Zobrazeno 8.278x

Toto téma obsahuje 6 diskutujících a má 11 odpovědí. This post has been viewed 8279 times

  • Autor
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Dobrý den, zveřejním jeden článek:

      http://finance.idnes.cz/test-financniho-poradce-broker-consulting-fjt-/viteze.aspx?c=A130912_103756_viteze_sov

      Má dobrý postřeh jedna diskutující:

      H80a85n23a 58K62o30s51t94k56o71v95a 8605950308244

      Jeste porad nemuzu prekousnout fakt, ze u nas si financni poradce muze rikat nekdo po vikendovem kurzu.

      Ja ziju a pracuju v Irsku a zitra delam posledni zkousku na Financniho poradce. Tech zkousek je 6, na kazdou se je potreba ucit v prumeru 120 hodin. Kvalifikaci zastresuje Centralni Banka a kazdy rok musim splnit 15 hodin dalsiho studia (menici se zakony atd). O tu kvalifikaci muzu dosti jednoduse prijit.

      Pokud si nekdo v CR rika financni poradce, skoro se bojim zeptat, kde k tomu prisel.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Kdysi jsem tu začal článkem o sousedovi stěžující si na kvalitu a úroveň poradenství pojišťováků (viz špatně pokrytá pojistka na RD). Uplynulo téměř 6 měsíců a nic kloudného se neděje v oblasti poradenství.

      V ulici další soused má kluka (cca 33let), který pracuje v divadle jako kulisák. S platem 12tis po deseti letech praxe, začal pracovat před rokem u OVB na vedlejšku. Navštívil nás a přemlouval zrušit pojistky a vše od znova!

      Po dotazu, proč to nedělá naplno u OVB, mi k mému zděšení řekl, že nadšení mu stačí!

      Když (v tomto případě) kulisáci a jim podobní komedianti složí přes víkend zkoušku za 10tis Kč, mají titul FP, OZ. Tak to bohužel je a ještě dlouuuho bude v ČR vypadat.

       | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník

        Tentokráte s Vámi, pane Mařáčku, musím téměř plně souhlasit. Nenazýval to ale titulem FP, ale pouze označením.

        Když jsme např. zakládali naše s.r.o., byli se mnou spoluzakladateli ještě 2 Ing. z VŠE. Tito ekonomové naprosto nechápali, že pro ně jasně daný pojem a slova význam = finanční poradce, se používá i v pojišťovnictví.

        Jak již samo slovo říká, jedná se o finanční rady a porady a ne o sjednání. Podle toho je vlastně i vidět rozdíl placené a provizní poradenství.

        Proto i já sebe považuji za pojišťováka a ne za poradce, tedy v oblasti pojišťovnictví. V jiných oblastech to může být jinak, třeba i obráceně.

        K tomu FP – finančnímu poradci. Ono to není zas tak jednoduché dnes říci: FP = problémový člověk.

        Musíme si uvědomit kdy a kde se toto začalo ve velké míře používat. V oboru pojišťovnictví to začaly používat kolem roku 2002 – 2005 téměř všechny pojišťovny které nasadily produkt Investičního Životního Pojištění. Právě díky IŽP začali být klienti těmito jednobarevnými společnostmi mateni, protože tehdejší FP uměl v rámci této jednobarevné společnosti nabídnout pouze produkty jednobarevné a také jen to IŽP (s různými fondy a to bylo považováno za finanční poradenství!!!). Bohužel ještě i dnes některé jednobarevné společnosti toto používají.

        Ono vše má svůj vývoj a, použiji zde časté slovo, evoluci. Bohužel vzdělávání v ČR má mnohá bílá místa, kam pojišťovnictví, finance a finanční gramotnost jednoznačně patří. Nikdo se moudrým nenarodil a pokud k někomu přijde FP \“rychlokvaška\“, měl by být kliet obezřetný.

        Pro klienty mám na to jednu dlouholetou radu:

        pokud neznáš něčeho základy, tak ať se do toho nepouštěj.

        (investice, Forex, ….)

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Pane Vařečko, v tom článku je další názor:

          finanční poradce (nebo také expert) = poradce placen za radu. Tudíž pracuje pro vícero subjektů a může klientovi opravdu poradit. Za to klient platí přímo poradci.

          Obchodní zástupce = člověk placen provizně jednou, nebo několika fin. společnostmi za sjednané produkty.

          Je to tak, nebo se pletu? Díky za názor.

           | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář
            Účastník

            V podstatě se nepletete.

            Za prvé bych souhlasil s tím, co píšete výše. Už v době, kdy ČNB zvedla poplatek, jsem tu napsal, že je to krok, který toho mnoho řešit nebude, naopak nejjednodušeji se na tento poplatek vydělá nejdražším produktem. ČNB tak zkasíroval pětinásobek původní ceny, aniž by se něco propastně změnilo nebo aniž by za to obchodník cokoli dostal. Podle mě špatné systémové nastavení. Platit peníze, proč ne, ale pak by za ně měl uchazeč dostat např. nějaké vzdělání, zakončené nějakou „zkouškou“. ČNB by tak navíc měla jistotu, že každý, při svém vstupu do oboru dostal dostatečné a nezkreslené informace a daleko hůře by s ním kdokoli manipuloval.

            K poradenství. Existují dva základní segmenty a to je provizní segment a klientem placené poradenství. Úplně čisté poradenství by v podstatě ani nemělo obsahovat doporučení konkrétního produktu, ale zjednodušeně spíše něco ve formě finančního plánu a informace, jak na to. Tohle ale prakticky nedělá téměř nikdo. Model, který se od toho odvíjí, je placené poradenství s doporučením nebo prodejem produktů, které by ale mělo být doplněno o produkty bez- nebo nízko- nákladové (fee only) a jeho smyslem by mělo být, aby se klientovi vyplatilo za to zaplatit. Forma placení může být různá. Jednorázová částka za zpracování jednotlivých segmentů nebo dále za údržbu, participace na výsledku… nebo něco mezi, tzn. určité ,procento ze spravované částky apod. pak už bych to asi nenazval fee only, nicméně není to ani klasický provizní model.

