Zobrazeno 14.186x

Toto téma obsahuje celkem 42 odpovědí. This post has been viewed 14187 times Do diskuze (19 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Zbyněk Marjanko a poslední změna proběhla 11 roky a 10 měsíci. This post has been viewed 14187 times

  • Autor
  •  Petroš
    Účastník

    Ahoj přátelé

    Chtěl bych se Vás zeptat na rady a vaše zkušenosti, zvažují práce pojišt. poradce, zajímal by mě váš názor. 1)Je lepší se nechat zaměstnat (na ičo) u konkrétní pojišťovny, nebo u makléřské společnosti, která zastupuje, více pojišťoven? Pro a proti? Jenom co jsem slyšel, že pokud jsem přímo u pojišťovny provize jsou větší, než u makléřské spol. Ale zase u makléřské spol. mohu vybírat z více pojišťoven.

    2)Pokud bych se rozhodl pro konkrétní pojišťovnu, pro kterou? Jaké máte zkušenosti, co byste mi doporučili?

    3) Jak jste začínali Vy? Měli jste vytvořené nějaké rezervy na první měsíce, než jste se rozjeli? A pokud ano, tak kolik.

    Momentálně jsem zaměstnán v jiném oboru a zkoušel jsem tuto práci na vedlejšák, ale časově jsem to nezvládal, tak jsem si řekl, že bych se do toho pustil, ale jedině naplno, jinak to nemá moc cenu, spolupracoval jsem s jednou makléřskou společností, ale nevím, jestli by to bylo to nejlepší, jako velkou výhodu jsem viděl to, že mají vlastní call centrum, s navoláváním schůzek. Takže byl vyřešen problém se sháněním klientům, akorát se za každou schůzku platil poplatek.

    Děkuji za odpovědi

     | Odpovědět privátně
     TP
    Účastník

    Nedivím se, že poslední dobou spousta zaběhlých poradců opouští tyhle stránky … pořád dokola a dokola stejné otázky, stejné požadavky o rady, stejné problémy.

    Ondřeji, projeďte si prosím Vás minulé diskuzní vlákna a naleznete odpovědi na Vaše otázky. Call centrum (CC), je podpora prodeje, využívat ho nemusíte a za každé CC se pochopitelně platí. Vy také nepracujete zadarmo, proč by měli telefonisté?

     | Odpovědět privátně

    Pravda, pravda. Snad by bylo dobré, aby při zakládání nového tématu vyskočilo okno „ještě jednou zkuste najít odpovědi ve stávajících diskuzích“

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Těší mě, že nejsem jediným, kdo si toho všímá…i to byl jeden z důvodů, proč jsem následoval rozhodnutí kolegy Ondřeje Záruby, pořád dokola a dokola stejné otázky, stejné požadavky o rady, stejné problémy…

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    .. a taky dokola stejné rady :-)

    Tipuji, že to mohlo být dle stylu práce SMS poradenství?

    Vaše základní rozlišení je chybné. Nerozlišujte podle stylu pojišťovna – makléř, ale podle stylu práce a vnitřního nastavení. U pojišťovny můžete mít větší provizi než u makléře a stejně tak to platí naopak.. Takže výchozí stav je makléřská společnost, která Vám vyhovuje způsobem práce a odměňováním, ve Vašem případě, pokud nemáte dostatečnou praxi, tak ještě aby byla schopna se o Vás postarat.

    Rezervu Vám v každém případě doporučuji, jednak bude na začátku prokluz v provizích, jednak pravděpodobně nemáte tak úplně vyzkoušeno, zda se můžete touto prací uživit a nějakou dobu může trvat, než si to ověříte…

     | Odpovědět privátně

    Ono je to dáno i trošku tou nepřehledností, neadminováním, malým výběrem témat, atd.

    A samozřejmě i nezájmem některých nově příchozích se trošku snažit a pohledat, jestli už tu jejich otázka nebyla vyřčena, což trošku devalvuje jejich kvality a skutečné zájmy.

