Obě asociace finančně-poradenských společností – AFIZ a USF – vydaly společnou statistiku výsledků svých členů za druhé pololetí. „Srovnání výsledků trhu s výsledky Partners potvrzuje, že jsme se skutečně stali největší finančně-poradenskou firmou v ČR,“ říká Tomáš Prouza, ředitel péče o klienty Partners. Jak si tedy Partners stojí?

Partners hodnotí své výsledky

„V klíčových oblastech, za které považujeme hypotéky a investice, jsme dosáhli třetinového podílu na celém trhu, výrazně roste i podíl Partners na různých doplňkových produktech, které by měly být součástí každého vyváženého portfolia,“ dodává Tomáš Prouza.

Podle slov Partners je vysoký objem investic dán především důrazem na vytváření dlouhodobých rezerv pro zajištění důchodu. Výsledek v hypotékách má potvrzovat strategii dlouhodobé přípravy klienta na financování vlastního bydlení a rostoucí podíl v oblasti životního a neživotního pojištění je důsledkem filozofie komplexního obsloužení klienta a dlouhodobého kvalitního servisu.

Porovnání Partners s USF a AFIZ

Následující tabulka ukazuje podíly Partners na celkových výsledcích finančně-poradenského trhu ve druhém pololetí roku 2009, jak jej vydaly profesní asociace AFIZ a USF:

Produkt Partners Poradenský trh Podíl Partners
Investice do fondů – objem527 365 902 Kč1 739 383 235 Kč30,32%
Hypoteční úvěry – výše úvěrů2 789 071 273 Kč7 963 902 000 Kč35,02%
Životní pojištění – roční pojistné běžně placené269 730 448 Kč1 509 335 000 Kč17,87%
Neživotní pojištění – roční pojistné50 744 582 Kč436 618 000 Kč11,62%
Penzijní připojištění – počet smluv7 07363 16311,20%
Stavební spoření – počet smluv4 01531 92112,58%

Kritický pohled na čísla

Partners od svého založení dosáhli vynikajících výsledků. O tom není pochyb. Ovšem tiskové zprávy obecně (nejen v případě Partners) je třeba brát se značnou rezervou. Je pravdou, že Partners podle zveřejněných statistik přesáhli 30 % podílu na produkci USF a AFIZ v oblasti hypoték a investic do fondů. Bohužel, AFIZ ani USF netvoří celý  relevantní trh a tak nelze podíl produkce Partners brát jako číslo podílu na trhu. Jasný je například případ OVB, které patří rozhodně mezi nejvýznamnější hráče: ovšem výsledky OVB nenajdeme ze známých důvodů ani v USF ani v AFIZ. Nemluvě o podílu bankovních a dalších distributorů finančních produktů, kteří podle našeho názoru na poradenský trh patří, avšak nejsou členy ani USF ani AFIZ.

Jak by podle Vás měla vypadat definice finančně-poradenského trhu? A která poradenská společnost je podle vašeho názoru opravdu největší? Podle jakého kritéria?

komentářů 25
  1. Milan Schaffer 10 roky

    Zajímalo by mne jestli těch 500 mega do fondů jsou peníze které do fondu fyzicky přišly, nebo jestli se jedná o cílové částky pravidelnych investic, tedy příslibu že se ve fondech objeví.

    2

    0
  2. Martin Viktora 10 roky

    Dobrá otázka. Uvidíme, co na to Partners…

    1

    0
  3. Jan Rettich 10 roky

    Tusite nekdo kolik maji Partners “aktivnich” poradcu?

    1

    0
  4. Jan Rettich 10 roky

    Nasel jsem jen udaj z poloviny roku 2008, ktery uvadi 1200 poradcu, vezmu-li, ze jich bylo v roce 2009 1500, a vydelim objem investic timto poctem, vyjde mi objem zprostredkovanych investic na jednoho poradce za rok 351.577Kc a tim bych se byt vedenim Partners vazne nechlubil….

