Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Jiří Hampl a poslední změna proběhla 1 rokem.
- Autor
Anonym
NeaktivníZdravím,
odchodem Monety od zprostředkovatelského trhu se počet nespolupracujících bank zvýšil na 3. ČSOB navíc zavedla nehezká storna a krácení provizí, UniCredit snižuje provize. ČS se už dlouhodobě profiluje jako banka, která si poradenství dělá „sama“. Trend je jasný.
Navíc Moneta, Air a další aktuálně oproti tradiční konkurenci podsekávají sazby na hyptečních úvěrech o celé % a to zcela bez CPI a dalších podmínek. Padá jeden úvěr za druhým, těmto sazbám se není jak bránit a poškozovat klienta nechcete.
Proč spolupracující banky alespoň nepředstírají nějakou konkurenci v sazbách? jak se vůbec bránit nespolupracujícím bankách s jejich sazbami? Konkurenční nabídku nikdo nedorovná. Ty sazby musí být pod jakoukoliv přijatelnou marží.
| Odpovědět privátně 5. 3. 2024 v 13:24Jiří Hampl
ÚčastníkZdravím také,
jjn, nastává docela těžké období hypoték v době, kdy jsem naopak čekal zlepšení.Nespolupracující banky mi v minulosti nikdy moc konkurencí nebyly, neb jejich sazby jsem ani nesledoval, ani nesděloval ve srovnání (výjimečně jen u klientů, kteří platili přímé platby za servisní poradenství) a klienti sami je také nepreferovali. Párkrát se mi objevilo jako konkurence refinanso od Monety, ale stačilo říct, že si to bude muset klient vyběhat a kontrolovat sám a bylo většinou rozmyšleno. Uznávám však, že dnes to může být jinak, v době, kdy lidi hledají každou skulinku k úspoře.
Ta novodobá storna mi přijdou jako šílená hrozba a na firmě už jsme se shodli, že pro začátek vynecháme z nabídek banky, které 100% storna nyní zavedly a pokud se nic nezmění, tak s hypotékama za provize já osobně končím, neboť práce za storna už jsem udělal poměrně dost a klienti automaticky počítají, že za tu provizi pro ně udělám i něco navíc (ano za tu samou provizi, o kterou mě po dvou letech s klidem v duši připraví).
Trochu mě zaráží, že přestože dnes je drtivá většina úvěrů získána a zpracována právě poradci, tak i přesto jsou pro banky bráni stále spíš jako plevel- alespoň o tom hovoří současné změny tj. klientovi nenecháme zaplatit náklady za vznik smlouvy (přestože právně by to bylo obhajitelné a logicky jedině správné) ale chceme vypadat hezky, tak radši podsekneme nohy poradcům, kteří pro klienta a banku vykonali práci.
Nově získaly banky možnost promítat do pokut víc, než doteď, ale storna nemizí, ale naopak se zhoršují.Poradenské pooly a společnosti se k tomu také nestaví moc čelem, pokud nepočítám to, že zavedou nové stornofondy, abychom tu nezaplacenou práci měli z čeho vrátit.
Osobně už nyní mám několik úvěrů, které by už chtěli klienti ze své vůle přefinancovat a zlevnit, retence nula nula- slevovat se bankám nechce, a přitom klient to udělá se mnou nebo klidně s někým jiným, neboť moje ztráta provize klienta logicky naprosto nezajímá- nemám šanci to jakkoliv ovlivnit.
Dělat to za přímé peníze taky nejde, neboť je tam „nárok“ na provizi. Prostě si k ní je čuchnout a pak se modlit. V zásadě všechny v současnosti zpracované úvěry budou do 3 let ve stornu, to beru za jistotu, pokud banky nepřehodnotí retence a vztah ke svým poradcům.
Osobně bych byl radši, kdyby se provize úplně zrušily a šlo lidem za tu práci fakturovat, než tato plichta, která vede k naprosté podnikatelské nejistotě.Jak to máte ostatní u jiných společností s novými storny na hypotéky?
u BT je to nově:
HYBA + ČSOB 100% storno po dobu 3 let od podpisu (tzn. že i refinancování 3leté fixace ve výročí je ve stornu)KB nevyplatí ani korunu za příchozí refinancování, pokud je mimo termín fixace.
další se přidávají.
Bojuje některá z vašich ostatních brokerských firem za lepší podmínky, než BT, které jen suše přijalo opatření ve formě nového stornofondu?
| Odpovědět privátně 19. 3. 2024 v 11:43
- AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.