Zobrazeno 20.945x

Označeno štítky: ,

Toto téma obsahuje 19 diskutujících a má 52 odpovědí. This post has been viewed 20946 times

  • Autor
    •  Pavel Inev
      Účastník

      Opět bych rád znal zejména Vaši praxi. Komu navrhujte, na jaké částky, za kolik, jaké jsou podmínky a možnosti čerpání atd. Zda upřednostňujete toto nebo TNÚ nebo kombinujete oba produkty. A samozřejmě zdůvodnění proč tak :-) Díky.

       | Odpovědět privátně
    • Pojištění TNÚ by mělo být klientovi určitě nabídnuto, z důvodu financování možné speciální léčby vážných úrazů. Je vhodné také klientovi nabídnout pojištění invalidity, která ho může poslat do finančních nesnází, a to i z jiných důvodů než úrazových.

      Z těchto důvodů bych doporučil kombinaci.

       | Odpovědět privátně
    •  Jaroslav Pohl
      Účastník

      Osobně upřednosťnuji invaliditu obecnou (úrazem i nemocí) a to I-III.st. Podle WHO je větší pravděpodobnost, že klient upadne do invalidity a bude z ní plněno před plněním z TNÚ. Nicméně také klienta, především ty, kteří hodně cestují, zajišťuju pomocí TNÚ s progresí, které navíc rozděluju. Část od 1% a větší část od 10% SI. Příjmy spíše ovlivní SI 40% a výše než ztráta prstu (cca 8% SI). Proto cca 2/3 od 10% a 1/3 od 1%. Ale to je pouze obecně. U každého klienta jsou propočty samozřejmě zpřesněné.

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Inev
      Účastník

      Děkuji Jaroslave. Jsem téhož názoru, že obecná invalitida je přednější. Jakým způsobem navrhujete pojistnou částku? Počítáte s tím, že příjmy klesnou ( až na 0) a naopak klient dostane nějaký důchod? A pak rozdíl těchto částek pokráváte z pojištění nebo máte jiný způsob?

      TNÚ je podle mě zajímavé od 10% SI. Jednak se tím zlevní pojištění a taky jak psal Jaroslav, příjmy ovlivňují až vyšší SI. Pokud vezmu částku 1 mil. kč a prst za 8 %, těch 8 tis. opravdu žádný problém nevyřeší.

      Lze například pojistit jen ruce, prsty, oči atd? Nějakým speciálním pojištěním? U drtivé většiny je např. ztráta jednoho prstu bez omezení v práci= 0 snížení příjmu, ale jsou obory, kde i ztráta prstu (popřípadě jiného orgánu) velmi komplikuje nebo dokonce vylučuje pracovní činnost. Řešíte i tak detailně pojištění?

       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Inev
      Účastník

      Oprava. Jak vidno, tak mi ty 0 nějak všechny utekly. Takže ne 8 tis. ale 80 tis. samozřejmě. Už žádné ponocování u PC, pak jsem celý den jak přejetý a nemyslí mi to.

       | Odpovědět privátně
    • Odůvodnění kombinovat TNÚ od 1% (v případě UNIQA pojišťovny 0,5%, ale to je kosmetický detail) a od 10% se mi zdá velice rozumné.

      Jak se díváte na možnost kombinace jednorázového a pravidelného odškodnění Invalidity?

       | Odpovědět privátně
    • Pane Šplechto, osobně upřednostňuji invaliditu s jednorázovou výplatou pojistné částky (dále je z mého pohledu důležité, aby produkt uměl pokrýt všechny 3 stupně invalidity z jakýchkoliv příčin). Pokud se člověk stane invalidní, má zpočátku zvýšené výdaje (bezbariérový přístup domu, upravit auto, lékařské výdaje, atd). Tudíž bude potřebovat jednorázově takovou částku, která by tyto výdaje pokryla.

