Zobrazeno 12.717x

Toto téma obsahuje celkem 27 odpovědí. This post has been viewed 12718 times Do diskuze (13 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Ivan Špirakus a poslední změna proběhla 11 roky a 6 měsíci. This post has been viewed 12718 times

  • Autor
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tohle téma se tu již nakouslo v několika jiných tématech, nicméně události posledních dní mě přímo přinutily toto téma otevřít jako samostatné. Zajímalo by mě, jaké máte kdo zkušenosti s převody kmenů, pokud jste přecházeli pod jinou organizaci. Zda Vám je předchozí organizace umožnila převést, zda jste neměli problém se samotnou pojišťovnou apod. A pokud to nešlo hromadně, tak jaké máte zkušenosti s jednotlivými převody.

      A jedna historka: V únoru jsem dával do Investora od ING příspěvek zaměstnavatele. Protože nějak podezřele dlouho nešla provize, tak jsem ji reklamoval. Po x vyměněných e-mailech mi tento týden přišla zpráva, že provize byla vyplacena na Broker Consulting, který má tuto smlouvu ve správě. Co ještě chápu, je to, že si někdo chce nechávat následné provize z obchodu, který byl pod danou firmou sjednán. Co ale nechápu, proč si někdo chce nechávat provize z obchodu nového, o který se nezasloužil a už vůbec nechápu, že firma, která vidí na navýšení smlouvy jiného sjednatele, klidně bez upozornění vyplatí odměnu někomu, kdo toho klienta v životě neviděl. Ptám se za co mu ty peníze vyplácí, protže já to opravdu nevím…

       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Dobrý den,

      navyšoval jsem penzijko (PFCP) o příspěvky zaměstnavatele, zprostředkovatele jsem neměnil a provizi jsem dostal.

      Svůj mini kmen z OVB nijak cíleně nepřevádím. Své osobní pojistky jsem si v mezidobí předělal k výročí.

      Zprostředkovatele měním při změně smluv a tam kde to má smysl (kde je následná provize), aktivně změnu spíš nevyhledávám.

      Při žádosti o změnu jsem narazil na problém u Uniqa (RŽPD do dvou let od založení.

      Z Generali mne naopak sami upozorňují, že z navýšení pojistky provize nebude pokud klient nepožádá o změnu sjednatele.

      V Allianz jsem nenarazil na problém – ani u Pastelky (IŽP) do dvou let. Dokonce převedeným klientům zpětně přiznávají firemní slevu 15% u POV/HAV …

      Kooperativa je pro mne trochu blackbox – teď mám nového klienta s asi 15 smlouvama, tak jsem zvědavej jestli budeme přepojišťovat, nebo jen měnit sjednatele …

      U ČP invest taky ne (tam jsem zvědavej na storno u OVB).

      Petr

       | Odpovědět privátně
      •  Martin Dratva
        Účastník

        Někde jsem tu zahlédl jméno své ctěné společnosti (Kooperativa) a dotaz ohledně převodu kmenů. Pro zaměstnance a spolupracovníky v programu „Podnikatelská vize“ platí nepsané pravidlo, že pokud má poradce u klienta (respektive naopak) 2 smlouvy a více, je to jeho klient. Nikdo z těchto 2 skupin by mu tam neměl dělat neplechu. Čili žádné převody, žádné dopojišťování – nutno kontaktovat původního získatele a domluvit se s ním. Co se týče externích spolupracovníků, tak převod kmenů na žádost klienta běžně prochází.

         | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak kauza ING pokračuje. Převod klienta je bezpředmětný protože BC nic do správy někomu jinému nepustí, takže provize z navýšení musela skončit u nich. To je logické, že jo? :-))))

      Vy s převody nikdo nemáte problém?

      Já si myslím, že by se tím měl zabývat např. někdo z ČAP. Jde o to, že i když si klient přeje mít konkrétního správce, tak pojišťovna oznámí současnému správci, že někdo požaduje tento převod a když současný správce sdělí, že s tím nesouhlasí, tak to nepřevede. Nepřipadá Vám divné, že si klient nesmí sám zvolit, kdo ho bude „ošetřovat“? Vždyť to nabádá zase jen k tomu vymýšlet nějaké zbytečné „objížďky“…

       | Odpovědět privátně
      •  Jakub Pecha
        Účastník

        No on problém u BCAS většinou je, že mají „exkluzivní“ produkty určené jen pro svou síť = není možné je převést pod jiného správce… Exkluzivní = většinou trochu jinak poplatkově upravené oproti běžné verzi.

