Zobrazeno 50.370x

Toto téma obsahuje 17 diskutujících a má 53 odpovědí. This post has been viewed 50371 times

  • Autor
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Zdravím kolegové,

      máte někdo již konkrétnější informace, nebo alespoň tušení, o této novince od ČP?

      ČP ji uvádí se slovy:

      „Stalo se vám někdy, že jste u klienta narazili na smlouvu od konkurence a nedokázali jste ho přesvědčit, aby si raději uzavřel smlouvu u ČP, protože jsme byli moc drazí?

      Nový produkt životního pojištění, jehož prodej se spouští k 1.7.2014, je vysoce konkurenceschopný – ať už v minimálním pojistném, ve výši dožití či v obojím. ČP si chce udržet nejvyšší kvalitu krytí – platí, že kryjeme s co nejmenším počtem výluk a plníme vždy spravedlivě.“

      Hodně silná slova. Jsem zvědav s čím se ukáží.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak třeba konečně donutil trh ČP udělat skutečně konkurenční produkt… ;-)

      A jen tak naokraj, pokud je tam tento text, tak ten skutečně smrdí víc než dost směřováním obchodníků k přebouchávání smluv.

       | Odpovědět privátně
      • Zdravím Vás Romane,

        z Vašeho příspěvku je vidět určitá antipatie k této společnosti :). Píše se tam, že jejich nový produkt má být pro klienty zajímavý natolik, aby oslovil i ty, kteří mají již smlouvu jinde. To se nedá moc říct o současných produktech, i když převedli několik profesí do 1. rizikové skupiny.

        Pokud se budeme bavit o rizikovce bez investiční složky, nebo o smlouvám s investiční složkou, které jsou v platnosti krátkou dobu a klient by na nich ještě netratil tolik na poplatcích, popřípadě o nepříjemném a neřešeném restartu karenčních lhůt, nevidím na předělání nic až tak démonického. Při předělávce na smlouvu s nižší cenou rizik klient … a) nepřichází o „naspořené“ prostředky … b) vyváže se z úhrad vysokých počátečních nákladů … c) pokud nejsou karenční lhůty, nebo pokud jsou řešeny s rozumem, nevystavuje se zvýšenému riziku … d) ušetří na pojistném.

        Pokud to bude opravdu něco zajímavého, jsem člověk bez předsudků a jsem připraven se tomuto produktu věnovat.

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Ale ani ne. Já to budu s klidným svědomím sjednávat, když z toho dokážu postavit to, co potřebuju za přijatelnou cenu. O zbytku si opravdu iluze nedělám. Nemám problém s předěláním smlouvy, pokud je to pro klienta vhodné řešení jeho potřeby, ale v tom textu se mluví o přepracování už v momentu, kdy to ani levnější není, natož pokud to bude třeba srovnatelné. Vy, stejně jako já, víte, že klient se nechá opít rohlíkem velmi často. Záleží jen na tom, co mu řeknu. Takže pokud někomu střihnu smrt úrazem na nějakou pěknou částku nebo smrt ve vozidle, aniž bych pojistit smrt z jiné příčiny, nechá se to klientovi předložit tak, že za méně peněz je pojištěn na velmi vysoké částky. Neříkám, že je to model, který se bude aplikovat, uvádím to jako příklad a nepíšu to proto, že bych si to vymyslel, ale protože se to reálně děje. Absolutně si nedělám iluze o tom, jak s tím budou nakládat manažeři a obchodníci. To, co jsem napsal, jsem myslel vážně. Pokud to bude dobrý produkt, bude dobrý proto, že k tomu pojišťovnu donutil trh.

           | Odpovědět privátně
          •  Jiří Vařečka
            Účastník

            Přesně Romane jak píšeš.

            1. vidím v textu předem snahu o přepracovávání (rušení) ŽP smluv u konkurence

            2. operují minimálním pojistným a výší dožití – to docela málo, mit 2 argumenty

            3. jak píšeš, již v minulosti byl jeden z hlavních argumentů k prodeji ŽP pojistek v ČP pro jejich VPA „maximálně levné pojištění smrti ve vozidle“.

