Zobrazeno 11.396x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 13 diskutujících a má 37 odpovědí. This post has been viewed 11397 times

  • Autor
    • Dobrý den, omlouvám se, že jsem si dovolila napsat na tento web, ale možná mi tady někdo poradí. U přijímacího pohovoru na toto povolání mi byl sdělen kladný verdikt a já nyní řeším otázku, jestli se mám do tohoto pustit či ne. Vadí mi počáteční první tři měsíce. Žádná výplata jen investice. Navíc moc něvěřím těm astronomickým příjmům. Poraďte prosím :-). Děkuji

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      v oboru pracuji již nějaký ten pátek. Začátek je vždy nelehký, nicméně pokud člověk vytrvá, je tato práce jako každá jiná – pokud se dělá poctivě, je dobře ohodnocena a v mnohých ohledech otevírá člověku oči.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Kladný verdikt u přijímacího pohovoru je u tohoto povolání sdělen 105 uchazečům ze sta :0)Vadí Vám počáteční první tři měsíce, žádná výplata jen investice, navíc moc nevěříte těm astronomickým příjmům – Vy už rozhodnutá jste. U pohovorů, která se tváří jako výběrová řízení, jsou přijímáni všichni. Počítá se s tím, že někdo se přece jen chytí a třeba bude dobrý, většina (cca 95-97%) do jednoho roku s tímto oborem končí. Počátky jsou těžké, trh je finančními prodejci doslova přesycený a nabídka převyšuje poptávku. Skočte si na jakýkoliv úřad práce a podívejte se, jaké nabídky na práci nejčastěji visí na vývěsce – finanční poradce & pojišťovací poradce. Až tak hluboko náš obor klesl, bohužel. Na astronomické částky na počátku zapomeňte, kdyby to byla pravda, pak by tuto práci dělal každý a to dlouhodobě. Opak je pravdou, málokdo se naším oborem skutečně dobře živí a proto se potkáte jen s málo lidmi, kteří v našem oboru pracují řekněme tří a více let. Předpokládám tedy, že jste se potkala s někým, kdo má co do činění s MLM. Doporučuji se v tuto chvíli vůbec nedívat na to, kolik Vám dotyčný sdělil, že byste mohla vydělávat, obdobné nebo i vyšší sumy lze vydělávat v mnoha dalších oborech. Položte si sama sobě otázku, zda by Vás tato práce skutečně bavila a vnitřně naplňovala. Může Vás vůbec bavit a naplňovat něco, o čem vlastně pořádně ani nevíte, jak to funguje a co to obnáší ? Dokážete existovat s vědomím, jakou špatnou pověst obecně finanční poradenství v této zemi má ? Jste natolik silná, aby jste dokázala jít dál poté, co jste podesáté za sebou uslyšela „díky, nemám zájem“ ? Umíte si sama sebe představit v tomto oboru i za dva, tři nebo pět let ? Čím se chcete odlišit od armády pojišťováků, kteří poletují po vašem okolí ? V čem si myslíte, že je Vaše přidaná hodnota ? Z Vašeho příspěvku mám pocit (možná je mylný), že Vám tento obor vůbec nesedí a není to Váš šálek kávy. Chápu, že Vaším náhončím prezentované astronomické výdělky jsou lákavé, ale věřte mi, že realita je úplně někde jinde. Doporučuji používat svůj vlastní selský rozum, nečinit okamžitá rozhodnutí, nechat vychladnout emoce a podívat se na celou záležitost s dostatečným časovým odstupem (ideálně týdny, nikoliv dny). Ať už bude Vaše volba jakákoliv, přeji Vám správné vykročení.

       | Odpovědět privátně
      • Trošku pesimističtější, nicméně střízlivý pohled na situaci :)

        Ovšem důkazem, že se touto prací může poctivě živit nemalá skupina lidí, je tento (a jiné) server, kde se sdružují zkušení a dlouholetí „pojišťováci“. A ruku na srdce, kolik z nás si při nástupu do této branže řeklo, že toto chce dělat až do důchodu.

