Zobrazeno 21.547x

Toto téma obsahuje 34 diskutujících a má 73 odpovědí. This post has been viewed 21548 times

  • Autor
    • Prosím může někdo porovnat jednotlivé společnosti zabývající se provizním finančním poradenstvím.Zvažuji přechod,pokud budete mít čas a chuť vaši zkušenost i radu si ráda přečtu.Děkuji!

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pelant
      Účastník

      Smím se Vás dotázat, proč uvažujete zrovna o těchto konkrétních firmách?

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pelant
      Účastník

      Co se týče porovnání, tak v tom Vám nepomohu. Znám fungování těchto společností „zvenku“ tedy od svých bývalých kolegů, kteří tam šli „za lepším“ , což by určitě nebylo objektivní hodnocení.

       | Odpovědět privátně
    • Díky za odpověď.Taky to tak vyhodnocuji.Hezký večer.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Já budu mít podobný dotaz jako pan Pelant. Nebudu se ale ptát proč právě tyto konkrétní, ale proč ve svém „portfoliu“ firem, které máte v nadpisu, nemáte také firmy s jiným vnitřním uspořádáním? Jinak, když zapátráte ve zdejších diskuzích, najdete tam poměrně hodně příspěvků na toto téma. Stejně jako klientovi nevyberete pokaždé stejnou pojišťovnu, těžko může někdo z nás říct, co právě pro Vás je vhodnou institucí k přechodu, resp. co je právě pro Vás tou vhodnou informací. A každý z nás Vám bude dávat jinou informaci, podle toho, jak je pro každého z nás důležitá. Ale možná právě toto jste chtěla :-)

      Tak já za sebe. Pro někoho je důležité pracovat pro známou společnost, u někoho toto nehraje žádnou roli, protože prodává v první řadě sebe. Někdo potřebuje šéfa, jiný je schopný pracovat sám s jiným typem podpory. Někdo potřebuje být k práci honěn objemy a sestupy, jiný dokáže být disciplinovaný a zodpovědný k sobě i bez toho. Někdo chce pracovat ve struktuře rozdílových provizí a vodit lidi, někdo radši dělá sám za vyšší provize rovnou. Mám za sebou ČP, Broker Consulting, Českou spořitelnu (nyní Partner ČS) a jednu menší makl. firmu. A vím, že bych se nikam vracet nechtěl, pokud by mě k tomu nedonutily nějaké okolnosti, které nyní neznám. Pokud by Vás zajímalo proč, tak mám v profilu e-mail i telefon, zde to již nebudu ventilovat, nebylo by to hezké kvůli kolegům, kteří v těchto systémech pracují. A oni Vám zase rádi sdělí své důvody proč se cítí Ok zase tam.

       | Odpovědět privátně
      • Dobrý den,

        zvažoval jsem, jestli se zapojím do diskuze. Přeci jen na tomto webu si vážím toho, že se nehandrkujeme o tom, která firma je lepší. Nicméně zvědavost mi nedá spát a tak bych se chtěl zeptat v čem vidíte přidanou hodnotu centrály, co Vám pomáhá a bez čeho byste se ve své praxi neobešli. Bohužel v mé praxi byla přidaná hodnota takřka nulová (menší makléřská společnost), takže bych se rád dozvěděl, jak to funguje u velkých společností. Děkuji za odpovědi.

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          No já právě tu přidanou hodnotu neviděl. Jako příklad bych uvedl situaci, kdy jsem jel za klientem, kterého jsem získal vlastním přičiněním. Projel jsem nějaký ten benzín, strávil nějaký ten čas a ve finále byl zisk člověka nade mnou, aniž by se jakkoli na tomto obchodu podílel jakoukoli podporou, větší, než ten můj. A tak jsem se naučil pracovat sám. Zajistil si školení, které jsem potřeboval a sbíral informace. Jak jsem tu již jednou psal, nejsem člověk, kterému se dobře pracuje v tlaku. A to si každý musí zvážit sám.

           | Odpovědět privátně
          • Souhlasím s panem Kolářem….proč živit někoho,koho neznáte a kdo se zajímá jen o Vaše klienty a ne o Vás ….. Práce v MLM je kontraproduktivní a ve většině případech závisí na kvantitě než kvalitě… v okamžiku,kdy za mě rozhodovali nadřízení jsem se raději sebral a z MLM utekl…chtěl jsem mít čisté svědomí a klidné spaní…nechtěl jsem být jednou z těch ‚rychlokvašek‘,kterých se poslední dobou vyrojilo v mém okolí více než dost…..manažeři z OVB snad podnikají křížové výpravy na Vysočinu…jedinou mojí zbraní proti nim je kvalita

             | Odpovědět privátně
            •  Petr Babička
              Účastník

              Tak tohle (Práce v MLM je kontraproduktivní) obhajte třeba u McDonald´s, KFC atd., na to jsem opravdu zvědavý. Zřejmě emoce, neúspěch nebo něco podobného ovlivnilo Váš úsudek.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              McDonald´s i KFC jsou franšizy.

               | Odpovědět privátně
            • Zřejmě jste pána nepochopil! Franšíza pro toho kdo to vlastní, ale kdo tam pracuje, tak má systém podobný MLM, začíná dole a může se propracovat nahoru!

               | Odpovědět privátně
            •  Tomáš Bílek
              Účastník

              To je ale u každého druhu práce ne?

               | Odpovědět privátně
            • pane Babičko,věřte,že už jsem si prošel pár společnostma,které na MLM fungují a vím o čem mluvím.