            4. .. a dalo by se pokračovat…. :-(

            Prošel jsem ČP, něco jsem tam pochytil, ale že bych předem jásal, že budou mít skvělou ŽP a budou válet konkurenci? Tak takový optimista opravdu nejsem. To spíš naopak.

            Možná je konkurence k něčemu přimutila, to asi ano, ale myslím si, že kdyby použili něco od sestřičky Generali a udělali třeba ČP Vita s nějakými úpravami, tak by to mělo více smyslu, než vývoj něčeho jiného.

            Jak jsem ale psal na začátku, nic o tom nevím, teprve 2.7. budu v obraze.

             | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Nadšení tvoří 50% obchodu. Pokud obchodník uvěří, že má před sebou fantastický, bezkonkurenční produkt, tak to tam bude sypat a nebude se v tom příliš šťourat, protože vyjde z informací, které dostane. A věř, že jsou všichni ve velkém očekávání a po takových větách mám docela obavy, jak budou obchodníci s produktem nakládat.

              A pokud by to bylo extra levné, jsem zvědav, jak si budou všichni předělávat vlastní dražší produkty na levnější. Na to si rád počkám. ;-)

               | Odpovědět privátně
            •  Dušan Spál
              Účastník

              Z mých informací má být tento produkt společný právě s Generali

               | Odpovědět privátně
    • Rychlým pročtením letáku a příručky pro sjednávání se mi to zase až taková pecka nezdá být.

      Ze strany ČP to bomba nejspíše bude: kompromis mezi Diamantem a Multiriskem.

      Více mi určitě ukáže výše pojistného u modelace nabídek a zároveň prostudování VPP.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Dnes, 2.7.2014, jsem prošel školením. Prošel, vyslechl.

      Samozřejmě je ještě potřeba vyzkoušet modelace a tím i cenu – tu vlastně neznám.

      Můj prvotní dojem? V této jedné smlouvě je množství různých připojištění a možností těchto pojištění a připojištění.

      Je to již několik let, co jsem opustil řady ČP, ale pokud se od té doby radikálně nezměnil přístup většiny jejich VPA, tak tato jejich obchodní služba s tím bude mít problémy. Jako člověk, který se v minulosti ocitl i v TOP 100 u ČP, tak mohu opravdu napsat, že jsem v té době kolem sebe viděl (omlouvám se předem těm ostatním) převážně profesionální přebouchávače smluv, někteří horko – těžko zvládali tak složitý produkt, jako byl tehdy DYK+.

      Opravdu pochybuji, že jejich VPA budou plošně zvládat a kvalitně nabízet všechny možnosti.

      Pokud bych se pletl, tak je to vlastně jedině dobře, protože klienti budou mít kolem sebe kvalitní pojišťováky.

      a je zde i nově celý úvodní článek: Česká pojišťovna s novým pojištěním „Můj život“


       | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník

        Několik úplně rychlých bodů:

        – rizikové těhotenství 14 dnů a dost

        – úrazy jsou vyloučeny 7 dnů (včetně) od sjednání PS

        + neschopenka velice podobná Flexi, je možné v každém z počátků (3) od nastavit jinou částku (neznám ceny)

        – dítko 15 – 26 let ano, ale pokud dojde k plnění, můsí doložit, že je student, jinak -65% z plnění dolů


        Součástí jsou „desky“, musím pochválit dobrou kvalitu a přehlednost oceňovacích tabulek.

         | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak jsem v rychlosti udělal první nástřel, jen tak, co mě napadlo. Klient 30 let, PN 300 od 29.dne, DNL 300 s plněním od 8. dne, 1 mil ID2+3 konstantní, 1mil. TN, 1mil. smrt z jakékoli příčiny klesající, to vše do 65 let.

      Můj život 1 833,- pto porovnání jsem měl souběžně otevřenou Flexi – 1 367,-. Po implantování všech slev, které jsem nalezl, jsem se dostal na 1.596,- tj. 229,- Kč rozdíl. Na konci Flexi včetně bonusu za věrnost zhruba 30 tisíc, na Můj život věrnostní bonus cca 133 tisíc.

