Na dotazy ekonomické redakce ČIA odpovídal předseda představenstva OVB Allfinanz Michal Knapp. V rozhovoru se věnuje zhodnocení činnosti OVB za uplynulý rok nebo například situaci na českém trhu finančního poradesntví. OVB překonalo hranici jednoho milionu klientů, roste počet spolupracovníků i zájem o komplexní finanční plánování.

Jak hodnotíte rok 2011 z hlediska naplnění cílů společnosti OVB Allfinanz na českém trhu? Jaké jsou předpokládané hospodářské výsledky za loňský rok? Které faktory je ovlivnily nejvíce?

Podařilo se nám překonat několik magických hranic, které nejlépe ukazují a potvrzují, že rok 2011 byl pro OVB Allfinanz více než úspěšný. Nejprve jsme překonali hranici 1 milionu klientů, kteří se s námi o financích radí, poté jsme již v polovině roku 2011 dosáhli 1 miliardy provizního obratu, čímž jsme překonali náš celkový provizní obrat za rok předchozí. Podařilo se nám také obhájit rating AAA v hodnocení stability ČEKIA Stability Award, mimochodem jako jediné finančně poradenské společnosti v republice. V roce 2011 získala OVB Allfinanz v kategorii ocenění v oborové kategorii „Dynamický růst” v prestižní soutěži Českých 100 Nejlepších.

Jsem přesvědčen o tom, že hlavním důvodem našeho úspěchu jsou změny v efektivní podpoře podnikání finančního poradce, ke kterým jsme v OVB přistoupili před dvěma lety a které se nyní začínají reálně projevovat.

Kolik spolupracovníků/zprostředkovatelů evidujete? Jaké jsou Vaše plány s ohledem na personální kapacity pro letošní rok?

Jsem rád, že počet našich spolupracovníků i nadále roste, a že kariéra v OVB patří mezi vyhledávané příležitosti v celé republice. Kromě toho se ale také soustředíme na kontinuální vzdělávání našich spolupracovníků, nabízíme jim širokou základnu informací, mohou využívat Analytické centrum OVB. Také proto sledujeme nárůst vysoce kvalifikovaných spolupracovníků, vysokoškoláků, v naší síti. Podařilo se nám finančního poradce z pohledu podpory, profesionálního zázemí posunout výrazně kupředu a v tomto přístupu chceme i nadále pokračovat. V tom vidíme budoucnost oboru a také naši konkurenční výhodu.

Evidujete za loňský rok změnu ve struktuře poptávaných produktů? O jaké produkty měli klienti největší zájem a které zaznamenaly největší propady oproti minulým rokům?

Řekl bych, že zcela odpovídá změně situace na finančním trhu. Zaznamenali jsme zvýšený zájem o přípravu komplexního finančního plánu, komplexního poradenství. Domnívám se, že je to také následek finanční krize, která se přes nás přehnala a která, naštěstí, otevřela lidem oči v tom, že se přece jen více zamýšlejí nad tím, co dělají se svými penězi a zda by nebyl způsob, jak s nimi nakládat lépe, zodpovědněji a myslet třeba také na zadní vrátka. Další výrazný faktor, který produktovou nabídku a poptávku ovlivnil, byly a jsou vládní reformy. Naši finanční poradci mnohdy museli převzít roli české vlády a vysvětlovat, co reforma penzí bude znamenat pro peněženky obyčejných lidí, jaká bude její podoba a jak se na ní připravit, či zda je stále výhodné spořit. Myslím, že jsme se tohoto úkolu zhostili velmi zodpovědně. Změna je vidět také v oblasti pojištění – už pro nás není tolik těžké vysvětlit klientovi, aby kromě dobře pojištěného auta měl také pojištěné zdraví či život. Hodnota lidského života u Čechů narůstá a to je dobře. Myslím si, že vědomí primární zodpovědnosti každého jednotlivce se obecně ve společnosti posiluje. Věřím, že i díky nám.

Plné znění rozhovoru najdete zde (www.cianews.cz)

komentářů 11
  1. Michael Peter 8 roky

    Jo jsou fakt dobrý, služby jejich poradců také, vždyť výsledky hovoří jasně 1 000 000 klientů a jejich obrat. Jestli umím počítat tak je každý klient za 1000. To je fakt dobrý, hlavně že ti klienti ví co si za tu tisícovku koupili :-)

    5

    0
    • Jde o provizní obrat. Tedy obrat v předepsaném pojistném bude někde kolem desetinásobku (musíte započítat také starší smlouvy, ze kterých již není vyplácena provize, nebo je následná provize malá).

      1

      0
  2. Tento typ humoru neshledávám vkusným ani vtipným. A hlavní aktér v trapnosti předčí i moderátorku Českého lva.

    6

    0
  3. Jan Jílek 8 roky

    Celkem mne pobavilo “nárůst vysoce kvalifikovaných spolupracovníků, vysokoškoláků”… jestli myslí ty znáborované devatenácti a dvacetileté v prvním semestru, tak bych jistě souhlasil :-)

    6

    1
    • Libor Bareš 8 roky

      Proč ta ironie, vyšší věk nutně neznamená kvalitně … Starý blbec = mladý blbec

      2

      0
      • Možná proto, že “vysokoškolák” (mnohdy v prvním semestru) nutně neznamená kvalitu. Znám vysokoškoláky, kteří nejsou schopni sami sesmolit jednoduchý dopis.

        Bohužel ohlasy z trhu nejsou zrovna přívětivé pro zde jmenovanou společnost, proto se nejspíš tento rozhovor zdá zdejší komunitě přinejmenším úsměvný.

        1

        0
      • Jan Jílek 8 roky

        Žádná ironie pane Bareši, jenom zkušenosti z trhu.Můj komentář nemá nic proti mladým poradcům, jenom proti způsobu práce s nimi a jejich vedení.

        1

        0
        • Libor Bareš 8 roky

          S tím bohužel musím pouze souhlasit – je evidentní, že čím mladší tím nutně menší zkušenost, ale moje praxe je taková, že na věku opravdu nezáleží – když se podívám na to, jak výhodně jsou a byly nastavovány smlouvy stavebního spoření už od 90let – nezbývá než litovat, klient často nebyl ani na xyz místě. A to rozhodně nebyl člověk po 40let.

          0

          0
  4. Pracuji pro tuto firmu a ne vždy zcela souhlasím, vlastně asi celý život jdu “proti proudu”. Ovšem musím podotknout, že ne vždy nálepka firmy XYW znanemá, že jsou “kvalifikovaní” všichni stejně. Můžete jít do tesca v Mladé Boleslavi a potkat tam fajn obsluhu a v Brně někoho nepříjemného.. Každopádně, ať se na mě zlobí kdo chce, ale žijeme v 21.století, možnosti téměř neomezené – nechápu tedy, proč lidé občas nevezmou rozum do hrsti a nepodívají se třeba na internet, aby zjistili, že DŮCHODOVÉ POJIŠTĚNÍ opravdu není penzijní připojištění apod. Vím, že jako poradce přicházím jako odborník, ale ne ke všem se dostanu a když spousta lidí tak nedůvěřuje atd, tak proč teda neprověřuje? Proč se tolik lidí nechá v bance na přepážce “přemluvit” k tomu, aby si uzavřeli něco, co vlastně vůbec nepotřebují?

    2

    1

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account