      Pokud by mu byla vyplácena dlouhodobě renta, je možné, že by ve finále dostal více. Na druhou stranu se jedná o velice drahé riziko a osobně ho nedoporučuji.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Dobrý den vážení kolegové

      K TNÚ doporučuji ještě Pojištení pro prípad plné invalidity s výplatou konstantní pojistné cástky – plná invalidita z jakýchkoli prícin např.když se budeme držet při zemi 200000 za 40kč/měs. Samozřejmě je to individuální.Záleží na klientovi jak je aktivní ve svém životě a jaké má potřeby.

       | Odpovědět privátně
      • Dobrý den pane Špačku,

        i toto pojištění jsme tu rozebírali. Osobně se přikláním ke kombinaci jednorázu a renty v případě III. stupně invalidity. V případě, že totiž klient doloží pět let po sobě trvání, pojišťovna potom totiž většinou další dokládání nepožaduje.

        Mimochodem Váš propočet je pro jakého klienty? Věk, pohlaví, délka trvání?

         | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Většinou se snažím kombinovat oba produkty a to s invaliditou „obecnou“ a nižšími stupni. Je hezké mít TNÚ na vysokou částku, ale jasně zde vyvstává otázka, co by se stalo v případě, že klient utrpí např. pokles pracovní schopnosti o 60% z důvodu jiného, než je úraz a bude mít problém se zaměstnáním. Pochopitelně, že pokud to chceme pojistit na adekvátní částky a udržet „rozumnou“ platbu, předpokládá to, že nebudeme řešit krátkodobé záležitosti, které existenčně klienta neohrožují, což si někteří stále nějak nechtějí uvědomit. :-)

       | Odpovědět privátně
      • Palec hore.

        Nesouhlasím pouze s jednou věcí. Jsou klienti, kterým i menší úraz znemožní výdělek. Ano, klient by měl mít vytvořenou menší finanční rezervu pro krytí takových případů, ale mám mnoho klientů, kteří na tvorbu finančního polštáře prostě nemají (dělník u soustruhu ve fabrice apod.). V takovém případě vidím vhodné i krytí drobnějších úrazů denním odškodným. Je to vždy individuální.

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Václave, mí klienti to tam mají taky, právě proto, že se velmi často pohybuji po nízkopříjmových klientech a oni sami to přímo vyžadují. Ale čistě teoreticky, když bude mít pojištění pracovní neschopnosti (kterou tam většina z nich stejně nemá, protože dohromady už by to hodně stálo) např. od 30. dne, pak jeho ztráta bude cca 40% mzdy, tj. doslova pár tisíc pouze první měsíc a pokud zůstane dlouhodobě nemocný v PN, tak je jeho příjem pokryt. V realitě tam PN většinou nemá, pak ho kousne klíště a je půl roku doma, když to dobře dopadne a jeho propad v příjmu je několikrát větší. No a taky to nějak musí přežít. Tím to, co píšete nijak nechci zpochybnit, jen sem spíše klientovi vsouvám myšlenku, zda je lepší být pojištěn od počátku jen na riziko úrazu nebo být pojištěn na riziko úrazu i nemoci, ale s tím, že první měsíc nebo dva prostě přežiju.

          Beru v úvahu, že drobný úraz, který ho může vyřadit, se může během roku opakovat a vyřadit ho tak na delší dobu i ztrátu příjmu. Znám taktéž dost lidí, kteří to mají finančně tak napnuté, že se vůbec divím, že to pojištění ještě platí…

           | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Myslím, že jsme tu neřešili ještě jednu věc. Vychází z nároku na výplatu ID, kdy musíte být pojištěni nejméně 5 let z posledních 10 let před vznikem invalidity… Tzn., že člověk, který to nesplní, nedostane ID a je mu posléze vypočítán sociální příspěvek dle příjmů rodiny? A v případě, že by byl příjem rodiny nad životním minimem, nedostal by nic?

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Něco málo ke Tvojí otázce jsem Romane našel na internetu (http://www.penize.cz/duchody/194509-jaky-muzete-mit-invalidni-duchod)- článek je z února 2011.

