Zobrazeno 14.331x

Toto téma obsahuje 11 diskutujících a má 23 odpovědí. This post has been viewed 14332 times

  • Autor
    • Dobrý den, jak jistě všichni víte, tak jsme začátkem roku setkali s odporem ČMSS na poskytování souhlasu s mimořádnou splátkou. Mě by zajímalo, zda již nějaká chytrá hlavička přišla na to, co s tím? Přišel za mnou nešťastný klient, že by rád od nich pryč, podle mě nemá šanci se od nich dostat.

      Jaké s tím máte aktuální zkušenosti?

       | Odpovědět privátně
    •  Jindřich Benda
      Účastník

      To víte, že má. Na konci fixace Mú, při přechodu na řádný úvěr, při rozvodu, při prodeji nemovitosti…

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pohl
      Účastník

      Přesně jak říká pan Benda. Něco z toho je možné, ale je třeba číst mezi řádky…

       | Odpovědět privátně
    •  Irena Dalecká
      Účastník

      Dobrý den,měla jsem rozjednáno refin 3 MÚ u Lišáka, podotýkám , že u všech schválený refin u různých bank, tak jak jednotlivě sedli klientovi a jak jsem dopadla?

      Nejprve žádost o vyčíslení zůstatku, souhlas s doplacením a zrušení stavebka.

      Všem přišel naprosto stejný zamítací dopis jak přes kopírák s těma nesmyslama o úmrtí, rozvodu atd.( pro zajímavost, byl tam i rozchod, takže jestli máte partnery, tam bych viděla únik):-)

      Druhé kolo- za každého klienta jsem napsala napalovák o veřejném příslibu, účelovém jednání pracovníka SS při sepisování, o klamavé reklamě, o tom, že nikde není uvedena jejich specifikace , o měnění parametrů smluv v jejich průběhu, aniž by dali 2 měsíce předem vědět a že jde žádost o prozkoumání případu na ČNB

      Třetí kolo – dlouho nic :-)a potom od lišáka nabídka snížení úrok. sazby z 4,7% na 2,7% a tam jsem skončila, protože mi to přišlo solidní(i klientovi)

      počkáme, jak se bude situace vyvíjet dál, teď mám na mysli i politicky a za nějaký čas, pokud to bude pro klienta výhodné, jdu do nich znovu.No pro klienta ok, pro mne ko, ale nestěžuji si,stali se mými klienty, dali mi k posouzení všechny pojistky, vč. aut a nemovitostí, tam jsem jim udělala také dobrou úsporu a hlavně doporučili dál

       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Dobrý den, co znamená, že jste napsala napalovák?

        To musí dát hypotéční banky a spořitelny 2 měsíce předem vědět klientům? Není náhodou v podmínkách bank psáno, že se může interní info měnit jednostranně? Ptám se proto, že něco podobného také řeším.

        A u Lišky z 4,7% na 2,7%. Pokud jsem se díval, je min. úrok 2,9%. Jak jste na to došla? Takový MU nemá ani Wuestenrot.

         | Odpovědět privátně
        •  Irena Dalecká
          Účastník

          Tak odzadu, 2,7% všichni dostali opět jako přes kopírák nabídku od Lišky, dali jim cca 15 dní na rozmyšlenou, tak jsem každému napsala dopis v tom smyslu,že nabídka je korektní a že přijímají, nechala klienty podepsat a odeslala,2 měsíce musí dát předem vědět, pokud mění sazebník poplatků a pod., nemám to ze své hlavy mám to z právní poradny, a „napalovák“, to jsem si s každým sedla a podrobně s ním probrala co který pracovník SS sliboval, když podepisovali smlouvy, takže jsem každému napsala dopis, dost ostrý, ve kterém se každý poznal, nechala podepsat a odeslala.

           | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel
            Neaktivní

            Jak mohli dostat 2,7% od Lišky, když je dle jejich web stránek:

            Úvěr ze stavebního spoření pro financování nákupu nemovitosti, modernizace či rekonstrukce s těmito výhodami:

            roční úroková sazba již od 2,95 %*

            zpracování žádosti zdarma

            úvěr je možné kdykoli bez sankce předčasně splatit

            A Meziúvěry jsou od 3,1%

            Můžete tedy doložit přílohou kopii mezi/úvěrové smlouvy?

            Dále mě zajímá, jak jste narychlo sepisovala s klienty zápis z jednání mezi klientem a poradcem, který byl před xx lety?