    Někdy si říkám, jestli vůbec chci poradit člověku, který se nesnaží si daný problém a diskuzi kolem něj, vyhledat z dřívějška.

    Možná si tím šetří vlastní čas, ale umořují tím můj. A to už se mně moc nezamlouvá. Rád poradím, rád budu nápomocen, ale hlavně u problémů o kterých už tu nebylo napsáno skutečně mraky a mraky komentářů.

    Důvodem k odchodu to ale nevidím. Stále se tu najdou témata, která jsou zajímavá a napomáhají při řešení některých problémů. Problémů, které se tu ještě neřešili a na které můžu v budoucnu narazit i já. Nebo už jsem na ně narazil a můžu s nimi pomoci.

    A těmto několikrát omílaným otázkám, jako je právě v tomto tématu už jen nevěnuji tolik času a energie :-)

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    Situace, která se tu v poslední době děje, není dobrá. Tohle fórum by potřebovalo určitou korekci, dotazy jsou povětšinou tří typů 1) typicky nováčkovské dotazy opakující se dokola (+ laické dotazy) 2) kam přejít, resp. odejít ze společnosti 3) odborná diskuze (+ upozornění na nekalé praktiky). První dva se rozmáhají více, než je zdrávo, odborná diskuze ustupuje do pozadí. Další problém jsou anonymní příspěvky – chápu je, ale myslím, že jsou nutné jen v minimu případů.

    Už v počátku, kdy fórum vzniklo, jsem se vyjadřoval, že je potřeba zamezit nekontrolovanému přívalu diskutujících, Tím že upadá úroveň diskuze, odchází elita, a ti, kteří by měli především čerpat z jejich příspěvků, jsou v převaze a rozvíjí vlákna zcela špatným směrem. Čím víc bude povoleno anonymity, tím víc se budeme propadat na úroveň investujeme.cz. To je věc, která se nesmí stát, proto byl tento projekt založen. Nálada, která se tu šíří je nevraživá, vždy se dařilo držet na uzdě emoce a nutkání konkurenčního boje, teď začíná být diskuze buďto ostrá, netématická nebo laická, popř. kombinací.

    Vím, že je to offtopic, jsem ochotný na to založit nové vlákno, popř. by stačilo část vlákna přesunout.

    K dotazu výše – snad by nebylo marné založit tutoriál přístupu nového poradce na webu, kdy mu bude umožněn přístup do diskuze, až po určité době a prohledání historie. Tím nechci shodit příspěvek pana Ondřeje, snad už mu pan Kolář odpověděl, doplňující dotazy jsou samozřejmě dovoleny.

    Apeluji na pana Viktoru, aby se s tímto stavem urychleně něco stalo, věřím, že je to ještě řešitelná situace.

     | Odpovědět privátně
     Petroš
    Účastník

    Tak sorry všem, že jsem se zeptal, moje otázka nebyla impulzivní, ale web jsem předtím procházel a hledal odpovědi, ale našel jsem odpovědi pouze v obecně rovině, proto jsem chtěl něco více konkrétnějšího. Proto jsem napsal otázky jasně a konkrétně. Pokud ale tvrdíte, že ty otázky jsou o ničem a mnohokrát byly zodpovězeny v tom případě ještě neumím procházet tenhle web.

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    Pokud je to reakce na můj příspěvek, není potřeba si to brát osobně. Psal jsem o relativně dlouhodobějším stavu, určitě jste zaregistroval odchod některých přispívajících, je to vyústění toho, za co Vy nemůžete.

    Sám jsem to teď zkoušel, za jak dlouho bych našel odpovědi, a tak snadné to není, ideální by bylo vytvořit sekci, resp. články, faq, které tyto dotazy v obecné rovině zodpoví, to ale nebude během chvíle.

    Pokud máte další dotazy, ptejte se.

     | Odpovědět privátně
     Jakub Pecha
    Účastník

    Já popravdě nechápu ani možnost vkládat anonymní příspěvky…

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Také jsem se dívala, jak vložit anonymní příspěvek, ale nenalezla jsem.

