Zobrazeno 38.626x

Označeno štítky: , , ,

Toto téma obsahuje 7 diskutujících a má 27 odpovědí. This post has been viewed 38627 times

  • Autor
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Vážení kolegové,

      jistě jste již mnozí, byť částečně, seznámeni s tímto Allianz nápadem na pojištění.

      Myšlenka to je jistě zajímavá, nicméně já se domnívám, že mnohým Čechům přijde zneužitelná.

      Pokud na začátku bude klient chtít levné POV, potom „podleze“ cenu nízkým nájezdem kilometrů (stejně jako neseriozní prodejce). Při doplatku se bude, vlastně skoro pochopitelně, bouřit.

      Jen aby to nedopadlo pro Allianz podobně, jako když Rytmus „byl skvělý pro těhotné, které dostaly neschopenku“.


      21.9.2016


      Allianz přichází s povinným ručením podle počtu najetých kilometrů. Bez Velkého bratra


      http://www.opojisteni.cz/pojistne-produkty/pojisteni-aut/allianz-prichazi-s-povinnym-rucenim-podle-poctu-najetych-kilometru-bez-velkeho-bratra/


      Co si o tom myslíte kolegové?

       | Odpovědět privátně
    •  Jan Skrbek
      Účastník

      Idea dobrá, uvidime za rok. Za sebe si uplne neumim předdstavit jak hlídám a nervuji se kvuli najezdu 10000 ročně. Mnohé klienty to ale urcite osloví.

      A my uvidime jak slozité bude dokládání nájezdu k vyročí. Asi i „stáčeči“ tachometru se na tento krok nebudou hnevat :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Podávka
      Účastník

      Hezký večer,

      podrobnosti jsou nově na webu http://www.allianz.cz

      Pár komentářů:

      – Ano, je to o důvěře. Ale také budeme prověřovat:)

      – Většina čtenářů tohoto fóra má často v popisu „cestovat“ za klientem, nepatříte (ani já) mezi průměrné české řidiče. Dle statistik pro EU:

      – Česká republika se s počtem 6880 km na obyvatele řadí do spodní části tabulky.

      – Méně než my pak už jezdí jen v Bulharsku (6120 km), Maltě (5110 km), Slovensku (4870 km), Maďarsku (4120 km) a Rumunsku (3520 km).

      – Na druhém konci je Lucembursko, kde každý ujede za rok v průměru 13.350 km. Němci ujedou jen 10.845 km za rok na osobu a jsou až na osmém místě za Itálií (11.740 km), Francií (11.530 km), Velkou Británií (10.970 km) a třeba i Litvou (10.850 km).

      Jedná se o průměry. Protože jde o šikmé rozdělení jako u platů, tak větší polovina aut je pod průměrem.

      Například více jak 50000km ročně najedou jen 3% řidičů.

      Tak uvidíme, Češi stále nedávají v hospodě, jak drahé je povinné ručení a teď ho mohou mít 2 milióny řidičů levnější. Nadávat dál nebo ušetřit, toť oč tu běží:)

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Dobrý den Martine,

        na školení jdu až v říjnu… zajímal by mě postup. Klient bude mít v pojistných podmínkách, že povinně musí přijet někam na kontrolu nebo zaslat foto tachometru? (mám tím na mysli stav, kdy má najeto více).

        Musím konstatovat, že je to opět dobrý počin pro ty, co to dělají férově a budou s tím seriózně pracovat a spousty hrozících konfliktů pro ty, co s tím budou pracovat jinak. Myslím, že se začnou objevovat „inzeráty“ typu nejlevnějšího povinného ručení, jako tomu bylo v případě PN. To samo o sobě by problém nebyl, otázkou ale je, když se toho chopí někdo, kdo to klientovi vysvětlí stejně blbě, jako tomu bylo u těch PN v těhotenství. Naštěstí tady nejde o takové částky, jako na ŽP. Brzo se toho někdo chopí a začne obvolávat masově klienty, protože jak jsem četl, odložit se počátek nechá až o 12 měsíců. Předpokládám, že taková nabídka přijde i našim klientům. Na tom se uvidí, jak je má kdo ošetřené :-).

        Nebo rovnou hromadný e-mail klientům? Jsem velmi zvědav na vývoj.

