Průzkum autopojištění stále probíhá. Aktuálně se jej zúčastnilo 117 respondentů. „Cílový stav jsou dvě stovky dotazovaných, což je obvyklé číslo, ke kterému v poradenských průzkumech směřujeme,“ poznamenal na konferenci Meet EMA Online Martin Viktora, který dosavadní výsledky průzkumu prezentoval.

Zvukový záznam prezentace ve formátu MP3 si můžete stáhnout zde. Pokud chcete být informováni o všech podcastech, které vydáváme, přihlaste si odběr ve vaší aplikaci, nebo ve službách Spotify, Google PodcastPocket Casts.

Z obsahu videa

Poradci jsou k účasti na průzkumu oslovováni na serveru Poradci-sobě.cz, část respondentů jsou také účastníci odborné konference FINfest. Sběr dat započal v průběhu prvních měsíců letošního roku, tedy v období před koronavirovou pandemií.

Sada otázek pro respondenty se zaměřila nejen na hlavní téma „Kterou pojišťovnu pro sjednání havarijního pojištění a povinného ručení zprostředkovatelé nejčastěji volí a proč?“, ale obsahovala dotazy směřující ke konkrétním detailům, které poradci berou v potaz při sjednávání autopojištění. A zaměřila se také na praxi a produkci jednotlivých respondentů.

„Necháme je identifikovat, jak hodnotí proces sjednání a jeho kvalitu u jednotlivých pojišťoven, software pojišťoven i obchodní podporu,“ konstatoval Martin Viktora a doplnil, že otázky průzkumu směřovaly také na to, jaké parametry pojištění považují poradci za klíčové.

Za důležitý doplněk odpovědí považuje i „demografii“ respondentů – tedy do jakého typu byznysu patří. Jestli je zastřešuje pool, strukturální společnost, pojišťovna nebo jiný typ společnosti, jak dlouhá je jejich praxe v oboru a také jaký mají tržní sentiment (jak vidí svou produkci za dvanáct měsíců, zda očekávají růst, pokles nebo stagnaci).

„Nově se ptáme na IČO, což nám umožní doplňovat výzkumy o další velmi užitečné informace. Jsme schopni u respondenta vidět jeho kompletní historii tak, jak je dostupná v našich systémech, případně ve veřejných datech,“ dodal. „Vidíme, kdy se respondent registroval, jak dlouho má svou praxi, na koho je navázaný a máme informace o odhadech jeho obratu, takže umíme klasifikovat, jak velký byznys ve své praxi dělá.“

Respondenti jsou lidé s převahou z poolových společností (46 %), pětinu tvoří MLM firmy, interní síť je zastoupena 8,5 % a franšíza 3,4 %. Pětina respondentů uvedla jiný typ společnosti, pod kterou působí. Řada zprostředkovatelů z průzkumu působí v oboru dlouhodobě – 35 % v délce tří až deseti let a 58 % deset a více let. Třetina respondentů jsou manažeři, dvě třetiny jsou poradci.

Nejčastější volbou pojišťovacích zprostředkovatelů pro uzavření povinného ručení či havarijního pojištění klientům je Direct pojišťovna (20,5 %), Česká podnikatelská pojišťovna (17,1 %) a ČSOB Pojišťovna (15,4 %).

V rámci přípravy nabídky povinného ručení či havarijního pojištění je nejčastěji klientům představen produkt Kooperativa pojišťovny (tato pojišťovna je přitom sjednávána až jako pátá v pořadí), dále je to ČSOB Pojišťovna, Direct pojišťovna, ČPP a na pátém místě Allianz pojišťovna.

Jaké faktory považují zprostředkovatelé při výběru autopojištění za rozhodující? Respondenti odpovídali na škále 1 až 10. Výsledek byl jasný – pojistné krytí bylo poradci udáváno jako klíčové (9,21), dále je to cena pojištění (8,01) a reputace pojišťovny (7,52). Preference klienta se umístily na čtvrtém místě (7,32).

„To, co distributoři říkají, velmi úzce koresponduje s tím, jaká je realita přes vlastní prodej, pokud používají digitální nástroje – také nám vychází trio nejčastěji sjednávaných pojišťoven u autopojištění totožně,“ uvedl na konferenci Tomáš Sýkora ze společnosti Creasoft.

Martin Viktora

Organizátor konference, zakladatel webu Poradci-sobě.cz

Praxe:

  • jednatel 4stones, s.r.o. (organizátor konferencí FINfest a provozovatel Poradci-sobě.cz)
  • jednatel EMAdata.cz (poskytovatel dat pro finanční trh)
  • historicky pracoval pro banky a investiční společnosti v oblasti podpory prodeje, marketingu a produktového managementu investičních produktů.

Vzdělání:

  • VŠE v Praze (mezinárodní obchod a politologie), DePaul Univerzity Chicago

Osobní motto: “Začínám naplno a postupně přidávám.”

Záliby: hudba (metal, klasika, pop), moderní technologie, cestování, právo

Ivan Špirakus

Generální ředitel společnosti INSIA, a.s., člen prezidia Asociace českých pojišťovacích makléřů

Ivan Špirakus v roce 1992 spoluzaložil makléřskou pojišťovací společnost Portfolio Alfa, s.r.o., kde se zabýval především marketingem, obchodem a řízením podnikatelských rizik klientů.

V roce 2004 stál u vzniku mezinárodní sítě pojišťovacích makléřů INSIA. V současné době je místopředsedou představenstva.

Aktivně publikuje, přednáší a podílí se na propagaci pojišťovnictví a profese pojišťovacích makléřů. Od roku 1999 byl členem představenstva Komory pojišťovacích makléřů, kde založil tradici makléřské ankety Pojišťovna roku. Od roku 2016 vykonává funkci prvního místopředsedy AČPM.

Jako člen dozorčí rady se podílí na aktivitách Nadačního fondu pro vzdělávání v pojišťovnictví.

Osobní motto: Buďte samostatní, ale ne sami.

Tomáš Síkora

Ředitel společnosti CreaSoft

Na začátku devadesátých let založil společnost pro finanční plánování SLON a v oblasti zprostředkování finančních produktů úspěšně působil patnáct let, mj. i jako prezident Asociace finančních poradců.

V roce 2006 byl jmenován výkonným ředitelem České asociace pojišťoven a členem Executive Committee Evropské asociace pojišťoven Insurance Europe v Bruselu, kde působil až do roku 2015.

Poslaneckou sněmovnou byl v roce 2009 zvolen předsedou Výboru pro finanční trh, poradního orgánu bankovní rady České národní banky.

Tomáš (*1971) je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze, oboru mezinárodní vztahy a bankovnictví/pojišťovnictví a manažerského studia Senior Executive britské Nottingham Trent University.

Dnes řídi společnost CreaSoft orientovanou na poskytování IT řešení a služeb pro distributory finančních produktů, kterou rovněž v roce 2004 pomáhal zakládat.

Martin Podávka

Spoluzakladatel a člen představenstva Pillow pojišťovny

Martin Podávka působí od listopadu 2019 jako člen představenstva Pillow pojišťovny s odpovědností za produkty, digitalizaci a marketing. Více než 15 let působil ve společnosti Allianz. Během své kariéry postupně prošel od pojistné matematiky přes produktový vývoj až na pozice s odpovědností za market management, strategický marketing, inovace a customer experience.

Prezentace proběhla dne 15. 5. 2020 a je součástí Meet EMA Online.

 

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account