      Jen pro porovnání… pokud bych těch 229,- Kč dokázal zhodnotit na horizontu 35 let 5 procenty, měl bych na konci cca 260 tisíc, plus těch třicet z Flexi je 290 tisíc, tedy o 130 tisíc víc. V tomto daném případě by tedy Můj život nevyhrál (neporovnávám výluky apod.) Stejně tak nevylučuji, že v jiné kombinaci může vyjít jako vítěz. Na školení se prý ukazuje nějaký příklad, kde je o 600,- Kč levnější, než Flexi. Otázka je, co je tam za rizika atd…

      Trochu mám z toho pocit, že ČP záměrně nadsadila cenu rizik s tím, že pokud by klient skutečně setrval do konce, tak mu něco vrátí, mezi tím s nimi ale pracuje, takže by zdaleka nevrátila všechno nebo nedojede do stanovené doby a část z toho si ponechá. Pojištění se pak jeví jako neinvestiční a pojišťovna to vrací ve formě bonusu, kterým se snaží upoutat klienta k produktu.

      Za obrovské plus považuji variabilitu pojištění, ke kterému ČP konečně dospěla, zejména pojištění invalidity s nižšími stupni, i když na druhé straně musím poznamenat, že při zadání 1 mil to na mě začalo řvát, že částka nad 400 tisíc musí jít k úpisu, což znamená další komplikaci při sjednání. Až někdo přijdete na to, v kterých případech to vychází lépe, než konkurence, tak dejte vědět.

       | Odpovědět privátně
      •  Jakub Pecha
        Účastník

        Co se invalidity s jednorázovou výplatou týče, úpis by neměl být potře ba, ale nad 1 mil. Kč je potřeba doložit příjmy = nepoužitelné pro většinu lidí… :/

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Já nevím, zda je software pro vnitřní síť stejný jako pro externí, modeloval jsem to s bývalým kolegou z ČP a tam po zadání 1 milionu vyskočila hláška, že nad 400 tisíc, je třeba žádat…

           | Odpovědět privátně
          •  Jakub Pecha
            Účastník

            Teď jsem koukal do prezentace a pravdu máme oba :-) U II. stupně je limit 400 000 Kč, u III. stupně 1 000 000 Kč. No ale i tak je to mazec, když třeba Dolce Vita (samozřejmě za trochu jiných podmínek), vezme i 3 000 000 Kč bez prokazování příjmů…

             | Odpovědět privátně
          •  Petr Krajcigr
            Účastník

            Právě také řeším invaliditu…. částka nad 400 tisíc musí jít k úpisu, což znamená další komplikaci při sjednání.- mám toto stejné hlášení.

            U Flexi lze pojistit třeba 650 000Kč. 1,2,3 stupen invalidity za cenu cca 960 Kč u ČP Můj život 900 Kč jen 400 000 Kč a jen 2,3 stupen invalidity!!

            Povídání typu:

            Flexibilita a komplexnost produktu

            Unikátní komunikace s klientem

            Nejširší pojištění pro případ invalidity na českém trhu

            To přece umíme všichni poradci a většina pojištoven. Nevím tedy včem je tak unikátní? :-)

             | Odpovědět privátně
    •  Dušan Spál
      Účastník

      V ČP jsem pracoval 4 roky, je to tak vždy…Přišli jsme s unikátním produktem, plně konkurenčně schopným. Všichni VPA jsou natěšení, až začnou zhazovat Flexiny,Rytmusy,Forte,DV,Smarty a jiné…a ejhle, on to je zase podobný produkt který je opět dražší ve většině případů než konkurence. Mrzí mě, že tato pojišťovna, která je u velkého případu lidí považována za garanci kvality, neumí opravdu přijít s něčím, co bych se nebál namodelovat u každého klienta pro porovnání a bylo by kvalitou i cenou konkurenčně schopné.

