Mobilní telefon v ruce ženy
Zdroj: Pixabay.com

Pro 68 % Čechů je mobilní bankovnictví pomocníkem při finančním plánování. Lidé do 34 let s tím souhlasí v 75 % případů. 

Čtvrtina všech klientů bank považuje mobilní bankovnictví za nepostradatelného pomocníka při finančním plánování a 40 % jej vnímá jako užitečný doplněk. Význam mobilního bankovnictví neklesá ani ve starších věkových skupinách, kde i v nejstarší sledované kategorii (55-64 let) více než polovina respondentů souhlasí s jeho přínosem.

Ve věku 18-24 let je podíl těch, kteří ho považují za rozhodně užitečné, 30 procent. Ve věkové skupině 25-34 let je to 26 a ve skupině 35-44 let 25 procent. I ve věkové kategorii 55-64 let, kde by se dalo očekávat nižší využívání technologií, je 22 % respondentů přesvědčeno o jeho jednoznačném přínosu.

Tři čtvrtiny uživatelů mobilního bankovnictví si nechávají zasílat oznámení o aktivitách na účtu, a to nejčastěji formou notifikací na displej či do aplikace. Z tohoto počtu preferuje 70 % notifikace o příchozích platbách, 55 % o odchozích platbách a 55 % o platbách kartou. O něco méně častá jsou oznámení o změnách zůstatku (39 %), neúspěšných platbách (29 %) a poklesu zůstatku pod stanovenou mez (10 %).

„Data ukazují, jak je pro klienty důležité mít okamžitý přehled o svých finančních transakcích. Možnost dostávat notifikace o každém pohybu na účtu zvyšuje pocit kontroly a bezpečí,“ říká Tereza Kaiseršotová, tisková mluvčí Raiffeisenbank.

Způsoby zasílání oznámení o pohybech na účtu jsou různorodé. 41 % uživatelů mobilního bankovnictví preferuje notifikace přímo na displeji, 28 % si nechává zprávy zasílat do aplikace, 18 % volí SMS zprávy a 16 % preferuje e-maily.

Zdroj: Raiffeisenbank


Průzkum provedla agentura NMS Market Research v březnu 2024 online v Českém národním panelu dotazováním na reprezentativním vzorku 1010 respondentů ve věku 18-64 let.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account