              Vy ve velkém městě to možná tak nepociťujete,ale když u nás v Jihlavě je spousta těchto nekalých “poradců“ ,proti kterým se snažíme s kolegama bojovat.

              Osobně už za mnou přišli 3 známí a nabízeli mi práci u německé společnosti s dlouholetým zázemím,samozřejmě jsem věděl o co jde a tak jsem jim to vymlouval.Nebylo to nic platné.

              Brainwashing v tomto případě bohužel zapracoval jak měl.

              Po nějaké době jsem jednoho z nich potkal a říkal,že s “finančním poradenstvím“ skončil,protože prý neměl klienty. Postupně jsem se dozvěděl to samé od ostatních.

              co mi na to můžete říct vy? podle mě skončili na kontraproduktivitě, protože vyčerpali zásobu svých známých,které měli z větší části společné a nové klienty samozřejmě na doporučení nezískali … Manažer se jim přestal věnovat,protože měl čerstvou ovečku s novýma kontaktama a oni sami nevěděli…….takhle to dopadá s poradcema v MLM…je to zkušenost mého okolí

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Když nad tím tak pořád přemýšlím, nemohu se zbavit pocitu, že u toho náboru nejde o nic víc, než peníze a to jak u náborujícího, tak u náborovaného. Nic, proti penězům, jako charitu by to asi provozoval málokdo, ale neměly by být jediným prvkem. Vzpomínám na dobu v minulém století, kdy jsem nastupoval k České pojišťovně. Asi měsíc jsem vůbec nevěděl, za kolik dělám. Bylo pro mě daleko důležitější se zaobírat tím, o čem ta práce je a zda mě může bavit natolik, abych u ní zůstal. Z takto náborovaných lidí to myslím málokdo bere jako svoji profesi nebo nějaké životní poslání. Pak se nemůžeme divit, že se vyplení příbuzenstvo, namrskají se tam IŽP na třítisícové částky jako nejlepší produkt a ende. Šéf je spokojený, obchodník taky a když už to nejde, tak sbohem a šáteček. Přitom to mohlo živit někoho, kdo tu práci má opravdu rád.

               | Odpovědět privátně
            • Nabírat lidi jen na peníze bych přirovnal jako přesvědčovat o koupi auta na základě jeho barvy. :)

              Ať si „náborovaný“ uvědomí, co mu tahle práce dá. Mimo peněz i časovou nezávislost, prestiž, uznání, či různé karierní postupy u MLM struktur. A ať si taky osoba uvědomí, že je s tím spojená spousta zodpovědnosti, trpělivosti a ze začátku značně stresu.

              Pokud si tohle všechno člověk srovná v hlavě a zváží, pak se dá mluvit o spolupráci, do té doby je to pro mě nevyhovující materiál. :)

               | Odpovědět privátně
            • Svatá pravda pane Holý,ale když Vám někdo naslibuje hory,doly a pak Vám na školení hromadně vleje nesmysly do hlavy,tak couvnout už je docela problém pro člověka,který nemá vlastní rozum.Bohužel toho se hojně využívá a je to zbraň,proti které se jen těžko brání.

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Babička
              Účastník