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Já ne, já to chtěl dělat jen půl roku, než si najdu „pořádnou“ práci. Pak jsem zjistil, že mi ta práce začala dávat smysl a začal jsem to rozvíjet. Obrovsky mě bavilo se v tom nimrat a pořád něco vymýšlet, takže je logické, že po takovém nimrání mi začala být ČP malá… :-)

           | Odpovědět privátně
    • Tuto práci je ideální začít dělat tzv. na vedlejšák, protože začátky jsou opravdu těžké a člověk to musí dotovat ze svého, což ho v případě že má ještě nějaké zaměstnání netrápí. Já to dělal na vedlejšák rok a půl. To že málokdo u toho vydrží vidím každý měsíc na poradách, skoro každou poradu je představen nováček, ale dlouhodobě jsme tam stále stejný tým lidí už několik let, nováček nepřežije ani půl roku.

      jinak se slovy Milana: „nečinit okamžitá rozhodnutí, nechat vychladnout emoce a podívat se na celou záležitost s dostatečným časovým odstupem.“ musím jen souhlasit, jinak už bych neprozřetelně nastoupil do Fincetra nebo Kapitolu hned po úvodním semináři.

      A ještě dodám že nadprůměrných výděků lze dosáhnout jen v případě že se budete hodně otáčet a nebo si vybudujete tým spolupracovníků.

       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Otázkou Pavle je, co je to nadprůměrný výdělek. Pro někoho je to 15.000 Kč a jinému by nestačil ani desetinásobek této sumy. Jinak souhlasím, že je to o systematické, pravidelné a důsledné činnosti a aktivitě každý den, pak má člověk skutečně výsledky a tomu odpovídající finanční ohodnocení. Na druhou stranu, než se člověk propracuje k bonitně zajímavé klientele, tak to taky nějaký čas trvá. Mě třeba dodnes fascinuje, jak si téměř každý nováček v našem oboru myslí, že komplexní finanční poradenství je jen o sjednávání IŽP, jako by snad neexistovaly jiné alternativy, o nevýhodnosti tohoto produktu na kumulaci kapitálu ani nemluvě. Páteří finančního plánování je dle mě zajištění rizik, srdcem finančního plánování jsou pravidelné investice. Nemá smysl zde však toto probírat, předchozí diskuze jsou na toto téma dostatečně bohaté.

         | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Díky Vašku, téměř jedenáctileté působení a zkušenosti v našem oboru dodaly mému příspěvku domnělý lehce pesimistický nádech, nicméně já to ze svého úhlu pohledu vidím právě tak, jak jsem to popsal. Na druhou stranu vidím a potkávám čím dál více lidí, kteří chtějí tento obor dělat co nejlépe, dlouhodobě a které to skutečně baví – prostě srdcaři. Za těch jedenáct let jsem se setkal v našem oboru se spoustou lidí – jen malá hrstka z nich je stále činná v branži. O něčem to vypovídá. Pokud je náš obor natolik lukrativní a generuje ony astronomické výdělky, pak se ptám, kde ti lidé jsou ?

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Pesimistický nádech je tu Milane na místě. Já ho mám ve svých příspěvcích také a to víc, než dost :-)

        Zhoršené podmínky na pracovním trhu spolu s vidinou lehce nabitých peněz a neefektivní činností dozorujících orgánů, přivála do této branže obrovskou spoustu lidí. Řada z nich po nějaké době přijde na to, že se v tomto oboru neuživí nebo že je to ani nebaví. Jiní se zase živí dobře, ale není to příliš ok ke klientovi. Kdyby tito lidé v této branži nebyli, tak by tu bylo dostatek prostoru pro ty, co to chtějí dělat rozumně.

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Každý si musí uvědomit, že naše profese je zbytná, tedy že nás lidé až zas tak moc nepotřebují. Řekněme, že by na rok zmizeli všichni pojišťovací a finanční poradci. Vážně si myslíme, že bychom někomu chyběli ? Domnívám se, že drtivé většině obyvatelstva nikoliv. Co kdyby ale na rok úplně zmizela profese pekaře, zedníka, praktického lékaře ? Asi nemusím pokračovat dál. Naše profese je velice specifická, přestože odborné a legislativní nároky jsou mírně řečeno úsměvné.

           | Odpovědět privátně
        • Souhlasím s Vámi, Romane. Díky neustálému náboru makléřských společností se točí v tomto oboru tisíce lidí. Za pár měsíců už v těchto společnostech nejsou a nám (poradcům, kteří se chtějí tímto dlouhodobě živit), dělají špatnou reklamu. Bohužel s tím nic neuděláme. Snad nám trochu pomůže Vámi avizovaný rozklad zespodu makléřských společností. Musíme doufat.

           | Odpovědět privátně
        • Dnes k nám přišla do kanceláře klientka společnosti Partners. Finanční plán a smlouvy ji uzavírala bývalá kolegyně z práce, která pracovala pro Parners. Bohužel poradkyně už u Parners nepracuje a klientka nechce být zase k někomu přiřazena. Na základě doporučení našeho klienta, přišla k nám.

