Zobrazeno 26.811x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 15 diskutujících a má 38 odpovědí. This post has been viewed 26812 times

  • Autor
  •  Jiří Vařečka
    Účastník

    Další hráč po Kooperativě (7BN-Penze) přišel s konkurenčním produktem k II.pilíři, byť propojení DS u APS je zvýhodněno.

    Nebudu dále popisovat, raději použiji přílohy.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    a jeden návrh

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Na první pohled musím napsat, že se mi to líbí.

     | Odpovědět privátně
     ALEŠ KŘEČEK
    Účastník

    Když jste v tom B) pane Vařečko,

    vyrobil by jste návrh pro 40ti letého se stejným důchodem.

    Děkuji Aleš Křeček

     | Odpovědět privátně

    dobrý den, nejedná se o konkurenční produkt ke II. pilíři, ale o doplněk k němu.

     | Odpovědět privátně

    Ten důchod je doživotní?

     | Odpovědět privátně

    je to v podstatě pojistka na to, co si spoříte na důchod. př. platím si II pilíř + III. dohromady 3000,-. od pojišťovny budu dostávat 3000,-. do 65 let.

     | Odpovědět privátně
     Petr Slad
    Účastník

    To snad nemyslíte vážně…

     | Odpovědět privátně
     | Odpovědět privátně
     Jan Skrbek
    Účastník

    Předpokládám, že se jedná o Allianz zmiňovaný tzv „provizonosič“ pro poradce, který by měl vyrovnat nízkou provizi za sjednání II.pilíře

     | Odpovědět privátně

    Ano, velmi správně, vidím, že jste v obraze, provize by z doslechu měla být cca 3.500-4.000Kč za smlouvu.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Dobrý den pane Slade,

    můžete mi zde napsat – rozepsat Váš názor?

    Důvod?

    Děkuji.

     | Odpovědět privátně
     Petr Slad
    Účastník

    Pojištění schopnosti si spořit – to snad nemyslíte vážně. Nejen u Allianz, ale i u dalších pojišťoven, které vymýšlí produkty, aby zvedly celkové provize za sjednávání II.pilíře. ..

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    pokud by bychom brali ten produkt jako takový, bez spojování s II.pilířem – nezdá se Vám, že má v návaznosti na investice určitý smysl ?

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Pokud je člověk zráv a fit, potom nemá problém si spořit, tedy pokud na to má. Pokud tomu ale není, tak je rád, že je pojištěn a že toto spoření přešlo na bedra pojišťovny.

    Ještě jedna poznámka, toto pojištění se může dělat ve třech provedeních, pouze jedna je o ll. pilíři.

     | Odpovědět privátně
     Petr Slad
    Účastník

    Myslím, že ani jako investice není produkt výhodný. 4 základní důvody viz dále :

    1. Neznám přesné náklady produktu, které budou vždy vyšší než při přímém investování na kapitálovém trhu nebo do podílových fondů. Přesné náklady nám stejně pojišťovna neřekne… Minimálně za správu fondů si vezmou cca 1% ročně – viz leták u pana Vařečky.

    2. Omezený výběr fondů v produktu

    3. Nemožnost aktivního řízení portfolia

    4. Platba 15% daně ze zisku po ukončení produktu

     | Odpovědět privátně
     Ivan Špirakus
    Účastník

    to bude asi omyl – já mluvím o pojištění, nikoli o investici

     | Odpovědět privátně
     Petr Slad
    Účastník

    Pokud je člověk zdráv a fit, má si vytvořit rezervu, ze které bude řešit nenadálé výdaje a případné krátkodobé výpadky příjmů z důvodu nemoci apod. Může na to využít i peníze, které by jinak dával do produktů tohoto typu. Aspoň takto by mu měl radit jeho poradce, pokud není pouze prodejcem finančních produktů. Pojištění, která jsou v pojistce nastavená, stejně nekryjí všechna rizika a to hlavně plnou invaliditu.

    Osobně nedoporučuji klientům vstup do II. pilíře bez toho, aniž by měli dobře nastavený finanční plán s pravidelným servisem.

    Pokud člověk není zdráv, je invalidní, nebo nemá práci může přerušit platby do spoření, III.pilíře atd. Do II.pilíře se mu nic nestrhává, protože nemá příjem.

    Takže proč mu dělat pojistku na schopnost spoření …

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Pane Slade, toto je základní problém pohledu.

    Vy jste prostě na investice a já jsem pojišťovák.

    Z mého pohledu by člověk měl být nejprve dobře pojištěn a poté může i investovat.