              Tady převládají emoce a konkurenční boj, ať se Vám to líbí nebo ne. Naše práce jde dělat poctivě, kvalitně a dobře pod jakoukoliv organizací nebo privátně. Je to o přístupu.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Já myslím, že proti tomu tady nikdo nic nemá. Jde jen o to, že MLM daleko více svoji podstatou k tomu inklinuje. Prošel jsem těchto systémů několik. Někdy jako jejich součást, někdy víc jako pozorovatel. Prakticky všude byl tlak na přivádění dalších spolupracovníků. A dovolím si říct, že „přímé společnosti“ šlapou MLM na paty čím dál víc. Stal jsem se v poslední době svědkem rozpadu celé skupiny. Příčina byla stejná… bodový propad, ztráta provizní pozice. Odejdou dva lidi, vezmou sebou třetího a ten, co pod ním byli, jde dolů taky a to daleko rychleji. To není o tom, že bych zrovna já dělal svoji práci lépe než Vy, to je o tom, jak je z principu ten systém postaven a co bude nejvíce vyhovovat obchodníkovi. Pokud jsou pro ně výše jmenované věci stěžejní, opustí MLM. Vy si možná řeknete, proč ne, když tam nechce být… Jenže těch lidí bude stále víc, protože tím přetlakem, který MLM vytváří, vytváří stále horší podmínky pro obchod a tedy i udržení se na dané pozici. Když prodáváte kosmetiku nebo něco podobného, těžko se Vám stane, že Vám někdo jiný nabídne prodávat totéž mimo MLM. Člověk buď zůstane nebo odejde, ale tuto strukturu nezasáhne odliv lidí, kvůli tomu, že by se jim mohlo někde líbit víc, protože taková situace zpravidla neexistuje. Ve finančnictví existuje. Dřív nebyla tolik pozorovatelná, ale ta situace se již dost změnila a lidé pracující v tomto oboru ji začali více vnímat. V posledních měsících jsem se potkal na toto téma s mnoha zajímavými lidmi a posbíral spoustu názorů. S některými jsem v kontaktu, na některé jsem se snažil zapomenout. Jejich ústředním motivem nebyla totiž kvalita práce, ale vybudování co největší struktury a co největšího profitu za každou cenu. Vím, že to neděláte Vy, co tu píšete na fórech, ale popisuji jevy MLM vlastní, kterým se nechá jen velmi těžko zamezit, prakticky vůbec.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Romane, mluvíš mi z duše :0)

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Babička
              Účastník

              Jsem u OVB a jsem přesvědčen, že systém je dobrý. Že to i tady někde nefunguje je „bohužel“ normální, protože jakýkoliv systém, firmu, společnost dělají lidé. Na chybách jednotlivců ale nemůžete odsoudit systém. To byste mohl totiž odsoudit cokoliv.

               | Odpovědět privátně
            • Chtěl bych se Vás zeptat, jakým % vašeho příjmu je vyjádřeno poradenství a jakým % příjmu je vyjádřena provize za ŽP. Fakt mě to zajímá. Já osobně mám velký problém, se uživit „pouze poradenstvím“ bez prodeje jakýchkoliv pojistek (spořících)

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Babička
              Účastník

              Pokud radíte tak, že klienti nejdou řešit svoji situaci s vámi, tak máte problém a nechte si platit rady. Pokud poradenství znamená, že Vaši klienti si Vašich rad váží a realizují je skrze Vás, pak nevidím problém. Kompletní portfolio nejsou přece jenom ŽP a máte-li dostatek spokojených klientů, tak se uživíte bez problémů.

               | Odpovědět privátně
            • Děkuji za odpověď :-)

               | Odpovědět privátně
            •  princ32
              Člen

              Co se týká velkých firem ze strukturálním systémem,věřím, že je tam mnoho lidí, kteří práci dělají způsobem jak tady popisujete. Ale nemohu se ubránit tomu, že se takoví lidi najdou i mezi samostatnými poradci. Pokud, ale svou práci dělá poradce srdcem, je úplně jedno jestli je u velké společnosti nebo pracuje sám na sebe.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              To, že všude mohou být takoví jedinci, přece nepopírám. Jde ale o to, že aby se obchodník provizně pozvedl, je k tomu velmi často tlačen nejen svým managerem, ale i samotnou podstatou MLM. Pokud nemá zájem tvořit stukturu a náborovat, pak nevím, co dělá v MLM. To může dělat někde jinde napřímo a nemusí mít starosti o nějaké lidi, plnění objemů, obhajování apod. Problém je, že tem člověk to často ani neví. Je prostě znáborován svým kolegou a co myslíte, že je největším náborovým tahákem? k vrcholu to pak dotahlo ZFP – proč nechávat vydělávat nějaké finanční poradce, když si jejich provizi můžu nechat…

               | Odpovědět privátně
            •  Petr Babička
              Účastník

              Nevím, co chcete slyšet. Já osobně s klienty řeším jejich finanční plány a potřeby a teď, když odepisuji, tak si uvědomuji, že vlastně neříkám, pro kterou společnost pracuji.

              Prostě hledáme optimální řešení a dojdeme-li k souladu, tak uděláme tak říkajíc „obchod“. Spokojenost je důvod k doporučení. Zase se opakuji, ale je to v lidech. Kontraproduktivně mi to opravdu nepřipadá.

               | Odpovědět privátně
            • souhlasím s Vámi. Bohužel praxe je taková že spousta manažerů dělá to že náboruje lidi, a poté co vyčerpají kontakty ze svého okolí tak poradce končí protože nemá klienty. Je to chyba jak manažera tak obchodníka. Manažer se nevěnuje poradci a spousta tzv. rychlokvašek jak zde bylo řečeno, si myslí že FP je zaměstnání s měsíčním příjmem ať děláš nebo ne …. omyl !

              A jak zde již bylo výše uvedeno, nedomnívám se že MLM je špatný systém, právě naopak. Vše je dobře promyšleno a vše do sebe zapadá.

