Zobrazeno 18.540x

Označeno štítky: ,

Toto téma obsahuje celkem 61 odpovědí. This post has been viewed 18541 times Do diskuze (20 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Roman Kroutil a poslední změna proběhla 9 roky a 8 měsíci. This post has been viewed 18541 times

  • Autor
    • Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli někdo víte o nějakém produktu pouze na rizika, který by mohl cenově konkurovat Forte od ČSOB? Máte případně nějaké zkušenosti a připomínky ke kvalitě tohoto produktu? Všem moc děkuji za odpovědi

       | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Cena není vše.

      Přečtěte si pojistné podmínky FORTE volně dostupné na stránkách pojišťovny a pak porovnejte s jinými konkurenčními produkty. Ve spoustě případech Vám nebude cenově vycházet nejlevněji. Podívejte se na výluky, podívejte se na tabulky denních dávek, nemocí a kritéria.

      Jako poradce byte si měl vytvářet vlastní analýzy smluv a koukat po konkurenci, abyste věděl kdy, u koho a proč použít daný produkt a ne hledět na cenu. Trh je peský jak kaleidoskop.

      U Forte se mi nelíbí, že má neschopenku pouze nemocí. Pro manuálně pracující OSVČ k ničemu. Co se týče plnění mám dobré i špatné zprávy, ale to je u všeho.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Prášil
      Účastník

      Forte vnímám jako jeden z nejhorších produktů vůbec. Dnes už nemám mnoho času, ale zítra Vám pošlu vybrané nevýhody, které tento produkt má.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Prášil
      Účastník

      Forte

      Vybrané nevýhody v rámci produktu Forte. Pokud se produkt od té doby změnil, netuším a omlouvám se za tvrzení, které už nemusí platit. Produkt jsem analyzoval v době jeho krátké slávy. Pokud bude nějaká informace neplatná, tak mě opravte.

      1.Nemá neschopenku z důvodu úrazu. Denní odškodné nemůže nahradit pracovní

      neschopnost, obzvláště při dlouhodobé neschopnosti.

      2.Neplní se při úraze v důsledku nepřiměřené fyzické námahy.

      3.Pokud nastane vážná choroba, končí pojištění pracovní neschopnosti a

      hospitalizace!

      4.Pojišťovna neplní při nemoci z povolání (hospitalizace)a veškeré nebezpečné

      sporty zmíněné v bodě 3, včetně povolání jako lešenář, lesník, dělník a další !

      5.U pojištění dětí si pojišťovna z nějakého důvodu vyhrazuje pojištění kdykoliv

      zrušit – informace získaná od kolegy!

      6.Forte nemůže rozdělit poj. částku pro případ smrti pro různé konce pojištění.

      7.ČSOB pojišťovna nezveřejňuje sazebníkpojistného!

      8.Změny u produktu 2010 -2011, i přesto že je Forte na investici nevhodné,zvýšila pojišťovna investiční úložku, kterou musí klient platit asi kvůli akumulovaného dluhu.

      9.Pojistná doba už od 20let = neuvěřitelná provizní zátěž 190% z ročního

      pojistného.

      10.Maximální pojistná částka u pojištění „DO-d“ se snižuje na 500 Kč.

      11.U dětí není možné pojistit smrt z jakékoliv příčiny.

      12.Přenesení rizika nesplacených nákladů na klienta, který musí při zániku

      pojištění akumulovaný dluh zaplatit. Podle informací se to mělo měnit, pokud se

      tak stalo, nevím.

      13.Forte patří mezi nejvíce nákladné programy. Nákladový ukazatel PER činí neuvěřitelných 18%.

      14.Neschopenku nevyplatí OSVČ pokud si neplatí státní nemocenskou.