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        No, berte to tak, že ten, kdo to uvádí na trh, to nebude dělat tak, že řekne, konečně jsme srovnali co se týká rozsahu rizik krok s konkurencí, i když většinou jsme dražší. Bude logicky dělat opak, zejména pak, pokud se jedná o obchodníky vnitřní sítě. Málokdo z nich vzal software jiných pojišťoven do ruky před tím a stejně tak málokdo to udělá nyní. Je třeba to postavit tak, aby měl obchodník pocit, že má bezkonkurenční nástroj. K tomu je vhodné ještě ukázat nějaký případ, kde to vyjde o něco lépe než konkurence a přesvědčení a silný postoj je na světě. ;-) Myslím, že se v praxi brzy ukáže, jak se s tím v terénu pracuje a budeme o něco chytřejší. Ale už jenom ten požadavek úpisu je obtěžující, je to další zatěžující obstrukce u rizika, které považuji za nejdůležitější.

         | Odpovědět privátně
    • Dobrý den kolegyně a kolegové,

      nový produkt a jeho kalkulačka už jsou na světě. Pro přehlednost, zkuste zde prosím odpovědět očíslovaně na následující otázky, věřím, že mnoha lidem zde tato debat může pomoci:

      1) Co říkáte, povedlo se ČP vytvořit konkurenceschopný produkt, se kterým zvážíte porovnat/nahradit některé stávající produkty svých klientů?

      2) Objevili jste vyloženě silné stránky?

      3) A jaké jsou slabé stránky? (doufám, že v tomto bodě nebudou nejdelší odpovědi :-D )

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        1.Samozřejmě, že to zvážím, ale buď to musí být postaveno na jiné tváři pojistných podmínek, tedy např. méně výluk, více likvidních rizik atd. nebo to musí vyjít konkurenceschopné cenou. To druhé jsem již zkusil v jednom případě porovnat (zatím jsem neměl čas se do toho pohroužit víc) a pokud bych posuzoval jen cenu, tak bych to v daném případě cenou neprostřelil. Přednosti produktu by pak bylo nutno hledat v pojistných podmínkách.

        2. Nemohu se úplně vyjádřit, protože z jednoho nástřelu nejsem schopen vyvodit závěr. Ale jak jsem již výše vzpomenul, mohly by to být výluky (např. psychická onemocnění – blíž jsem to zatím neprozkoumával). K plusu patří variabilita rizik, tedy možnost snížit v určitém věku, to beru konstrukčně jako velké plus, a samozřejmě sjednání rizika do určitého věku a klesající částky.

        Jako plus vidím software pro interní pracovníky ČP, jak jsem tak ale pozoroval, moc se jim do toho nechce :-)

        3. Již zmíněných 400 tisíc na ID2, které musí jít k úpisu. Tzn. že půjde k úpisu prakticky každá smlouva, kde se budu invaliditou zabývat. Vyšší cena, (neposuzuji nyní to, co jsem zmínil nahoře), zbytek nechám na ty, co to prostudovali už detailněji…;-)

         | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Jinak si myslím Václave, že námět byl dobrý, čekal jsem, že tu naberu nějaké další zkušenosti a postřehy, možná je ještě brzo. Abych Vám udělal radost, musím Vám sdělit, že jsem právě pro jednoho klienta domodeloval Uniqu, Vaši tak trochu „srdeční záležitost“…

         | Odpovědět privátně
    • Mě se nejvíce líbí jejich „perfektní“ reklama v TV! :) reklamu postavili na tom, že si klient může toto pojištění poskládat sám. A co děláme my v jiných pojišťovnách? Sedím s klientem u kalkulačky a počítáme, přidáváme, ubíráme tudíž skládáme :D To mě fakt rozčílilo…

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Vidím, že již máte svého červeného obdivovatele. :-) Najednou je strašně důležité pojištění invalidity. ČP podle mě dost zaspala a v době, kdy jiné pojišťovny už dávno toto riziko včetně nižších stupňů sjednávaly. Jestliže je to tak důležité, (jakože je to důležité velmi, považuji to za stěžejní riziko) tak před tím to důležité nebylo?