      K přiznání invalidního důchodu nestačí, když posudkový lékař řekne, že váš zdravotní stav odpovídá některému ze stupňů invalidity. Je totiž také třeba mít nějakou dobu důchodové pojištění. Délka potřebné účasti vychází z věku invalidy:

      do 20 let méně než jeden rok,

      od 20 let do 22 let jeden rok,

      od 22 let do 24 let dva roky,

      od 24 let do 26 let tři roky,

      od 26 let do 28 let čtyři roky,

      nad 28 let pět roků za posledních 10 let,

      nad 38 let pět roků za posledních 10 let, nebo 10 roků za posledních 20 let.

      Tato podmínka se může zdát lehce splnitelná, nemalý počet lidí se ale v Česku živí „načerno“, další jsou pak dlouhodobě vedeni v evidenci úřadu práce a nemohou nalézt zaměstnání. Z doby evidence na úřadu práce se pro získání důchodu započítává doba pobírání podpory v nezaměstnanosti a podpory při rekvalifikaci. Pokud je někdo na pracovním úřadu evidován déle, započítává se mu z této další doby už jen jediný rok, u osob starších 55 let pak tři roky.

      Invalida bez invalidního důchodu

      Člověk, který je uznán invalidním, ale nemá nárok na výplatu důchodu, je v krajně nemilé a často neočekávané situaci. Jeho první kroky by měly směřovat na okresní správu sociálního zabezpečení, kde by mu měli říci, zda lze vzniklou situaci řešit – například přihlášením se k dobrovolnému důchodovému pojištění apod.

      Pokud není možné získat důchod a invalida je bez prostředků, může se obrátit na sociální odbory pověřených městských úřadů podle místa trvalého bydliště a nechat si posoudit nárok na dávky pomoci v hmotné nouzi. Je ovšem třeba vzít na vědomí, že u invalidity I. nebo II. stupně se je souběžně třeba zaevidovat na úřadu práce a hledat nějaké zaměstnání pro splnění nároku na dávky. U invalidů III. stupně se již evidence na úřadu práce nevyžaduje. U dávek pomoci v hmotné nouzi je třeba si pamatovat, že je nelze žádat zpětně, a podle toho se při snaze o jejich získání zařídit.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Dávám ti bezvýznamné palcové plus, že jsi to vyhledal za mě :-). Mám za to, že je to v rámci fin. poradenství docela zajímavé info pro klienta. Vsadím boty, že většina toto netuší a žijí v tom, že přidělení ID je samozřejmostí.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Dej Romane v sázku svoje letní i zimní boty, drtivá většina poradců nemá o tomto vůbec ponětí, i když přiznávám, že je to spíš parketa daňových poradců a účetních firem…

       | Odpovědět privátně
    • Díky za info.

      Já jsem tohkleto zhruba věděla i když né tak přesně.

      Já bych se ráda dostala ještě k jedné informaci jak to s penězma,vím,že lidé s příjmem do nějakých 15 000Kč čistého by měli zhruba důchod stejný jako plat,tím pádem by u nich nedošlo k propadu příjmu.Ale pak je tam někde strop,třeba lidi s příjmem 30 000Kč už by měli důchod jen třeba 16 000Kč atd.

      Zajímali by mě přesná čísla.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Dobrý večer Lado,

      jaký důchod máte na mysli ? Klasický starobní nebo invalidní ?

       | Odpovědět privátně
    • Invalidní.

       | Odpovědět privátně
    • Ještě pro upřesnění měla jsem na mysli důchod invalidní plný.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Nejsem Lado daňovým poradcem, tedy Vám na Vaši otázku nejsem schopen odborně odpovědět, ale když jsem si vygoogloval „maximální výši invalidního důchodu 2012“, tak se mi zobrazilo nespočet článků na toto téma. Uvádím jeden z nich, ze kterého (doufám, že správně) chápu, že maximální výše ID neexistuje, vše se odvíjí od toho, kolik dotyčný jedinec odváděl do systému prostřednictvím sociálního pojištění.

