Zobrazeno 15.784x

Označeno štítky: , , , ,

Toto téma obsahuje 13 diskutujících a má 76 odpovědí. This post has been viewed 15785 times

  • Autor
  •  Jan Rettich
    Účastník

    Dobrý den kolegové,

    včera jsem dostal od klienta přeposlaný mail od poradce, se kterým klient domlouvá hypotéku, s dotazem, zda jsem schopen poskytnout ještě lepší podmínky? Myslíte, že takový přístup je etický, resp. legální? Budu rád za Vaše názory.

    Dobrý den, vážený pane XXXXXXX,

    v návaznosti na náš telefonát Vám zasílám rekapitulaci nastavení hypotéčního úvěru.

    Splatnost hypotéky – 30

    Úroková sazba – 1,79%

    Doba fixace – 5 let

    Hypotéka s prémií – -0,30 % – zdarma

    Expresní čerpání – zdarma

    Provedení odhadu – zdarma

    Správa úvěru – zdarma

    Jak jsem Vám při naší poslední schůzce předeslal, vzhledem k výši hypotéčního úvěru se mi také podařilo vyjednat u Partners hypobonus ve výši jedné měsíční splátky hypotečního úvěru, který bude splatný na Váš účet v den dočerpání hypotéčního úvěru.

    Dále máte k dispozici 35 % slevu na všechna majetková pojištění, která si sám můžete sjednávat online přes portál Mojepartners (zde naleznete cenové i podmínkové porovnání majetkových pojištění napříč celým trhem). Tuto slevu máte k dispozici po celou dobu, kdy bude Vaše hypotéka pod správou Partners.

    V případě jakýchkoli dotazů jsem Vám k dispozici,

    mějte krásný den

    Martin XXXXXXX

    VIP Consultant

     | Odpovědět privátně
     Irena Jurová
    Účastník

    Mohu se zeptat o jaké LTV se jedná?

    Děkuji.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    to může být klidně 90%

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Jedná se o LTV do 90%.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Dobrý den,

    těžko říct. Mezi povolenou pobídkou a úplatkem klienta je velmi tenká hranice. Záleží velmi i na způsobu použití. Otázkou také je, co jsou lepší podmínky a jak se jich dosahuje.

    Nedávno tu psal myslím Štěpán, že když u klienta vydělá někde, tak jinde mu to vrátí (zjednodušeně řečeno a těžko bych hledal, jak přesně to formuloval…) Tady jde právě asi o ten celý průběh. Pokud je to klient, kterému opečovává celé portfolio a někde mu „uleví“ na poplatcích nebo platbě, pak tím v podstatě nezískal ten obchod, ale naopak byl nejdříve obchod a pak realizace. Čili zde nefunguje přímá motivace klienta k uzavření. V tom případě, který popisujete, to už tak čisté není, protože se v tom skrývá věta „udělejte si to u nás, protože my ti z toho dáme něco zpátky“. Samotné poskytnutí nebude ani neetické ani nelegální (to bychom konec konců asi nemohli uzavírat investice na kratší dobu, bez nebo se sníženým poplatkem…) Mimochodem, když už jsme u toho, jak bychom postupovali právě u té investice, kdybychom věděli, že poplatek klientovi můžeme výrazně snížit…. V případě, že je to standard, pak by se to jevilo jako etické, v případě, že to udělá obchodník kvůli tomu, aby za sebou přetáhl kšeft, už je to neetické. Tady je to dejme tomu standard, ale může být v kolizi záměr. Je skutečně prioritní, aby klient ušetřil nebo je prioritní přitažení (případně přetažení) toho kšeftu konkurenci? Těžko prokazatelná hranice i záměr.

     | Odpovědět privátně
     Irena Jurová
    Účastník

    Zcela upřímně se přiznám, že nerozumím tomu „hypobonusu“ ve výši jedné měsíční splátky.

    Proč ho klientovi dávají? Jaký k tomu mají motiv? Jak to budou fakturovat? To nedostanou ještě ani provizi a už klientovi vyplácí bonus?

    Já osobně bych netvrdila, že je to přímo nelegální. Jestli je to etické či nikoli je otázka.. Je to určitá obchodní strategie.

    Možná bych postupovala tak, že bych znění tohoto mailu předala „svému“ hypotečnímu bankéři na pobočku a požádala o vyjádření názoru.

    Jen si říkám, kam takové „nabídky“ vlastně spějí. Zachvíli se snad setkáme s „hyper super bonusem“ kdy bude společnost hradit vše za klienta,ne? :-)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Ještě bych podotknul, že jsem neposuzoval parametry hypotéky, ale domnívám se, že ty by měly být pro klienta u stejného ústavu stejné, stejně jako by neměla dát stejná pojišťovna nebo jakákoli instituce stejnému klientovi rozdílné podmínky úroku nebo plnění apod. z důvodu, že to pokaždé prodá jiný distribuční kanál. O to víc se budou tyto věci dít.

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Paní Jurová,

    to jsou přesně otázky, které mne také napadly. Motivace je asi jasná. Získat klienta a pokud nemůžu uspět standardní cestou, použiji cestu nestandardní, tedy pokusím se klienta uplatit. Přemýšlím nad tím, zda je to správná cesta, kterou se náš obor ubírá, nebo cesta do pekel. Zatím v tom nemám jasný názor a šlo mi o rozvíření diskuse na toto téma.

     | Odpovědět privátně

    A myslíte etický a legální postup ze strany klienta a nebo poradce?

    Na mě to působí jako marketing, slevy jsou běžné, jen tady to je zvýrazněné, že musí být hypo u nich. Ale podobný mail může poslat i klientovi, který se chce pojistit a nebo klientovi, který chce jen majetek. Je to prostě taková hra.

    Pokud někdo takové hry chce hrát, tak ať si je hraje.

    Jen jsem nějak nepochopil tu jednu měsíční splátku, respektive pochopil, ale připadá mi to jako krok zoufalce nad propastí.