              A pokud se jedná o špatné fin. poradce co Nám akorát kazí reputací u klienta, tak těch je spousta a den co den jich přibývá …. avšak ne vždy je to chyba jen obchodníka ale manažera s špatným přístupem, sami dobře víte že toto je velmi individuální a téma na které by se dalo debatovat hodiny ….

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Ona to řada těch manažerů dělá i kvůli kontaktům a následným obchodům. Vyplení rodinu a známé, dál už to nejde… a nabere dalšího. V pořádku je, když v MLM skončí člověk, který ví naprosto přesně, jak to funguje a co tam chce dělat. Ovšem těmi nábory, o kterých mluvíme se do systému dostávají jednak lidé, kteří zpočátku vůbec netuší, že to pro ně není a jednak jejich hlavní motiv je si co nejsnadněji vydělat peníze, nikoli směřovat ke kvalitě. To je zásadní rozdíl směru. Takže pochopitelně jak v MLM tak mimo něj, mohou existovat dobří poradci, stejně jako zlatokopové, těžko mi ale někdo vymluví, že pravděpodobnost, že se tito nechtění obchodníci do obchodu dostanou, je daleko větší u MLM. Navíc pak rostou geometrickou řadou. Vždyť ten systém je na tom postaven, proto se to jmenuje „multilevel“. K absolutnímu vrchlu to dotáhlo ZFP, jak jsem tu již asi dvakrát psal, protože systém je postaven na: „proč byste měli dávat provizi obchodníkovi, když se můžete vyškolit a nechat si ji pro sebe“. Zajímavá myšlenka, škoda, že se nemohu nechat vyškolit během několika hodin na právníka, zedníka, elektrikáře, instalatéra, kadeřníka atd., nedal bych již nikomu nic, všechno bych si udělal sám :-) Co na tom, že by mi v koupelně netekla voda a elektrika by mš občas flákla přes ruce… :-)))

               | Odpovědět privátně
            •  Tomáš Bílek
              Účastník

              Já osobně si myslím, že MLM je skvělý systém, který funguje. Nejde o ten systém, protože i v pojišťovnách jsou meziprovize z týmu, pokud je člověk na manažerském postu. Prostě jde jen o to, kdo je Vás nadřízený a k čemu Vás nutí. Na druhou stranu také zavisí na Vás, co chcete všechno udělat. Pokud chcete dělat IŽP za 10 tisíc měsíčně, tak je úplně jedno kde pracujete, stejně to uděláte. Na MLM bych to nesváděl, ty provize jsou tak i tak, někde menší, někde větší. Já z OVB odešel, protože jsem chtěl prodávat auta. Pak jsem šel do Allianz, odkud jsem odešel, protože moje manažerka věděla prd a chtěla vidět jen velký obraty na co nejmíň IŽP, přešel jsem do menší makléřské společnosti, kde mi přestaly chodit provize a dělal jsem si všechno sám a náš pan šéf o nás nejevil ani menší zájem. V tomhle případě mi vadí,když někdo má ze mě meziprovizi, ale jinak bych tenhle způsob motivačního systému odměňování úplně nezatracoval.

               | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Dobrý večer paní Poláková,

      nemá moc smysl porovnávat výše uvedené společnosti. Principielně jsou stejné a záleží na osobě Vašeho nadřízeného více než na společnosti konkrétní. Pozor na termíny „výpovědních“ lhůt … jsou dost „socialistické“.

      Osobně vnímám 3 typy poradců.

      1) Pracující pro konkrétní finanční dům,

      2) pracující pro MLM a

      3) samostatné – např. BrokerTrust.

      1) Má omezené produkty (je závislý), naučí se systém, naučí se prodávat, naučí se produkty, má velkou provizi.

      2) Má hodně produktů (je nezávislý), může se naučit systém, naučí se prodávat, může se naučit produkty, má malou provizi. Možnosti závisí na Vašem nadřízeném.

      3) Má hodně produktů (je nezávislý), spíše se nenaučí systém (měl by již nějaký mít), může spíše se nenaučí prodávat (měl by již umět), může se naučit produkty, má větší provizi.

      Všechny skupiny si mohou tvořit strukturu podřízených …

      Ja jsem na přechodu 2 -> 3 ;-)

      Petr

       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Po 16ti letech jsem odešel od pojišťovny orientující se na ŽP a přešel k makléřům. Provizní systém je postaven na % z AP, žádné body, žádné obhajování pozic, žádné ,,rozvojové“ pohovory..takže maximální spokojenost :-)

         | Odpovědět privátně
    •  Miroslav Princ
      Účastník

      Paní Poláková, pokud „zvažujete přechod“ znamená to, že jste v branži aktivní. Jste tedy v situaci, kterou chcete změnit – k lepšímu. Základní otázkou tedy je, stejně jako při práci s klientem, co hledáte co jste dosud nenašla?

      Pánové Kolář a Kačenka níže dobře popsali jednotlivé systémy. Co se Vámi jmenovaných společností týče, protože všechny stojí stejném systému a mají přístup ke „stejným“ produktům, rozdíl mezi nimi bude spočívat v individualitě manažera, se kterým budete pracovat.

