze zákona dodržovat.“

Svět se mění a poradci s ním

Podnikat v současné době na finančním trhu, znamená podřídit se novým zákonům a normám, které kladou na poradce vysoké nároky. „Mění se zákon o distribuci pojištění a odhaduje se, že ze 160.000 pojišťovacích zprostředkovatelů jich na českém trhu zůstane odhadem kolem 50.000. Mění se vlastně vše, na co si vzpomenete – v hypotékách, investicích, pojištění, mění se ochrana osobních údajů,“ vyjmenovává Marcel Musil.

GRETA – tak nazývají koncept, na jehož základě staví kompletní firemní filozofii. GRETA je základní informační systém, kde probíhají všechny procesy spojené se zprostředkováním produktů. „Vytvořili jsme podaplikaci GRETA SING, která slouží k biometrickým podpisům všech dokumentů, které jsou potřeba pro práci finančních poradců. Další podaplikací je GRETA EASY – metodická aplikace, kterou jsme vytvořili a kterou budeme dál stavět a budovat, a v níž se poradce dozví základní pojmy i specifické znalosti z oblasti hypoték, životního pojištění, pojištění vozidel i majetku, investic, penzí. K dispozici je také finanční plán,“ uzavírá svou přednášku s dovětkem, že letos na jaře představí studijní portál a administrativního robota.

0 Comments

Leave a reply

Partneři


Chcete zde mít své logo?

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account