        Jinak u ING je převod obtížný obecně – od 1.1.2011 je myslím převod možný jen se souhlasem obchodního ředitele.

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Slušná a seriózní firma umožní dotyčnému zprostředkovateli, aby si v případě odchodu vzal s sebou i veškerý svůj kmen klientů, který po dobu své působnosti vytvořil. Tato klauzule už bývá součástí mandátních smluv, ale stále je toho jak šafránu. Každému musí být přece jasné, že veškeré majetkové pojištění lze k výročí smlouvy přepracovat (převést) jinam. U životních smluv je to jasné, tam to nelze, pokud není poradce dobytek. Mě připadne daleko zajímavější převod pravidelných investic, ze kterých jde mng fee – kumulativně jde o velké částky. U MLM firem se ani nedivím, že převody neumožňují, z čeho by pak financovaly svoje složité struktury do hloubky a do šířky ? Marná sláva, kmeny smluv a investicí, které mají ve své správě, generují následné (pečovatelské) provize v milionových částkách každý měsíc.

           | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář
            Účastník

            Velmi mě Milane udivuje, že to co píšeš, nevidí nebo nechtějí vidět kompetentní osoby na pojištovnách. Vždyť to přesně k tomuto nabádá. Nechtějí ti to dát, tak udělej prasárnu a vezmi si to jinak…. Proto si myslím, že by pojišťovna měla respektovat přání klienta a nikoli organizace, která to má ve správě. Pak se nebudou tyto prasárny zbytečně vymýšlet.

             | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          To je v případě onoho Investora jistě pravda, ale to je jen kosmetický problém… ING je úplně jedno, komu to vyplatí. Jinak info pro zde přítomné. Již to funguje tak, že když zároveň se sjednáním navýšení zažádáte o provizi přímo na tom formuláři, tak by ji ING již neměla vyplatit původnímu sjednateli, ale vám.

          Problém je, že BC nepustí nic… Všechny, s kým jsem v téti kauze mluvil, jsem žádal, aby to pustili výš. Většina takových stížností skončí v prvním levelu, možná tom dalším, ale ti, co by to měli vnímat a napravit, to možná vůbec neví nebo se jim to ti níže bojí říci, aby nepřišli o svůj post. Spousta věcí se tu neřeší proto, že my všichni si říkáme, že to nemá cenu, mávneme nad tím rukou, protože tím jednoduše nechceme ztrácet čas a věnujeme se potřebnější práci. Nedávno jsem zaznamenal přes jednoho obchodníka ČP reakci nejmenovaného ředitele, který žije v domění, že obchodníkům v ČP tříletá storna a jejich výše příliš nevadí, protože na to nezaznamenává nějaký větší ohlas. Skutečnost je taková, že ti lidé o tom mluví již léta, ale kdykoli se pokusili to někde předestřít, byli okamžitě umlčeni. A tak rezignovali s tím, že to stejně nemá cenu. Většina jejich problémů končí u manažera obchodní skupiny. A to je podle mě třeba změnit. Jednat jednat jednat, otravovat, otravovat. Musí to pochopitelně mít nějakou pevnou podstatu a logiku. Ta je např. v tom, že pokud jsem já klienta získal a klient si přeje mojí správu, tak by mělo být rozhodující jeho přání, nikoli rozhodnutí organizace, která ho nikdy v životě neviděla a na jeho získání se nepodílela. A nikdo se tím nezaobírá. Spousta popsaných řádek o ochraně klienta a skutek utek. Prasárny jedou dál, jako by se nechumelilo a klient, který se má chránit, si chudák ani nesmí vybrat svého správce pojištění. Co tedy dělají tyto instituce? Prošel někdo z nich tím, čím jsme prošli my? Získával někdo informace od prostého obchodníka? Zajímal se někdy někdo o to, zda i obchodník (nejen klient) nepotřebuje nějakou smysluplnou ochranu? Já myslím, že ne a že by bylo třeba to dát najevo. :-) Jak v převodech kmene, tak v nesmyslných konkurenčních doložkách a pokutách. Howg.

           | Odpovědět privátně
          •  Petr.Kačenka .
            Účastník

            Romane,

            s BC bych to vůbec neřešil.