      Jednoho z mnoha znám. Zkuste, jak na vás zapůsobí jeho stránky http://www.topporadce.cz ;-)

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pelant
      Účastník

      Ano i já souhlasím s výše napsaným, tedy, že vždy nejvíce závisí na vedoucím u už jsem to i několikrát na tomto foru psal. Vedoucí je rozhodujícím prvkem, zda budu či nebudu profesionál. Proto by měl jít vedoucí výdy příkladem a pro svůj tým se „roztrhat“ bude-li to třeba.

       | Odpovědět privátně
      •  Michal Soukup
        Účastník

        To sice ano, ale existují i líní poradci, pro které to nemá cenu, protože toto roztrhání pouze zneužívají:)

        V této souvislosti mne napadá otázka – který typ vedoucího je ten správný? Ten, který pomáhá radí, je tolerantní? Ten, který jde tvrdě a nekompromisně za svým cílem a poradci jsou jen nástrojem k jeho dosažení? Ten, který sice jde příkladem vlastní velkou produkcí, ale již pak nemá čas na svou skupinu? Teď mě spíše zajímá názor poradců, kteří mají svého nadřízeného (vedoucího…).

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          To jste Michale trefil zcela přesně. Každý to bude vnímat jinak, již třeba jen stylem vlastní práce. Jelikož jsem byl vždy spíše samostatný, nepotřeboval jsem od svého vedoucího pravidelné porady a už vůbec ne typu, jak to mám dělat. Když jsem něco ke své práci potřeboval, zadal jsem požadavek. Od druhé strany pro mě byly důležité informace, které jsem k tomu potřeboval. Někdo má ale naprosto jiné potřeby. A šéf by je měl znát, protože pak v rámci možností netlačí obchodníka do pozice, ve které mu to nevyhovuje. A tím se zpětně dostáváme opět k tomu podstatnému, že některý systém člověku nevyhovuje natolik, že v něm nenalezne pro sebe vhodné podmínky a nikdo by takovému člověku neměl bránit v tom, aby se mohl realizovat jinde. Vždyť je to stejné, jako kdybych někomu říkal, že když se nastěhoval do paneláku, tak se nesmí přestěhovat a když ano, tak pouze do hotelu a do vlastního domu až po dvou letech :-)

           | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,moc Vám všem děkuji za diskuzi a přeji hodně úspěchů

      těším se zase někdy příště!

       | Odpovědět privátně
    •  | Odpovědět privátně
    •  | Odpovědět privátně
    •  IvoN
      Člen

      Pročítám důkladně tuto i další diskuze, ve kterých se stále prolíná jedno téma – úspěch nováčka jako by závisel na „odpovědnosti“ vedoucího /manažera/ …

      Opravdu je každý jeden z Vás přesvědčený, že právě „on“ /ona – abych nebyl diskriminační/ stojí z Vaším úspěchem? A nebo to byla Vaše píle, trpělivost, věnované úsilí, odpovědnost k sobě samému, která rozhodla.

      Ono je velmi jednoduché říci – já mám „špatného“ šéfa…

       | Odpovědět privátně
      • Dobrý den pane Nováku,

        vedoucí nestojí za úspěchem/neúspěchem, ale velice často ovlivňuje systém práce. Pokud si vezme nováčka do ruky zlatokop, určitě ho nepovede k svědomité práci, ale spíš k vytěžení rodiny co se týče IŽP. Nováček většinou ani netuší, jak klientovi radit, to ho učí vedoucí/školitel. Až časem člověk získává rozhled a vytváří si vlastní systém.

        Vedoucí nestojí za úspěchem/neúspěche, ale za dobrými kroky/prasečinami nováčka.

         | Odpovědět privátně
    •  Romana Novotná
      Účastník

      Máte někdo prosím zkušenost s Insií?

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Dratva
      Účastník

      Je to o lidech, avšak já osobně bych nechtěl nahánět body v MLM.

      Z mé zkušenosti také vyplývá, že v MLM se více hledí na kvantitu, než na kvalitu. A to jak u svého týmu, tak u následného finančního plánu, respektive produkci.

      Denně se s tím setkávám a opravdu jsou to z 90% MLM, kdo škodí naší branži…

      Už vidím jak mě tady od kolegů z MLM letí palce dolů :)

       | Odpovědět privátně
      • Od nás druhých naopak palce nahoru:-)

         | Odpovědět privátně
      •  Petr.Kačenka .
        Účastník

        Dobrý den,

        je to skutečně o lidech. Ja bych zase naopak nechtěl nahánět body u jedné jediné pojišťovny, vnucovat klientovi pojištěnění domácnosti a vědět přitom, že konkurence řeší stejná rizika za méně peněz … A neříkejte mně prosím, že v KOOP nemáte výkonostní kritéria …

        Naší branži neškodí (jen) MLM. Naší branži škodí finanční ústavy, které nevhodné produkty nabízejí a nakonec i jednotlivé konkrétní pro klienta nevýhodné pojistky akceptují (např. IŽP s roční splátkou ve výši předchozí naspořené částky za 20 let).

