Zobrazeno 5.648x

Označeno štítky: , , ,

Toto téma obsahuje 6 diskutujících a má 5 odpovědí. This post has been viewed 5649 times

  • Autor
    •  Martin Viktora
      Účastník

      U ČP jsem uzavřel pojistku, která obsahovala jak POV tak HAV. Čas běžel, auto jsem prodal a koupil si nové. Prodej starého jsem pojišťovně neohlásil. Pojistné se platilo cca rok přes SIPO až do té doby, než jsem si prostudoval výpis a zjistil, že platím něco, co absolutně nevyužívám. Na přepážce ČP jsem požádal o zrušení a o vrácení peněz za rok zbytečně placeného pojistného. Výsledek? Pojišťovna vrátila část za HAV (ode dne prodeje automobilu), ovšem pojistné za POV nevrátila. S odkazem na nějaké paragrafy.

      Jako právní laik nevidím v logice POV a HAV rozdíl a nechápu, proč pojišťovna nevrátila část za POV. Nejde o bezdůvodné obohacení ze strany pojišťovny, když platíte pojistné na něco, co už dávno nevlastníte? Platil jsem pochopitelně v omylu. Co si o tom myslíte? (tedy krom toho, že mám být pořádný a pojistky si hlídat.:-)

       | Odpovědět privátně
    •  Petr Bokotej
      Účastník

      Dobrý den, velmi pravděpodobně se pojišťovna odkazuje na §12 zákona 168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, který mluví o zániku pojištění a říká, že pojištění zaniká dnem, kdy pojistník oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla.

      Pojišťovna nejspíš hraje na to „oznámení“, přestože to je velmi formalistický výklad.

      Pokud nám na poradna@eucs.cz pošlete dopis z pojišťovny o kterém se zmiňujete, můžeme váš případ prověřit.

       | Odpovědět privátně
    • Kovářovic kobyla… :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Ivan Špirakus
      Účastník

      Jestli Vy Martine náhodou nepotřebujete taky makléře ? ;)

       | Odpovědět privátně
    •  Viktor Dlouhý
      Účastník

      Toto je jasně uvedeno v pojistných podmínkách, takže pojišťovna postupovala správně. Bohužel POV není HAV a jejich zánik se liší, HAV zaniká ke dni prodeje, POV až ke dni oznámení prodeje pojišťovně.

      Já si o tom myslím jen to, že je třeba lépe číst podmínky a pokud se sám v daném oboru nepohybujete, najděte si člověka, který se vám o pojistky bude starat, ideální je uložit si ho do mobilu pod písmeno P jako pojištění a když budete řešit cokoliv, co je spojeno s pojištěním, tak mu prostě zavoláte, třeba i jen o radu.

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den pane Viktoro,

      nemusíte platit nikde za právní služby, odpověď je jednoznačná – pojišťovna postupovala v soulasu se zákonem a v souladu s pojistnými podmínkami.

      Donedávna UNIQA pojišťovna postupovala stejně:

      – povinné ručení zanikalo datem oznámení o změně majitele;

      – havarijní pojištění zanikalo k doloženému datu faktické změny majitele.

      V současné době UNIQA pojišťovna na základě možnosti, které dává zákon a VPP ukončuje obojí pojištění k datu oznámení o změně majitele. Takto podle informací centrály dnes postupuje drtivá většina pojišťoven na českém trhu.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account