      Těch omezení je více…

      Půl aktivního života je klient v práci, a když se něco v práci stane, tak pojišťovna bude poukazovat na nepřiměřenou fyzickou námahu, která není ve smlouvě dostatečně definovaná. Nemoc z povolání – pojišťovna opět neplní, a to si myslím, že je dostatečným důvodem Forte nevyužívat. Ničím mě produkt nepřekvapil. Každý životní produkt má své tak trochu skryté vady, ale Forte vnímám jako jeden z produktů, který není konkurenceschopný. Navíc cena rizik u Forte není až tak nízká vzhledem k tomu, že jsou rizika spojené s omezením a s výluky. Forte nemá zdaleka nejlevnější rizika. Navíc je důležité si uvědomit, že cena rizik není fixně nastavená.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Díky za zajímavý přehled.

      K bodu 5. Dětské připojištění může vypovědět podle mě jakákoli pojišťovna, u Flexi jsou to již desítky, možná stovky případů. Jen mám pocit, že ČSOB k tomu inklinuje daleko více. Flexi to dělá při opakované častém plnění, především z DO a to k výročnímu datu pojištění, tedy s šestiměsíční výpovědní lhůtou.

      K bodu 12: POkud vím, tak se to neuplatňuje a ani neznám příklad, kdy by se to uplatnilo. Již na začátku prodeje bylo možné si nechat u Forte vystavit dodatek, který tento bod z pojistné smlouva vylučoval. Myslím, že i toto byla jedna z příčin, proš ČSOB záhy sahlo k navýšení povinné spořící složky.

      K bodu 14: Tohle je průšvih. Já si to ze školení pamatuji, ale také se pamatuji na to, že se na to nekladl žádný zvláštní důraz. Po jisté době jsem po rozhovoru s některými obchodníky přišel na to, že o tom buď vůbec neví nebo to pozapomněli.

      A ještě bych přidal jeden bod. Obchodník to sjedná a v ČSOB Vám to předělají na smlouvu bez spoření. Takže Vy přinášíte pojišťovně kšeft a ona Vám udělá storno :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      A to mi jedna velmi, velmi aktivní sportovkyně (adrenalinové sporty miluje)vypověděla Flexinu a šla do Forte….no,kdo chce kam…..

      p.s. také děkuji za ucelený přehled

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Bachmann
      Účastník

      Moje 2 zkušenosti:

      Klienti si zašli na přepážku pro informaci (chtěli snížit platbu). Šli prý jen okolo s kočárkem. Na přepážce jim to hned zrušili (tu mojí) a udělali nově. Pracovnice řekla, že přeci sem toho chudáka poradce nebudete tahat 50 km, to uděláme hned tady. Intervence nepomohla.

      Klientka si udělala Forte proto, že její Flexi neuměla udělat 1000,- DO na úraz (školák hokejista). Všecho dobré do 1.úrazu. Plnění sice vyplatili, ale zároveň pojištění dítěte vypoveděli. Až sem bych se nedivil. ALE.

      To dítě zrušili okamžitě, ale celou smlouvu jí dovolili zrušit s 2měsíční výpovědí. To se mi nelíbilo. Když to zrušili okamžitě, proč to musela platit ještě dva měsíce!

      Opět intervence marná.

       | Odpovědět privátně
      • Ještě za doby mého působení v ČSOB Poj. bylo zakázáno nahrazovat smlouvu FORTE novou smlouvou FORTE.

        Důvodem bylo nahlížení na Pojišťovnu klientem, kterému jeden založí smlouvu a druhý od stejné společnosti mu ji zruší a založí druhou a úplně stejnou. Je to pro pojišťovnu ostuda !

        Byl za to postih a nulová provize.

        Nicméně, možné to bylo, dělo se to a děje se to stále.

        Aspoň Vás může těšit, že dotyčný možná nedostal žádnou provizi.

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Pokud dotyčná osoba (možná) nedostala provizi, tak proč tento krok učinila? Neznám sice další možné benefity přepážkových pracovnic dané pojišťovny, takže si myslím, že obdržela(třeba)….pochvalný diplom, pochvalu před nastoupenou jednotkou, čárku do hodnocení(stres je mrcha, čárka chyběla, takže hurá do obchodu)…..to vše jsou jen mé dedukce.

           | Odpovědět privátně
          • Z neznalosti, nebo si dotyčný „změnitel“ řekl.. tohle nějak ukecám.