            Koukněte se do dodatku mezi Vámi, Insii a ING PF a uvidíte na čem jste. Pokud tam bude napsáno, že za mimokmenovou službu provize nenáleží, pak máte smůlu. Pokud tam bude napsáno, že náleží, pak prostě požádejte Insii o vyplacení ;-)

            Podíval bych se, ale nemám tento dodatek aktivní …

            Petr

             | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Já to s BC neřešil. Řešil jsem to s Insií, kde jsem dostal prvotní informaci, že jsem si to měl přetáhnout do správy. Do správy to ale není možné přetahnout, když to nepustí BC. ING to má (nebo alespoň v únoru měla) tak nastaveno, že provize odešla tomu, kdo má toho klienta ve správě. Mě to pochopitelně nenapadlo. Ovšem zcela jednoduché by bylo v takovém případě mě (resp. Insii) informovat, že to nebude zprovizněno, případně co udělat, aby to zprovizněno bylo. Viděli přece jiné získatelské číslo. Takže s tím, že je to nějak nastaveno a nedá se s tím nic dělat, se rozhodně nesmiřuji a o svoji provizi bojuji dál. Slovo „nejde“, tady neexistuje, většinou je to spíš „nechce se“ :-))

               | Odpovědět privátně
      • Bohužel je to tak, ani ING a ani KOOPERATIVA nectí přání klienta.Při školení KOOP, nám to bylo vysvětleno, že nikdo tak nemůže přijít o klienta a je to vlastně fér. Což znamená, vy se dostanete do rodiny, kde si jich třeba 5 let nikdo nevšiml, jejich situace se změnila, chtějí přidat do perspektivy nově narozené dítě a vy jste ten kdo má kontaktovat poradce, který jim smlouvu založil a ten přidá dítě do sml.:)To,že onen poradce už aktivní není, nevadí KOOP přdělí nového:)

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          …a končí to tak, že „poradce“ díky tomuto opatření buď zruší celou smlouvu a udělá novou, u téže pojišťovny, doplněnou o původně plánované změny nebo ji nechá a udělá druhou, opět u té samé pojišťovny…v tomto by si Kooperativa mohla vzít inspiraci od Pojišťovny ČS. Je to neobchodní, antiproduktivní a jen to nabádá k výše uvedeným praktikám.

           | Odpovědět privátně
        • Nejenom KOOP. Taktéž ČSOB, ING, ČP, GENERALI. U těch už jsem měl problémy ani né s převodem člověka pod mou správu, ale i obyčejnou změnu smlouvy – navýšení, snížení, úprava rizik.. atd atd atd.

          Pojišťovny jsou opravdu sami proti sobě. Ví o tom.

          Hold tím ctí zájmy původního sjednatele, což chápu.

          Co mě ale do hlavy nejde, že ty změny dělám vědomě bez nároku na provizi a přesto to neprojde. K čertu s takovejma systémama.

          Několik takových smluv už jsem byl nucen poslat do splaceného stavu, protože se s nima prostě nedalo nic dělat a klient už s původním sjednatelem nechtěl mít nic společného, nebo sjednatel již neexistoval.

          Snaha tu je, ale když není kloudné a rozumné cesty, nebo dohody, pak již toho moc k řešení nezbývá.