          Takto fungují průtokové ohřívače poradců v MLM společnostech.

          No a co se týká výdělku. Partners si slušně vydělalo a mi se budeme o klienta starat dále za podstatně menší odměny.

           | Odpovědět privátně
          •  Jakub Pecha
            Účastník

            Pane Kubo, nevím, proč ten stesk v poslední větě. Měl jste klientku vyhledat dříve a ty vyšší odměny mohly být vaše. Nebo klientku servisovat nemusíte – je to přece otázka nabídky/poptávky.

            Osobně bych se klienta klidně ujal, ale určitě bych si odpustil ten poslední dovětek.

             | Odpovědět privátně
          •  Jaroslav Pohl
            Účastník

            Souhlasím s Jakubem Pechou. Pokud se o klientku budete dobře starat, dobře pro ni…alespoň do budoucna!

            Já osobně převzal kupu lídí: od Broker Consulting, OVB, Fincentrum, Eurofinancial, AWD, ZFP a už si nezpomenu odkud ještě. Bohužel i některý klienty od mých kolegů a to přiznávám, že ta portfolia byla tristní! Taky jsem na těchto klientech provizně nezískal ani zlomek toho, co poradci předemnou. A takový je provizní systém. Potom ta doporučení, ta už stála za to!:-)

            Bohužel se v tísících poradců na trhu najdou shnilé hrušky. A ANO, ODNÁŠÍ TO KLIENTI.

            Bohužel to tak bylo, je a dlouho asi i bude.

             | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Trochu života do toho umírání :0) zkusme se na to dívat opačně: na trhu bylo za ta léta tolik sezónních „poradců“, kteří sepsali s klienty tolik nesmyslů, o nevhodném, mnohdy katastrofálním nastavení ani nemluvě, že máme práci na desítky let dopředu. O absolutní absenci následného klientského servisu se nebudu ani rozepisovat. Chci tím říct, že aby bylo co napravovat, muselo to být nejdříve zpraseno (omlouvám se administrátorovi, ale výstižnější sloveso mě vážně nenapadlo). Mnohdy se stačí zeptat, kdy byl u klienta dotyčný „finanční poradce“ naposledy…v 95% případů při sjednávání smlouvy, pak už nikdy. Je tu obrovský prostor pro budoucí každodenní práci na celá desetiletí. Pojišťovny mají statisíce tzv. sirotčích kmenů, kde jsou klienti s živými smlouvami, o které se nikdo nestará a kde nikdo nebyl dlouhá léta. Mám na mysli jak majetkové, tak i životní smlouvy. Pravidelné investice do podílových fondů – ta samá kapitola. Takže když to shrnu, na předchozí šlendriánsky odvedené práci rychlou jehlou lze postavit zcela nový business – samozřejmě za předpokladu, že bude mít klient zájem a že bude chtít poradce klienta do svojí péče. Jedna i druhá strana má pochopitelně právo říct, že nemá zájem – konec konců jako v jakémkoliv jiném vztahu.

               | Odpovědět privátně
      • Zajímavé názory, se kterými se dá souhlasit. Nedávno se kolega potkal s člověkem působícím v této branži nějaký ten pátek. Byl zastáncem poněkud kontroverzní filozofie:,, Pokud chce někdo dlouhodobě působit v tomto oboru, musí na začátku odvést nekvalitní práci pro klienta (aby si vydělal peníze) a až poté může pracovat kvalitně.,,

        Jaký máte, kolegové, názor na tento výrok?

