Zobrazeno 16.251x

Toto téma obsahuje 19 diskutujících a má 44 odpovědí. This post has been viewed 16252 times

  • Autor
    •  Martin Viktora
      Účastník

      Zdravím. Toto je spíš otázka na poradce, kteří zvolili cestu využití servisní organizace typu brokerpool. Na našem trhu působé dvě hlavní velké firmy, které byly i v diskusích na tomto webu zmiňovány: Insia a Brokertrust.

      Která firma je dobrá v čem? Podle čeho jste se rozhodovali, když jste hledali vhodnou servisní organizaci?

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      U nás s kolegou to bylo jednoduché, protože jsme již pod BT byli zaregistrovaní a bez souhlasu předchozí makléřské společnosti nám nějak nechtěli dát žádné informace.:-)

       | Odpovědět privátně
    • Před půl rokem jsem to řešil: https://poradci-sobe.cz/diskutujeme/topic/brokerpooly-s-kym-spolupracovat

      Rozhodl jsem se pro BT a sice proto, že INSIA požadovala buď vztah se s.r.o. nebo s aspoň 2 fyzickými osobami. Ani jedno mi v tu dobu nevyhovovalo.

      Jsem spokojený, byť BT je dosti byrokratický a občas mi trvá delší dobu, než v jejich systému najdu hledané informace. O systému Yeti u INSIA jsem od zlých jazyků slyšel, že ho ještě nikdo neviděl :-)

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        To by mě Štěpáne zajímalo, jak je to myšleno? :-)

        Systém funguje oproti BT rozdílně, na bázi vyhledávače. Je to o tom, se s tím naučit pracovat, jinak poskytuje spoustu užitečných funkcí. Zpočátku mi to nevyhovovalo, mám raději nějaké systematické řadění, ale jde především o zvyk.

         | Odpovědět privátně
    •  Tomáš Bílek
      Účastník

      Rád se zapojím do diskuze pánové:) Nejlepší kombinace je INSIA a BrokerTrust:) Spolupracuji s obouma společnostma a zkusím tu napsat výhody i nevýhody obou společností:

      INSIA:

      +Velmi slušné provize již od začátku

      +Backoffice mi velmi vyhovuje, pokud je nějaký problém, většinou velmi rychle řešeno

      +Velmi mnoho partnerů, u kterých máme i dobrou pověst

      +V případě zájmu zajišťují i různá školení na obchodní a manažerské dovednosti(placená, ale do vzdělávání peníze rád investuji)

      +Systém Yeti je zajímavý, musí si na něj člověk zvyknout, ale pak už to jde poměrně po másle. V podstatě bych ho přirovnal ke googlu včetně všech jeho aplikací

      +Každý den dostávám novinky v oblasti všech produktů

      +VIP produkty (Žádné nízkonákladové ižp, dobré spíše pro firemní obchody)

      +Levnější paušály, spolupráce s obchody, které zajišťují vizitky a reklamní materiály atd.

      +Zajišťuje různé teambuildingy a snaží se svou firmu sjednotit, docela se mi jejich filozofie zamlouvá

      +Nikdo mi do toho nekecá:)

      -Výhradnost na prodej produktů, které INSIA poskytuje(pojištění, stavebka, hypotéky)

      -Člověk si hodně věcí zařizuje sám, trochu jsem si na to musel zvyknout, ale po chvilce žádný problém

      -Na Yetiho si člověk musí zvyknout

      -Tým vidí celkovou provizi, kolik jde do firmy, což mě nevadí, myslím si, že dávám slušné provize svému týmu a dělíme se o zisk tak, aby to bylo fér pro obě strany, ale některým lidem to může vadit, pokud si chtějí založit strukturu na principu MLM(Romane vzpomínáš na poradu a pána ze zadní řady:))

      INSIA je velmi dobrá společnost, která opravdu roste, myslím si, že spolupracovat s ní rozhodně není žádná chyba, naopak velké plus. Pokud si chcete dělat obchody po svém, dokážete si zařídit školení, spolupráci s poojišťovnami, ale nechce se Vám zařizovat vizitky atd. tak INSIA velmi doporučuji