    PS: Stačí, aby nedopadl odhad, LTV bylo 93 % a je vše jinak. A nebo škraloupek v registrech a podobně.

     | Odpovědět privátně

    Podmínky jsou vždy individuální a záleží na schopnostech daného poradce.

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    To je dobrá připomínka. Je otázka, co z toho odpustí banka a co zaplatí poradce (firma). Z ČS mám potvrzené, že sazba je pro všechny poradce stejná, resp. když se v bance potkají dvě žádosti na stejný úvěr, ale s těmi ostatními poplatky už si tak jistý nejsem…

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Já se právě obávám, jestli to právě tak skutečně je. Když budeš pracovat někde, kde jako společnost budeš mít od banky horší podmínky nikoli provizní, ale pro klienta, tak můžeš být poradce jaký chceš. Pokud přijde někdo s menšími poplatky, nedej bože, že to bude sazba úvěru, tak to prostě neprostřelíš. Já tu jen vytvářím nějaké připomínky k diskuzi, nikdy jsem nezjišťoval, zda je to možné. Připadá mi ale, že by všichni obchodníci měli mít srovnatelné podmínky směrem ke klientovi, vzhledem k tomu, že se jedná o specifický obor, kde jde o jeho prostředky. Dostalo se to tak daleko (a viděli jsme to i zde na webu), že se klient nebojí si říci o úplatek sám. Některé společnosti zase pro změnu dávají klientovi úplatek za to, že si všechno přepojistí. Proč by to za deset litrů neudělal, zvláště když může ještě profitovat z toho, když přivede někoho dalšího.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Já jsem vytvořil jen připomínku, sám to netuším, jen mi z logiky věci připadá, že nabídka ke klientovi by měla být co se týká poplatků banky apod. vnitřních parametrů od jedné instituce naprosto shodná pro všechny obchodníky. Na pojistkách jsou také stejné poplatky pro všechny. Z hlediska toho vnitřního nastavení by nikdo neměl být zvýhodněn. To druhé je už větší problém, protože je velmi těžké rozlišit zda je to ještě legální pobídka. Pokud už ale taková pobídka je, měla by podle mě být součástí přímo té smlouvy, nikoli zvlášť a už vůbec by nemělo být motivací pro uzavření někde jinde to, že poskytnu něco, co s tím vůbec nesouvisí, se slevou.

     | Odpovědět privátně
     Martin Hrubý
    Účastník

    To je typická strategie Partners s kterou se dá běžně potkat. Při jejich výši provize nezbývá nic jiného než uzavřít klientovi co nejvíc, aby se uživili a pro ně drobné a nedůležité smlouvy nechat řešit portál

    zvlášť takovou hypotéku s obrovskou provizí si nemohou nechat ujít, proto podmínka hypo musí být u nás jinak sleva na majetek nebude..

    já bych se s klientem bavil narovinu následovně:

    porovnal bych schopnosti své proti schopnostem portálu a zdůraznil své plusy pro klienta

    a) portál neporadí jak si smlouvu nastavit, co si pojistit

    b) portál neporadí jak řešit pojistnou událost

    c) portál nebude řešit případné změny jako jsou snížení/zvýšení cen nemovitosti atd.

    d) v neposlední řadě i já mám možnosti slev na majetkové pojištění srovnatelných s portálem

    dále bych si dovolil zdůraznit proč poradce Partners neuzavře smlouvu sám:

    protože se panu poradci nechce zdlouhavě řešit a vzdělávat se v oblasti majetkového pojištění, která je VELMI prospěšná klientovi, ale méně prospěšná peněžence poradce..

    proto raději využije portál, aby se nemusel o klienta starat.. zatímco Vy si uvědomujete, že nejdůležitější věc v práci poradce je dělat službu klientovi po celu dobu spolupráce nejenom při tom když si jdu vydělat..

    co se týká vrácení 1 splátky tak bych zdůraznil, že se nejedná o lepší nastavení smlouvy, ale o úplatek ze strany poradce- což zavání nelegálním jednáním kterému se Vy chcete vyhnout, protože je dost možné, že by to taková ČNB mohla považovat za nekalou praktiku

    ať se klient sám rozhodne s kým chce spolupracovat..

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Vkládám text:

    (jen dodám, že s tím souhlasím)

    Vážení pojišťovací zprostředkovatelé,

    tímto vyzýváme všechny pojišťovací zprostředkovatele MAXIMA pojišťovny, a.s. k dodržování povinností uvedených ve smlouvě a v zákoně č. 38/2004 Sb. o pojišťovacích zprostředkovatelích. Zejména povinnosti sdělit klientovi pravdivou výši pojistného stanoveného pojistitelem (§ 21a odst. 2 písm. g zák. č. 38/2004 Sb.) a zákaz poskytovat neoprávněné finanční výhody, např. slevu z pojistného nebo vracet část provize klientovi (§ 21 odst. 1 zák. č. 38/2004 Sb.).

    V případě porušování těchto povinností může dojít k udělení finanční pokuty a odpojení z pořizovacího systému MAXIMA pojišťovny a.s.

    … a tečka. Jasný postoj!

     | Odpovědět privátně
     Irena Jurová
    Účastník

    V případě, že by odhadní cena nemovitosti byla vyšší (93%), pak „poradce“ jistě rád dá klientovi „extra hypobonus“ a ty 3% doplatí ze svého :-)

    Omlouvám se za reakci mimo téma :-)

     | Odpovědět privátně

    Je vidět, že máte své zdroje :-)

    A dodržuje to tam někdo?

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Bohužel neumím odpovědět, protože nevím co je:

    „A dodržuje to tam někdo?“

    Kde je „tam“ ???

    Pokud ale otázka je na mne či na naši pracovní skupinu, potom odpovídám ANO.

    Mimochodem, každý, kdo otevře jejich program, tak to čte jako první informaci.

    ALE,

    toto je o pojišťovnictví, za jiný obor a tamní zákonná opatření mluvit nemohu.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Vaše logika nezohledňuje sílu jednotlivých distribučních/prodejních kanálů(obchodních partnerů)

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    To, že smlouvy např. na neživot jsou nechávány ke sjednání třeba přes call centrum, je špatně? Jak je tím ohrožena kvality celkové služby?