        Naší branži škodí nefunkční státní dozor a v neposlední řadě neochota stěžovat si na poradce, který nevhodný produkt sjednal …

        Naší branži škodí absence doporučení pro které situace se který produkt hodí nebo naopak nehodí.

        Naší branži škodí informační asymetričnost, kdy na jedné straně finanční ústav má několik měsíců a několik specializovaných právníků na tvorbu podmínek (na vypořádání se se zněnám zákonů) a klient má jen pár minut na jejich akceptaci (ani nebudu psát přečtení).

        Naší branži škodí nestandartizované názvosloví, kdy finanční arbitr ČR v televizi akceptuje situaci, že „hypotéka“ je označení spotřebitelského úvěru se zástavou nemovitosti (úrok 9% + PRIBOR) a jedná se o něco úplně jiného než „hypoteční úvěr“.

        Ale naší branži hlavně škodí lidi, kteří škodit chtějí a nějakou skulinku si vždy najdou ;-))

        Petr

         | Odpovědět privátně
        •  Martin Dratva
          Účastník

          Dobrá, nic Vám říkat nebudu :)

          Anebo jo: NEMÁME VÝKONNOSTNÍ KRITÉRIA !

          Je ale pravdou, že pokud si na sebe „nevyděláte“ pojišťovna se Vás klidně zbaví (platí první cca rok + zkušební doba, kdy je smlouva na dobu určitou).

          Jo a co se týče „stejných rizik za nižší cenu“ já jako obchodník můžu sjednat slevu až 30% + 5%(roční platba), krom toho, lidé by se neměli rozhodovat jen podle ceny -hloupá česká vlastnost!

          Hezký den,

          Martin

           | Odpovědět privátně
        •  Martin Viktora
          Účastník

          Myslím, že trhu může škodit (a škodí) ještě jedna věc. Dost důležitá. Nedostatek odpovědnosti poradce směrem ke klientovi.

          Zatímco poradenská firma (zastoupená poradcem) má uzavřené smlouvy s finančními institucemi, s klienty samotnými žádné smlouvy uzavřené nemá. Ničemu se tedy nezavazuje, nic klientovi formálně neslibuje, žádnou kvalitu negarantuje a odpovědnost téměř nenese.

          Kdyby taková smlouva mezi firmou a klientem existovala, bylo by to jiné kafe. Jen si představte, že by ve smlouvě bylo například:

          – firma zajistí pro klienta nejlepší (za dané situace) dostupné pojištění toho či onoho dostupné na trhu

          – firma zajistí, že vybere pro klienta nejvýnosnější vkladový produkt

          – zajistí nejlepší dostupné financování bydlení

          – atd.atd.

          Vše s odbornou péčí, kdy je důkazní břemeno poskytnutí takové péče na straně firmy.

          Tak bych si to jako klient představoval. Myslíte, že by něco takového šlo?

           | Odpovědět privátně
          •  Martin Dratva
            Účastník

            Ano, určitě by to zase trochu zlepšilo úroveň poradenství. Sám bych byl pro. Možná je toto hudba budoucnosti…

             | Odpovědět privátně
          • Je to velice šlechetná myšlenka a určitě by to napomohlo ke kvalitnější práci poradců. Jen si osobně nedovedu představit jak by se to konkrétně realizovalo, protože každý poradce má svoji představu o tom co je nejlepší a setkávám se i s tím, že v pracovním týmu kterého jsem součástí máme odlišný názor na to co by bylo pro klienta nejlepší. Těžko se pak specifikují kritéria pro nejlepší produkt, když každý upřednostňujeme něco jiného.

             | Odpovědět privátně
            • Produkt,který je pro klienta nejlepší neexistuje. Vždy to bude vycházet z podstaty a přesvědčení klienta. My mu sice můžeme rozšířit obzory a poradit mu nejlepší variantu z důkladné analýzy jeho financí,ale do jeho hlavy bohužel nevidíme…. Pokud nebude klient zodpovědný vůči sobě, nikdy nemůže mít nejvýhodnější produkt.

              Je to o tom co klient chce a potřebuje…..jak toho co nejlépe dosáhnout je na nás ;)

               | Odpovědět privátně
          •  Vít Suchý
            Účastník

            Takový systém si i já osobně představuji jako výstup ideálního a nezávislého finančního poradenství, placeného klientem .