      A teď BrokerTrust, se kterým spolupracuji v oblasti investic:

      +Trošku více se starají

      +Vlastní software na kalkulaci investic

      +Přehlednost

      +Dobrá komunikace

      +Nevýhradnost

      +Backoffice kvalitní

      +Větší zázemí v produktové pomoci

      -Na začátku nedostanete takové provize, je to spíše o tom, co vysmlouváte

      -V případě pojištění jsem neviděl tolik partnerů, jako má INSIA

      Podle mě obě společnosti jsou tak cca nastejno, malinkaté rozdíly jsou ve firemním smýšlením. INSIA ráda slyší své jméno, zatímco BrokerTrust spíše zůstává v pozadí za společnostmi a poradci. BrokerTrust je směřován spíše na finanční poradenství spíše pro retail a osobní finance, zatímco INSIA je i pojišťovací makléř a má ráda obchody s malými a středními firmami.

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Pěkně jsi ti Tomáši zhodnotil. Je to jak píšeš, Insia je naprosto průhledná, je jasně vidět, jak jsou nastaveny provize. Když s námi někdo chce spolupracovat, vysvětlím mu, jaký je u nás model a on zhodnotí, zda to zapadá do jeho představ a my zhodnotíme, zda on zapadá do našich. Doufám, že se zase brzo uvídíme a vyměníme nějaké informace. ;-)

         | Odpovědět privátně
      •  Jindřich Benda
        Účastník

        právě zvažuji spolupráci s Insia jako s.r.o., už mě ale někteří kolegové odrazují, prý špatně platí a vedoucí skupiny musí jezdit do Prahy na porady. Je na tom něco pravdy? Zaměřuji se na hypotéky pro FO.

        Měl jsem mít tento týden jednání s Broker trustem, ale musel jsem to odložit, kdyby měl někdo nějaké informace z praxe, budu vděčný.

        děkuji za reakce

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Co to je, špatně platí? Domnívám se, že se spíše jedná o to, že ten, od koho máte tuto informaci měl na mysli pozdě. Ale ono to pozdě je dané systémem. Někde se vyplácí třeba každý týden, někde jsou výplatní termíny třeba dva v měsíci. U všech případů, které jsme přes Insia řešili, buď nezaplatil klient první platbu nebo byla chyba při zadání. A jestli to přijde v dubnu nebo až květnu, je mi úplně jedno. Prostě si jen hlídám, aby to bylo všechno a když to dlouho nejde, tak zjišťuji proč.

          Co se týká porad, tak letos jsem byl jednou na poradě vedení a je skoro květen. Takže jestli máte představu, že jsou to pravidelné týdenní porady, tak nejsou.

          Otázkou také je, kam Vás BT pustí objemově a provizně. Pokud byste chtěl více informací, tak mobil i e-mail mám v profilu…

           | Odpovědět privátně
        •  Ivan Špirakus
          Účastník

          jen technická poznámka – INSIA je již docela dlouho „a.s.“

          a také by mě zajímalo pane Bendo, co máte na mysli pod výrazem „špatně platí“ ?

           | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář
            Účastník

            On to Jindřich zřejmě myslel tak, že chce jít do spolupráce s Insia s vlastním s.r.o. Jinak jsme si to už s Jindřichem částečně „provizně“ vysvětlili do e-mailu ;-)

             | Odpovědět privátně
          •  Jindřich Benda
            Účastník

            špatně jsem se vyjádřil, slyšel jsem, že platí pozdě- zdržují vyplacení provize. Tuto informaci berte prosím z rezervou, někdy jsme jak babky na trhu..)) Nemyslím si, že by z toho Insia něco měla, může to být nedorozuměním, proto se ptám na osobní zkušenosti lidí z branže…Děkuji Romanovi za informace!

             | Odpovědět privátně
            •  Jan Rettich
              Účastník

              Kdyz clovek pusobi samostatne, obcas mu nezbyva nic jineho, nez byt jako „babka z trhu“. Jak jinak se totiz clovek dostane k informacim co maji vahu? Velmi tezko! V novinach tohle vazne nepisou! Informace co mam, nechci aspon zatim zverejnit, protoze bych tim mohl nekomu slapnout na hodne velke kuri oko. Napsal jsem Vam mail, kdyz vas k tomu budou zajimat informace, jsem k dispozici.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Já svou zkušenost klidně napíšu. Možná někoho zajímat bude.