    Sleva na majetek – je to plně v kompetenci každého obchodní, jak se slevovým potenciálem naloží, ne? Sleva kvůli cross-sellingu je zcela běžná věc na finančním trhu.

    „proto raději využije portál, aby se nemusel o klienta starat.. zatímco Vy si uvědomujete, že nejdůležitější věc v práci poradce je dělat službu klientovi po celu dobu spolupráce nejenom při tom když si jdu vydělat..“ – Obávám se, že toto tvrzení je mimo. Jak jde sjednávání části portfolia přes call centrum proti komplexní a dlouhodobé službě klientovi? Např. pro mě je call centrum něco jako asistenční oddělení – zkrátka na ně něco outsourcuji(někdo na to má třeba osobní asistentku, kolegu specialistu) s tím, že za to mají podíl na provizi. Jde o efektivitu. U věcí, na kterých s call centrem já spolupracuji, si hlídám aby kvalita práce pracovníků byla na úrovni, vždy jsem seznámen s výsledkem a vždy se ptám klientů, jestli byli spokojeni. Zatím byli vždy bez výjímky.

    Toliko ke call centru.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Myslím, že logika ji právě zohledňovat nemůže. Právě z logiky věci, by neměl mít např. finančně silnější partner postaveny vnitřní podmínky jinak, (Nehovořím o provizi, ale o vnitřním nastavení produktu). Už jen z toho důvodu, že potřebujeme zachovat na trhu konkurenci. Takové zásahy ji likvidují. To je jako kdyby ten samý výrobce benzínu dodával do menších čerpacích stanic jiný benzín, než do velkých pod stejným názvem. Právě z logiky věci si myslím, že pokud koupím dva výrobky se stejným názvem a stejným výrobcem, neměl bych dostat pokaždé něco jiného. Vzhledem ke spotřebiteli se mi to nejeví fér.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Vzhledem k tomu, že banka má výkonné a méně výkonné obch. partnery, tak dává lepší i horší podmínky.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Nejedná se pouze o vnitřní síť, jedná se o obecné konstatování směrem ke všem zprostředkovatelům, kteří zprostředkovávají, tedy i ke komukoli z nás, pokud Maximu sjednává…

     | Odpovědět privátně

    Jsem si to špatně přečetl a spletl jsem si si to se zprostředkovatelskou sítí jedné z realitek :-(

    Takže pak můj předchozí komentář je bezpředmětný ..

     | Odpovědět privátně

    Výchozí podmínky jsou stejné, pak už je to otázka vyjednávání a opravdu záleží na tom konkrétním poradci. Věř mi :-)

     | Odpovědět privátně
    Profilové foto
    Anonym

    Jene, nevím proč se rozčiluješ a podivuješ? Cesta do pekel to je už přes 4 roky.

    Setkal jsem se před měsícem s případem, kdy mě jistá paní z jistého MLM prosila, abych ji dohodil kšeft (pracuju pro BP), že ji čeká za odměnu cesta do Afriky (=insentiv MLM). Že mi dá desetinu provize,… teda půlku.

    Po chvilce mlčení dodala: “ Celou provizi! Hlavně, abych byla na výletě v Africe“ :D

    Kdyby v Břeclavi nestanovali afričané, bral bych to jako žert.

    Tato profese je tak profláklá, že mi loni pojistku nabízela i kadeřnice. Každý se chce nějak uživit.

    Takový svinčík v oboru si nenechají líbit taxikáři ani vinaři.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Pokud jsou rozdílné varianty produktu(vnitřního nastavení) srozumitelně pro klienta popsány, tak na tom klient v konečném důsledku vydělává.

    Holt i tady platí ono „jak se říká u nás na vesnici, silnější pes…“

     | Odpovědět privátně
    Profilové foto
    Anonym

    Drahý, mladý oslavenče ;)

    Kápl jsi na čerpací stanice. Rozdíl na litru PH dělá právě to, zda se cisterna při každém vyprázdnění čistí, nebo ne.

    Například SHELL má v podmínkách, že cisterna se v rafinerii musí zevnitř vyčistit, než nalejí např. Natural a doveze jej na čerpací stanici (taky stojí35Kč/l). Oproti tomu malé čerpací stanice (například ONO,..) to nemají v podmínkách. A český řidič slyší na co? Přece na cenu. Když to ONO má přece jen oproti SHELL litřík za 29,90korunek.

    Jenže toto nikdo neví (nebo hrstka lidí), páč to není na stojanu napsané. Pak se NONAME stanice diví, že je benzin/nafta „ředěná“. A čeští řidiči stejně jezdí stále dokolečka dokola na tutéž stanici kvúli CENĚ.

    Nebo jiné přirovnání. V IV.cenové maj´ pivko za 19korun a s čištěním sklenic si hlavu nelámou a v II.cenové maj´pivko za 45 Kč kvůli mytí, leštění a chlazení pivní sklenice v lednici. Ale máš Romane pravdu, v obou případech piješ Plzeň ;)