            A nakonec asi pletete červenou se zelenou. Sice klienti musí dostat vyrozumnění o změně ceníku 2 měsíce předem, ale ceník se nerovná všeobecné úvěrové podmínky (VUP). Ty platí stále stejně. Výjimka by byla, kdyby ve VUP byl odkaz na jednostranné změny. A o tom pochybuji.

            Díky za kopie a vysvětlení.

             | Odpovědět privátně
            •  Irena Dalecká
              Účastník

              Nemám meziúvěrovou smlouvu, nač,když je to vyřešené, v příloze ( pokud se povede)nabídka Lišky , přiložila bych i dopisy Lišce, ale když si pletu červenou a zelenou, tak ani omylem.Googlujte,zaplaťte si právní poradnu a potom se postavte za své klienty.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Osobně smekám a blahopřeji. Taková % sazba je nabídka „pod čarou“. Oficiálně se nabízí, jak píšu výše, OD 2,95% p.a.

              To, že ASI pletete barvy, je zavádějící. Právě řeším podobný případ s klientem v zastoupení fin. poradce z Lišky a jedním právníkem. Také napsala spořitelna zamítací dopis a díky radě poradce jdeme do 2 kola.

              Krátce: Jedná se o klienty (manžele) zaměstnané ve st. sektoru. Ona jde na MD a jemu se snížil plat o cca 15%. Chtějí přeúvěrovat do jíné banky a spořitelna napsala zamítací dopis. Akceptuje pouze vyjímečnou životní situaci (o tom jste psala – rozvod, apod…) z pohledu spořitelny, nikoliv z pohledu klientů!

              Poradce řešil s nějakým brigádníkem na infolince spořitelny tento případ a nebyl spokojený s jejich řešením. Tento případ je právě v běhu. Klienti to chtějí vzdát z důvodu papírování. Radši asi budou platit tu částku MU+dosp. Pokud to půjde až do řádného úvěru. Váš příspěvěk je dalším důkazem, že to jde.

               | Odpovědět privátně
            •  Jindřich Benda
              Účastník

              Dobrá práce, tohle by jste si mohla nechat od klientů zaplatit.

               | Odpovědět privátně
            • Dobrý den, Ireno. Velmi dobrá práce. Kéž by bylo na českém finančním trhu více poradců jako jste Vy než těch ostatních – všichni víme o čem mluvím.

              A souhlasím s Jindřichem, za takovouto pomoc a radu byste si měla nechat od klienta zaplatit. Je čas změnit klientský pohled na opravdové experty, je čas změnit strukturu trhu.

               | Odpovědět privátně
            •  Jindřich Benda
              Účastník

              Přijde mi to takové nevyvážené, paní Irena snížila klientům úrok o 2%, což na pouhém 1 MIO dělá 20tis ročně. Jako odměnu uvádí, že se jim mohla podívat na smlouvy a tam jim udělala další úsporu. To vše zdarma? Je za tím kus práce, to je opravdu normální, že se takové služby dělají zdarma?

              Pokud ano, tak proč?

              Paní Ireno, pokud narazím na klienty kteří mají Mů u ČMSS s vysokým úrokem, tak se na Vás s dovolením obrátím a rád Vám za vzorové dopisy zaplatím.

               | Odpovědět privátně
            •  Irena Dalecká
              Účastník

              No to si pište Jindřichu, že to bylo nevyvážené,ale co jsem měla dělat, když jsem měla už refiny u bank podepsané,přece neuteču?Byly v tom tři rodiny s dětmi a byla jsem jim doporučena. Kdo mohl tušit, že se lišák, uprostřed měsíce (15.května)sekne!A nikde žádná hláška.Ano, za hodně muziky, málo peněz ale myslím, že nás toto potkalo každého, být to před 5 lety, tak se asi rozbulím,takhle jsem se zdravě nas….:-), nyní klientům říkám, pokud mi dodáte zůstatek a souhlas, ráda Vám refin zprostředkuji.Fakt by museli být v óbr kaši, abych si zase vykasala rukávy.

               | Odpovědět privátně
            •  Jindřich Benda
              Účastník

              Tomu rozumím, refinancování je velmi ošemetná záležitost, často se stává, že to skončí tak, že vám klient pěkně poděkuje, že jste mu pomohli snížit úrokovou sazbu u jeho banky. A kde nic tu nic, práce udělaná ale nezaplacená. Za pěkné poděkování si nic nekoupíte a dobrý pocit vás taky nebude hřát dlouho :-)

              Osobně to řeším tak, pokud mám jít do refinancování, tak požádám klienta o aktuální nabídku jeho banky.