              Ze zmíněných společností mám zkušenosti pouze se společností Brokertrust a se SOPHIA finance (obě patří stejným lidem), se kterou jsem spolupracoval asi tři roky.

              S Brokertrustem mi dnes zbyla vyloženě skomírající spolupráce v podobě jednoho velmi malého a nevýznamného segmentu investic. Z této spolupráce jsem upřímně řečeno dost nešťastný. Lidé ve vedení těchto společností jsou nespolehliví, neplatí svým obchodním partnerům to, k čemu se zaváží, a celkově praktikují hodně amatérský způsob jednání. Mottem společnosti je však heslo \“Slibem nezarmoutíš\“. Mohu uvést několik naprosto konkrétních případů, které jsem zažil konkrétně já. Jednalo se o pozdní platby developerovi za provize z hypotečních úvěrů. Po dobu tříleté spolupráce jsem několikrát zažil dluhy starší než půl roku a prakticky vůbec situaci, kdy jsem nesloužil jako hromosvod hněvu za tuto skutečnost od developera. Já sám jsem dostal provize pozdě několikrát (mám na mysli situaci, kdy jsem dostal výpis provize k vyplacení a pak nic nepřišlo). Když jsem oznámil odchod, tak jsem si na ně počkal asi 4 měsíce (tzn. asi 5,5 měsíce, co dostali mou provizi). Co se týče profesionálního zázemí, tak tam jsem čekal rok a půl na to, abych mohl spustit typ ocbchodů, který mi ještě před tím rok slibovali. A měsíc po tom roce a půl jsme zjistili, že máme smlouvy, které s nikým nemůžeme podepisovat a čekal jsem další snad 2 měsíce na správné. To vše jsem podstupoval dobrovolně pouze pro to, protože investičního analytika tam dělal můj kamarád, se kterým jsem chtěl spolupracovat. Ale protože ho platili naprosto neadekvátně jeho schopnostem a plýtvali jeho talentem na nepotřebnou administrativu, tak jim pochopitelně utekl. Dneska je 26.4. a včera jsem dostal podklady od BT pro report klientů k 31.3. To je moje zkušenost s BT přátelé. A mohl bych ještě pokračovat dalšíma peprnýma historkama, které jsem tam zažil. Někoho tím tam asi hodně naštvu, že jsem to napsal, ale přiznám se, že je mi to fakt jedno. Ke mě se tam taky nikdo nechoval v rukavičkách, když jsem byl v hodně těžké situaci. Zvláště pak člověk, o kterém jsem si dlouho myslel, že je čestný a férový chlap. Téměř do poslední chvíle spolupráce jsem k němu choval velikou úctu a respekt. Co si o něm myslím dnes, není publikovatelné. To málo, co tam fungovalo, dělali vybraní schopní jedinci typu Martin Veselka nebo Honza Mynář.

               | Odpovědět privátně
            • jestli to Ondřeji nebude tím, že jste si u BT vymýšlel nestandardní projekty (to vůbec není kritika postupu, jen konstatování, že je to z mého pohledu prostý velkoobchod). Jako velkoobchod pro zprostředkovatele fungují spolehlivě, za rok a půl, co s nimi spolupracuji, se mi zdrželi výplaty 2 provizí za hypotéky – jednou jejich taxátor napsal špatně jméno klienta a provize se nespárovala, podruhé jsem takovou chybu udělal já u RČ.

              PS: do konce týdne Vám napíšu pár skromných pozitivně kritických připomínek k Vašemu projektu.

