Čtenáři serveru Měšec.cz i letos vybírali nejlepší finanční instituce podle svých vlastních zkušeností. Novinkou bylo povinné hodnocení všech krtitérií, čtenář si již nemohl vybrat hodnocení pouze vybraných kritérií. Výsledky by tak měli přesněji odpovídat názorům čtenářů – klientů.

{+}

Které finanční instituce podle čtenářů nabízí kvalitní služby?

V současném světě není snadné vyznat se v produktech a finančních službách. Zatím co některé finanční instituce se s viditelnými výsledky snaží své klienty edukovat, transparentně je informovat o změnách a  novinkách, jiné naopak vsází na nepřehlednost svých služeb i cen. Je nereálné myslet si, že v budoucnu se všechny společnosti budou chovat proklientsky. S tím, jak se vyvíjí naše společnost, zlepšují se technologie a život v moderní společnosti vyžaduje přijímat a regovat na nové produkty, se člověk zároveň začíná ztrácet v záplavě infomací a  jen s obtížemi rozlišuje co je pro něj důležité a co méně. Aby moderní člověk mohl životem proplouvat a zbavit se alespoň finančních starostím, potřebuje kvalitního finančního partnera. Partnera, na kterého se může spolehnout a se kterým vytvoří pomyslný vztah nezaložený jen na má dáti-dal.

Anketa Zlatý Měšec pomáhá čtenářům sdílet zkušenosti z využívání finančních institucí a podle spokojenosti skutečných klientů tak usnadnit rozhodnutí, jaké služby čí společnosti bude kdo využívat.

Zlatý Měšec 2011 – jak probíhalo hodnocení

Cílem ankety bylo zvolit nejlepší finanční instituci z pohledu komplexního hodnocení dostupnosti a kvality služeb. V roli porotců byli samotní hlasující čtenáři finančního serveru Měšec.cz, kteří jsou klienty těchto institucí. Anketa probíhala v období od 23. listopadu 2010 do 23. ledna 2011.

Podle čeho pořadatelé nominovali

Aby zaručili spravedlivý postup při nominaci společností do jednotlivých kategorií, vybrali pořadatelé pouze ty, které působí na českém trhu podle pravidel daných legislativou a splňují přísné podmínky České národní banky. V případě úvěrových a leasingových společností je dobrou zárukou členství v úvěrovém registru. Ve všech případech jsme nominovali pouze ty společnosti, které skutečně (reálně) působí na území České republiky a nabízejí své služby občanům nebo drobným podnikatelům.

Výsledky ankety Zlatý Měšec 2011

Banky a družstevní záložny

Své prvenství z loňské ankety v kategorii Banky a družstevní záložny letos opět obhájila Fio banka, drží si takřka konstantní průměrnou známku 1,46 (oproti 1,47 v roce 2010, 1,43 v roce 2009).  Druhé místo opět obhájila Raiffeisenbank, přestože se jí známka mírně zhoršila na 1,77 (oproti 1,60 v roce 2010 a 1,68 v roce 2009). Třetí místo patří mBank, která se drží v těsném závěsu za Raiffeisenbank se známkou 1,79, polepšila si jen nepatrně (oproti 1,82 v roce 2010 a 1,72 v roce 2009).

 Banky a družstevní záložnyCelkový průměr známky
1.Fio banka, a.s.1,46
2.Raiffeisenbank a.s.1,77
3.mBank (BRE Bank S.A., organizační složka podniku)1,79
4.Raiffeisen stavební spořitelna a.s.1,83
5.Poštovní spořitelna (obchodní značka ČSOB, a. s.)1,98

Z první pětice naopak úplně vypadla Česká spořitelna a GE Money Bank, jejich místo nahradila na pátém místě staronová Poštovní spořitelna se známkou 1,96 (oproti 2,06 v roce 2009) a nováček v podobě Raiffeisen stavební spořitelny, která se umístila na čtvrtém místě s pěknou známkou 1,83.

Pojišťovny

V kategorii Pojišťovny první pozici opět obhájila Allianz pojišťovna s nepatrným zhoršením známky na 1,57 (oproti 1,41 v roce 2010 a 1,55 v roce 2009). Naprostým překvapením je druhé místo UNIQA pojišťovny se známkou 1,65, kterou jsme v předchozích ročnících na předních místech neviděli. Velmi dobrý skok se podařil i České podnikatelské pojišťovně, která se se známkou 1,70 dostala na třetí příčku (oproti 2,01 v roce 2009).

 PojišťovnyCelkový průměr známky
1.Allianz pojišťovna, a.s.1,57
2.UNIQA pojišťovna, a.s.1,65
3.Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group1,70
4.ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB1,84
5.Pojišťovna České spořitelny, a.s., Vienna Insurance Group1,89

Na čtvrté místo v první pětici se dostala ČSOB Pojišťovna se známkou 1,84 (oproti 2,00 v roce 2009), sestup postihl Pojišťovnu České spořitelny, která se dostala se známkou 1,89 na páté místo (oproti 1,48 v roce 2010). V letošním roce naopak nepostoupila Wüstenrot pojišťovna a Kooperativa pojišťovna.

Úvěrové společnosti

K kategorii Úvěrové společnosti se zpět na první místo dostal Raiffeisen-Leasing s mírně horší známkou 1,86 (oproti 1,78 v roce 2010 a 1,88 v roce 2009), naopak loňský vítěz ŠkoFIN skončil druhý s rovněž horší známkou 2,00 (oproti 1,73 v roce 2010 a 2,07 v roce 2009). Naproti tomu překvapil ČSOB Leasing, který se se známkou 2,07 dostal na třetí místo, v předchozích letech se do první pětice neprobojoval.

