Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila pokutu 200 tisíc korun společnosti Partners Financial Services za její televizní reklamu. Společnosti Partners je vyčítáno, že zadala do vysílání reklamu na finanční poradenství Partners, která zneužívá motiv strachu a hrozí hladem a chudobou. Stejnou pokutu dostal také zpracovatel reklamy.

Provinění Partners

Jaké je oficiální zdůvodnění udělené pokuty? Citace z tiskové zprávy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání: “Zadavetel reklamy (Partners) zadal do vysílání reklamu na finanční poradenství Partners, premiérově odvysílanou dne 21. ledna 2013 od 16:54:43 hodin na programu Nova Cinema, která je v rozporu s dobrými mravy, neboť nepřípustně využívá motiv strachu, když hrozí závažnými následky hladu a chudoby v důchodu, pokud nebude využito nabízené služby finančního poradenství. Reklama vyvolává ve spotřebiteli účelné obavy a strach a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil.”

Společnost Partners dle webu Aktuálně.cz s pokutou nesouhlasí a hodlá se bránit i soudní cestou.

Předmětný klip

Zaslouží si Partners pokutu za svou reklamu? Vyvolává tato reklama “účelné obavy  a strach”?

komentářů 9
  1. Až mi z toho strachy vyhládlo!:-)

    Já bych se s Radou snad ani nesoudil. Kdo jiný vám dneska za 200.000 Kč zajistí šíření regulerního reklamního spotu a vůbec celého reklamního sdělení? :-)

    6

    0
  2. Roman Kolář 7 roky

    Martine souhlas, napadlo mě totéž. Pokuta není pro Partners nic tragického a negativní reklama má často lepší výsledky, než ta pozitivní. Nicméně, když člověk vidí, co se šíří v jiných reklamách nebo obecně ve sdělovacích prostředcích, tak se musím Partners zastat. Ode mě to zní blbě, ale za tohle dávat pokutu? Podobné řeči o svém důchodu vedou někteří sami, tak jestli by se spíš někdo neměl zamyslet nad tím…

    5

    0
  3. Vít Suchý 7 roky

    reklama to byla dle mého názoru opravdu hloupá., o tom žádná, tak alespoň symbolické klepnutí přes prsty …

    ale stejně hloupé v éteru ( na billboardech) byly reklamy na různé nejlepší poradce apod….možná že by se Rada pro reklamu mohla po Radě pro rozhlasové a televizní vysílání trochu opičit … ?

    0

    3
  4. Roman Kolář 7 roky

    Zamyslel jsem se nad tím zdůvodněním… a může jej proto vést k emocionálnímu obchodnímu rozhodnutí, které by třeba jinak neučinil.“
    Pochybuju, že by klient po shlédnutí tohoto klipu běžel v emocionálním vypětí okamžitě něco sjednat k Partners. Navíc, když se nad tím zamyslíme do detailu, kdo z nás nepracuje tak trochu s emocemi, Jak daleko je od toho rozhovor s klientem, kde se zeptám, zda si např. uvědomil, kolik může stát studium jeho dětí… a co by se mohlo stát, když se navýší jeho měsíční náklad najednou o několik tisíc korun? Každá taková nebo podobná informace plodí emoce, protože je spojena s představou toho okamžiku a následnou reakcí klienta.

    2

    2
    • Vít Suchý 7 roky

      pořád zapomínáte, že národ bohužel zásadním způsobem bojuje s finanční gramotností a stále je dost těch, kteří podle reklamy jednají…

      Navíc jsem tam viděl další zavádějící věc – aby si raději ten mladší dával 200 na penzi – to je také dost hustá demagogie, protože to může podvědomě splývat s tím, že zmíněná suma stačí… A jak zdeformovala fin.por. branže např. PP, to je zářný příklad toho, jak to vypadá, když se málo obeznámené veřejnosti stále cpou klíny do hlavy…

      1

      0
      • Roman Kolář 7 roky

        Já se držel toho videa uvedeného výše. Tam má jenom Hektor hlad :-) Podle reklamy, kterou tam vidím, může toto způsobit emocionální rozhodnutí tak leda uvědoměním, že by někdo nemusel mít na penzi a že je třeba s tím zavčasu něco dělat. Tedy nic, proti ničemu. Když narazíte na takového klienta, co mu říkáte Vy? Že o jeho důchod bude postaráno?
        Špatně je to v té chvíli, kdy to někoho zásadně ovlivní natolik, že něco sjedná a zároveň je mu prodán nevhodný produkt. Tady již běželo tisíce podobných reklam. V nich není nic jiného, než emoce. Viděl jste např. reklamu na ŽP (tuším, že Allianz), jak je tam ten člověk na vozíku, před ním stojí dům, auto atd. a najednou se začnou rolovat, jako s papíru? To nevede k emocionálnímu rozhodnutí? Já bych se odvážil tvrdit, že k daleko většímu. Nevadilo spíš někomu, že se tam používaly expresivní výrazy jako nažrat? ;-)

        0

        0
        • Reklama ALLIANZ je o rizicích v běžném životě.
          Reklama od Partners je o zpochybnění fungování státní důchodové politiky.
          V obouch případech se pracuje s emocemi, nicméně na stát se nešahá a už vůbec by se neměl zpochybňovat, když ho vedou takové kapacity .. jako jsou Babiš, Okamura a spol …

          2

          0
          • Roman Kolář 7 roky

            Vypadá to na “jádro pudla” :-) Když se potřebují klienti do druhého pilíře, tak to se strašit polovičními důchody smí, ale nesmí se u toho řvát hlady… ;-)

            1

            0
          • matejch 7 roky

            Martine… Vzdyt stat sam zpochybnuje funkcnost statni duchodove polituky… A ze pro druhy pilir nebyla zadna statem podporovana medialni kampan, aby kazdy clovek vedel o co vlastne jde je dalsi priklad skvele funkcnosti. Ale jak rika Roman, spatna reklama, taky reklama a kolikrat lepsi nez ta kladna… Jelikoz lidi si spis pamatujou negativa… Takze tleskakm Partners…

            0

            1

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account