          Nejhorší je, když Vám není schopen pomoci ani Vám přidělený Camák ! Jediné co se od něj dozvíte je, že s tím nemůže nic dělat, protože to není pod jeho správou .. a doporučí schození a založení nové … No určutě bych zakládal pod stejnou společností do stejných podmínek :-))

          Povětšinou se tomu zasměje i klient :-)

          Někdy mě ty lidi z pojišťoven přijdou jak padlí na hlavu :-) Samozřejmě nás nebudou posílat jinam, když to jde do jejich výplaty :-)

           | Odpovědět privátně
        •  ALEŠ KŘEČEK
          Účastník

          Dobrý den, jenom dotaz. Já mohu v případě smlouvy u 7BN udělat změnu ve smlouvě, aniž bych byl získatel. Pouze navýšení pojistné částky nepůjde za mnou, ale za původním získatelem. Takže změna pro klienta je možná. :) A.K.

           | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel
            Neaktivní

            Vynikající obchodní strategie…narazíte na již existující smlouvu u klienta, tuto smysluplně upravíte, aby kryla všechna klíčová a klientem požadovaná rizika a za nápravu této smlouvy obdrží provizi člověk, který ji původně „zprasil“.

             | Odpovědět privátně
          • Tak to je super, to mě opravdu uklidnilo, tak obrovská tolerance pojišťovny. Ale nemyslím si, že naše lidská populace by měla samaritánské sklony. Nikdo přece nebude pracovat jen pro krásný a spokojený úsměv klienta. Celý systém a myšlení je zkostnatělý.

             | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Příspěvek byl myšlen pochopitelně ironicky…tolerance každé pojišťovny samozřejmě někde začíná a někde končí. Tento přístup však vede k výše uvedeným neblahým praktikám (je jasné, že dlouhodobě Vám zdarma tyto věci žádný „poradce“ dělat nebude, zejména pak v případě, kdy za jeho odvedenou práci & úsilí dostane odměnu někdo, kdo pro to nehnul ani prstem).

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Tohle je podle mne jeden z důvodů proč se ruší smlouvy a nahrazují jinými, stejnými. Možná to někdy pojišťovnám dojde,ikdyž… zase mají poplatky…

               | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      rád bych se Vás zeptal, jaké máte zkušenosti s převodem pojistných smluv pod sebe(do svého kmene).

      Především:

      1) jak provedete klient (jaký formulář) převod smluv pod mojí správu

      2) co tím mohu získat

      3) jaké všechny smlouvy mají smysl převádět

      4) mohu převést i pojišťovnu, se kterou nemá můj PM smlouvu

      Už sem něco zjišťoval, proto si i částečně odpovím (prosím o potvrzen mích domněnek)

      Ad1) klient napíše volnou formou žádost o správu smlouvy a ta se odešle pojištovně.

      Ad2) mohu získat následné provize, klient nebude kontaktován konkurencí (pojištovnou)

      Ad3) samozřejmě že všechny majetkové smlouvy, dále životka, kde je roční udržovací provize. Má smyl převádět PF, a přímé investice?

      Díky všem za radu Hlavín.

       | Odpovědět privátně
      •  Tomáš Bílek
        Účastník

        Dobrý den, dokument k převodu kmenů by měl mít k dispozici Váš PM, zeptejte se ho. Ohledně převodu u pojišťoven, které nemá nasmlouvané to asi nepůjde:)

        U neživotu je to většinou bez problémů, avšak životka se většinou bývalým firmám pouštět moc nechce.

         | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        1. Formulář Žádost o převod správy pojistných smluv, žádá klient…

        2. Následné provize, náhled na smlouvu v extranetu pojišťovny…

        3. Ty, které mají smysl převádět pro Vás nebo pro klienta (viz bod 2) Investice má smysl převádět, abyste do toho viděl a také pro případné m.fee :-)

        4. Domnívám se, že ne. Není-li smluvní vztah, není ani možnost to mít ve správě ani dostávat provize, ani mít přístup do extranetu apod.

         | Odpovědět privátně
    •  Viktor Dlouhý
      Účastník

      Ad 1. je správně.

      Ad 2. není pravda, klient je kontaktován s nabídkami z centrály bez ohledu na to pod koho spadá.

       | Odpovědět privátně
    •  Ivan Špirakus
      Účastník

      1) pošlete do pojišťovny žádost o převod smluv ze ziskatele 1 na ziskatele 2, podepsaný oběma + seznam smluv, které se převádí

      2) pojišťovna vyhotoví 3 strannou smlouvu, kterou všichni podepíši a potvrdí tak převod – nový získatel přebírá i potenciální dluhy (vratky provize třeba při prodeji auta)

      je to už dnes relativně standardní věc, kterou pojišťovny umí, už jsme takových převodů realizovali stovky…..

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account