Zobrazeno 4.755x

Označeno štítky: ,

Toto téma obsahuje 9 diskutujících a má 9 odpovědí. This post has been viewed 4756 times

  • Autor
    •  Pavel Dvořák
      Účastník

      Typická situace:

      – Poradce pracující pro poradenskou společnost na základě mandátní smlouvy, získává nové klienty. Vše ve vlastní režii. Placený je samozřejmě provizně až za to co s klientem zrealizuje, ne za jeho získání.

      – Pokud odejde , společnost si tyto klienty nárokuje a vyhrožuje nejrůznějšími sankcemi.

      Přitom co udělala firma pro jejich získání? Ano, někdo naučil člověka poradenské znalosti, ale tato investice se přeci vrátila přes podíl na provizích! Navíc je opravdu asi velmi, velmi ojedinělý případ, kdy by se klient rozhodoval na základě jména firmy a ne podle osobnosti poradce.

      Je to správně, že si firmy nárokuji klientský kmen?

      Není to vydírání „když odejdeš, tak o ně příjdeš“?

      Dá se proti tomu nějak bránit, když je zde hrozba sankcí nebo soudního sporu?

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Viktora
      Účastník

      To je dobrá otázka, ovšem odpovědět nebude tak jednoduché. Co to vlastně znamená, že klient někomu „patří“? Že ho mohu oslovovat? Že mám provize ze všech jeho obchodů?

      No a pak je tu ještě jedna věc. Nepatří klient třeba hlavně produktovému partnerovi? Vždyť vlastně jen s ním má (prostřednictvím firmy a poradce) uzavřenou smlouvu.

      Hmmm… tak tohle jsou teda otázky doslova „do pranice“:-)

       | Odpovědět privátně
    •  Miroslav Princ
      Účastník

      Mohu přispět zkušeností z Kanady z prostředí pojišťoven. Standardem pojišťovny, od které jsem jako vázáný agent odcházel bylo, že jsem mohl prodat svůj kmen jinému poradci v rámci pojišťovny. Tedy nemohl jsem si he přenést jinam. Cena byla určena nabídkou a poptávkou, maximálně však pětinásobek opakovaných provizí. Jiná pojišťovna zase vypočítala cenu kmene, kterou vyplácela poradci po deset let po jeho odchodu. Tato pravidla byla součásti kompenzační politiky pří získávání a najímání nových poradců.

       | Odpovědět privátně
    • To je velmi zajímavý systém, pane Princi. Holt se máme ještě hodně co učit. Nejen od Kanady….

       | Odpovědět privátně
    •  Vít Suchý
      Účastník

      za sebe musím říci, že takový problém nebudu muset nikdy řešit. pracuji pro společnost, kde můj kmen je základem „firmy ve firmě“ a pokud se spolupracovník karierně posune na určitý stupeň a bude chtít odejít, společnost mu sice kmen neponechá, ale vyplatí – např. 4 letou provizi kumulovaně zpětně…

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Dvořák
      Účastník

      Zajímavé zkušenosti a nezbývá jen mlsně závidět :-)

      Odešel jsem ze společnosti Broker Consulting. Klienty dál obsluhovat nesmím. Klientský kmen patří firmě. Následné provize mi samozřejmě nechodí.Storna na mně stejně samozřejmě uplatňují.

      Máme se hodně co učit.

       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Dobrý den pane Dvořáku,

      doporučuji Vám podívat se např. na článek http://www.investujeme.cz/clanky/konkurencni-dolozky-ve-smlouvach-s-poradci-jsou-nejspis-neplatne/

      Konkurenční doložka (i v normálních pracovních smlouvách) je buď oboustranná (tedy např. nesmíte pracovat s 4 roky klienty a my Vám za to budeme platit následující 4 roky Vaši průměrnou provizi), nebo neplatná …

      Osobně si myslím, že klient patří sám sobě a měl by mít možnost si poradce určit. Mluvím teď z pozice klienta, kterému bylo postupně přiděleno několik poradců, kteří o něj nejevili nejmenší zájem … hlavně z RSTS …

      Petr Kačenka

       | Odpovědět privátně
    • Lidi, kde to proboha pracujete, nebo lépe s kým to spolupracujete?

      Já jsem po několika letech odešel od jedné nejmenované společnosti ke druhé, a mohu jen říci, že dodnes mi společnost posílá následné provize od všech mých klientů.

      Nikdo neřešil kmen tito lidé jsou stále mí a stále je dál obsluhuji.

      Nebude to náhodou tím, jakým způsobem odcházíte ke konkurenci?

       | Odpovědět privátně
    • Pěkný den pane Heinrichu. Co je to prosím za společnost odkud jste odešel? Děkuji.

       | Odpovědět privátně
    •  Michal Soukup
      Účastník

      Co se týče kmene – v pojišťovně, pro kterou pracuju funguje jedna věc – pracuješ, pracuješ dobře, chceš jít do důchodu? – najdi si nástupce – zauč ho, představ ho klientům, nauč ho, jak se ta práce dělá – odejdi do důchodu – a tvůj nástupce ti z převzatého kmene vyplácí tebou definovanou část následné provize (dokud nezemřeš, nebo dokud kmen nedožije). Myslím, dobrá věc.

      Co se týče konkurenční doložky – od makléřů jsem odešel v únoru a do pojišťovnictví už jsem nechtěl – nicméně, nabídka pojiš. ve které pracuji nyní, byla natolik lákavá, že jsem si řekl – zkusím to. Jsem rád. Každopádně makléři mi poslali dopis, že chtějí do třiceti dnů poslat milion a půl a to co jsem si vydělal od odchodu od nich (nutno dodat – poslali na mě dvě provokatérky – prý chtějí pojištění, to samozřejmě hned druhý den dopisem zrušili – perlička je, že když jsem pak pátral po internetu, tak jsem zjistil, že obě pracují jako gogo tanečnice :-)

      No, napsal jsem jim dopis, že jim nic platit nebudu, ale že chci dlužné provize za ty a ty smlouvy a od té doby mám pokoj….

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 9 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account