            Povětšinou se používala fráze „změna smlouvy byla provedena z důvodu záchrany klienta“.

            První technická změna na Forte jde dělat až po půl roce, takže pokud jde o jakékoli technické změny, nezbývá nic jiného než ji schodit, nebo počkat.

            Většinou se nečeká a schazuje se s použitím výše zmíněné fráze. Jak to obhájí nadřízení už se k Vám moc nedostane.

            Nicméně, vnitřní předpis je takový, jaký je.

            Zákaz nahrazování Forte za Forte.

             | Odpovědět privátně
        •  Jiří Bachmann
          Účastník

          Mě bylo vysvětleno, že se to sice nesmí(resp. nesmělo), tedy aky přepážka zrušila makléřovi smlouvu. Protože ale makléři to dělají přepážkám taky, tak aby se pořád nemuselo něco vysvětlovat a vracet a napravovat, prostě se to tiše začalo tolerovat. Pro věcnou správnost se jednalo o případ z roku 2010.

           | Odpovědět privátně
      • To znám. Akorát tedy u Generali, udělal jsem luxusní rizikovku pro celou rodinu s naprosto epesním krytím snad každého rizika, se slevou 15% za počet osob – paní na přepážce řekla „No to je ale největší chyba aby byli tři lidi v jedné pojistce, to zrušíme a já vám udělám zdarma každému novou. BUM tři (I)ŽP na 800.

        Taky od té doby bojkot Generali a rozhodně jsem s nimi neskončil, vnímám to jako narušení etického kodexu a budu je bombardovat tak, dokud minimálně nenapraví mojí pověst u klientů, kteří mě mají za idiota a dokud ta .. milá dáma nezacáluje provizi s vlastní kapsy. Grrr!!

         | Odpovědět privátně
    • Jen pro pobavení a jak je to s cenama rizik i u jiných pojišťoven.

      AEGON na to jde kulišácky. Klient ani nemusí nikam chodit, nemusí nikoho potkat a nikdo mu nemusí nic vypovídat a nejen že po 35letech nedostane ani korunu při postačitelném pojistném 1.200Kč měsíčně

      (považte, že na AEGONu je min. spoř. 500Kč), tak mu smlouva v průběhu pojištění klidně i sama spadne :-))

      Tak tomu říkám GÓÓÓÓÓL :-))

      Smlouva šla v poho uzavřít. Jen s „menším“ upozorněním :-)

       | Odpovědět privátně
      • Tohle spíš vypadá na chybu software. To snad ani nemůže být pravda.

         | Odpovědět privátně
      •  Jiří Prášil
        Účastník

        Aegon není jediná pojišťovna, která to tak má. Pokud je pojistné nedostačující, pojišťovna může žádat klienta o zvýšení měsíčního pojistného, nebo o jednorázové vyrovnání. Pokud tak klient neučiní, muže pojišťovna smlouvu vypovědět. Zatím jsem se s tím osobně nesetkal. Měsíční pojistné nestačí, protože se nestihl vytvořit v rezervotvorném produktu dostatečná finanční rezerva.

        Vyšší akumulovaný dluh se vytváří zejména u produktů, které nemají fixní cenu rizik a jsou technicky špatně nastavené. Abych to vysvětlil, pokud vyberu produkt, který nemá fixní cenu rizik, má vysoké provozní náklady a já sjednám minimální postačitelné pojistné jen proto, abych přebyl cenu konkurence, zvyšuji pravděpodobnost toho, že jednou klient bude doplácet. Když do toho zahrnu dynamickou strategii mohu riziko ještě zvýšit na základě špatného hospodaření. Je to ovšem mnohem složitější…

         | Odpovědět privátně
        • Toto naprosto chápu, a nedivil bych se tomu u smluv s minimální spořící složkou (do 100Kč). Ale tady si klient povinně „spoří“ 500Kč a to po dobu 35let.