       | Odpovědět privátně
    • Ano mám a dokonce si myslím, že je to nějaký skalní fanoušek ČP z dob, kdy byla monopolem a další pojišťovny se prostě neuznávají. Ta reklama je naprosto mimo a za tím si stojím! Postavili reklamu, za kterou museli zaplatit neskutečné peníze na věcech, které jsou pro pořádné pojišťováky naprostou samozřejmostí. Ano přesně jak říkáte pane Romane, ČP hrubě zaspala dobu. O invaliditě si myslím to samé co vy a také rizikovky bez tohoto rizika nesjednávám.

       | Odpovědět privátně
    • Také mi to přišlo tak, jako by na trh vstoupila nová automobilka a zaplatila si drahou reklamu na to, že si máte koupit její auto, protože má bezpečnostní pásy a posilovač řízení. Jediná reakce na to může být jen: No a? To snad má dneska každý, ne.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Dobré přirovnání.

      Pro mé osobní hodnocení tohoto produktu si dovolím použít jeden z názvů Shakespearových komedií:

      „Mnoho povyku pro nic“.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Doba, po kterou ten produkt existuje, je už docela dlouhá a zatím nikdo nepřišel s nějakým silnějším motivem, proč to sjednávat. Domnívám se, že je to především kvůli ceně. Tím neříkám, že levné pojištění musí být pro klienta pojištěním nejlevnějším, ale ten motiv pro sjednávání pro určitý segment klientů mi tu prostě chybí. Mám pocit, že z přispěvatelů, kteří sem chodí, to asi nejednal zatím nikdo.

       | Odpovědět privátně
    •  Marta Antalová
      Účastník

      Dobrý večer Romane a všichni ostatní,

      ..když jsme se dozvěděli o novém produktu „můj život“ přišlo nám zároveň avízo, že bude ještě lepší než top4live, který pro specifickou skupinu klientů byl použitelný, bohužel měl jepiččí život. Školení jsme si vyžádali hned na začátek července, aby jsme byli tedy v obraze..je pravda, že se nakonec posunulo, ale porodní bolesti provází občas vše.

      Jeden z mých kolegů hned po školení opravdu jedné klientce produkt sjednal. Starší paní z přepážky jedné stavební spořitelny, za sebou docela dost úrazů a tak také výluky či navýšení ceny u ostatních pojišťoven. Zdravotní dotazník jsme po pravdě vyplnili, uvedli jako zaměstnání poradenskou činnost a i klientka byla potěšena s cenou…potud ok

      Jenže po 3 týdnech přišlo navýšení o 300,-kč z důvodu jiné rizikové skupiny. Docela překvapení, ale zjistili jsme, že v době sjednání nebyl produkt (asi dva dny) aktualizován a jelikož se neaktualizuje automaticky ani na nutnost aktualizace neupozorňuje, tak chyba. Vzali jsme to jako chybu poradce, napsali na pojišťovnu, že paní opravdu sedí za přepážkou, nikam jako poradce nejezdí a zda tedy mohou změnit rizikovou skupinu na 1 (administrativa) místo 2 (poradenská činnost)…a právě tady to začalo skřípat. Jednak samotná komunikace, která spíše odpovídala tomu, že s námi jedná nějaký robot (pokaždé jiný), který má předtištěné věty a jen je dosazuje a pak naprostá neoblomnost. Pro změnu rizikové skupiny mimo jiné bylo třeba doložit potvrzení zaměstnavatele, že paní dělá to co uvádíme – administrativu. To, že je paní osvč, je nějak nezajímalo.Naprostá neochota cokoliv řešit, nevstřícné jednání…

      Nakonec tedy vše dopadlo tak, že dodatek o navýšení ceny podepsán nebyl, pojištění tedy zaniklo od počátku a jaká je teď chuť sjednávat jistě ani nemusím psát..