    Tak kdybys ještě někde slavil, dej si jedno chlazené s pěnou i za mě :D

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Nemůžete brát jako jedinou bernou minci to, že na tom klient vydělává. Stejně tak klient vydělá na tom, že mu někdo dá jako motivaci kus svojí provize, což je ve střetu se zákonem. Tady jde také o to, že kvalitní hypotékář se s tím bude nějakou dobu dělat, bude s tím mít náklady, pro klienta udělá dobré řešení a pak klientovi někdo pošle do e-mailu nabídku s lepšími vnitřními parametry, o které se nijak nezasloužil a ani to nic neříká o kvalitě jeho práce. V této souvislosti se mi vybavuje stav, kdy přepážka ČSOB dělala Forte bez povinné investiční složky, kdežto zprostředkovatelé tam měli 30% navrch. Vzniknul tak stav, kdy zprostředkovatel vykonal nějakou práci, vybral, zrealizoval a za měsíc mu to klient zrušil, protože na přepážce mu to dali s o 150 korun menší platbou. Těmto stavům, kdy se z druhého udělá pitomec, bych se radši vyhýbal. Docela by mě zajímalo, jak by reagovala ČNB, kdybych třeba na webu inzeroval, že když si se mnou někdo udělá hypotéku, tak mu dám kus svojí provize zpátky a ještě mu vrátím všechny provize z majetku, takže to bude mít levnější. Mám pocit, že by mě brzo někdo „sundal“. Rozdíl je jen v tom, že se tomu přišije jiná záclonka, princip je ale naprosto stejný. Stejně jako samospotřebitelská společnost říká, když si u nás přepracuješ pojistky na nové, dáme Ti z nich provizi. Naprosto jasná finanční motivace nejen k uzavření smlouvy, ale i k přepojištění, kde onou záclonkou je akorát to, že mu někdo řekne, tady to podepiš, ať Ti to můžeme vyplatit.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Uzavřený obchod ve finančním zprostředkování vychází z kombinace kvalitního produktu a kvalitní(obchodní/poradenské) práce zprostředkovatele. Do jaké míry jedna část dokáže kompenzovat tu druhou, záleží vždy na konkrétní situaci.

    Chápu Vaší frustraci z toho, že nemáte vždy přístup k tomu lepšímu z možného výběru, ale nic s tím neuděláte.

    Ten příklad u ČSOB to jasně vystihuje. Holt si ČSOB pravděpodobně váží vlastní sítě více než externí distribue a tak jim poskytuje lepší nástroj. No a? Tak to prostě v obchodním světě chodí.

    Pokud je něco nefér či nezákonného, tak ok, směle to napadejme. Ale zvýhodňování jednoho distributora na úkor jiných je svaté právo „dodavatele“.

    To, že je člověk občas za blbce, se stává každému. Život není peříčko.

    Pokud v tom konkrétním případě s hypotékou je porušen zákon, tak ať si JR stěžuje. Pokud je ten bonus ale výsledkem spolupráce mezi PFS a ČS, tak je to naprosto ok. Já bohužel nemohu posoudit tento konkrétní příklad, protože o těch bonusech toho moc nevím, ale co vím je to, že je u nás skupina poradců, která má u některých bank opravdu extra podmínky.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Těžištěm příspěvku není to, jak to v obchodním světě chodí, (pohybuji se po obchodním světě od r. 93), ale píšu svůj názor na to, jak by to mělo fungovat a proč. Vůbec s ním nemusíte Vy ani nikdo jiný souhlasit, je to jen jeden z možných pohledů. Mimochodem, jak víte, k čemu mám já přístup? Pokud to nevíte, tak se domnívám, že byste to nemusel tímto osobním způsobem komentovat. Sleva na majetku u jiné společnosti nemůže být výsledkem spolupráce s ČS. Je to úplně sólo nabídka na slevu u jiných společností. Zbytek je dle mého soudu otázkou toho, jak je použita. Pokud je ten bonus výsledkem spolupráce, pak jsem napsal výše, že by to mělo být přímo součástí smlouvy, aby to bylo zcela transparentní. Jinak, pokud PFS nevyhovují standardně vyplácené provize, tak proč si rovnou nedomluví bezprovizní produkty a neinkasuje u klienta sazbu za poradenství? Pak by to bylo čisté a jasně průhledné, než do toho vnášet polemiku nad tím, jestli se jedná o bezproblémovou pobídku nebo již úplatek? Navíc jakou zprávu to pak vysílá ke klientům? My to máme levnější, protože si nebereme tolik, ostatní vás okrádají?

     | Odpovědět privátně
     Martin Hrubý
    Účastník

    já prostě preferuji budování osobní vazby s klientem, a ta se týká i majetkového pojištění i kdyby se mělo jednat o pojištění za provizi 30,- Kč

    klient vidí, že máte zájem, že za nim jedete, uděláte si ten čas, vidíte se častěji atd.

    pro mne je to prostě důležitá věc..

    já bych v tomto případě byl maximálně ochoten věc delegovat na člověka o kterém bych měl jistotu, že se v oboru vyzná.. co se týká callcenter nevím kvalitu neznám..

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Kde berete jistotu, že sjednání přes call centrum či portál není o budování vztahu? Je problém si s klientem o požadavcích nejdříve promluvit, dát mu nějaká doporučení, nechat jej to sjednat přes CC či portál a pak výsledek zkontrolovat? Koneckonců přes portál či CC si to může sjednat třebas od stolu svého poradce.

    Když něco nevím, tak to nehodnotím, ne? :)

     | Odpovědět privátně
     Martin Hrubý
    Účastník

    asi nepochopím, jak mi může budovat vztah s klientem to, že bude hovořit s někým s callcentra, kterého ani osobně neznám..

    ale já bych uzavřel debatu s tím, že na věc máme prostě rozdílný názor :)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Budování vztahu je možné jakýmkoli způsobem, nicméně callcentrum za Vás tu osobní vazbu nevybuduje. Sjednat od stolu obchodníka si to pochopitelně může, pokud to sjednají spolu, pak je to ok. Z obecného pohledu nevidím větší rozdíl mezi tím, když mu to někdo sjedná třeba pomocí signpodu. Jen nevěřím tomu, že to tak obchodníci dělají a zadávají to s nimi u sebe na kanceláři místo klienta do systému. To bude zřejmě dost menšinový případ.

    Technologie se budou tlačit dopředu a víc věcí bude možno sjednat jinak. O to víc bych preferoval tu osobní vazbu.

    Ale jak napsal Martin, každý z nás to bude vnímat asi trochu jinak.

     | Odpovědět privátně
    Profilové foto
    Anonym

    děkuji za pozitivní ohlas – cestu do Afriky si si chce dopřát jistá společnost. Celý hovor mám nahraný… Je na CNB.