          Buď se skutečně jedná o chybu kalkulátoru, nebo o velice nejapný žert.

          Stejnou kalkulaci jsem prováděl i na pojištění RYTMUS a pojistné bylo 930Kč a s více jak 300k předpokládanou hodnotou při dožití.

           | Odpovědět privátně
          •  Jiří Prášil
            Účastník

            Možná je to tím, že Aegon má na začátku nižší cenu rizik (marketing) a následovně extremně zdražuje, což muže znamenat negativní vliv na akumulační podílové jednotky. Když dáte pouze úraz, tak se Vám tabulka určitě neukáže.

             | Odpovědět privátně
          •  Jiří Prášil
            Účastník

            Ještě jsem zapomněl dodat. Rytmus má fixní cenu rizik, což je oproti konkurenci velká výhoda. Akumulovaný dluh se rychleji zaplatí!!!

             | Odpovědět privátně
            • Zdravím pane Prášile,

              kde se dají tyto hodnoty – fixní/nefixní ceny rizik – dají dohledat u poj. produktů? Přiznávám se, že jsem to nikdy moc neřešil, ale když to vidím s tím Aegonem, tak je asi na čase… Díky

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Prášil
              Účastník

              Spoustu informací mám z produktového školení, po skončení školení je potřeba si vzít školitele bokem a na rovinu si s ním promluvit. Kolikrát samotní školitelé nevědí, ale mnohdy mám štěstí. Spoustu informací získám přímo od konkurence, s pojistných podmínek či z internetu. Některé informace skládám jako puzzle, než je z toho nějaký výsledek. Mnohdy jsou informace zkreslené a musíte si je potvrdit od více zdrojů. Když mě zajímají technické věci, které se externí síť jen tak nedozví, volám kontaktním osobám přímo do pojišťovny. Je to všechno o kontaktu a hledání. Pak jak už máte spoustu informací, tak si dáváte všechno dohromady a vytváříte si vlastní analytický výsledek. Spoustu věcí vám začne dávat smysl.

              Uvedu jednoduchý příklad. Pokud dávám do IŽP 1000,- z toho 50% do rizik a 50% do investic a kalkulátor mi ukáže, že mám při 4% zhodnocení za 20let dejme tomu 400tis. a za 40let jenom 200tis. tak je logické, že mi laicky řečeno pojišťovna bere z kapitálu na rizika = cena rizik není fixně daná a to se nemusíte ani nikoho ptát. Pozor, kalkulátory neprozradí skutečnost. Kalkulátory bych bral s rezervou.

               | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pohl
      Účastník

      Zdravím všechny.

      Nemáte někdo, prosím, aktuální sazebník rizik pro Forte?

      Mám klienta, který má Forte za 3384Kč (na rizika) a potřebuju je přepočítat na unisexové sazby. Jelikož Forte nemáme v portfoliu, tak mě KAM z ČSOB poslala s úctou „někam“. Kalkulačku mám, ale potřebuju i ten sazebník.

      Ještě se chystám na pobočku…jako klient.

      Popř. nevíte někdo, jak Forte přepočítává stávající smlouvy na unisexové? Přepočítá celou pojistnou částku nebo pouze rozdíl, na kterém je postavená změna.

      Děkuju za jakékoliv info:-)

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Černý
      Účastník

      Vlezte do kalkulačky, dejte Forte, sjednání nové pojistné smlouy a pak je vpravo nahoře nápověda a v ní je mimojiné i sazebník.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den, mám dotaz ohledně výpovědi ŽP Forte od ČSOB (z 12/2013). Bude muset klient doplácet v případě výpovědi nějaké ,,poplatky´´???

      Děkuji za odpověď…

       | Odpovědět privátně
    • Děkuji. I tak se to vyplatí nahradit Rytmem od Allianz :)

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kroutil
      Účastník

      Že by se i ČSOB s Forte pochlapila?