    Možná by postačilo, kdyby bylo nutné při registraci uvést povinně registrační číslo ČNB. V poslední době je zde anonymních stále více a u některých mám pocit, že vůbec nepracují v oboru.

     | Odpovědět privátně

    Jakube, Martin Viktora k tomu už své napsal – má to sloužit k tomu, aby registrovaný uživatel, např. s kompletně vytvořeným profilem, se mohl vyjádřit k tématu a přitom neriskoval např. své živobytí. Nejsem si jistý, zda k tomu už byl anonymní příspěvek použit, ale ta možnost mi přijde správná.

     | Odpovědět privátně

    souhlasím, snížit anonymitu přísnější registrací, i když zrovna Vaše řešení by diskvalifikovalo možné odborníky, kteří se neživí prodejem, ale jsou třeba zaměstnanci bank / pojišťoven.

    Anonym lze vložit, stačí zatrhnout „Odeslat anonymně“ jen kousek pod tlačítkem „Odeslat příspěvek“

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den Ondřeji,

    obávám se, že na Vaše otázky nepůjde jednoznačně odpovědět. Každému vyhovuje něco jiného, každý vyžaduje něco jiného.

    Zaměstnanec jedné společnosti

    – výhody – máte dovolenku, nemocenskou, iluzi jistoty práce a příjmu, nestaráte se o odvody daně, většinou bezplatné zaškolení a registrace, většinou bezplatné zázemí pobočky;

    – nevýhody – silný vliv vedení společnosti na Vaši práci, neustálé akce čárka, úzké portfolio.

    Spolupráce v MLM (Partners, OVB, Fincentrum …)

    – výhody – široká nabídka produktů, do jisté míry si sám určujete styl práce, výhledově můžete mít ambice ve tvorbě týmu;

    – nevýhody – na „startovních pozicích“ nižší provize, musíte si uhradit registraci a mnohdy také školení (myšleno prodejní dovednosti apod.), plnění plánu a bodů pro postup na vyšší pozici, kancelář si spíš musíte zajistit sám.

    Spolupráce s Brokerpoolem

    – výhody – stejné jako u MLM, navíc vysoké provize, práci děláte vyloženě podle sebe;

    – nevýhody – veškeré poplatky jsou na Vás, pokud nejste v zaběhlé společnosti pod BP musíte si veškerá školení organizovat sám a nemáte moc koho se zeptat a od koho se naučit pracovní/poradenské návyky/rady.

    Pravda, že s MLM a BP nemám příme zkušenosti, takže pokud tu plácám, nebo neuvádím vše, potom prosím zkušenější kolegy, aby mě doplnili.

    Naše práce je hodně o získávání a vlastní analýze informací. Pokud opravdu uvažujete o práci v branži, potom si sjednejte schůzky s náboráři a budete mít informace s první ruky – analyzujte ;)

     | Odpovědět privátně
     Pavel Fara
    Účastník

    Dobry den Vaclave, urcite neplacate hlouposti, jenom bych doplnil pro Ondreje jeste jednu alternativu. A to je placene poradenstvi. Nedela to moc lidi, mam s tim docela dost zkusenosti a vysledky jsou slusne. A co vic, zadna storna!

     | Odpovědět privátně
     Pavel Fara
    Účastník

    Jako anonym to mate ponekud tezsi, protoze mnozi diskuteri se vyprdnou na reakce k temto prispevkum. Ja na ne obvykle taky nereaguji… Provizi dvakrat nezaplati. Je to jinak. Poskytuji placene poradenstvi a vubec se nezabyvam zprostredkovanim. To je cele.

     | Odpovědět privátně

    tím pádem klient zaplatí provizi dvakrát

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    Klient ale nebude mít sjednané investičko a pokud vím, u rizikových pojistek ho to asi tolik netrápí. Krom toho, retailové placené poradenství se rozhodně nedělá u pojistek, ale u investic…U pojistek je pojišťovací makléř a tam už je to trochu o něčem jiném…

     | Odpovědět privátně
     Pavel Fara
    Účastník

    Souhlasim a dodavam: Za placenym poradenstvim je i rada, jak ziskat financni a pojistovaci sluzby nezatizene provizni marzi

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    Osobně si myslím, že trápí, neboť provize se platí i z rizikovky a dostáváme se opět k podvojnému placeni, neboť provize jsou už v ceně produktu.

