Zobrazeno 4.109x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 6 diskutujících a má 6 odpovědí. This post has been viewed 4110 times

  • Autor
    •  Standa P.
      Účastník

      Zdravím,

      nedávno jsem se setkal s tímto:

      Existuje finanční firma (multilevelová) „A“, která je registrovaná v obch. rejstříku a v ČNB jako PA a IZ.

      Uvnitř její struktury více finančních poradců se vydávají nebo prezentují pod jinou značkou, finanční firma „B“.

      Fin. poradci, kteří se prezentují pod fin. firmou „B“ jsou registrováni v ČNB pod fin. firmou „A“ jako PPZ a VZ.

      Fin. firma „B“ není registrována v ČNB ani obchodním rejstříku.

      Fin. firma „B“ má své webové stránky a marketingové materiály.

      Fin. poradci před klienty se prezentují jako fin. firma „B“, ale ve skutečnosti je to fin. firma „A“. Smlouvy klientům sjednávají pod hlavičkou fin. firmy „A“.

      Co si o tom myslíte?

      Nejsem si jistý, jestli je na místě otázka: Je zákonné takto klamavě před klienty vystupovat neboli prezentovat za účelem sjednání obchodu?

       | Odpovědět privátně
    •  Vašek Kott
      Účastník

      Myslíte onen poměrně častý jev u OVB? Na smlouvách nicméně OVB figuruje

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak to je jednoduchý model, kdy určitá část firmy vůbec nepotřebuje prezentovat jméno firmy, která je už mezi veřejností profláknutá, ale spíše vytvořit pocit, že s ní nemají nic společného. Z hlediska zákona bude vše ok, protože jak píše Vašek, na zásadních dokumentech, jako jsou smlouvy nebo záznamy, je vše na firmu A.

      řekl bych, že to asi není úplně fér a spíš je to smutné.

       | Odpovědět privátně
      •  Standa P.
        Účastník

        Souhlasím, zavolala mi asistentka od Vaše budoucnost, že mají 1000 volných kontaktů a potřebují poradce, který by se o nich kvalitně postaral a naznačila mi schůzku s oblastním vedoucím. Nejdříve mi to nedošlo, ale po chvíli lustrování jsem si uvědomil, že se jednalo o pokus náborovat. Na schůzku jsem samozřejmě šel, když jsem to potvrdil, ale na 99% to bylo marnění času jak mého, tak toho vedoucího.

         | Odpovědět privátně
      •  Ondřej Hák
        Účastník

        Potvrzuju – buď zakrytí názvu firmy „A“, protože to nedělá dobré jméno, nebo, viz již zde zmíněná firma, která má navodit dojem, že jde o jinou činnost.

        Větší problém pak vzniká, že přímo zástupci těchto „B“ firem ve své komunikaci často přímo lžou o činnosti nebo existenci firmy „A“. Zažil jsem v případě jiného „brandu“ skupiny, že se klient přímo zeptal, zda spolupracují s firmou „A“ a bylo mu řečeno, že v žádném případě (samozřejmě spolupracoval). U případu té druhé firmy jsem zase zažil naprosto přesvědčivou argumentaci zástupce, že jde o výživu, sportovní vybavení, atp., ale v žádném případě nic o financích…

         | Odpovědět privátně
    •  Vít Suchý
      Účastník

      Úplně jednoduše – Pokud se bavím s někým o jeho „firmě“, pak jedině v momentě, když má právní subjektivitu a je registrovaný na ČNB, jinak to žádná firma a ani OSVČ, který smí podnikat v branži není a pak jde přímo o porušení zák. 38/2004Sb.

      A propos – klamavá reklama je sice zakázaná, ale nemusíme chodit daleko – stát sám ve zpackané důchodové reformě komicky mlží pojmy jako „doplňkové penzijní spoření“ a „důchodové spoření“ s tichým souhlasem jak ČNB tak MF a nakonec i všech finančně poradenských asociací, klubů a spolků, co tu běží a lítají, takže co chceme ?

      A regulace trhu ? Je více trapným paskvilem než účinným omezením neseriozního poradenství.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 3 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account