      Celkem zajímavé změny. Jen ta výluka na nemoc z povolání u Invalidity u vybraných povolání mi tam ještě vadí.

      Ale nečetl jsem ještě VPP.

      Co vy na Forte po změnách?

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pohl
      Účastník

      Raději jsem aktualizoval kalkulačku a verzi mám poslední.

       | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Doporučuji anonymům neodpovídat.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Černý
      Účastník

      Všechno vím a anonymům neodpovím.

       | Odpovědět privátně
    • Vaše neúcta vůči nám všem zde zaregistrovaným a nevychovanost je do nebe volající !

      Kvůli takovým jako jste Vy, všechny diskuzní portály končí v pekle!

      Děkujeme – odejděte.

       | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Zajímavé je, že Vy sám jste na tomto webu registrován více jak dva roky. Je mi Vás líto, Vaší osobnosti. Anonymní příspěvky nejsou až tak anonymní, když jste šikovný, tak si zjistíte kdo to je …

      Profil anonyma

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      No vidíte, jak jste si pěkně odpověděl sám. Souhlasím s výše napsanými příspěvky. K anonymitě v případě dotazů na Forte přece není žádný důvod. I když po tom, co jsem se kouknul na Tomášův odkaz a po těch přestřelkách v minulosti to tak trochu chápu.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Bohužel poslední dobou zjišťuji, že s anonymním příspěvkem přichází nějak více lidí a dovolím si konstatovat, že, podle mne, naprosto zbytečně. Viz původní otázka na Forte a jak je to dnes.

      Je přeci naprosto normální, že se zde ptáme mezi sebou, proto se to zde jmenuje Poradci sobě!

      Jsou situace, které naprosto chápu, že je někdy nutné vystoupit jako anonym, protože by to našim, především jednobarevným kolegům, mohlo udělat velký problém, ale toto nevypadá na tento případ.

      Proto věřejně žádám, pokud to není životně nutné, podepisujme se.

      Také by asi stálo za úvahu, zda by anonym neměl něco stát, třeba jen -20bodů, ale něco by stál.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Černý
      Účastník

      Pan anonym si sice odpověděl sám, ale nevím nevím odkuď bral své informace. Takže jak je to od 1.7. pro inter? Předpokládám, že pro exter to bude stejné. Pracovní neschopnost je již jak pro nemoc tak pro úraz, byla zrušenost povinnost platit nemocenskou pro OSVČ. Bylo přidáno riziko PN57. A zároveň se slevnilo připojištění pracovní neschopnosti o cca 20 procent. To byla pozitiva a teď negativa: 1. PN se musí hlásit pojistiteli do počátku pojištěné doby, to je u PN 15 do dvou týdnů od počátku nemocenské 2.Byla přidána jedovatá výluka pro neúrazové onemocnění zad (např. výhřez ploténky) pro PN , která nastala do tří let od počátku pojištění.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak to je v každém případě pro mě nová informace. Klesající částky a invalidita nižších stupňů ale asi změny nepostihly… ? To je pro mě dost důležité a absence těchto věcí dělá tento produkt málo konkurenceschopný.

      PN 57 v kalkulačce nevidím, takže pro ex. je to jinak?

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Černý
      Účastník

      Klesající invalidita tam zatím není. Jak je to pro exter nevím, ale pochybuju, že by to bylo jiné. Máte kalkulačku zaktualizovanou? Možná ale, že pro exter budou ty změny zavedeny později. Máme i nové smlouvy a nové pojistné podmínky. Jinak v trvalkácj je ještě nad 95 procebt šestinásobná progrese.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Kalkulačku zaktualizovanou mám. Šestinásobná progrese ok, ale v nižší invaliditě je díra, přitom tam invalidita hrozí víc, než z úrazu.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Černý
      Účastník

      jo jo, nižší invalidity chybí, je to průser, že to tam není

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 12 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account