      Nevím o tom, že bych u jakékoliv pojiš´tovny při změně rizikové skupiny musela dokládat potvrzení zaměstnavatele, a´t už je změna nahoru či dolů. Slibovali nám, že na úrazy nijak nehledí a vždy budou plnit, pokud tedy něco nevychází z předchozích trvalých následků..ale jak mohu takovým slibům uvěřit, když jednání pojišťovny už při takovémto problémku jako je změna RS bylo takové, jaké bylo. nehodlám se dočkat toho, že pak bude problém u klientů s plněním..

      To´t tedy naše zkušenost s „mým životem“.. chtěli jsme u dát šanci, ale pojišťovna to bohužel zahodila hned na začátku.

      M.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Tak to je dobrý… spousta zaměstnání se přeřadila u ČP do jedničky a paní sedící na přepážce bude dvojka. ;-)

      V této souvislosti by mě docela zajímal přístup pojišťoven, při kombinaci rizik, např. administrativa – řízení. Většinou se postupuje podle převažující činnosti, ale kolik to je ta převažující činnost u které pojišťovny a jak se to dokazuje?

       | Odpovědět privátně
    • Mě při prvním i každém dalším shlédnutí reklamního spotu napadá „co je na té reklamě tak špatně?“ Při přečtení příspěvků mě napadla skoro konspirační teorie: reklama byla natočena před 10 lety, ale protože produkt byl příliš velkou revolucí a bylo třeba využít jedničkového Dynamiku, tak se produkt i spot odsunul na později. Jak jinak si vysvětlit ty divné herce, divné pozadí, nulovou kreativitu a akčnost. Když to srovnám se skvěle zpracovanou reklamou na neživotní pojištění ČP cca před rokem, tak nechápu (pro připomenutí: pojišťováci podpírali dům, nahradili kolo u auta, lehli si místo chybějící prkna na mostě).

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Máte pravdu Štěpáne, to bylo vtipné a říkalo to daleko víc o obsahu, než nyní. Je to pořád pojišťovna s největším (nebo alespoň s jedním z největších) podílů na trhu a z tohoto pohledu by spíš měla určovat trend, než objevovat rizika, která už na trhu dost dlouho existují u jiných pojišťoven.

      Když si přečtu ten úvodní Jirkův příspěvek, tak nevím, nevím, zda se klient nechá přesvědčit, že jsou levní… mimochodem, z té věty mě stále tak trochu mrazí… ;-)

       | Odpovědět privátně
    •  Dušan Spál
      Účastník

      Pěkně jsem se zasmál. V ČP to funguje totiž tak, že všichni si tam myslí jak jsou exkluzivní, a jak mají TOP produkty, které od nich konkurence kopíruje. Bohužel smutná pravda je ta, že v ČP mají jejich produktoví specialisti zpoždění minimálně jeden rok.

       | Odpovědět privátně
    • Taky něco málo přihodím k tématu ČP. V příloze je jeden bilboard, na který jsem narazil v Nymburce. Když věříš, není co řešit.

      Jen nechápu, na koho je ta reklama mířená.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Možná jeden z top obchodníků, který dostal možnost se takto prezentovat. Oboustranná výhodnost podání informace? Koukám, že to stojí za plotem, takže asi mimo „státní majetek“ ;-)

       | Odpovědět privátně
    •  Lucie Kocurová
      Účastník

      Zdravím,

      nevím, zda někdo používáte ve svých návrzích i pojistku od KP. Já jsem ji nasimulovala, podle výše uvedených požadavků. Vše je v simulaci stejně kromě prac. neschopnosti, která má plnění od 29.dne ZPĚTNĚ, a DNL je nahrazeno poškozením úrazem ve výši 100 000 Kč (úrazy se sčítají), počítala jsem, že DNL 100 Kč/měs. odpovídá cca 33 000 Kč poškození úrazem (berte to jako orientační srovnání, dělala jsem propočet a takto mi to vyšlo, když dělám porovnání s jinými pojišťovnami, které mají DNL). Celkem pojistné 1206 Kč. Když by klient měl pojištěnou hypotéku KB nebo měl sjednaný Vital invest, sleva dalších 10 %, takže pojistné by mohlo být 1 087 Kč. Jinak invalidita výplata 100 % jednorázově…