    Pracoval jsem jako taxikář, kuchař, poradce a nyní jako konzultant právního minima. Největší svinčík je ve finančním oboru.

    sory, že píšu anonymně, a tak to zůstane….mám k tomu důvod. Ano tykám si s Romanem (je neúnavným bojovníkem proti křupanům a zlatokopům ve fin. oboru), Jyrkou a Vláďou (ten už bohužel skončil :( ) i Jirkou, Milanem, Tomášem, Jenem i Honzou. Nezastávám ani BP ani MLM ve finančním poradenství.

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den,

    narazila jsem na web: http://www.partnersmarket.cz/mesto/brno?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_content=zivotni-pojisteni&utm_campaign=partners

    kde se zmiňují o úspoře 150.000,-Kč na miliónové hypotéce, což mohou docílit. To nechci rozporovat.

    Ale zároveň se zde zmiňují o BONUSU 15.000,- Kč k životnímu pojištění. To bych chtěla vědět, jak se dá takového bonusu docílit, když to nejde z „kapsy“ zprostředkovatele. :-(

    Máte s tím někdo zkušenost?

    O úspoře na investicích ani nemluvím.

     | Odpovědět privátně
     Ano
    Účastník

    totéž se zeptám na „akci“ modré pyramidy. Ke každému běžnému účtu dávají klientovi 300 Kč. Klient jej prý může zase zrušit (prý za 3 měsíce). Nikdo mi to nedokázal na jejich centrále vysvětlit. Najde se tu někdo odsud?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Domnívám se, že se jedná o zvýhodněné produkty ve formě nižšího počátečního poplatku, takže se docílí snížení ukazatele PER. K vyhodnocení smlouvy jako takové to samo o sobě pochopitelně nestačí, protože neznáme např. poplatky manažerské (prostě neznáme TER), ale to se pohybujeme v oblasti nákladovosti fondů, tedy v IŽP…

    Pokud je to tak, že pojistné je stejné a klientovi se vrací bonus ve formě nižších poplatků, které vygenerují vyšší hodnotu na straně aktiv smlouvy (nebo ji vygenerují dřív), tak při nastavení na minimální postačitelnost a průměrné dnešní době trvání smlouvy, to klientovi nic moc nepřinese.

     | Odpovědět privátně

    Díky za uklidnění, že tady nejde o BONUS, který dostávají klienti obratem na účet. :-D

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    Postačitelnost umí ten bonus zohlednit, pokud se nemýlím.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    No to já právě nevím, zda se to promítne slevou na postačitelnosti nebo se to promítne na „kapitálové“ hodnotě, takže např. u Flexi by pak byla kratší dobu v mínusu. Nemám na čem bych to posoudil. Když se to začalo dělat, bylo to podle mě nasměrované na nákladovost investiční složky, jak je tomu dnes, nevím, Dušan Šídlo by nám k tomu dal určitě komplet informace. ;-)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    No to doufám ne, vnímal bych to spíš jako bonus, který se připíše do hodnoty pojištění. Docela by mě zajímalo, jak to má Partners u Allianz Rytmus Risk.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    za tim bonusem stoji nizsi provize PFS

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Tak to samozřejmě, protože je součástí těch předplacených poplatků, které jsou zredukované. To lze ale do smlouvy zakomponovat dvěma způsoby. Buď bude nižší měsíční platba nebo bude platba stejná, ale na smlouvě bude vyšší kapitálová hodnota (při stejné strategii). Zajímá mě tedy, zda smlouva je pro klienta levnější v měsíční platbě a je to onen bonus nebo zda se onen bonus objevuje jinde a v jaké formě.

    Jinými slovy, cena rizik by měla být stejná, lišit se může poplatková struktura nebo možnost investice. Již jsem to tu jednou psal. Kdysi jsem se dostal ke třem smlouvám od ING, každá u jiného klienta a každá ze stejné doby, ale každá od jiné společnosti. Všechny se jmenovaly stejně, ale měly různé poplatky a jedna měla i jiné fondy, zřejmě vybrané po dohodě s distribuční společností…

    Pokud se tedy budeme bavit např. o Flexi nastavené na minimální postačitelnost a ona bude mít vstup snížený ze 180 na 155, tak kde se projeví ten bonus ve výši 15 tisíc? To je bez investiční složky podle mě úplně minimální rozdíl. A pokud se na některých smlouvách tento bonus klientovi připíše, pak to podle mě musí být smlouva investiční. Pak by to ale znamenalo, že Partners láká na bonus, který je spojen s investováním přes pojistnou smlouvu.

    Proto se ptám na ten „vnitřek“. Pokud to tak není, tak mě zajímá, z čeho se ten bonus vytvoří, pokud to tak je, pak to trochu smrdí bonusem na něčem, co není košér klientovi prodávat, to jest investiční složku v pojištění.

    Takže ten, kdo to prodává ( a nemyslím tím Vás, ale kdokoli, kdo s tím pracuje), by nám měl být schopen objasnit, z čeho přesně se ten bonus vytváří a z toho pak vyplyne, nakolik je nebo není, to pro klienta významné. On se klient totiž často dobře chytá na vidinu x tisícového bonusu, někdy se ovšem stává, že si ho sám zaplatí… a pochopitelně, že o tom neví. Zjistit se to nechá jedině tím, že budeme vědět jak a kde byl ten bonus vytvořen…

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    u smluv se zprumerovanym pojistnym ta postacitelnost bude asi stejna(nevim jiste neb napr Flexi jsem nikdy nenapsal), jen se proste po nekolika letech pripise ten bonus. pak se muze teoreticky vyuzit na uhradu pojistneho

     | Odpovědět privátně
     Petr Klatovský
    Účastník

    Co si pamatuju, tak se hovořilo o tom, že když se klientovi na smlouvu připíše bonus ve výši snížených počátečních poplatků, tak to bude pro klienty více evidentní a čitelné a tedy pozitivněji působící…

    Nevím, zda toto znamená přímo to, o čem se tu nyní diskutuje.

    Každopádně asi by to opravdu platilo pouze pro IŽP.