    Placené poradenství má v pravdě větší potenciál u invetstic, protože se může člověk vzdát provize a používat i instrumenty, které provizně ohodnocené nejsou.

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    Jak je to prosím možné? Tedy pokud to je součást vašeho pracovního tajemství, pouze naznačte.

     | Odpovědět privátně
     Jakub Pecha
    Účastník

    No já popravdě nechápu ani tuto možnost… Pokud nemohu veřejně prezentovat svůj názor, aby mě můj „zaměstnavatel“ nějak nesankcionoval, pak je tam zřejmě něco v nepořádku a v dané firmě bych měl být minimálně na odchodu :-) Psaní anonymně mi přijde poněkud, omlouvám se za ten výraz, přizdisráčské :-) Mimochodem, pokud by stejně došlo na lámání chleba, v závažných situacích není problém ani toho „anonymního“ diskutéra vypátrat…

     | Odpovědět privátně

    Investice bez provize ovšem nejsou to, co by se retailu v čr mělo primárně dostat (a také jak a kým, že ?)- tedy raději férové provizní zprostředkování! :-)

     | Odpovědět privátně
     Karel Chudoba
    Účastník

    Právě že mělo, pokud budete chtít nejtranspanentnější možné ohodnocení. Ovšem on to nepřijme.

    Pokud je řeč o stejné provizi za produkty stejného typu, takové firmy na trhu jsou.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    S tím Pavle mohu souhlasit, že existuje ještě další cesta, ale řekněte mi, kdo takovou cestu může nastoupit tzv. z voleje? Bez zkušeností v oboru nebo patřičného vzdělání?

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    Předpokládám, že přes PM? Ale bezprovizní placené pojišťování jsem viděl zatím jen na velkých společnostech a některých státních zakázkách…

     | Odpovědět privátně

    (redakčně vymazáno: vulgární příspěvek)

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Proč tak drsně, pane Magnusku?

     | Odpovědět privátně

    drsně? ještě jsem to napsal hodně slušně,jelikož vím,jak to v téhla branži chodí….prachy,prachy,prachy

     | Odpovědět privátně
     Jakub Pecha
    Účastník

    A v jaké jiné branži se vydělává něco jiného než peníze? :-)

     | Odpovědět privátně

    nejde o to co,ale jakým způsobem a jakými prostředky se z lidí udělá stádečko ovcí….

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Já doporučuji nepoužívat slovo „finanční poradce“. Toto slovo mělo původně úplně jiný význam (v oboru ekonomie). Bohužel potom některé pojišťovny nechaly toto vytisknout na vizitky svých pojišťováků.

    Oni se potom v prsa mlátili, že jsou něco víc, že jsou finanční poradci, že i skvělou analýzu umějí.

    Bohužel to ale byli pouze agenti, kteří zastupovali jednu jedinou firmu (skupinu) a nemohli nabídnout celé portfolio produktů.

    Je důležité pochopit rozdíl mezi agentem, pracujícím pouze pro jednu firmu (skupinu), byť si bude honosně říkat finanční poradce, a makléřem.

    Zavěr:

    nechtějte být finančním poradcem, staňte se makléřem !!!

     | Odpovědět privátně

    Dobrý večer pane Vařečko,

    možná se také pouštíte na tenký led pojmů. Pojem makléř je v zákoně vymezen a rozhodně to není kdekdo. Sice se toto označení vžilo, ale je také nesprávně používáno u PPZ, kteří jsou napojeni na finančně poradenské společnosti. Obdobně se vžil mezi klienty výraz „pojišťovák“, kterému se útlocitně mnoho kolegů brání.