      Procentní výměra plného invalidního důchodu činí měsíčně nejméně 45 % výpočtového základu i u pojištěnce, který ke dni vzniku nároku na tento důchod získal bez přihlédnutí k náhradním dobám pojištění aspoň 15 roků pojištění.

      Procentní výměra plného invalidního důchodu činí nejméně 770 Kč. Maximální hranice není stanovena.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Zkuste si u níže uvedené kalkulačky počítající invalidní důchod I.,II. a III.stupně navyšovat či snižovat měsíční hrubý příjem + započtenou dobu.

      I při teoretickém měsíčním hrubém výdělku 50, 100, 200, 250 i 500 tisíc stále roste vyplácený ID všech stupňů, z čehož vyvozuji, že maximální hranice není stanovena.

      http://www.penize.cz/kalkulacky/invalidni-duchody

      Nejlépe by bylo se zeptat či navštívit nejbližší OSSZ nebo MSSZ, tam to budete mít od osob nejpovolanějších.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Nerad bych se teď pletl, ale vzhledem k tomu, že jsem to před nějakým časem dával do jedné tabulky jako orientační údaj, vím, že výše invalidního důchodu, jako takového, je dán výší příjmů minulých období a délkou tohoto období. Takže abyste měla alespoň trochu solidní důchod, tak musíte mít odpracováno řadu let, což jsou i nejčastější případy, protože nejvíce invalidit bude statisticky ve vyšším věku. Pokud bychom ale vycházeli z hrubé mzdy 20 tisíc a toho, že by měl člověk odpracováno 20 let, pak by ID byl podle mě tak někde do 7 tisíc. Nevím, jestli jste přesně toto měla na mysli.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Jinak, tohle je jeden z dalších důvodů, proč použít klesající částku u tohoto rizika.

      Klesá počet let do důchodu starobního (eventuelně dosažení fin. nezávislosti apod)

      Klesají celkové náklady, protože např. děti dostudují a zmizí tak jedna z velkých finančních zátěží budoucích období.

      Zvyšuje se majetek, takže případná kolize lze částečně nebo úplně krýt z jiného zdroje.

      Zvyšuje se poměr vyplácené částky ku mzdě, takže eventuelní propad bude v pozdějších obdobích menší, než v obdobích na začátku.

      Podle toho se nechá zhruba nastavit doba, na kterou pojištění ID sjednat a spolu s ní i klesající pojistná částka. Pochopitelně vycházím z předpokladu, že klient dodržuje alespoň v hrubých rysech nějaký plán. ;-)

       | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Stejně jako není stanovena hranice maximálního možného odvodu na sociální pojištění vyplývajícího z daňového přiznání subjektu, tak není stanovena hranice pro výplatu invalidního důchodu. Výpočet se provádí dle vyměřovacího základu, který může být v deseti-sta tisících nebo milionech.

      Důrazně pozor na redukční tabulky, které vlastně sráží hodnotu vypláceného ID pro movité.

      Kompletní informace včetně výpočtu naleznete na stránkách ČSSZ.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      u které pojištovny pojištujete TI (nemocí+úrazem) s plněním II. i III. stupně ? Našel jsem ji u KB pojištovny, stupně mají vymezené od 50 a 70%. Díky za alternativy.

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        KP je vhodná z pohledu kratší čekací doby. Pokud je klient při vstupu do pojištění zdravý a je do pojištění přijat a následně by přišla nemoc, tak má plnění z pohledu doby v podstatě jisté ne rozdíl od pojišťoven, které mají tu dobu dvouletou.

         | Odpovědět privátně
      •  David Krabec
        Účastník

        AEGON má vcelku slušnou pojistku Invalidity I. II. III. stupně… Mají i předběžné plnění u vyjmenovaných diagnóz, takže člověk nemusí čekat X měsíců než je mu přiznán invalidní důchod, což běžně v naší krásně fungující vlasti trvá i 2 roky…

         | Odpovědět privátně
        •  Vašek Kott
          Účastník

          ano, Aegon není vůbec špatný. Dle nějaké agentury mají snad nejširší krytí invalidity v ČR.

