Po získání pozornosti máte příležitost ke snížení nedůvěry, kterou vůči vám volaný přirozeně chová. Důvěryhodnost, za prvé, získáte tím, že nebudete mlžit o podstatě svého telefonátu a, za druhé, tím, že si ji odněkud půjčíte. Důvěryhodnost je důležitá, protože volaný bude hledat potvrzení toho, že by vás neměl poslouchat a telefonát ukončit. Čerpat ji můžete z několika zdrojů:

Vaše jméno.

Už jsem psal, že vaše jméno je kontraproduktivní v případě, že vás volaný nezná jak osobně, tak ani nemá o vašem jménu povědomí. Pokud by ho ale znát měl, dejte mu krátkou informaci proč před tím, než mu své jméno sdělíte:

„Dobrý den, pane Nováku, já jsem vám včera poslal email ohledně __________, u telefonu (vaše jméno).“

Jméno vaší společnosti.Kniha jak telefonovat

Pokud je mezi lidmi, které oslovujete dostatečné známé jméno společnosti, pro kterou pracujete, použijte její název:

„Dobrý den, pane Nováku, já volám ze společnosti Známá firma.“

Zde je podmínkou, aby jméno společnosti a předmět jejího podnikání byl volanými vnímán pozitivně.  Pokud by tomu tak nebylo nebo pokud je vaše firma menší a povědomí o ní nižší, máte ještě další možnosti.

Kdo jiný vám věří.

Pro zvýšení důvěryhodnosti můžete volanému předložit informace o tom, kolik jiných lidí vám nebo vaší firmě už věří. Například:

„Dobrý den, pane Nováku, já volám ze společnosti Méně známá firma, v České republice máme již 125 tisíc zákazníků.“

Nebo:

„Dobrý den, pane Nováku, já volám ze společnosti Malá firma. Na Břeclavsku pracujeme již téměř s každou třetí veterinární praxí.“

Pro zvýšení důvěryhodnosti používejte konkrétní údaje. Dejte si pozor, aby vaše tvrzení nevyznělo jako obecné chvástání:

„Jsme největší firma v České republice.“

Zejména při volání do firem svou důvěryhodnost zvýšíte uvedením jména zákazníků, když vyberete ta, která jsou pro vašeho volaného relevantní a je pravděpodobné, že je bude znát.

„Dobrý den, pane Nováku, já volám ze společnosti Dobrá firma a specializujeme se na práci v oboru _______. Mezi naše klienty patří _________ (známá firma).“

Pokračování článku zde.

Ukázka z knihy Miroslava PrinceJak uspět při obchodním telefonování„, výňatek z kapitoly 16: Informujte, odkud vítr fouká.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account