Trend vývoje produktů životního pojištění v roce 2010 je zřejmý. Hned několik pojišťoven v prvním čtvrtletí uvede na trh inovované rizikové pojištění, jehož hlavním znakem je pojištění celé rodiny na jedné smlouvě. Pojďme se společně podívat, co chystají jednotlivé pojišťovny.
Co se chystá
Na počátku bylo rodinné úrazové pojištění Family od Generali. A protože kdo se chtěl kamarádit s OVB, nemohl kamarádit s Partners (to již dávno neplatí, dnes i Generali nebo Uniqa prodávají přes obě sítě), neměli Partners tento typ produktu v portfoliu. Pomoc se našla v AXA i AEGON pojišťovně.
Všechny tyto produkty umožňovaly pojistit více osob (včetně dětí) na jedné smlouvě. Rozsah krytí byl však omezen na úrazová rizika. Bylo jen otázkou času, kdo se rozhodne zaplnit mezeru na trhu. Tu minulý rok vyplňovalo částečně Flexi od Pojišťovny České spořitelny. Smlouva sjednaná s požadovanými riziky a s minimálním pojistným se se chovala “téměř” jako rizikové pojištění pro celou rodinu, ne však úplně. Skutečné rizikové pojištění pro více osob scházelo, tedy až do roku 2010.
- Mozaika od ČPP – Úrazové pojištění pro až dvě dospělé osoby a děti. Oproti standardním rodinným úrazovým smlouvám si může první pojištěná osoba sjednat ještě připojištění pro případ smrti, invalidity a pracovní neschopnosti. Tedy jakýsi přechodový článek mezi úrazovým a plným rizikovým pojištěním, již v prodeji.
- Allegro od Generali pro Partners – Vezměte Family a přidejte i další rizika, ne pouze úraz. A máte zde Allegro. Exkluzivně bude nabízeno v síti Partners (tedy po nějakou dobu, dobré věci se snadno rozšíří i dál). Předpokládaný start od února.
- S volitelným spořením od Allianz – A do třetice podobný produkt od Allianz, pro 2 dospělé a až 4 děti. Navíc však možnost i investovat ve formě mimořádného pojistného. Že by poplatkově nejvýhodnější investiční pojištění? Uvidíme v dubnu 2010.
Skrytá hrozba
Problémem může být provize. Co je standardní u IŽP (vysoká provize 180%, zaplatí klient), nemusí jít u rizikového pojištění. Stačí smlouvu zrušit po konci doby ručení a opět sjednat. Stejná provize, co na to však pojišťovna? Nabízí se tedy spíše schéma průběžné provize, ale kdo by pak produkt prodával, prodejci (ne poradci) chtějí provizi celou a hned na počátku.
Autor článku: Aleš Náhlík, Produktové listy.cz
Jak vidíte vývoj trhu rizikových pojistek vy? Jaký produkt podle Vás chybí? A jak vysoká provize vás motivuje k prodeji?