    Použiji větu od Allianz:

    „Jedná se o produkt, který je vhodným doplňkem ke spoření na penzi a který je zaměřen především na krytí

    výpadku spoření ve druhém a třetím pilíři z důvodu nenadálé životní situace.“

    Jinak je docela podobný připojištění v PRO Životu.

     | Odpovědět privátně
     Petr Slad
    Účastník

    Nejsem jen na investice… Pojistky řešíme běžně a docela často. Děláme komplexní honorářové finanční poradenství a základní problém je v tom, co je to dobře pojištěn. Řešíme to dnes a denně s tím, že klienti jsou přepojištěni (většinou díky aktivním pojišťovákům), neví na co a proč jsou pojištěni, neví , co dělat v případě likvidací atd. Díky tomu jim pak většinou nezbývají peníze na spoření nebo investování. Tyto pojistky na pojištění schopnosti investovat do toho přesně zapadají.

    Pokud klient pojistku určitých rizik potřebuje a hrozí mu výpadek příjmů, měl by být na tyto rizika již dávno pojištěn. Nemělo by se to tedy řešit další pojistkou(omezenou, co se týká nabídky pojistných rizik)s dalšími náklady za provize, vedení pojistky, zisku pojišťovny atd. jenom proto, aby se dorovnala provize poradcům, sjednávající II.pilíř.

    Investovat přes tento produkt je rovněž nesmysl…

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Nezbývá, než plně souhlasit pane Slade.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    OK, pane Slade, já s Vaším pohledem také souhlasím, zvláště že investice, v ŽP pokud možno ne.

    Nechci zde dělat nějaké další výpočty, nicméně se domnívám, že pokud člověk s příjmy nad, třeba 30.000,-Kč/měs, „vypadně“ na několik let z pracovního procesu, navíc v době, ve kterém se mu příjem započítává do důchodového výměru, potom takovéto pojištění má jistě smysl.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Allianz toto řešila i v jiném pojištění již dříve. Myslím PRO Život, pojištění investice.

    Klient si PS nastaví, že spoří např. 5.000,-Kč/měs a v případě plnění mu to Allianz vyplácí.

    V současné době to je dokonce nastaveno tak, že All. to vyplácí na účet klienta bez zpětné kontroly zda a kam následně klient peníze investoval. Zde ale zřejmě bude časem nějaké omezení.

     | Odpovědět privátně
     Jan_Hájek
    Účastník

    V podstatě souhlas. Proč ale vázat plnění ke II. či III. pilíři? Proč toto řešit takto neflexibilním produktem? Klient přeci potřebuje dorovnat pokles balíkem peněz, které dostane jako plnění, proč tedy toto plnění vázat na konkrétní účel?

    Napadá mě pouze to, co již řekl pan Slad. Jediným důvodem je dorovnání provize, která obchodníkovi chybí u II.p. Tu však zaplatí opět klient v obrovských skrytých nákladech produktu.

     | Odpovědět privátně
     Petr Slad
    Účastník

    Já si myslím, že takový člověk by si měl vytvářet kapitál a včas vstoupit do II.pilíře důchodového spoření. Zde se plně projeví výhoda kapitalizace důchodového spoření oproti průběžnému systému. Právě takoví klienti budou demografickou křivkou nejvíce znevýhodněni. Mnoho let budou platit obrovské pojištění a po snížení příjmu z jakéhokoli důvodu jim bude vypočítán průměrný důchod…

     | Odpovědět privátně
     Jiří Wandas
    Účastník

    Chápu to správně, že klient který uzavře toto pojištění s danými připojištěními nemusí do žádného druhého pilíře vstupovat ? Může to mít jen jako další pojistku , kde ovšem dostane 33 procent zaplaceného pojistného při bezeškodním průběhu, případně při škodním průběhu si bude čerpat zvolenou měsíční částku jako nějaký důchod – neboli normálně mu bude vyplácena pojistná částka z pojistné smlouvy, nikoliv jednorázově ale průběžně.

    O spoření v pojišťovnách tu přece nikdo neuvažuje, to už dnes ví každé malé dítě že chodit s úsporami do pojišťovny je jako dávat někomu peníze s tím, že první 2 roky co mu odevzdá jdou do jeho kapsy a z dalších odevzdávek si odečte ještě 30 Kč za předání i v prvních 2 letech.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník
     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Ano, je to tak.

    Na účet u Allianz vám v případě invalidity (III. / II. + III. stupně) budou chodit peníze = bude za vás do 65 spořit pojišťovna.

    V zásadě je v Allinu nastaven strop na 5.000,-Kč/měs, vyjímky jsou povoleny.

    Výběr může být jednorázový, případně 4x ročně gratis, v případě potřeby funguje obmyšlená osoba.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Pane kolego, to záleží na úhlu pohledu, zda toto je či není konkurenční produkt.