           | Odpovědět privátně
          •  TP
            Účastník

            Co se týče pojistných rizik a rozsahu invalidního připojištění, tak AEGON nabízí nejširší spektrum v rámci českého pojistného trhu i ve smyslu karenčních dob. Pro AEGON je ID a VO mainstream a je na něm postaven i marketing. Řekněme, že z hlediska ID oprávněně. Čili kdo poptává ryze ID, může mu VIA plně vyhovovat, jako komplex má pár much.

             | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              Ano, Aegon to má velmi dobře nastavené z pohledu těchto rizik. Bohužel co se mi nelíbí, je pojistná matematika produktů a z toho důvodu celkem vysoké pojistné. Sice díky přirozenému pojistnému jsou u mladých lidí rizika velmi levná, ale pokud se smlouva nechá na minimální pojistné, tak se v budoucnu sama sežere. A to ještě počítám s loyalty bonusem. Takže aby byla podle modelace smlouva soběstačná a klientovi by neskončila po 15letech, je třeba dosti zvýšit pojistné. A otázkou je, zda takto nastavená smlouva opravdu např. těch 15let poběží atd.

               | Odpovědět privátně
            •  Vašek Kott
              Účastník

              V ceně invalidity se Aegon nedávno dost zlepšil- Tedy minimálně u I&L.

              A to minimální pojistné s ohledem na celou sjednanou dobu už není tak hrozné. Řekl bych, že cena/výkon je to kvalitní pojistka

               | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              To je pravda, minimální pojistné o něco stáhli. Ještě aby stáhli poplatky za vedení produktu a změnili přístup k vyžádané dokumentaci při plnění. Dvakrát jsem plnil s Aegonem a pokaždé to byla katastrofa! U DOPN chtěli každých 14dní od doktora potvrzení, potom ještě úřední potvrzení atd. Snad se to už zlepšilo.

               | Odpovědět privátně
    • Díky vám za tip, myslíte pojištění VIA ? RŽP s kvalitní invaliditou by na čr trhu nebylo :)?

       | Odpovědět privátně
      • Co takhle DolceVita od Generali?

        Kryje II. a III. stupeň. Umožňuje kombinovat konstantní a klesající pojistné částky, různě dlouhé pojistné doby…

        Cena je myslím přijatelná.

        Jen nemám u Generali zkušenosti s plněním.

         | Odpovědět privátně
        •  Jaroslav Pohl
          Účastník

          Kolegové, co si myslíte o ustanovení ve ZPP u Generali (tarif ZG63) ohledně invalidity, článek 7 (Zánik pojištění), odst. 6?

          Cituji: „Pojistitel je oprávněn vypovědět doplňkové pojištění plné invalidity a doplňkové pojištění invalidity II. a III. stupně v případě, že se změní podmínky pro určení a přiznávání invalidity ve smyslu čl. 25, a to do 6 měsíců od dne účinnosti právního předpisu, který upravuje podmínky pro určení a přiznávání invalidy. Výpovědní doba je dvouměsíční a běží od prvního dne kalendářního měsíce následujícího poté, co byla doručena pojistníkovi. Výpovědí zaniká toto doplňkové pojištění bez náhrady.“

          Řeším, jak legislativní změnu invalidity (uznání či rozdělení stupňů) mají jiné pojišťovny ve VPP/ZPP a jak by se zachovaly. Např. PČS nebo Aegon toto v poj. podmínkách nemají definováno a dle metodičky PČS by pojišťovna riziko nevypověděla, pouze by upravila Dodatkem poj. podmínky klientovi.

          Ještě čekám na oficiální vyjádření pojišťoven.

          Máte Vy nějaký závěr k této problematice?