            No a pak tu máme klasický provizní model, který dělá většina, i zde by se ale nechaly aplikovat dva modely, jeden, kdy dostanete vše na začátku a druhý, kdy dostanete adekvátní část z toho, co zaplatí klient. Pokud je model provizní aplikován citlivě, může vypadat třeba tak, že na začátku klient zaplatí jednorázovou částku za nějakou analýzu, zpracování dat, finančního plánu včetně kompletního zajištění životních i neživotních rizik a to bez toho, aniž by tím byl jakkoli zavázán k uzavření čehokoli. Pokud k uzavření dojde, obchodník by pak dostával za každou klientovu platbu odpovídající část provize, podobně, jako je tomu např. u POV nebo průmyslového pojištění. Prakticky by tak skončilo přepojišťování z důvodu provize, resp. šlo by spíše o přetahování kmene, což by každého obchodníka motivovalo k tomu, aby o svého klienta jevil zájem.

            Tak toliko ode mě. ;-)

             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka
            Účastník

            Ano, je to tak.

            Popsal jsem výše to takto:

            „Jak již samo slovo říká, jedná se o finanční rady a porady a ne o sjednání. Podle toho je vlastně i vidět rozdíl placené a provizní poradenství.“

            poradce prostě pouze radí

            obchoďák sjednává, podepisuje, prodává…

             | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Nechtěl jsem zakládat nové vlákno, takže jsem příspěvek ,,vrazil“ sem…Pokud jste někdo sledoval dnešní(22.9.014)Události, komentáře, tak jste možná zaregistrovali reportáž o spoření na důchod. Jakýsi chalan mluvil o tom, jak si odkládá atd. Můj lehký údiv ovšem vyvolala učitelka, která si zavolala finančního poradce a společně spáchali zajištění na důchod za 3.500.- Kč měsíčně. Hlavou mně proběhlo,no, proč ne, říkám si…Podiv ve mě vyvolala produktová skladba…PF za litr/m a Kapitálové pojištění se spořením za 2.500.-Kč/m…ááá, čuji jistý prodejní model.

      Odkaz na zítřejší Události: http://www.ceskatelevize.cz/ct1/

       | Odpovědět privátně
    •  Ano
      Účastník

      Jacku,

      neber to osobně, toto je bohužel česká realita. Rada zdarma a hlavně s efektivním příspěvkem státu vč. daňové úspory.

      Pro zajímavost. V jiné relaci v hlavních zprávách byla paní říkající, že z vyplacené úrazové pojistky (asi za zlomenou ruku) pojedou se synem k moři, bo koupí iPod. Očekávej od zítřka, že Ti budou (nejen Tobě) volat klienti, že chtěji pojistku, aby měli z úrazu dovolenou, iPod gratis. Což samozřejmě není účelem pojištění.

      Viz film Nemocnice na kraji města: kdyby blbost nadnášela, tak se tu nadnášíte jako holubička (citace M. Kopeckého)

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Stupka
      Účastník

      Také jsem to včera zahlédl a celkem s překvapením sledoval to portfolio…

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Přímý link na včerejší události:

      http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/214411000100922 minuta 31:39 a opravuji: paní dává do PF 500.- Kč a do KŽP 2.500.-Kč

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Neberu to osobně Pavle, neboj:-). Jak je v dané reportáži slyšet, nejen děti potřebují zvyšovat úroveň finanční gramotnosti. A tady je Pavle Tichý oceán práce :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Je to celé stále o jednom a tom samém problému, který má několik rovin.

      1. je to o kvalitě a znalostech lidí.

      Jak profesionálů = těch, kteří se tím živí, tak spotřebitelů = klientů. Stále se mluví o nedostatečné finanční gramotnosti a zde si něco takového nechala sjednat pí učitelka. To se potom ta generace žáků a studentů nemá co moc od kantorů naučit. Pozitivní ale je, že to tak již není všude. Např. jeden z našich spolupracovníků je pedagogem který vyučuje finanční gramotnost na SŠ.

      2. je to o tom, že není moc, v minulosti nebyly žádné, nechci napsat bezprovizní produkty, produkty které mají rozloženou provizi. Zrovna včera jsem to v jiném tematu s Pavlem psal.

      3. je to o tom, že stále mnohé společnosti jednoznačně jdou po produkci ze ŽP a prostě provize a peníze jsou tahounem v těchto společnostech – nicméně to je ale v celé naší dnešní společnosti jako takové.

      4. – 15. je to o tom, že …. a stále bych mohl pokračovat. Napsalo se o tom zde již miliony příspěvků.

      Jen jsem rád, že se po roce opět objevilo toto tema, protože jsem zde výše popisoval před rokem co a proč mi vadí na používání oslovování finanční poradce (FP).

      FP je prostě o radě a za svoji radu by měl i být odpovědný. Kolegové, kteří si říkáte finanční poradci a sjednáváte pojištění, určitě máte pojištění.

      Na co to pojištění máte?

      Na špatnou radu?

      Pokud se dívám na toto pojištění odpovědnosti, tak je stavěné pro jsednatele, tedy ty, kteří za sjednání peníz ve formě provize dostanou a ne pro poradce, který, jak jsem již psal, pouze poradí a za radu bere peníze.

      Nicméně nyní ze zde NOZ a za chybnou či zavádějící odbornou radu je dnes vymahatelná odpovědnost poradce.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 7 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account