 Úvěrové společnostiCelkový průměr známky
1.Raiffeisen – Leasing, s. r. o.1,86
2.ŠkoFIN, s.r.o.2,00
3.ČSOB Leasing, a.s.2,07
4.CETELEM ČR, a.s.2,43
5.Home Credit a.s.2,54

CETELEM se propadl na čtvrté místo a pohoršil si i se známkou 2,43 (oproti 2,11 v roce 2010 a 2,04 v roce 2009), stejný osud potkal Home Credit, propadl se na páté místo a známka se také výrazně zhoršila na 2,54 (oproti 2,24 v roce 2010).

V letošním roce jsme už nenominovali společnost GE Money Multiservis, protože se sloučila do GE Money Bank (v roce 2010 byla pátá).

Penzijní fondy

V kategorii Penzijní fondy obhájil prvenství opět Allianz penzijní fond se známkou 1,45, přestože se mu známka trošku zhoršila (oproti 1,28 v roce 2010 a 1,50 v roce 2009). Na druhé místo náhle s kočil AEGON Penzijní fond se známkou 1,98, do té doby se do první pětice vůbec nekvalifikoval. O jedno místo si polepšil Penzijní fond České pojištovny, na třetím místě skončil se známkou 2,14 (oproti 1,96 v roce 2010 a 1,88 v roce 2009).

 Penzijní fondyCelkový průměr známky
1.Allianz penzijní fond, a.s.1,45
2.AEGON Penzijní fond, a.s.1,98
3.Penzijní fond České pojišťovny, a.s.2,14
4.Penzijní fond České spořitelny, a.s.2,31
5.AXA penzijní fond a.s.2,32

Horší známky si odnesly společnosti Penzijní fond České spořitelny 2,31 (oproti 1,74 v roce 2010 a 2,06 v roce 2009) a AXA penzijní fond 2,32 (oproti 2,03 v roce 2010 a 2,08 v roce 2009). Penzijní fondy ING a  ČSOB se do první pětice letos nedostaly.

Obchodníci s cennými papíry

V kategorie Obchodníci s cennými papíry se na první místo po roční přestávce dostala Fio banka se známkou 1,43, což je pro ni výrazné vylepšení v roli nástupce tehdejší Fio, burzovní společnosti (oproti 1,65 v roce 2010 a 1,53 v roce 2009). Druhé místo patří Raiffeisenbank se známkou 1,50 (oproti 1,59 v roce 2010 i v roce 2009). Ne že by přes klienti Rajfky šíleli z nákupu cenných papírů, spíše to svědčí do dobré strategii v nabídce investičních produktů, anebo o dobré loajalitě zaměstnanců Raiffeisenbank. Nováčkem je Československá obchodní banka se známkou 1,68, která se dostala na třetí místo a potvrdila svoji pozici lídra v investování s podílovými fondy.

 Obchodníci s cennými papíryCelkový průměr známky
1.Fio banka, a.s.1,43
2.Raiffeisenbank a.s.1,50
3.Československá obchodní banka, a. s.1,68
4.Conseq Investment Management, a.s.1,89
5.brokerjet České spořitelny, a.s.1,95

Dalším nováčkem je v naší anketě ne příiš známý, ale mimo ni o to silnější Conseq Investment Management, se známkou 1,89 se dostal na čtvrté místo. Pátá pozice patří společnosti brokerjet České spořitelny se známkou 1,95, která svá umístění mezi první pětkou průběžně mění (oproti 1,91 v roce 2010 a 1,88 v roce 2009).

Ve zkratce

Finanční skupina Allianz letos opět obhájila dvě první místa v kategoriích Pojišťovny a Penzijní fondy. Allianz je tak pro hodně klientů synonymem kvality, serióznosti a kvalitního zhodnocení financí.

Finanční skupina Fio se opět dostala na výsluní v kategorii Banky a  družstevní záložny, první místo získala i v kategorii Obchodníci s cennými papíry. Skupina Fio se prezentuje jako finanční společnost pro běžné lidi a sázka na tuto strategii se jí, zdá se, vyplácí.

Finanční skupina Raiffeisen ovládla hned tři kategorie, výborná druhá místa získala v kategoriích Banky a družstevní záložny a Obchodníci s cennými papíry a na kapitálových trzích, první pozici pak vyhráli v katregorii Úvěrové společnosti.

Skokany roku se stalo několik společností. Mezi pojišťovny se probojovaly Česká podnikatelská pojišťovna, ČSOB Pojišťovna a UNIQA pojišťovna. U úvěrových společností zasvítil nováček v podobě ČSOB Leasingu a do penzijních fondů se podařilo skokově dostat AEGON Penzijnímu fondu. V kategorii Obchodníci s cennými papíry a na kapitálových trzích zářily dvě nové společnosti – Československá obchodní banka a Conseq Investment Management.

Podrobné výsledky jednotlivých kritérií již brzy budou zveřejněny v Analýze na serveru Měšec.cz.

Zdroj: Dalibor Z. Chvátal: Výsledky ankety Zlatý Měšec 2011: Nejlepší finanční instituce. Měšec.cz, 23. 2. 2011.

Odpovídají publikované výsledky ankety Zlatý měšec Vašim profesním zkušenostem? Jsou uvedené firmy skutečně těmi, které svým klientům doporučujete, resp. jejichž konkrétní produkty Vaši klienti volí?

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account