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Tak Ondra přece není zprostředkovatel, ale poradce, ne?

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Tak já úplně nechápu, jakou to má souvislost s tím, že neplatí peníze svým obchodním partnerům. A taky jakou souvislost to má s tím, že někomu trvá vyrobit smluvní dokumentaci k ničemu 1 rok.

               | Odpovědět privátně
        • Dobrý den pane Benda,

          v Insii pracuji už rok a co se týká provize, tak si stěžovat nemůžu. Platí hned po spárování smlouvy a to ve dvou termínech v měsíci, 15. a 30. Provize jsou královské a konkurenti co mě chtějí do týmu mě víc nabídnout nemůžou. Sám si můžu vybrat s kterou pojišťovnou chci spolupracovat a s bankami a stavebkami taky, ale to bych jen opakoval slova Tomáše Bílka. Výhody jsou tam takové které popsal. Co se týká Brokertrustu, tak s ním zatím zkušenosti nemám, ale tím ho nechci zhazovat. Každopádně mám v Insii maximální svobodu a marketingovou podporu, kterou jsem v předchozím AWD neměl. Tam si poradce nemůže udělat ani webovky. Jediné co mě chybí jsou investice a to, že jsem pod koordinátorem a teď, když si chci tvořit tým, tak poradce kterého dovedu je pod mojím koordinátorem, či-li na stejné pozici jako já, ale provizi z něho dostanu, jen není pode mnou, ale to že Insia nemá zavedený multilevel jsem věděl už při podpisu smlouvy a měl jsem na výběr ze dvou variant. Buď být pod Insii jak samostatná jednotka, nebo jít pod koordinátora, který mě do Insie přivedl.

           | Odpovědět privátně
      •  Jiří Prášil
        Účastník

        ,, BrokerTrust je směřován spíše na finanční poradenství spíše pro retail a osobní finance, zatímco INSIA je i pojišťovací makléř a má ráda obchody s malými a středními firmami“

        INSIA je makléř i PA, takže se můžete zaměřit na jakoukoliv klientelu. INSIA jako každá firma má ráda jakýkoliv dlouhodobý obchod. Velkou výhodou je právě to, že je INSIA pojišťovací makléř, to umožňuje spoustu dalších možností, které PA využívat nemůže. Co se týče některých vašich nevýhod (INSIA), tak bych je spíše bral jako výhodu, ale to záleží na úhlu pohledu.

         | Odpovědět privátně
    •  Ondřej Vaverka
      Účastník

      Zdravím,

      nedávno jsem prosil o rady v diskuzi – Brokerpooly, s kým spolupracovat, protože odcházím z jedné firmy a vybírám vhodné podmínky. Když jsem si srovnal podmínky, nejlépe mě osobně vychází ta nová serviska Broker Office, ale ještě tady o ní nejsou žádné informace / diskuze. Myslíte, že by stálo za to, založit na toto téma novou diskuzi? Bude mít někdo zájem o informace pro srovnání?

       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Dobrý den,

      s BT spolupracuji něco málo přes rok, poté co jsem odešel z OVB. Provizně jsem si polepšil cca dvojnásobně, následné provize nepočítaje.

      Zázemí považuji za dostatečné. K dispozici jsou produktová školení. Když mám dotaz k produktu dostanu odpověď v řádu hodin. Objednávání materiálů je taky bez větších komplikací – není problém si pro materiály dojet na centrálu.

      Problém s vyplacením provize jsem měl 2x – když jsem se ozval bylo pokaždé nabídnuto okamžité odeslání prostředků – nevyužil jsem a peníze došly další měsíc.

      Portal s informacemi považuji za přehledný.

      Když potřebuji sjednat produkt, který není v nabídce, tak se na sjednání pokaždé nějak domluvím.