          Díky za názory.

           | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář
            Účastník

            Myslím, že už to tu někdo řešil. Pokud pojišťovna vypoví toto pojištění, je to pochopitelně průšvih. Proč, tu zřejmě není nutné psát. Jednak je možné, že se trefí do období, kdy bude mít klient již zdravotní problém a jeho šance na přijetí do pojištění u jiné pojišťovny se tak výrazně zmenší nebo přímo znemožní. I pokud nebude zdravotní problém, pak je to otázka čekací doby a také toho, že klient bude utrácet peníze za riziko neefektivně… jednak tím, že si bude muset znovu odjet tu čekací dobu a jednak riziko v pozdějším věku bude výrazně dražší. Pojišťovna by tak tímto krokem klienta v podstatě poškodila. Možná by bylo zajímavé znát vyjádření Generali pojišťovny k problému. Je to nejdůležitější pojištění rizika, tedy by právě v něm měla pro klienta panovat jistota.

             | Odpovědět privátně
            •  Karel Chudoba
              Účastník

              Ano, to všechno je pravda, otázka zněla, co si o tom myslíme: podle mě je to shit .. snad omluvíte ten výraz. To že se několikrát změní systém přidělování je vcelku jisté, klient si sice užije jen šest měsíců strachu, ale ty zadní vrátka tam jsou.

               | Odpovědět privátně
            • Je to celkem problém. Pokud se zákonodárci rozhodnou změnit hranici pro přiznání III. stupně invalidity a posunou hranici níž, je okamžitě riziko pro pojišťovnu vyšší. Bylo by férovější nejdříve nabídnout pokračování se zvýšeným pojistným, nicméně i zde je napsáno, že pojistitel oprávněn, nikoliv, že okamžitě vypoví. Z hlediska pojištění klienta, je to samozřejmě problém.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Jak krásně to zapadá do toho schématu, které jsem tu kdysi psal. Pojistné plnění podle procent, které určí ČSSZ. Bylo by úplně jedno, jaký stupeň kdo má, plnění by se odvíjelo od procenta neschopnosti. Takže pojistná částka třeba milion, vyčíslená neschopnost 75%. plnění 750 tisíc. Žádné schody, žádné problémy s posunováním hranic, žádné nejistoty s novou legislativou.

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Romane, takto by to bylo jednoduché, přehledné a nevypověditelné.

              No a o tom to přeci je.

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Ahoj Romane,

              tohle jsem tu od dříve zatím Tebe nečetl. Ale dobrá myšlenka.

              Budu na tom pracovat a prosazovat u spřátelených pojišťoven :)

               | Odpovědět privátně
            •  TP
              Účastník

              To je velmi spekulativní varianta, ale možná. Přestože posudková komise, resp. speciální lékaři pro ČSSZ, má pro posouzení jisté normované postupy a tabulky a musí se jimi řídit, již jsem se v praxi setkal s tím, že byly posudky z různých OSSZ odlišné. Více jak před rokem a půl jsem upozorňoval na to, od 1. 1. 2015 se může změnit metr a legislativa pro uznávání stupně ID ze strany státu.

               | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              Romane, to je přesně ono. I když si pojišťovna stanovila, že je oprávněna vypovědět, je otázkou, jestli by to udělala. Tlak klientů a mediální tlak by ji mohl hodně ublížit. Ale spoléhat se na to?:-(

              Jinak Aegon mi odpověděl toto:

              „Dobrý den,

              uvedený postup není uveden ve VPP, protože není potřeba jej s ohledem na ustanovení nového zákona (NOZ) uvádět. Nový občanský zákoník počítá s tím, že lze při změně pojistného rizika upravit podmínky, tj. zvýšit pojistné viz :

              • § 2790 – změna okolností, které byly uvedeny ve smlouvě – zde jednoznačně odkazuji-li na sociální událost vznik invalidity podle platných předpisů

              • § 2791 – právo navrhnout novou výši pojistného

              Předchozí úprava Zákona o pojistné smlouvě řešila v ustanovení § 13, odst. 3 ….“pojistná smlouva může stanovit podmínky, za kterých má pojistitel právo v souvislosti se změnami podmínek rozhodných pro stanovení výše pojistného nově upravit výši běžného pojistného na další pojistné období.“

              Ve starých VPP bylo vyřešeno prostřednictvím čl. 7, odst. 10 VPP (verze do 021)