            Jenže to by pak musely z princiou skončit všichni z AWD,OVB,Partners,KApitol,Fincentrum, ZFP,SMS a „X“ cojávím dalších společností, výsledkem jejichž nynějšího „nezávislého“ a „bezplatného“ finančního poradenství je podpis konkrétní produktové smlouvy s klientem…a zdejší web by tím asi také zhasnul :(

             | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              Pane Suchý, myšlenka pana Viktory vypadá logicky, ale je třeba si uvědomit, že základy jsou někde jinde. Zkuste si představit, že existují bezprovizní produkty a stále poradenské společnosti, které mají k dispozici své poradce, školí je a nabízí své produktové portfolio. Dalo by se pak hovořit o nezávislém poradenství? Ano, je otázkou, jak veliké by bylo produktové portfolio poradenské společnosti. Ale kdo má dnes 100% trhu v nabídce? Ovšem vyvstává druhá otázka, z čeho by se platila ona poradenská společnost(?). I přesto, pokud by byla smlouva s klientem, stále je zde tlak provizí (poradenských společností) na obchodní partnery. Bohužel jsem se setkal i s tlakem na klienty od interní sítě společností. Proto dle mého by byla ideální varianta: SMLOUVA PORADCE/PORADENSKÁ SPOLEČNOST VS. KLIENT + BEZPROVIZNÍ PRODUKTY.

               | Odpovědět privátně
            •  Vít Suchý
              Účastník

              Pane Pohle,

              měli bychom se držet v realitě. 100% produktů z trhu může mít i bez problémů dnes jakýkoli fin. poradce, který se chce stát nezávislým (nepleťme si to se slogany fin-poradenských firem) a nebál by se účtovat si za hodinu práce…tak nějak bych si představoval „finanční poradenství jinak“:)…jinak jsou to spíše chiméry…

               | Odpovědět privátně
            •  Jakub Pecha
              Účastník

              … a jak toho sesmluvnění docílí? :)

               | Odpovědět privátně
          • Velmi zajímavá myšlenka. V podstatě s tím souhlasím. Makléřské společnosti by měli mít zodpovědnost za své poradce a poradenství poskytnuté klientovi. Myslím si, že některé by měli docela problémy.

            Navíc je tady další otázka. Kdo by rozhodoval při stížnosti klienta o tom, zda poradenství bylo poskytnuto zodpovědně. Pokud by to bylo nějaké sdružení sestavené zase z čelních představitelů makléřských společností, nevím, zda by to bylo objektivní.

            Jinak, určitě by to zlepšilo kvalitu poradenství.

             | Odpovědět privátně
      •  Jaroslav Pohl
        Účastník

        Tak např. já jsem u Partners téměř od počátku. A protože nebuduji tým, nemám potřebu a nejsem vázán na tým (jako vedoucí). Pokud chci fungovat (platit kanceláře, jezdit za klienty, telefonovat, jíst, nechodit jen v trenýrkách a tílku:-)), tak nějak pracovat musím/dělat obraty. Ale je mi jedno a centrále taky, jestli udělám XX nebo XXX výkonových jednotek. Takže i když jsem v MLM systému, nic a nikdo mě netlačí…:-)

         | Odpovědět privátně
        • Nic osobního a ve zlém, Jaroslave :V Partners fungují výtečně připravené motivační akce pro spoustu ambiciozních naivních „poradců a manažerů“, kteří jsou školeni zpracovat klienta pro přínos BJ do sítě MLM a které jim umožní udržet se v systemu,případně poskočit výš za lepším ohodnocením … S poradenstvím to nemá nic společného.Říkají tomu „učení se praxí“.. Pravda je , že se zde několik málo schopných jedinců najde /myslím tím skutečné poradce, ne „manažery:-)“…../ Ti však odcházejí za seriozní poradenskou činností.Partners je továrna na peníze pro vyvolené a funguje na úplně stejném principu, jako ostatní MLM poradenské sítě v ČR. Je to vynikající podnikatelský záměr, který nemá se skutečným finančním poradenstvím nic společného…Osobně bych se poradci Partners vyhnula velkým obloukem, protože bych k němu neměla důvěru.

           | Odpovědět privátně
          • Souhlasím s Vámi, paní Volná. Všechny MLM makléřské sítě fungují na stejném principu. A mají i stejný vývoj. Co ještě dnes třeba tolerují, to za čas může být úplně jinak. Mám tím na mysli třeba limit produkce. Ze své praxe u makléřů si pamatuji, že ze začátku byli rádi, když jsme něco udělali. Potom to začali tvrdě sledovat a nakonec to skončilo nastavením minimální produkce (nebo vyhazov). Tento vývoj jsem zažil ve dvou společnostech.

             | Odpovědět privátně
          •  Jaroslav Pohl
            Účastník

            Koukám, stejný příspěvek ve dvou tématech:-)…takže reaguji ještě jednou. Ono paní Volná je všude něco. Já si vybral Partners pro důkladné vzdělávání poradců, fungující a servis dávající centrálu a zatím, dle mého, dobrou myšlenku na poli poradenství. Jak jsem psal v jiném vlákně, nevím, se kterou společností spolupracujete či zda jste sama za sebe (bez žádné mandátní smlouvy).