    A 15.000 Kč nevím, kde by se vzalo, to by buď za smlouvu byla takřka nulová provize, popř. by muselo být měsíční pojistné pár tis. Kč. A nebo to třeba znamená, že klienta pozvou na seminář, který pořádá Partners a cení si ho na 15.000 Kč ;-)…

    To je stejné jako obecné tvrzení, že u hypotéky ušetří 150.000 Kč na každém milionu. To asi vychází z nějakého obecného propočtu, že si klient sjedná hypotéku na 20 let vs že si ji sjedná na 30 let a bude investovat s nějakým výnosem. Toto číslo a tento případ se u Partners objevuje na školeních a materiálech odjakživa – nijak se nemění s klesajícími úrokovými sazbami apod.

    Toto nemůžou nikdy psát tak jistě, zhodnocení podíl.fondů také není garantované.

    A sleva 30% na pojištění domácnosti? To samozřejmě možná jen u 1 či 2 pojišťoven, které ale třeba pro klienta nejsou optimální…

    Jsou to marketingová hesla, která na lidi působí, ale právníci by si jistě smlsli.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Dostali jsme se k jádru pudla. Ten leží v uších a očích klienta, který slyší na bonus a částku. Když to udělám já a budu motivovat klienta na bonus, který mu pochopitelně nemohu dát jinak, než ze své provize, tak jsem porušil regule, udělal nepovolenou nabídku a můžu přijít o licenci. Snížení poplatku, pokud na to pojišťovna přistoupí, nic neporušuje a vygenerované peníze se ve formě nějakého bonusu vrátí klientovi. Mělo by to být ale jasné a průhledné. Chtěl bych opravdu vidět, jak se na rizikovém nebo rizikově nastaveném pojištění vrací klientovi 15 tisíc… Navíc pokud je to až po nějakých letech, nevidím to jako úplně žádoucí, protože klient v průběhu let může měnit smlouvu a tyto peníze nikdy nedostane, stejně jako třeba bonus věrnostní od pojišťovny. Pokud se jedná o IŽP, tak tam bych chtěl vidět konkrétně, jaký přínos bude mít pro klienta investice přes IŽP….abychom neměli na jedné straně bonus a na druhé nesmyslně utracené prostředky klienta…

     | Odpovědět privátně
     Petr Hromádko
    Účastník

    Dobrý den, chápu že výše uvedený bonus bude určitě ležet v žaludku komukoliv kdo díky tomu přišel o klienta. Měl bych naprosto stejný pocit. Na druhou stranu, není to přesně to na čem stojí princip trhu? Za sebe se přiznám, že jsem klientovi při sjednání většího objemu hypotéky zaplatil odhad, bežně za klienty platím vklad zástavního práva na katastru, když ho tam jdu vložit. Je to prostě součást služby, která je podle mého názoru po všech stránkách profesionální. Navíc podobný postup volí například Allianz u pojištěni majetku, kde se poradce může dát slevu klientovi na úkor své provize. Zkrátka to, že přijdu o obchod kvůli poskytnutí „slevy“ od poradce, který v jiných směrech nedokáže poskytnout tak kvalitní službu je bohužel součástí naší práce a zároveň součástí podnikání každého podnikatele na trhu. Je jen na nás jakým způsobem se s tímto vyrovname. Přeji příjemný den.

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    k vysi toho bonusu se nemohu vyjadrit pac jsem se tim nikdy osobne prilis nezabyval

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    pokud se nemylim, tak ty bonusy se v zakladni forme pripisuji snad po 3 letech. to neni tak dlouha doba. k vysi se vyjadrit neumim

     | Odpovědět privátně
     Martin Hrubý
    Účastník

    takže se v podstatě jedná o klamavou reklamu

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    proč?

     | Odpovědět privátně
     Martin Hrubý
    Účastník

    tak tipnu si, že potencionální klient si přečte pojistka na dva roky zdarma.. doběhne k vám na pobočku, kde se dozví že je vše jinak, akorát už jej máte na pobočce takže si zvyšujete šance něco prodat

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    V té reklamní akci se píše, že bonus znamená 2 roky pojištění zdarma a na začátku?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    …je tam napsáno „Získejte u nás k životnímu pojištění bonus 15 000 Kč. Zbytek je o tom, co se stane dál. Já říkám, že na běžné rizikové smlouvě takový bonus může těžko někdy získat a už vůbec ne po třech letech… kolik by musel platit? Může ho získat leda na investiční složce.

    Ale co se tedy potom klientovi prodává? Sleva na něčem, co by klient pravděpodobně ani neměl mít?

    Proč tu někdo neukáže nějaký modelový příklad, jak získat ten slíbený bonus…? Ukázalo by se něco, co se nechce ukázat? ;-)

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Jasně Romane, od začátku máš pravdu.

    Nikdo nebude dávat 15.000,-Kš zadarmo.

    Něco pro to ten klient musí udělat.

    Pouze z rizikové složky by se to dávalo asi docela špatně, tak tam zbývá pouze ta investiční (kterou tedy tady máme hrozně rádi!!!). Prostě klient dostane předem určený ústav a produkt a potom mu bude přislíbena sleva za nějakých – určitých podmínek.

    Rok / dva, možná si i kolegové vzpomenou, jsme tady řešili společnost, která také vyplácela podobné peníze, tam to bylo vázané přímo procentem, bylo to cca 1,5 roku gratis – tedy jako vratka, při nedodržení ale pokuta v dvojnásobku, exekutorem vymahatelná (a tehdy i vymáhaná).

    Věřím, že se toto porovnání nebude líbit a že nyní se někdo kompetentní již ozve, zareaguje a vysvětlí.

     | Odpovědět privátně
     Petr Klatovský
    Účastník

    Když nezapomenu, tak se v úterý pozeptám, jak to je a co za tím stojí :-)…

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Předem děkuji.

