Proč se chce úspěšná realitní firma angažovat také v oblasti finančního poradenství? Co může nabídnout klientům? A co finančním poradcům? V rámci nové série rozhovorů s finančními poradci „Na návštěvě u…“ jsme se ptali pana Petra Poláčka ze společnosti M&M Pojišťovací.

M&M reality holding postavil svůj úspěch zejména na poli poskytování realitních služeb. Proč se tato firma rozhodla vstoupit do oblasti finančního poradenství? Neplatí známé „ševče, drž se svého kopyta“?

M&M reality holding a.s. je ryze českou společností, která se pohybuje na realitním trhu od roku 2005. Postupně jsme se vypracovali až na současnou jedničku v České republice. Jako největší realitka jsme dosáhli konsolidovaného obratu přes 18 miliard korun.  Společnost M&M Pojišťovací jsme založili zejména jako servisní divizi M&M reality, která je páteřní společností celého holdingu. Holding kromě těchto dvou společností zastřešuje ještě další divize, mezi které patří mimo jiné např.  M&M investiční, M&M hypoteční, M&M exekuce, M&M výkupy, M&M Academy a jiné.

M&M Pojišťovací není – na rozdíl od velké většiny makléřských společností – založená primárně za účelem zisku. Zisk přináší hlavně realitní divize společně s investiční divizí (nákupy nemovitostí a jejich prodej). To znamená, že téměř veškeré výnosy společnosti směřují do provizí, podpory poradců, motivačních programů, kulturních akcí, vzdělávání atd. Účelem M&M pojišťovací je kvalitní finanční poradenství zejména – ale nejenom – klientům naší realitní divize, a to kupujícím, prodávajícím i poptávajícím. Klientům můžeme prostřednictvím ostatních divizí nabídnout rovněž levnější energii, plyn, volání, zálohy na kupní cenu, bezúročnou půjčku na rezervační zálohu a mnoho dalších produktů souvisejících s nákupem nebo prodejem realit. Cílem je pochopitelně spokojenost klienta. Ta přináší prostor pro další obchod a doporučení na další klientelu.

Pro M&M pojišťovací pracujete od roku 2012. V čem byla nabídka M&M pojišťovací tak zajímavá?

Práce v M&M pojišťovací je výjimečná hlavně v tom, že naši spolupracovníci participují na všech obchodech v rámci celého holdingu. Poradce M&M Pojišťovací tak může pobírat tipařské provize z tipů na prodej nebo koupi realit, obchodů hypocentra, výkupů nemovitostí, energie atd. Máme na to propracovaný software. Stačí pod svým ID zadat v počítači jednoduchý tip na obchod a pak jen čekat na to, až kolega z jiné divize dotáhne obchod do úspěšného konce. V tento moment má náš poradce nárok na vyplacení tipařské provize, která může tvořit nemalou část z celkové výplaty. Zatímco realitní makléř provádí obchod z mého tipu, jako finanční poradce se v klidu věnuji svým obchodům. Pro mne jako pro poradce je ale nesmírně  důležité, že od svých kolegů z dalších divizí holdingu dostávám tipy a takzvané „teplé“ kontakty, se kterými mohu pracovat.

O jaké kontakty se jedná? Z jakých zdrojů pocházejí? Co přesně myslíte těmi „teplými“ kontakty?

Nejužší spolupráci máme přirozeně s naším Hypocentrem. Náš holding realizuje 1800 až 2000 realitních obchodů měsíčně. Z toho 70 % kupujících v M&M realitách využívá financování prostřednictvím nějakého úvěru. Naším úkolem v M&M Pojišťovací je – ve spolupráci s hypotečními – patřičně zajistit obchodovanou nemovitosti. Zároveň také zajistíme klienta pro případ jakékoliv skutečnosti nebo události, která by mu mohla bránit nebo ztěžovat splácení úvěru. Souběžně s tím nabízíme klientům komplexní finanční analýzu s návrhem optimálního řešení. Hypoteční centrum ovšem zprostředkovává úvěry i mimo M&M, tedy klientům, kteří si nemovitost vyberou třeba jinde a jinak. To jsou další kontakty.

Poradcům se ale nabízí i kontakty na klienty, kteří u nás třeba jen poptávali, ale nekoupili ani neprodali. Těchto kontaktů je kolem 20.000 měsíčně. Těmto klientům nabízíme jako poděkování slevovou Bonus kartu, s možností analýzy současných pojistných smluv.

Další skupinou klientů je našich 3000 realitních makléřů, včetně jejich nejbližších a známých. Jelikož jsou tito makléři rovněž motivovaní tipařskou provizí, je i tato skupina kontaktů téměř nevyčerpatelná.

Může pojišťovací poradce pracovat zároveň jako makléř nebo jako pracovník Hypocentra?

Odpověď je jednoduchá. Nemůže. Věříme ve specializaci a v profesionalitu. Náš fungující tipařský systém je založen na předání klienta do rukou opravdového odborníka.

Čtenáře budou jistě zajímat provize. Jak známo, peníze jsou vždy až na prvním místě… Můžete alespoň naznačit? Jaké jsou typicky další smluvní podmínky?

Podle průzkumu jsou provize spíše nadprůměrné. Na to se ale většinou přicházející obchodník moc neptá. Nové poradce často zajímá konkurenční doložka. My poradcům po jejich případném odchodu nebráníme v tom, aby pracovali dále v oboru. Odchodů se neobáváme, nevidíme pro ně ani důvod. Z důvodu ochrany námi poskytnutých kontaktů však preferujeme exkluzivní spolupráci. Pokud jsou však na straně poradce vážné důvody pro neexkluzivní spolupráci, jsme připraveni jednat i o této možnosti.

Děkuji za rozhovor.

Petr Poláček – je poradcem společnosti M&M pojišťovací

Poznámka: tento rozhovor je prvním rozhovorem z plánované série rozhovorů “Na návštěvě u…“. Pokud máte zájem v podobném rozhovoru představit sebe, vaši práci, společnost nebo chcete na něco zajímavého upozornit, kontaktujte redakci (redakce@poradci-sobe.cz).

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account