              „Pojistitel má právo v případě pojištění a/nebo připojištění, u nichž je alespoň jedna

              z podmínek vzniku pojistné události přiznání dávky a/nebo splnění zákonem stanovených

              podmínek pro přiznání dávky ze systému sociálního zabezpečení, v případě

              změny příslušných právních předpisů upravujících podmínky vzniku nároku na přiznání

              dávky, upravit nově sazby pojistného pro příslušné riziko (pojištění nebo připojištění)

              na další pojistné období.“

              V prvním případě se dle NOZ aplikuje tzv. subjektivní prekluzivní lhůta, do níž musí pojistitel takový krok uplatnit, jinak právo zaniká:

              • dle NOZ do 1 měsíce od data, kdy se o změně dozvěděl (datum publikace ve sbírce zákonů = datum platnosti nové legislativy)

              V druhém případě dle ZPS (staré legislativy před 1.1.2014) vyžaduje zákon, aby klient byl na změnu pojistného minimálně 2 měsíce předem upozorněn.

              Jen zdůrazňuji, že v obou případech tak můžeme učinit, jen změní-li se objektivní předpoklady (první případ ze zákona, druhý případ definice + dohoda ve VPP).

              Pokud by pojistitel sazbu v důsledku změny rizika neupravil, pak by se při změně legislativy (např. 4stupňový systém, jiná úprava procent pro pokles pracovní schopnosti, jiné oceňování poklesu pracovní schopnosti) vždy postupovalo podle legislativy, která byla platná k datu sjednání, resp. datu změny pojistné smlouvy.

              S pozdravem…“

              PČS napsala:

              „Dobrý den, pane Pohle,

              k Vašemu dotazu sdělujeme, že Pojišťovna České spořitelny má nastaveny kontrolní mechanismy v rámci oddělení compliance a právního oddělení, které monitorují vývoj právní legislativy každý měsíc. Pokud by zaznamenali jakoukoliv úpravu legislativy, je naší povinností tuto úpravu promítnout do pojistných podmínek.

              Takto jsme např. rozšiřovali s platnosti od 1. 11. 2012 pojištění invalidity o dlouhodobou péči.

              S pozdravem…“

              Na Generali ještě čekám.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              V každém případě díky za zveřejnění odpovědí, tak nějak jsem doufal, že to někdo udělá. Popravdě, ta reakce Generali mě zajímá vzhledem k ustanovení v pojistných podmínkách, asi nejvíc.

               | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              Mám celkem dobrou zprávu – viz příloha.

              Vypadá to, že by Generali při dalším updatu produktu mohla daný odstavec vypustit. Nevím, jestli u všech klonů ZG63, ale pravděpodobně ano.

               | Odpovědět privátně
            •  Vašek Kott
              Účastník

              A ta odpoved od PCS znamena co? :-)

               | Odpovědět privátně
            •  Jaroslav Pohl
              Účastník

              Ta by měla znamenat, že riziko neruší, pouze upraví pojistné podmínky. Ale ještě jsem jim na to odpověděl, zda to tak chápu dobře a na to potvrzení ještě čekám:-)

               | Odpovědět privátně
            •  Vašek Kott
              Účastník

              To, ze upravi pojistne podminky, je ale takove neurcite:-) Nicmene, ono to ani jine byt defacto nemuze. Holt pojistovny jedou podle pravidla, ktere ridi nekdo jiny…

               | Odpovědět privátně
    •  Lucie Kocurová
      Účastník

      Co jsem zjistila, tak Aegon, má u invalidity tzv. testovací období, kdy při přiznání plní 50 % a po trvání 18 měsíců invalidity plní dalších 50 %. Co si budeme vykládat, v ČR je často snižován inv. st. nebo zcela zrušen. Mě se nejvíce líbí pojistka od KP, kde je výplata jednorázově a žádné testovací období. A v pojistných podmínkách je uvedeno, že vyplácí pojistné plnění při přiznání inv. st. OSSZ.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 24 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account