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Spousta kolegů v našem oboru ze sebe dělá něco, čím vůbec není a za to, čím skutečně jsou se naopak stydí. Úsměvná schizofrenie. Vážím si jednoho kolegy, který je specialistou na majetkové pojištění. Ten o sobě zcela otevřeně a hrdě tvrdí, že je pojišťovák. Zabývá se výhradně pojištěním, baví ho to a dobře jej to živí. Klobouk dolů. Pokud po něm chce klient něco jiného (hypotéku, podílové fondy, stavební spoření), doporučí specialisty na konkrétní problematiku.

    Osobně jsem velkým příznivcem specializace v určité oblasti a pokud ji člověk precizně ovládá a problematice rozumí, pak není pro jakýkoliv stud místo. Když člověka bolí zuby, tak jde za dentistou,když má komplikace se srdcem, jde za kardiologem, když má problém počít potomka, jde za reprodukčním specialistou. To jen v našem oboru si mnozí naivně myslí, že když jsme „finanční poradci“, tak rozumíme všemu přes finance. Věci by se měli opět začít nazývat pravými jmény a specialisté by měli být náležitě hrdí na svoji specializaci, ať už se týká jakéhokoliv oboru nebo činnosti.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Ano, souhlasím.

    Slovo makléř má několik významů. Neřešme čistě slovo makléř a výklad zákona. Ono se klientům snadněji vysvětluje slovo makléř, jako člověk který v pojišťovnictví má přehled o daném produktu od více pojišťoven, předloží několik konkurenčních nabídek, dokáže je porovnat, vysvětlit rozdíly a doporučit.

    To je při předložení nabídky.

    A dále je potom rozdíl agent – makléř s ohledem na podpis pojistné smlouvy.

    Nicméně k původní diskusi. Pojem finanční poradce, který má na vizitce obchoďák (VPA), krerý zastupuje jednu firmu, je pro klienta minimálně zavádějící.

     | Odpovědět privátně

    Velmi hezky řečeno, Milane. Jenom ještě doplním, že když má někdo problémy s početím, může zajít za mnou. Mám tři děti:-)))

     | Odpovědět privátně

    Mnou smazáno – nějak se to objevilo dvakrát. Už i ta technika v tom vedru blbne…

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní
     | Odpovědět privátně

    Mohu se zeptat, co máte na vizitkách Vy, popřípadě co by měl mít na vizitkách pojišťovací a finanční zprostředkovatel?

    Já sám sebe klidně před klienty označuji za pojišťováka a nijak mi to práci nehatí.

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Naprosto souhlasím a hlásím se k tomu.

    Jsem pojišťovák.

    A co se týká označení na vizitkách, tak moji spolupracovníci mají na vizitkách:

    makléř – a potom dle oboru

    např.:

    makléř – pojišťovnictví a penzijní připojištění

    makléř – bypotéky a úvěry

    makléř – reality

    .

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    …a zřejmě i velmi tolerantní a chápající manželku :0)))))

     | Odpovědět privátně
     Jiří Vařečka
    Účastník

    Jednoznačně preferuji Brokerpool.

    Ale bez zkušeností tam jít, to také není ideálem. V pojišťovnictví platí, že teprve s praxí a kontakty budou dlouhodobě dobré výsledky.

    Nováček by si měl projít 1 – 2 pojišťovny jako VPA a potom teprve pochopí výhody BP. Neberu (nebereme) do týmu nové kolegy bez zkušeností. Nový kolega teprve potom pochopí, jaké zázemí mu dávám díky portfoliu produktú, možnosti skolení, výši provizí a také díky možnosti uplatnit synergické efekty s ohledem na škálu našeho záběru (odhady, oceňování, reality atd).

     | Odpovědět privátně
     Zbyněk Marjanko
    Účastník

    Souhlas, taky o sobě mluvím jako o POJIŠŤOVÁKOVI. Ti, kteří se označují za finanční poradce-specialisty, těch kteří to o sobě mohou opravdu říci je v ČR tak do 50 lidí nebo ne?!

     | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 43 příspěvků - 1. až 43. (celkem z 43)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account