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Toť otázka…většina lidí, kteří začnou jako zcela nepolíbení působit v našem oboru, naseká na počátku spoustu chyb a sjedná pro klienty nevhodné produkty. Dlužno však dodat, že jsou v tom nevinně, protože tak jim to bylo řečeno jejich manažerem, potažmo školitelem. Až za čas někteří přicházejí na to, že realita těchto výhodných produktů je někde úplně jinde, tudíž že byl poškozen klient (byť ve své době nevědomky a neúmyslně). S dotyčným člověkem samozřejmě nesouhlasím, a pokud takto na počátku zcela vědomě jednal, nemá smysl to komentovat. Bohužel, podobně nebo stejně „pracujících“ poradců není málo a kupodivu mají i klidné spaní…

           | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Koukám Aleši, že už tam máte dva červené palce. Ty doufám, nepatří Vám, ale tomu názoru Vašeho kolegy ;-)

          S tímto se nemohu ztotožnit, to nese znaky podvodu. Jestliže jdu ke klientovi s tím, že odvedu nekvalitní práci, tak mu přece s největší pravděpodobností musím záměrně lhát. ;-)

           | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Ta tzv. férová či etická práce má jednu potíž. Je to strašně subjektivní.

       | Odpovědět privátně
      • Do jisté míry to bude subjektivní. Ale každý, kdo chce pracovat poctivě, by měl dodržovat určité všeobecné zásady, aby svou prací třeba i nevědomě nepoškozoval klienta. (např.: nespořit přes pojišťovnu)

         | Odpovědět privátně
        •  Tomáš Bílek
          Účastník

          Já myslím, že úplně každý obchodník, který si chce dlouhodobě udržet svou klientelu, by měl jednat a prodávat eticky.

           | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          A jako tím, že nespořím klientovi přes pojišťovnu jsem najednou etický poradce?

          Klidně přes pojišťovnu spořit budu, když bude dostatečně kapitálově zdravá, mít transparentní byznys a nabídne mi dobré podmínky. Že o žádné takové nevím, je věc druhá.

          Ale podstata toho, co jsem chtěl říct je, že těch nástrojů s diskutabilním poradenským přínosem pro klienta je celá řada:

          -hypotéky a úvěry obecně (zvyšování sklonu ke spotřebě)

          -penzijní připojištění (transaparentnost, náklady, efektivita alokace)

          -bankovní vklady (kapacita FPI, kreditní riziko)

          -riziková pojištění (smluvní podmínky, kreditní rïziko, míra podstupovaného rizika)

          -podílové fondy (hlavně lifecycly náklady, )

          -kapitálový trh obecně (jsou důvěryhodné výsledky hospodaření firem, států…?)

          A spousty dalšího. Většina finančních nástrojů je spojena s nějakou kontroverzí a vede se seriozní debata o jejich přínosu spotřebiteli.

          Etika je prázdný pojem. Je etické zabíjet zvířata, abychom se mohli najíst? Je etické okrádat lidi, abychom se mohli najíst? Je etické prodávat netransparentní produkt, který nepochopí jeho prodejci ani spotřebitelé, který dává mě drtivou většinu zisku a spotřebiteli jen rizika a náklady?

          Mě přide, že vy jste „objevili Ameriku“, že pojistky jsou na spoření dobré asi jako děravá kapsa, ale prodáváte dalších 10 instrumentů, které jsou také diskutabilní. Pak se oháníte etikou.

          Etiku používáte jako nástroj negativního se vymezení vůči konkurenci, která věci dělá jinak než vy. Na papíře děláte všichni stejnou práci : Mám třicet partnerů (X bank, Y pojišťoven, Z investičních společností….) a zprostředkovávám pro ně „to nejlepší z finančního trhu“. Rozlišovací znaky vůči konkurenci – max hezčí logo, lepší kanceláře, škrobená mluva, růžová kravata a pevný stisk ruky. A protože tohle už je standard, tak nastupuje rozlišovací rovina tzv. etiky, kde pomluvím ostatní nebo se vůči nim negativně vymezím. Začala to „finanční poradenství jinak“, končí to dneškem, kdy má etiku v hodnotách i ten vůči komu se původně všichni vymezovali.

          Hodně štěstí s takovým podnikáním.

