Zobrazeno 3.205x

Toto téma obsahuje celkem 1 odpověď. This post has been viewed 3206 times Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Jiří Vařečka a poslední změna proběhla 6 roky. This post has been viewed 3206 times

  • Autor
    •  Roman Kolář
      Účastník

      https://www.novinky.cz/domaci/476108-povinne-ruceni-i-pro-detska-elektroauticka-navrhuje-evropska-komise.html
      To budou kšefty! ;-)
      Zajímalo by mě v případě dětských elektroautíček, zda si mladý řidič bude moci vyjezdit již v jeslích nějaký ten bonus… :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      POV pro elektrokola, segwaye i dětská elektroautíčka ???
      Co za tím je ?
      1. Do pojišťovnictví by se neměla tahat politika, ale jistě kolegové cítíte a vidíte snahy jistých skupin lidí o zdůrazňování toho, že to co přijde z EU stojí za …. nic. Proto se dá cokoli využít a zneužít k ovlivňování potenciálních voličů.
      2. Ale vlastně to není vůbec nic nového, toto platí již dlouho.
      —-
      Elektrokolo – co je elektrokolo?
      Již jsme to zde probírali, prostě kolo s motorem o výkonu maximálně 250W.
      Pro ujasnění, je to kolo u kterého musíte aktivně šlapat a pomocný motorek vám usnadní pohyb. Dovoluji si to popsat svými slovy, pomocný motorek je velmi důležitý výraz. Toto se samozřejmě týká i motorků přídavných.
      Elektrokolo – co není elektrokolo?
      Opět jednoduché. Pokud je namontován motorek s výkonem jiným, klidně se můžete setkat s motorkem 800-1000W, potom to je již bráno jako elektroskůtr. A ten, jak je jistě známo, musí mít POV a jeho řidič i příslušný řidičský průkaz.
      Tak tedy ano, již dnes musí mít „silné“ elektrokolo POV.
      Jaké ale ještě mohou být problémy?
      – Některé elektrokola mohou mít výkon od výrobce „skrytý“. Mohou mít akcelereční páčku, nebo, na vyloženě horská elektrokola, instalují tzv. offroad, který umožňuje 350-500W krátkodobě. Rozhodně nedoporučuji toto použít jinde, než mimo veřejné komunikace.
      – silné elektrokolo, které musí mít POV, jezdec příslušný řidičský průkaz, a také, samozřejmě, musí ho registrovat na dopravním úřadě jako každý jiný dopravní prostředek!!!
      —–
      Poj. Kooperativa je docela vhodná na pojištění elektrokol (malých) na HAV.
      —–
      Kdyby si chtěl někdo počíst v předpisech:
      https://www.mdcr.cz/getattachment/190beb1b-19c1-48c5-a9fe-16883fa70dc5/narizeni_168_2013.pdf.aspx?lang=cs-CZ

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 1 vlákno odpovědi

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account