    1

    0
    • Martin Viktora 10 roky

      Sám bych to číslo nepovažoval za špatné. Investic sice není nikdy dost, ale 350 tisíc na hlavu bych odhadoval nad průměr trhu (i když… co je to vlastně ten “trh” – viz článek).

      2

      0
      • Jan Rettich 10 roky

        No kdyz to vezmu podle sebe, tak prumerny poradce Partners zprostredkuje rocne jeden obchod, nebo at me tady nekamenujete dva obchody. :-) Uprimne, vy byste si nechal radit od cloveka, ktery udela jeden obchod rocne??? To mi prijde jako nechat si opravit auto od cloveka, ktery rocne opravi jedno auto. Takoveho mechanika bych ja tedy opravdu nechtel…

        1

        0
        • Martin Viktora 10 roky

          Situace může být teoreticky ještě taková, že průměrný poradce Partners má ročně 30 klientů s průměrnou pravidelnou měsíční investicí 1.000 Kč. Některé klienty navíc do investic prostě nedostanete ani párem volů (zvlášť pod psychologickým ale i faktickým tlakem finanční krize). Jestli je výsledek Partners dobrý nebo ne by ukázalo srovnání. To zatím chybí.

          1

          0
          • Jan Rettich 10 roky

            Jsem fanda pravidelnych investic, ale vezmeme to jeste z jineho uhlu. Berme prumerny poplatek u takove investice, klidne i 4% a ze celou tuto castku poradce dostane (utopie). Pak si takovy poradce za rok vydela 14.063Kc. Hezky to rocni vydelek… :DDD

            2

            0
        • Tomáš Prouza 10 roky

          Milý pane Rettichu, pokud budete chtít o fungování Partners vědět více, rád Vám informace poskytnu. Ale jako vzdělaný ekonom jistě tušíte, že průměry nejsou zrovna relevantní informací, pokud nevíte, jak je firma uvnitř strukturovaná (dělají všichni třeba hypotéky nebo se na ně specializují jen někteří, dělají všichni investice?) a jaké jsou nosné produkty v daném segmentu (klade důraz na jednorázové investice nebo na pravidelné?). A také záleží na osobní preferenci – Vy naznačujete, že znakem úspěšného poradce je pro Vás někdo, kdo zprostředuje velký objem investic. Já osobně bych asi dal přednost někomu, kdo přesvědčí 50 klientů, aby si do pravidelných investic posílali 2 000 Kč měsíčně.

          2

          0
          • Jan Rettich 10 roky

            Pane Prouzo, chapu. Jak jsem napsal, pravidelne investice mam velmi rad, casto je svym klientum doporucuji. O tom nemuze byt mezi nami vubec sporu. S temi prumery mate take pravdu, je to osidne. Nicmene i presto se mi ta cisla zdaji byt nizka a ted myslim na vase poradce, aby nebyli o hladu…

            Co se tyka fungovani Partners, tak verte, ze minimalne tusim, kazdopadne novym informacim jsem vzdy naklonen… :-))

            1

            0
        • Vážený pane Rettichu, zveřejněte prosím Vaše výsledky za 2.pololetí roku 2009 v uvedených segmentech, abychom si mohli udělat o vaší produkci obrázek:
          Investice do fondů – objem
          Hypoteční úvěry – výše úvěrů
          Životní pojištění – roční pojistné běžně placené
          Neživotní pojištění – roční pojistné
          Penzijní připojištění – počet smluv
          Stavební spoření – počet smluv

          Díky.
          Václav Valášek

          1

          0
          • Jan Rettich 10 roky

            Pane Valasku, opravdove poradenstvi neni o objemech a poctech smluv! Kdybych chtel se svym obratem a poctem smluv exhibovat, tak verte, ze bych jiz davno exhiboval. :-)))

            Abyste vsak nerekl, ze jsem Vam vubec neodpovedel, nebo si nemyslel, ze smlouvy nezprostredkovavam, uvadim orientacni strukturu sve produkce za 2pol. 2009:
            Investice (vsechny): 35% obratu
            Hypoteky a uvery ze SS: 45% obratu
            Zivotni pojisteni: 0ks!!!!
            Urazove poj. , denni davky atp.: 8%obratu
            Nezivotni poj: 2%obratu
            Penzijni pripojisteni: 5% obratu
            Stavebni sporeni: 5% obratu