              Pokud vidím, že je tam prostor pro snížení, navrhnu klientovi sepsání smlouvy o mé službě, kde mu nabízím snížení úroku u jeho banky, nebo refinancování jinam, podle toho co bude výhodnější.

              Pokud jeho banka sleví z původní nabídky, inkasuji určité % z úspory klienta na podepsané fixační období.

              Samozřejmě předem inkasuji zálohu a pokud refinancujeme jinam, vracím ji a pro klienta je služba zdarma.

              Takto nepřijdu zkrátka a bez této smlouvy se do refinancování pouštím jen u dobrých známých.

               | Odpovědět privátně
      • Dobrý den, předpokládám, že když chce klient předčasně doplatit úvěr z důvodu rozchodu, musí být partner spoludlužníkem nebo to tak být nemusí?

         | Odpovědět privátně
      •  Jindřich Benda
        Účastník

        Ireno, rád bych od Vás koupil know-how díky kterému jste klientům snížila úrok u Lišky. Na internetu Vás nemohu najít, doufám, že jste ještě aktivní poradce. Pošlete mi prosím kontakt. benda@hypotip.cz

         | Odpovědět privátně
    •  Lukáš Vaněk
      Účastník

      Kolegové, potřebuji poradit.

      Klientovi končí šestiletá vázací doba u staveb. spoření v březnu 2014. Původní plán byl, vypovědět to předčasně, ale díky výpovědní lhůtě bychom peníze dostali stejně v lednu 2014.

      Takže to nakonec necháme dojet do března,ale peníze budeme potřebovat již ten měsíc.

      Pomůže nám to, že podáme výpověď nyní? Abychom ji nepodávali až po novém roce?

      díky

       | Odpovědět privátně
      •  Jindřich Benda
        Účastník

        Lukáši, nějak mi ten dotaz není úplně jasný, vzhledem k tomu, že jako svoji specializaci uvádíte stavební spoření. To jste opravdu chtěl připravit klienta o státní podpory za 6 let kvůli několika měsícům? Vždyť by stačilo jen sehnat pár faktur, nechat udělat malinkatý úvěr a už mohl mít vše na účtu.

        Smlouvu můžete ukončit po 72 měsících, přesně na den. Standardně se vypovídá k poslednímu dni v měsíci, ale myslím si, že když byla sml. založena třeba 10.03.2008 a dáte na výpověď ukončení sml. k 10.03.2014, tak by mohl mít peníze na účtu 11.03. Výpověď bych sepsal nejpozději v listopadu 2013.

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Pozor, dle legislativy je třeba 72 měsíců + 1 den, aby trvala smlouva a klient nepřišel o st. podpory. Poté je možnost vybrat sumu a využít ji na cokoliv.

          Radit klientovi, aby „sehnal“ pár faktur na „malilinkatý úvěr“ je průšvih klienta a vizitka poradce.

          Vidím, že poradce dělá kdekdo (i když s praxí 2 let). Zrušit klientovi účet pár týdnů před vázací lhůtou, aby ztratil st. podporu (i když mnohdy až 2.000 Kč/ročně je nic) je hrubě neprofesionální.

          Pzn.: Ach jo, zase jsem kritický.

           | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník

        Lukáši, můžete nás informovat, jaká pohnutka vede Vás i klienta k předčasnému zrušení a vyhození státního příspěvku do kanálu?

         | Odpovědět privátně
    •  Michal Soukup
      Účastník

      Dobrý den všem,

      tak jsem vyzkoušel se svým klientem postup, který zde uveřejnila kolegyně Irena Dalecká (které tímto velice děkuji za inspiraci:-))

      1) Dopis čmss s nabídkou refinancování od GE a s žádostí o vyčíslení, kolik zbývá doplatit v meziúvěru (+ poplatky apod.).

      2) Odpověď od čmss, že ani omylem

      3) Email na čmss, kde je žádám o znovuzvážení, protože buď mi při sepisu lhali a tím pádem se jedná o nekalou obchodní praktiku a klamání spotřebitele, nebo mi nelhali, ale v průběhu kontraktu změnili podmínky o kterých mě prokazatelně neinformovali a tím pádem tato nová ustanovení nejsou platná. Ať tak či onak, pokud mi nevyhoví, obrátím se na čnb.

      4) dopis z čmss s nabídkou polovičního úroku u meziúvěru, nyní tedy 2,9% :-)

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account