            Opravdu neřeším žádné motivační akce, manažerské postupy apod. Dělám klientelu téměř 4 roky. Myslím si, že mám už najaký přehled, jak to tu v ČR v poradenství funguje. Pokud mi nebude vyhovovat společnost či podmínky, mohu se dle toho zařídit. No ne?:-)

            PS: A nezastírám, že některé mé kolegy či manažery bych za přístup k práci od minuty poslal…víte kam. Ale to je u jiných společností stejné…bohužel:-(

             | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      test

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den paní Poláková,

      během 13-leté praxe ve financích jsem prošel několika společnostmi. Komerční pojišťovnou, AWD a Fincentrem. Navíc znám několik kolegů z AWD, kteří odešli do Broker Consultingu. Zjistil jsem po letech, že všechny makléřské společnosti pracují na stejném principu (neustálý nábor nových lidí, velký tlak na produkci a pokud někdo odejde nebo je vyhozen, ponechají si kmen jeho klientů a v klidu pobírají následné provize.) Každá společnost se chlubí jak kvalitní poradenství poskytuje a jaký má propracovaný systém kontroly kvality poradenství svých poradců. Potom se setkám s klienty, kteří mají vysoké pojistné na IŽP a vůbec ho nepotřebují. Nemusím jmenovat žádnou společnost, protože jsou to poradci všech jmenovaných makléřských společností. Samozřejmě nechci a nemůžu házet všechny poradce těchto společností do jednoho pytle. Jsou tam i velice kvalitní poradci a je jich většina.

      Pokud si ještě vzpomenu na moje fungování u makléřů, tak si vzpomínám na neustálé telefony od nadřízených manažerů kolik máš oslovených klientů, domluvených schůzek, kolik uděláš smluv u klienta, pokud ještě neuděláš x bodů, budeš sesazem z oblastního ředitele na manažera a pod. Pokud se takto vyvíjí tlak na poradce, jak může poskytovat kvalitní poradenství.

      V loňském roce pohár trpělivosti přetekl a založil jsem si svou vlastní společnost. Dnes mi nikdo nevolá co mám dělat a kolik musím ještě udělat bodů.

      Nyní mám i 41 obchodních partnerů, se kterými mám rovnocenné vztahy. Držím se zásady, že to co zakazují makléřské společnosti, já povoluji. U mě nikdo nemusí povinně plnit minimální produkci, neobhajuje svou provizní pozici, garantuji mu kmen klientů a poradců a může ode mě odebírat jakýkoliv produkt z mé nabídky.

      Dnes se divím všem poradcům, kteří ještě pracují pro makléře. Více na http://www.financekuba.cz

      Miroslav Kuba

       | Odpovědět privátně
      •  Artur Petržilka
        Účastník

        Hezký příběh, nicméně trochu PR :-))) Mně to tedy nevadí, jen jsem zvědav, jak se k tomuto postaví admin webu :-)

         | Odpovědět privátně
      •  Tomáš Bílek
        Účastník

        A jak to kombinujete se systémem pro zdraví a redukci váhy pane Kubo? Přijde mi, že jste to poradenství nějak moc zkombinoval

         | Odpovědět privátně
        • Dobrý den pane Bílku,

          tato oblast mě zaujala letos v březnu, když jsem byl pozván na seminář této společnosti. Vzhledem k tomu, že se mě zdraví a redukce váhy osobně týká (měl jsem zdravotní problémy a nadváhu), zapojil jsem se do tohoto projektu. Semináře vedou lékaři nebo jejich odborní konzultanti. Mnoho mých klientů má zdravotní problémy nebo nadváhu a dnes jim mohu pomoci. Sám jsem zhubnul za 4 měsíce 20 kg a výrazně se mi zlepšil zdravotní stav. Záleží na každém, co svým klientům nabízí. Nechci si tady dělat reklamu, jen odpovídám na dotaz proč jsem to zařadil do nabídky a jak to kombinuji s poradenstvím.

          Miroslav kuba

           | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Nám teď nepřijali klienta kvůli váze do pojištění… nabízí se možnost ho váhově zredukovat a pak rychle pojistit. :-)) Doufám, že to kolegové berou s humorem…

           | Odpovědět privátně
          • Taková možnost samozřejmě existuje. Pokud, ale klientovi pomůžete nějakým způsobem zhubnout a on to potom nabere zpět, tak Vám moc nepoděkuje. Každá redukce váhy je o osobní disciplíně, dodržování určitých pravidel a samozřejmě to něco stojí. Pokud chcete klientovi pomoci, můžeme to řešit po e-mailu, aby to tu nebrali jako neplacenou reklamu.

             | Odpovědět privátně
    • Uvažovala jste i o možnosti podnikat úplně samostatně? Výše uvedené společnosti opravu fungují velmi podobně. Navíc jsou silně orientované na budování pozice v rámci sítě, což velmi často odvádí pozornost od klienta, odbornosti a kvality k nabírání nových lidí bez patřičného zaškolení.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 16 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account