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Ano, KP je zajímavá. Asi tak před rokem jsem zde psal, že mne zaujala jejich první věta na školení, která zněla cca takto:

      „Pojištění není o spoření a proto naše pojištění má spořící složku nula!“

      Mimo KP mi přijde zajímavá také Maxima, na její produkty jsem zde udělal samostatná temata.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý večer. Reklama je mířena regionálně na klienty toho pána poradce. Myslím, že z billboardu je to jasně evidentní. Navíc pán je výhradně z „České“ To tam taky píšou. Takže mám za to, že místní klienti ho budou znát.

       | Odpovědět privátně
    •  Lukáš Pravda
      Účastník

      Ze zkušeností s mými klienty ještě z dob působení v ČP musím likvidaci pochválit. Zatím jsem neřešil jediný problém. Samozřejmě je tu množství jiných méně pozitivních věcí :-), ale likvidace u ŽP ok.

       | Odpovědět privátně
    •  Lukáš Pravda
      Účastník

      CO mi stále chybí v podmínkách ČP je sazebník poplatků. To co obsahují podmínky zahrnuje pouze informaci, že takové poplatky skutečně existují, ale jejich výše už je druhá věc :-) V dnešní době se k tomu dá dostat snad v každé pojišťovně kromě ČP … a jestli se to někomu povedlo má mou gratulaci spolu s prosbou o jejich dodání :-) . . .

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Valový
      Účastník

      Seznam a výše poplatků vyjíždí při tisku kalkulace nebo smlouvy – u smlouvy určitě.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Ahoj Jaroslave,

      po dvou letech?

      Dobrý.

      :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kroutil
      Účastník

      Vážení kolegové,

      mám dotaz.

      Klientovi poradce ČP převedl stávající smlouvu KŽP z roku 2002 (spoření s pojištěním) na novou smlouvu „Můj život“.

      Na novou převedl do mimořádného pojistného osbytné ze zrušené smlouvy.

      Dušoval se, že na nové smlouvě již neplatí počáteční poplatky.

      Po společné návštěvě pobočky ČP jsme se dověděli (to mi i potvrdili i z infolinky), že počáteční poplatky (3 roky) bude hradit i na nové, navazující smlouvě.

      Hledám nejvhodnější řešení pro klienta.

      Napadají mě:

      a) výběr mimořádného pojistného – poté ihned vypovědět smlouvu se šestitýdenní výpovědní lhůtou (je po 2 měsíční výpovědní lhůtě)

      b) dopis na ČP stížnost na jednání poradce – zrušení nové smlouvy od počátku a vyplacení mimořádného pojistného.

      c) dopis na ČP stížnost na jednání poradce – zrušení nové smlouvy od počátku a obnovení původní smloouvy.

      Nevím, jak v ČP řeší stížnosti v této oblasti. Poslední dobou se množí stížnosti klientů na „přebouchávání „investičních pojistek atd.

      Mám v hlavě „nějaké“ řešení, chtěl bych se však ujistit o jeho správnosti.

      Díky moc za radu.

       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha
      Účastník

      Otázkou je, zda provedl „přepracování“ dle směrnice, v tom případě byla převedena celá kapitálová hodnota pojištění; nebo původní smlouvu zrušil odkupným a udělal smlouvu novou. Osobně si myslím, že proběhla varianta první, což svým způsobem není nic proti ničemu (s ohledem na možné nastavení rizik, které asi u původní smlouvy bylo tristní; je však možné, že se jednalo o smlouvu s TÚM klidně 4,5% p.a.)…

      V tomto případě je rezerva blokována proti výběru 3 roky, takže pokud nová smlouva bude potvrzena jako daňově uznatelná, tak se k penězům formou mimořádného výběru klient stejně nedostane.