      V poslední době mně vadí delší časy zpracování produkce, ale snad se to zlepší …

      Osobně považuji BT za rozumnou variantu …

      Petr

       | Odpovědět privátně
    •  usmev
      Člen

      Dobrý den,

      Před více jak rokem jsem řešil podobný problém a překládám pro inspiraci svou zušenost, týkající se mé konkrétní situace.

      Mám sro. a zaměřuji se na aktivitu při financování podnikatelských záměrů. Zde se setkávám i se zájmem o produkty pro fyzické osoby.

      Nemám tedy standardní postup na trhu telefonování, studený kontakt, budování portfolia a jeho systematické vytěžování, ale spíše individuelní oslovení při řešení financování projektu.

      Pro tuto činnost se mi velice osvědčila INSIA a.s.

      Řeším permanentně nestandardní situace a partneři s tím nemají problém.

      Když potřebuji u partnerů podporu tak INSIA je nesmírně pružná.

      U BT je strukturovaná organizace, která hezky funguje, ale pro tento můj specifický případ není právě tento typ organizace vhodný.

      Investice dělám napřímo smlouvami s investičními společnostmi.

       | Odpovědět privátně
    •  Jan Skrbek
      Účastník

      Dobré dopoledne všem diskutujícím. Před 1,5 rokem jsem odešel Z Fincentra. Se spolupracovníky jsme zvolili INSIA a to na základě vyhodnocení, které jsme si udělali a i informaci od bývalé kolegyně, která mi poskytla více podrobnějších informací o INSIA. V bodech

      INVESTICE nejsou přímou součástí portfolia, nicméně argumentaci Ivana Špirakuse chápu.

      Je to ale nahrazeno spoluprací s VHI a to jsou taky kluci šikovní s výborným jménem na trhu

      +

      YETI – výborný systém, trochu náročnější na počátku, ale po pochopení je excelentní, aktuálnost informací apod.

      PROVIZE – výborné, navíc chodí 2xměsíčně

      SERVIS CENTRÁLY – cokoliv potřebuju, pružně vyřídí

      SERVIS PARTNERŮ – regionální referenti se snaží udělat maximum obchodů a je to pružnější než spolupráce s centrálami institucí

      ŠKOLENÍ – cokoliv potřebuju, zařídím sám pro své lidi a z valné většiny v regionu, nemusím jezdit do 100věžaté matky

      JMÉNO – já tomu říkám „růf“ na trhu. Když jsem se svým spolužákem z gymplu na praseti u piva probíral, kam jsme odešli z FCTR a řekl INSIA, tak mi řekl „to jsi udělal z pohledu budoucnosti dobře““ Podotknu, že spolužák dělá na velmi významné pozici u jedné významné česko-zahraniční pojišťovny.

      KMEN KLIENTŮ – dle smlouvy je můj. Je to de facto oboustranný závazek. Z mé strany kvalitní práce, stran firmy kvalitní servis, abychom ten kmen nemuseli nikam převádět.

      POHLED FIRMY – jednoznačně striktní a razantní pohled na věci, které se vymykají dobrým mravům obecně. Myslím, že přísné sledování kvality obchodů a přístupu pracovníků je správné. Při nějakých podvodech či nekalých obchodních praktikách by jistě nějakého „darebáka“ rovnou vypověděli.

      Je ještě dost věcí, které jsou spíše ale na osobní diskusi. Věřím, že tento typ spolupráce a trend, který Ivan s Petrem nastoupili /předem omluva za to familiérní oslovení :-)/, tak bude trvat nadále, protože je to fajn. Honza

       | Odpovědět privátně
    • Jsem toho názoru, že v současné době je nutné přihlížet k návrhu novely zákona č. 38/2004 Sb., který upravuje zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví. Zavádí podobný model, jaký je definován zákonem č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Vázaní zástupci (místo PPZ) nebudou moci spolupracovat s více pojišťovacími zprostředkovateli (dnešními PA a PM) a u pojišťovacích makléřů dojde zřejmě k zásadním úpravám.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      všechny příspěvky jsou staršího data.Může mi někdo dát info k současné situaci a postřehům z obou firem?

      Díky

      jana

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 9 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account