    :-)

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    „Proč tu někdo neukáže nějaký modelový příklad, jak získat ten slíbený bonus…? Ukázalo by se něco, co se nechce ukázat? ;-)“

    A tohle je proboha co? Snaha někoho pranýřovat? O tom bonusu všichni víme kulový, jestli má něco společného se základním PFS bonusem , taky s určitostí nevíme, ale že se automaticky jedná o nějaký podvod už je jasné. Tak do toho Partners marketu napište či zavolejte ne? A nespekulujte o tom, jestli někdo něco ukáže nebo ne

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Proč pranýřovat? Ukázalo by se, za jakých podmínek je možné ho získat a nakolik je oprávněné něco takového slibovat. Vy jste ode mě někde četl slovo podvod? Podvod by to byl, kdyby nebylo možné to třeba získat vůbec. Toto vlákno bylo založeno k diskuzi nad tím, co mi jako obchodníci ještě vnímáme jako povolenou pobídku a co začíná hraničit s úplatkem. Ať chcete nebo ne, toto má začínající charakter úplatku. K tomu, abychom to mohli vyvrátit a napsat, že je to OK, potřebujeme ty informace. Nemyslím si, že mi v P.Marketu přesně popíšou onen produkt bez toho, aniž by si se mnou chtěli sjednat schůzku, ale zkusím to.

    Připusťte čistě teoreticky, že by sleva šla získat pouze na investiční složce… jak se pak budete dívat na takovou nabídku, jako poradce?

    A pak můžeme mluvit o tom, jestli něco pranýřovat… ;-)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Nevšiml jsem si Vašeho příspěvku, ale s dovolením bych na něj reagoval nyní. Pokud mluvíme o majetku Allianz, pak máme všichni stejné podmínky. Můžete tu slevu poskytnout Vy, stejně jako já. Právě jsem jednu zrealizoval ve výši 1300 na úkor své provize. Prostě jsme na klientovi, který nám přinesl jiný obchod, zde nevydělávali, úplně stejně, jako když mu zaplatíte ten odhad. Ale samotná smlouva by měla mít stejné parametry. Když poskytnete klientovi ze svojí provize motivaci k uzavření té smlouvy, dopouštíte se porušení pravidel ČNB, přičemž se z hlediska podnikání nechá úplně lehce říct, že je to v pořádku, protože fungují tržní mechanismy. Z pohledu trhu to je ale mimo regule a mezi povolenou nabídkou a úplatkem je často tenká hranice. Něco úplně jiného je to, co jsme udělali, tedy klienta, který nám přinesl obchod, jsme jinde zvýhodnili… a jiný rozměr už má klientovi říkat, „když si to uděláš u mě, dostaneš bonus, polovinu provize nebo zaplacené dvě splátky… jinými slovy klienta „uplácet“, aby si to sjednal u mě.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Přesně Romane, to co zde popisuješ se nazývá:

    „Poskytnutí neopodstatněné výhody“.

    již jsme si zde na toto téma povídali, ale asi neuškodí malé repete.

    V příloze je znění současného zákona s vyznačením změn, které přinášela změna, které byla neodsouhlasena 13.11.2015. Jedná se o paragraf 21.

    To nové změní bylo přesnější a adresnější a je tedy možné, že společnosti, které tímto způsobem fungují, se také podepsaly na neschválení.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Vypadá to, že bys mohl mít pravdu. Nové znění je daleko více přesnější a když se zastavím u bodu jedna, tak cituji: „nesmí používat nejasné, nepravdivé, zavádějící nebo klamavé informace.“

    Vezmu-li ten výše zmíněný případ, tak se sice určitě nebude jednat o nepravdivou informaci, ale u toho ostatního už to tak jasné není. Pokud z toho vypíchnu jednu z těch věcí, tak je to stoprocentně „nejasné“, protože tu nikdo není schopen dát jedinou informaci o tom, jak přesně ten bonus funguje a to jsme tu všichni z oboru. Klient je na tom o poznání hůře.

     | Odpovědět privátně
     Petr Klatovský
    Účastník

    Tak zítřejší schůzka se bohužel odsouvá – možná až na začátek ledna :-(. Třeba do té doby někdo jiný zjistí bližší informace.

     | Odpovědět privátně
     Petr Hromádko
    Účastník

    Mnohokrát děkuji za červené palce, i když moc nechápu za co. Nicméně je to přesně jak píše Roman. Hranice mezi poskytnutím úplatku je velmi tenká. Říkáte(mám stejný názor), že platba odhadu za klienty je v pořádku, ale platba první splátky už v pořádku není přitom se může jednat o stejnou částku. Dle mého názoru tuto „slevu“ může poskytnout také každý. Je jen na uvážení jestli je potom pro něj obchod zajímavý, přesně jak říkáte o pojištěni majetku. Nepotřebuji provizi „pár“ korun, když to klientovi pomůže a ja si vydelam na celkovém obchodě. Jediný rozdíl mezi slevou na majetku a na hypotéce je že jednou klienta „uplácím“ provizí, která nepřijde a podruhé provizí, která už na účet přišla. Další rozdíl může být v tom, jakým způsobem to poradce klientovi podá.

    Teď aby nedošlo k nedorozumění, nebráním tento způsob jen konstatuji, že každy z nás se snaží pro klienta vyjednat co nejlepší podmínky a někdy je to i za cenu vlastní provize.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Domnívám se Petře, že právě nemůže takovou slevu poskytovat každý a v jakémkoli případě. Rozhodující totiž je, z čeho byla taková sleva poskytnuta a z jakého důvodu. Pokud to neumožňuje produkt jako takový, pak už se nejedná o slevu, neboť provize přešla na Vaši stranu.

    Pokud jste četl tu Jirkovu přílohu, tak tam je patrný směr to daleko více specifikovat, než tomu bylo dřív, z čehož je patrné, že tento „fenomén“ na trhu existuje a evidentně se za to schovávají věci, které nejsou na trhu žádoucí. Problém je bude ale vůbec prokázat… klient např. těžko práskne obchodníka, který přetáhne obchod na svoji stranu úplatkem, protože se stává jeho součástí.

     | Odpovědět privátně
     Petr Klatovský
    Účastník

    Zde máte od str.16 něco k bonusu a proviznímu nastavení Partners u IŽP: http://www.jsmepartners.cz/cs/magazin/2014/jsmepartners-leto/

     | Odpovědět privátně
     Vašek Kott
    Účastník

    “ Ať chcete nebo ne, toto má začínající charakter úplatku. K tomu, abychom to mohli vyvrátit a napsat, že je to OK, potřebujeme ty informace.“

    Romane, Vy si děláte srandu? Vaše myšlení opravdu stojí na tom, vidět hned všechno jako nesprávné, nezákonné a teprve pak se snažit to nějak vyvracet?? On má někdo někdo povinnost Vám Vaše obvinění vyvracet?