      Smlouvu teoreticky může vypovědět i nyní, ale v tom případě bude klientovi pravděpodobně vyplaceno jen odkupné z původní smlouvy a bude muset dodanit. Reaktivace asi neprojde, ČP tomu moc není nakloněna (nota bene pokud se jednalo o smlouvu řady S nebo ZO s vysokou TÚM) :-))

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Bohužel musím potvrdit vlastně vše, co zde bylo napsáno.

      Zřejmě se jednalo (na 99%) o převod celé kapitálové hodnoty (rezervy) na novou PS do mimořádného pojistného dle platného manuálu u ČP. Také je velice pravděpodobné TÚM výše zmíněné. Možná by bylo dobré zde ještě napsal o jakou původní smlouvu (tarif) se přesně jednalo.

      Nicméně ČP, dle aktuální informace, zrušila tu blokaci na 3 roky, to by také mohlo být řešení, rychle vybrat a ponechat „do daní“, a snížit, zakonzervovat či rovnou zrušit. Opět málo info, kolik let má klient?

      Vrátit na původní tarif, to určitě nebude cesta, kterou se bude chtít ČP vydat.

      Postup řešení, které navrhl kolega Roman se zdá být v bodech a) + b) správný.

      Jen ještě musím napsat, o době mého působení u ČP, že toto předělávání bylo ze strany vedení velice podporováno a všechna školení byla o tom, jak to je pro klienta vhodné, protože si převádí celou rezervu a ne jen odbytné, jak by to bylo v případě zrušení původní PS.

      O nějakých počátečních poplatcích se nikdy, opakuji nikdy(!), nemluvilo a tak onen VPA z ČP možná ani toto dodnes nezná – neomlouvám ho, pouze konstatuji situaci.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kroutil
      Účastník

      Díky moc za reakce.

      Jen pro upřesnění, klientovi je 40 let.

      Druh smlouvy „KŽP-Z“ verze 01.

      Díky moc za reakce.

       | Odpovědět privátně
    • Pane Vařečko,

      ČP už umožňuje vyplácet převedené finanční prostředky ze staré smlouvy jako mimořádné pojistné i dříve, než za 3 roky (nebo taky nemusí nikdy, dle pojistných podmínek)?

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Možná se pletu, ale „Z“ by mělo být KŽP Záruka? To byla jedna z „nesložitějších“ pojistek pokud se pamatuji, která kombinovala pojištění smrti, invalidity, výplaty důchodu a byla podle mě skutečně na 4,5% TÚM… divil bych se, že to bylo poprvé, co Vám ji chtěl někdo předělat… ;-)

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kroutil
      Účastník

      Dle posledního vyjádření ČP je na smlouvu převedeno 48tis, s tím, že klient může okamžitě vybrat 43 tis.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Ano. Dostal jsem tuto informaci, nemám ji ale v praxi ověřenou. Údajně tedy platí, že převedenou rezervu na mimořádný vklad, je možno okamžitě vybrat. Ale jak jsem psal, nemám to v praxi ověřeno.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Mám zde oficiální odpověď:


      Ano, od 1.7.2014 došlo k úpravě přepracování a ke změně Vámi uváděného pravidla. Nyní je po dobu 3 let zadržována pouze hodnota mezi kapitálovou hodnotou a výši odbytného/odkupného přepracovávané (původní) smlouvy. V případě dvou předpojištění maximálně do konce později končícího předpojištění.

      Klient si tak po přepracování může vybrat mimořádným výběrem hodnotu odbytného/odkupného původní smlouvy ihned.

      Pozor však na nové podmínky přepracování.

      Pro PS uzavřené od 1.7.2014 bez ohledu na sazbu:

      – Nezkrácení pojistné doby

      – Nesnížení pojistného proti maximu z předpojištění za 2 roky zpětně

      – Předpojištění není kratší než 3 roky

      – Shoda pojistníka, jinak nutný dodatek o převodu rezervy

      – Nelze udělit výjimky

      – Nelze přepracovat PS s exekucí, vinkulací, splátkovým kalendářem apod.

      (POZOR – po výpovědi nebo odstupu nové PS může zůstat předpojištění zaniklé)

      —Podpis

      (specialista servisu pro makléřské společnosti)

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 35 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account