        Předpokládám, že tam to Allianz nasměrovala… vyplenit trh POV. :-)

         | Odpovědět privátně
        •  Jan Skrbek
          Účastník

          Včera dámy z Allianz pojišťovny na sezení s kolegy koordinátory poskytly informaci, že se tachometr bude fotit

           | Odpovědět privátně
        •  Martin Podávka
          Účastník

          Romane, správné dotazy:)

          – Klient dokládá km na počátku a před výročím. Máme možnost zkontrolovat, když něco nebude sedět dle našich algoritmů (více o tom hovořil Ludvík Bohman na tiskovce)

          – A je pravda, že může být riziko špatného prodeje. Na to je jediné řešení – nemohou to prodávat takoví prodejci, kteří by neposkytli klientovi všechny důležité informace. Ale vás Romane nepodezřívám:). Budete moci získat plno nových klientů na optimalizaci jejich povinného ručení..

          MArtin

           | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka
            Účastník

            Já se považuji za patriota Allianz, vždyť jsem tam byl tolik let a tam jsem dostal základy, myslím že nejen základy, ale toto celé, byť zajímavě vymyšlené, je založené na férovosti. Jak klientů, tak obchodu.

            Bohužel jsme ale v ČR.

            Nyní, když vidím u stávajících smluv POV, jak dostane klient, věk 22 let, rok má řidičák, 60 měsíců bezeškodního průběhu, díky přetáhnutí bonusů, jak to umožňuje Allin, je na zamyšlení, zda je opravdu toto krok správným směrem (ještě dodám, že to, co jsem popsal, jsem nikdy neviděl od makléře, ale od All. obchodní služby – kdyby byl problém, mohu doložit). Fandím Allianz, ale přesto si myslím, že toto časem a zpětně poškodí All. pověst.

            Ten nápad je opravdu revoluční, evoluční, atd, ale asi předběhl moc dobu.

             | Odpovědět privátně
            •  Martin Podávka
              Účastník

              Děkuji Jiřímu za zaslané podrobnosti. Případ jsem řešili na konci minulého roku, neoprávněné bonusy. Smlouva ukončena dohodou a prověřujeme chování zprostředkovatele na jiných smlouvách.

              Naším cílem je férovost ceny dle rizikovosti, pouze tento princip dlouhodobě vyhraje. Proto vedle bonusů a malusů jako druhé nejdůležitější kritérium i počet najetých kilometrů.

              Hezký den bez nehody, MArtin

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Děkuji za poděkování.

              :-)

              Potvrzuji, bylo to vyřešeno před rokem a k naší plné spokojenosti.

              Ještě k tomu novému pojištění – zde bude nutné klienta prokazatelně informovat o tom, že pokud najede více km, potom bude doplácet.

              Jste na to připraveni ve smlouvě?

              Protože se jedná, bude jednat, o jednoznačně „překvapivé“ ujednání, nemělo by to být malým písmem.

              Již jsme to projednávali na naší pracovní skupině a budeme to do Záznamu z jednání dávat tučným písmem.

               | Odpovědět privátně
            • Dobrý den, k tomu mám jen jednu poznámku – ÍČKO ;)

              Allianz to samozřejmě má vyřešeno Dodatkem ke smlouvě.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Na to si dovolím reagovat…

              bod 5. Vaší povinností je dodat nám v el. podobě Vámi pořízený snímek tachometru vozidla:

              a) do… (nějaké datum související se vznikem smlouvy)

              b) vždy tři měsíce před koncem každého pojistného období

              c) k datu zániku pojištění

              … k tom u lze využít klientský portál nebo webové stránky

              U bodu b bych se zastavil… ukládá povinnost. Tedy pokud ji klient nesplní, následuje sankce dle dodatku, tedy bude navýšeno pojistné odpovídající nájezdu 50 tisíc kilometrů, tedy 50%.

              Jestli tomu správně rozumím, tak když klient nedodá včas, tak jeho pojistné se bude odvíjet ze základní sazby x 1,5? Nebo stávající pojistné bude navýšeno o oněch 50% (dle textu to vypadá na variantu druhou)

              K tomu napíšu hned druhý bod. V dodatku je psáno, že k tomu klient může využít klientský portál nebo stránky Allianz. Moje otázka zní, jestli existuje nějaký mechanismus na straně pojišťovny, který ho na to upozorní 3 měsíce před výročím…?