            1

            0
          • “…Uprimne, vy byste si nechal radit od cloveka, ktery udela jeden obchod rocne??? To mi prijde jako nechat si opravit auto od cloveka, ktery rocne opravi jedno auto. Takoveho mechanika bych ja tedy opravdu nechtel…”

            “Pane Valasku, opravdove poradenstvi neni o objemech a poctech smluv!…”

            Pane Rettichu, měl jsem fakt pernou sobotní noc a když vás čtu, tak to vypadá, že jsem se z toho pořád nevyspal.

            1

            0
          • ozaruba 10 roky

            Na základě objemu prodaných produktů měříte výkonnost a kvalitu finančních poradců?Vy máte dost podivné myšlení na člověka,který se považuje za finančního poradce.Pokud se bavíte v této rovině,pak vězte,že ani náhodou nejste největší.Největší v tomto směru jsou přímo finanční instituce a ne externí sítě.A pokud se nepletu,tak i největším externím zprostředkovatelem je ZFP Akademie.

            Měl bych do pléna jiná kritéria.Počet podepsaných smlouv o poskytnutí poradenských služeb a vyplacené odměny za výkon těchto služeb.

            1

            0
          • “Na základě objemu prodaných produktů měříte výkonnost a kvalitu finančních poradců?”
            Tak já už vážně nevím :-/ Kdo tady stále píše něco o objemech? Pan Rettich zpochybnil úroveň průměrného poradce Partners na základě jakýchsi čísel a následně napsal, že čísla nejsou všechno. To mě na jeho příspěvcích zarazilo. Nic víc, nic míň.

            “Vy máte dost podivné myšlení na člověka,který se považuje za finančního poradce.”
            Kde jsem psal že se považuji za poradce? Děkuji.

            A ZFP je trochu jiná kapitola. Někde na úrovni Kapitola :) A především, pokud vím, tak ZFP nezveřejňuje svoje čísla. Takže jsem rád, že tu je někdo, kdo je zná.

            1

            0
  5. Jan Rettich 10 roky

    Objem zprostredkovanych hypotek na jednoho poradce za rok 2009 ve vysi 1.859.380Kc…..

    1

    0
  6. Michal Mička 10 roky

    Souhlasím s p.Rettichem,výše uvedená čísla odpovídají výkonu mizerného finančního poradce,od kterého bych si rozhodně nenechal poradit.Jinak z ničeho jiného než z průměru vycházet nemůžeme.

    2

    0
  7. Ondřej Šnobl 10 roky

    Chlapi, myslím si že podstata této debaty se možná trochu vytratila v zápalu boje o vysvětlení průměrných čísel prodejů, zprostředkování a já nevím čeho ještě… Domnívám se, že bychom se měli spíš radovat že se český poradenský trh začal v posledních letech výrazně kultivovat a počet kvalitních poradců, kteří se o tuto skutečnost snaží taktéž výrazně vzrostl. Nicméně chlapi, obsazenost trhu je stále ještě malá a plno lidí stále neví cože ta finanční osvěta vůbec je a co pro ně znamená být ´´ finančně vzdělanější´´ . Tak se snažme pokrýt trh kvalitní službou kvalitními poradci, kvalitní společnosti se vyselektují samy. Poradenství zdar :-)

    1

    0
  8. ozaruba 10 roky

    Tak někde v minulosti jsem něco z vašich příspěvků vyčetl,že se jako poradce prezentujete.Pokud se za něj nepovažujete,tak beru zpět.Myslel jsem,že jste v Partners?Jak sám sebe teda vnímáte?Jako zprostředkovatele?Není to pak trochu v rozporu s marketingem?

    ZFP je úplně stejná kapitola.Také prodává finanční produkty.

    1

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account