    Neměl byste nejprve mít opravdové informace o tom, že je alespoň něco špatně a teprve až následně vyjít s tvrzením „začínajícího charakteru úplatku“?

     | Odpovědět privátně

    Dejte pak Romane vědět, co jste zjistil.

     | Odpovědět privátně
     Petr Hromádko
    Účastník

    Přiznám se, že přílohu jsem nečetl, ale bral jsem to spíše selským rozumem. Závěr je takový, že těžko někomu někdo prokáže, že jde o úplatek.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Tak na to mrkněte…V souvislosti se svojí činností nesmí pojišťovna, pojišťovací zprostředkovatel a samostatný likvidátor pojistných událostí přijmout, nabídnout nebo poskytnout platbu, odměnu nebo jinou peněžitou nebo nepeněžitou výhodu (dále jen „pobídka“), která může vést k porušení povinnosti stanovené v odstavci 1. Pobídkou se rozumí i neobvyklá úplata za poskytovanou službu nebo jakékoliv poskytnutí neopodstatněné výhody finanční, materiální či nemateriální povahy.

    Je to takový úplatek trochu naruby. Obvyklejší stav je úplatek ze strany klienta pro získání výhody, (např. úplatek pro lékaře, v našem oboru třeba pro likvidátora pojistné události…)tady jde o úplatek ze strany obchodníka směrem ke klientovi, tedy něco jako kdyby lékař uplácel klienta, aby šel na operaci k němu. Trochu to připomíná výběrové řízení, kdy je ten, kdo rozhoduje uplacen firmou, aby zakázku dostala ona…;-)

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den, kolegové.

    S touto praktikou jsem se setkal u jedné mladičké finanční poradkyně z Allrisku, která klientovi nabízela IŽP s tím, že první platbu měsíčního pojistného zaplatí za něj. Sdělila mi, že je to její obchodní taktika, že v Allrisku se snaží dělat pro klienty „něco navíc“.

    Kolegové, rád bych věřil, že tento přístup je selháním jednotlivců. Je to dle mého názoru degradace naší živnosti. My nejsme hokynáři, kteří půjdou pod cenu jen kvůli tomu, aby prodali své služby! Něco jiného je dát klientovi na Vánoce lahvinku vína a zavést svou VIP slevu na hypotéku, na IŽP nebo investice.

     | Odpovědět privátně
    Profilové foto
    Anonym

    Korupce,podplácení a manipulace s cenou zprostředkovaného pojistění dlouhodobě naprosto obvyklá praxe na všech úrovních.Skrytě nebo formou jakýchkoliv povídek!

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Jsem optimistou, tentokráte, nemyslím si, že máte pravdu, když tvrdíte že:

    Korupce,podplácení a manipulace s cenou zprostředkovaného pojištění dlouhodobě naprosto obvyklá praxe na všech úrovních.

    Prostě NEsouhlasím s Vámi.


    Ještě bych požádal o vysvětlení slovosledu:

    manipulace s cenou zprostředkovaného pojištění.

    Nerozumím tomu, co tím myslíte. Jsou dvě možnosti, je vše OK, nebo se jedná o porušování zákona, tomu říkáte manipulace?

    Co je a co není porušení zákona, to musí posoudit příslušný kompetentní orgán. Zde si o tom můžeme jen povídat.

     | Odpovědět privátně
    Profilové foto
    Anonym

    Neojedinělé příklady z praxe v pojišťovnictví:

    a) životní pojištění? … platby pojistného za klienty, finanční pobídky klientů formou „slev“ na jiné produkty ( např. hypotéky), zprostředkování spekulativních životních smluv a jejich točení např. i v dohodě na profitu s klienty

    b) pojištění majetku retailu přes produktové prodejce? kolik prodejců ojetin nebo prodejců různých typů je agentem pojišťovny s provizí a přitom celé zprostředkování dělají zaměstnanci nebo agenti pojišťoven

    c) pojištění podnikatelů? běžně se makléři kalkuluje´= manipuluje do ceny pojištění část nebo celá roční provize. A to dnes už i veřejně např. u státních institucí v lepším případě formou nějakých reklamních nebo jiných smluv

    d) upisování smluv u pojistitelů? uplácejí se upisovatelé na pojišťovnách při tvorbě cenových nabídek a vytvářejí se z jejich rodinných příslušníků PPZ apod.

    e) benefity odběratelů?….mobil k životmímu pojištění není úplatek

    e) a mnoho jiných forem “ slušného“ zprostředkování i obálkových forem stejně běžných v pojišťovnictví jako v jiné obchodní praxi.

    No otimista opravdu nejsem, pracuji v branži ale zatím jen 18 let.

    Na závěr se omlouvám , že píšu jako anonym . Nechceme se mi už drhnout “ hubou“ v marných invencích něco veřejně řešit.

    d)

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Já jsem v oboru pouze 16 let, není vše úplně ideální, ale domnívám se, že to není úplně hrozné, že osvěta, byť pomalu, funguje.

    Také se domnívám, že negativní informace se šíří mnohem více a lépe, než ty pozitivní. Zde na Poradcích si vzájemně předáváme informace a rady a často komentujeme různé nekalosti. Těch pozitiv je také hodně, jen zde o nich tolik nemluvíme.

    Jak zde kolikrát vystupuji jako konzerva, negativista atd, tak si opravdu myslím, že je vidět na trhu pokrok a zlepšení, netvrdím, že veliké, ale s ohledem na minimální finanční gramotnost společnosti, tak tam ten posun je.

    Vaši anonymitu v tomto případě plně chápu a věřím, že jste „flintu do žita“ nezahodil.

     | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 77 příspěvků - 1. až 77. (celkem z 77)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account