    Byť se to nazývá investiční pojištění, je to jen a pouze riziková pojistka. Tečka. Nic jiného!

    Sama Allianz toto pojištění doporučuje jako 4. pilíř = viz jejich materiály.

    Podívejme se na to očima tvůrce produktu.

    1. mají v portfoliu III. pilíř

    2. mají v portfoliu II. pilíř

    3. v produktech ŽP-BP používají možnost „spoření na důchod“

    4. v produktech ŽP-BP používají možnost zproštění placení do penzijního

    5. mají tohoto Strážce penze

    No uznejte, udělali vše pro to, aby pokryly trh. Tedy alespoň v oborech, které mohou.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Pane Slade, ještě se vrátím k původu a důvodu těchto našich komentářů.

    Napsal jsem, že se mi to docela líbí, a Vy jste zde následně začal probírat nákladovost atd.

    Omlouvám se, že toto tady takto napíšu, ale připadá mi, že Vám uniklo, že se jedná pouze o rizikovou pojistku. Neřešme jak se jmenuje. Je to jen a pouze rizikovka na rizika v úvodu uvedená.

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    A to se Jiří můžete v nejbližších týdnech či měsících těšit na zcela nového nástupce za stávající rizikovku PRO Život :0)

    Mě stačí, že to bude z autorské dílny Allianz (dostatečná záruka nejvyšší kvality). Jen mají soudruzi z NDR mírné zpoždění, mělo to být údajně na trhu již v březnu 2013…

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Já mám, Milane, Allianz také rád.

    Zažil jsem si tam své počátky v pojišťovnictví a opravdu tam bylo fajn.

    Je možné, že kdyby se jednoho dne nestalo, že byly v přímé řadě nade mnou 2 šéfové, se kterými jsem si nesedl, tak bych tam i do důchodu vydržel.

    :-) Možná.

    Produkty a likvidace Allianz = vrchol kvality v oboru ČR.

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Souhlasím Jiří, stran komunikace, likvidace, rychlosti, přístupu ke klientům i k poradcům je Allianz absolutní Rolls-Royce mezi pojišťovnami, alespoň z mého pohledu a na základě dlouhodobých zkušeností mých i mých klientů.

     | Odpovědět privátně
     Jaroslav Pohl
    Účastník

    Dobrý den,

    sice netuším, kdo byl ten doslechový zdroj, ale o nějakém dorovnání provize jsem neslyšel a ani mi to nebylo nikde pod pultem řečeno.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Chápu to stejně.

    Nicméně já toto budu doporučovat zřejmě pouze pro normálně nepojistitelné klienty, kteří navíc půjdou do 2.pilíře. Do 3.000,- měsíční penze se nevyplňuje zdr. dotazník

    – snad ale ne všechny verze tohoto produktu tuto možnost mají

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Ono to tak je i není.

    Klient, který podepíše „Strážce pence“, tak ten nemusí být vůbec účastník III. a ani II. pilíře!!!

    Je to rizikovka a opravdu nic víc.

    Pokud se stane invalidní, platí mu sjednanou částku Allianz na účet zřízený touto PS a na konci (65) si může tyto Kč jakkoli vybrat. Třeba jednoráz, případně postupně, kdy ideál je 4x ročně gratis.

    Jak jsem již před několika měsíci zde psal:

    „mě se to líbí“.

     | Odpovědět privátně
     Luděk Čermák
    Účastník

    Pojišťovna posílá tyto peníze na účet, který klient uvede a on je může spotřebovat na cokoliv ihned, ne až na konci smlouvy. Pokud se klient účastní II. pilíře, je to dokonce bez zkoumání zdravotního stavu a to je jediné propojení s penzí.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Ne, není to pravda, případné plnění v případě invalidity se v tomto případě NEposílá na účet klienta.

    Vámi popisovný případ se týká jiného pojištění, to je v pojistění „PRO život“.

    Přesná formulace v materiálech Allianz kam jde plnění:

    „Případné plnění do mimořádného pojistného v rámci smlouvy Strážce penze (DF Jistota).“

     | Odpovědět privátně
     Luděk Čermák
    Účastník

    2.2.3 Výplata pojistného plnění

    Není-li ujednáno jinak, je vyplácené pojistné plnění z připojištění PNU1, PN2,

    IDU2, ID6, ID7, DPU1, DP1 a NZM2 poukazováno jako mimořádné pojistné

    na hlavní pojištění v rámci pojistné smlouvy.

    Je to tak, že klient se při sjednání rozhodne, zda bude chtít plnění zasílat na svůj účet. Varianta, že je plnění poukazováno jako mimořádné pojistné, platí v případě, pokud klient neprojeví zájem o zasílání na svůj účet.

     | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 39 příspěvků - 1. až 39. (celkem z 39)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account