              Pokud ne, tak už nyní mohu říci, že většina klientů na to zapomene, tudíž se jim bude doúčtovávat oněch 50%, přestože budou mít najeto třeba jen 6000 km. Pojišťovna bude jistě v právu a klientovi se jistě bez problémů doloží, že to podepsal. To ale nezmění vůbec nic na tom, že klient bude asi nas…štvaný a to nejen na pojišťovnu, ale i na toho, kdo mu to sjednal, což může mít i následný dopad na kmen. Předejít tomu by se nechalo, kdyby to hlídal poradce, pokud ale selže, bude to mít ještě fatálnější dopad, pokud něco takového klientovi slíbil jako službu.

              Dále mám trochu kolizi s bodem 8. Za účelem kontroly dodržování podmínek pojištění máme právo:

              a) provést prohlídku Vašeho vozidla a Vy máte povinnost toto umožnit až 4x ročně

              b) kdykoli v průběhu trvání požadovat doložení aktuálního stavu najetých kilometrů (prostřednictvím fotografie tachometru)

              Je někde popsán přesný mechanismus? Jakým způsobem musí být klient osloven? Jakým způsobem bude provedena prohlídka? Nebo muusí jet někam on? Nebo přijede někdo za ním? Jaký je na to časový limit?(např. klient bude měsíc nebo i déle v zahraničí apod.) Podobně o fotky… do kdy tak např. musí učinit?

              A jaká by byla rekce klienta při nejhorší variantě? Budete muset tři měsíce před to oznámit, když to neuděláte, bude sankce. Když bude pojišťovna chtít, musíte dát vozidlo 4x ke kontrole. Když bude pjišťovna chtít, musíte kdykoli o to požádá udělat fotku stavu tachometru a poslat ji pojišťovně.

              Sazby neznám…. bude to tak výrazně méně, že se vyplatí jít do těchto „komplikací“?

              Jen takový brainstorming, ale na tohle bych rád znal odpověď. Do desátého to asi nevydržím. :-)

               | Odpovědět privátně
            •  Martin Podávka
              Účastník

              Alespoň ve stručnosti, poslední dny nevím, kde mi hlava stojí:)

              – Ano, klient je vždy informován o okamžiku doložení kilometrů (3 měsíce před výročím). Email nebo SMS (klienti bez emailu). Většina našich klientů má email (je zde 100 Kč sleva za elektronickou komunikaci, pouze zelenou kartu posíláme papírově)

              – Pokud nenahlásí, pak se k němu stavíme jako kdyby patřil do nejvyššího intervalu najetých km. To dává smysl, do jiného intervalu nemůžete z podstaty neznámý nájezd zařadit.

              – Sankce jsou, pokud bude někdo podvádět, třeba falšovat doklady o najetých kilometrech.

              Obecně: nejsme zde proto, abychom na klienty dělali nějaké pasti, ale abychom jim nabídli co nejférovější cenu a zabránili nepoctivcům kazit systém pro ty poctivé. Proto ta možnost, když se nám něco nebude zdát, např. požádat klienta o doložení stavu km i v průběhu roku.

               | Odpovědět privátně
            •  Vašek Kott
              Účastník

              může pojišťovna poskytnout údaje třetím stranám, např. fin. úřadu? :)

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Asi to nechám na školení, protože hned vyvstávají další otázky :-) … např. co když ho Allianz neupozorní a klient nepředloží? Je břemeno na straně Allianz nebo klienta? Pokud na straně Allianz, jak dokáže, že e-mail klientovi dorazil?

              Ok, nejférovější cenu beru, ale upřímně… rozhodovat bude u té ceny o kolik je to levnější, než konkurence a za jak velkou částku bude klient ochoten jít do rizika možné komplikace v budoucnosti. A také do čeho bude ochoten jít obchodník. Jestli to dole pan Vítězslav má dobře spočítáno, tak to je přesně ten případ, kdy bych do toho nejen nešel, ale klientovi to rozmluvil, kdyby do toho jít chtěl. Tipnul bych klienta: nižší výkon, malý nájezd kilometrů a pojištění čelního skla.

              No a nedovedu si třeba představit svého tchána, u kterého by to třeba vyšlo, že by měl něco fotit, natož někam posílat. ;-)

               | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Musíš mít Jirko dva tachometry, jeden pro finančák a druhý pro pojišťovnu. :-)

       | Odpovědět privátně
    • 1/ Spočítal jsem si cenu pro sebe u Allianz s povinností doložit nájezd do 5 000 km a pak u jiné pojišťovny a v mém osobním případě by cena byla téměř totožná …

      2/ Klienti, kterým může Allianz vyjít dnes levněji můžou při špatném odhadu mít pojistku zpětně ještě dražší, než kdyby si vzali tu „méně“ výhodnou od konkurence hned od začátku. A tipuji, že kvůli ceně budou někteří klienti ty km podceňovat.

      3/ když naopak přestřelí a příští rok by to měli dostat jako slevu na další období, tak třeba taky žádnou nedostanou. Kdo ví, co bude za rok, zda to Allianz (opět) neodpíská nebo zvedne ceny, že dle km to klientovi nevyjde atd.

       | Odpovědět privátně
    • Dotaz: máte to někdo už k dispozici? Zatím nám bylo řečeno, že to má jen inter a exter to bude mít až od 1.11. :(

       | Odpovědět privátně
    •  Jan Skrbek
      Účastník

      Jakkoliv se nechci nikoho dotknout, tak cílovou skupinou jsou hodně i důchodci. Dnes jsem se 3 zástupci této generace l pojištění probíral. Vyděsila je představa, že by něco měli fotit a posílat. Klasicky dotaz – a jak to tam pošleme ?

      Ta otázka mi připomněla krásný vtip. Proc má Eva a Vašek nejvíce prodaných CD ?

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Tak jsem si to nechal propočítat na sebe.

      Překvapilo me to. Cenově kladně!

      Nechal jsem si jen POV 70/70 a skla (průměrná výše 6.000,-Kč).

      Allian cena = 3.563,-Kč/rok

      Když to porovnám s ostatními ústavy

      Direct 50/50, sklo 8.000,-Kč = 4.381,-Kč/rok

      Česká 35/35, sklo 8.000,-Kč = 4.565,-Kč/rok

      ….


      Jen připomínám, že ČP má ty skla na každou škodu.


      Možná to nyní z komentářů nevyplynulo, ale pojistné podmínky zůstaly stejné, Autopojištění 2015, a smlouva se také takto jmenuje.

      O tom, že se jedná o tento druh smlouvy, je zmínka až na druhé straně – Výčet pojištění, kde je v odstavci Výčet všech započítaných slev na pojistném, navíc napsáno: „roční nájezd km“.

      Navíc od uvedeného klasického Autopojištění 2015 je zde ještě jeden list s názvem:

      Dodatek – pojistné podle počtu ujetých kilometrů,

      k nabídce pojistitele na uzavření pojistné smlouvy Autopojištění 2015 číslo:

      (to je celý dvouřádkový název)

      kde jsou popsány úkony, které musí klient udělat, aby měl na toto pojištění nárok tak, jak ho sjednal.

      Sankce dle bodů 9. a 10. jsou hrozivé, právo na kontrolu a zpracování dat ješte 10 let po sjednání pojištění, dle bodu 11., může být pro někoho (klienta) problematické.

       | Odpovědět privátně
    •  Jan Skrbek
      Účastník

      Nemají to špatně vymyšlené soudruzi němečtí. Když jezdíš málo, tak moc nezaplatíš a ani nepotřebuješ moc luxusní asistence.

      Pro více jezdivou skupinu aut / řidičů by byla Allianz zajímavá službou, bohužel již ne tolik cenou.

      Není to ale ještě dotažené do konce, včera jsme se známým od A-Z počítali auto a požadované služby mu o 1400 Kč vyšly levněji v Directu (pojistné A-Z bylo 5.200)

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Ještě zde nepadlo slovo o provizích.

      Na těchto smlouvám bude, tak jak to dnes vypadá, poměrně častá změna původně sjednaného pojistného, tedy snížení, respektive zvýšení ceny z důvodu ujetí více kilometrů.

      Mám informaci, že tyto pohyby nebudou mít vliv na provizi, nebude se tedy nic vracet a ani doplácet za to navýšení ceny pojistného.

      Jen připomínám, neřeším kolik za tu smlouvu bude, ale jen změny ceny z důvodu nájezdu kilometrů.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 9 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account