          Etikou se nepotřebuje ohánět ten, kdo pro klienty vymyslel něco nového, užitečného ,a ještě na tom má solidní zisk.

           | Odpovědět privátně
          •  Roman Kolář
            Účastník

            To je to, co píšu níže. Když se budu chtít zachovat maximálně férově, tak např. můžu klientovi prodat něco, co je minimálně nákladové (pomíjím pro potřeby vysvětlení kvalitu), ale zemřu hlady, pokud budu odměňován provizně. Takže tu férovost, která je tu na mysli, bych více chápal jako vybrat to nejlepší, co mám ze své pozice k dispozici. (což se práve především v MLM, který takovými produkty pro své obchodníky disponuje, často neděje)

            Jinak nám z toho pokaždé vypadne, že bychom měli dělat placené poradenství.

            Férové by pak bylo, že bych takového klienta neobsloužil já, ale „předal ho za úplatu“ někomu, jako jste Vy. Pokud by mi z něj šly nějaké mrzké dividendy, tak proč ne. :-))

             | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Ale pozor!!! To já vůbec netvrdím ani nepíšu. Jenom vy si to tam vždycky dosadíte do té rovnice:-)

              Jenom jsem tím chtěl říct, že nic jako férový nebo etický byznys (a zvlášte ve financích neexistuje).

              Existují pouze 2 typy. Jeden se zisky z klienta rozloženými do času a druhý se zisky jednorázovými okamžitými. Oboje je dobře. Ale i zde platí akruální princip. Odměna za službu musí časově korespondovat s užitky, které generuje klientovi. Proč bych měl někomu platit jako klient odměnu na xx let dopředu? Celý tenhle koncept je postavený na hlavu. To je ten pravý důvod, proč finanční poradci jsou vesměs neúspěšné trosky a proč jejich průměrný výdělek je nulanulanic.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Já myslím Onřeji, že nejsme názorově v protikladu, já jsem tím také nechtěl říct, že Vy tím směřujete k tomu, aby z toho vyšlo, že placené poradenství je z hlediska etiky a férovosti top a jediné možné správné. Pokud jste si všiml, tak v tom příspěvku někde pod tím, píšu o tom, že Vaše práce směřuje ke zmenšení té subjektivnosti. (ale asi to bylo nesmyslné spojení) Nikoli k vymizení. Takže já souhlasím s tím, že ten termín jako takový je v podstatě nedosažitelný, ale směr té práce by dle mého soudu takový měl být. Dává mi smysl mít provizi rozloženou naprosto jinak. Pokud tam bude za každý rok, kdy klient daný produkt má, nějaká odměna, je to jednak lepší pro klienta, protože nezaplatí náklady za něco, co nezrealizoval a jednak je to motivační pro obchodníka, který pouze neshrábne provizi a nazdar, ale má tendenci o klienta jevit zájem a opečovat ho. To mi dává smysl a je to onen směr k větší férovosti. Proč je tomu jinak, si nemusíme vykládat. Další možností je dělat to, co děláte Vy. To mi taky dává smysl, protože klientovi se pak nechá nabídnout cokoli, bez závislosti na tom, zda z toho něco je nebo ne. (To je obdobný směr k férovosti) Takže klidně můžete „prodávat“ beznákladové produkty (berte ten výraz s rezervou) a můžete se tím živit do důchodu. Já bych po prvním měsíci zemřel hlady. S tím předaným klientem, to sice ode mne byl takový brainstorming, ale já bych s takovým rozložením také neměl problém. Pořád je dost klientů, kteří na placené poradenství nejsou moc vhodní nebo by ho ani nechtěli a Vy byste k nim ani nešel, protože byste měl větší náklady, než byste měl zisk. A pak jsou ti jiní, které nedokážu již ze své pozice tak dobře obsloužit. Vždyť přesně takto to praktikuji třeba u hypoték. Prostě je někomu, kdo se na to specializuje předám. Jen v tomto případě nedělíme peníze zaplacené klientem k nám, ale dělíme provizi.

              Doufám, že jsem to napsal alespoň tak nějak rámcově k pochopení toho, co jsem chtěl vyjádřit. :-))

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              No k tomu placenému poradenství. Já si myslím, že klienti na kvalitní rady a placení připravení jsou, ovšem o poradcích se to říct nedá.

              Dokud nebudou kvalitní rady s brzkou přidanou hodnotou, tak nebude ani honorář.

              Obrací se na mě dost poradců, kteří se mě ptají, jak mají dělat svůj byznys. A pak většinou dodají něco ve smyslu:

              „Chci ale dál dělat s retailem, chci dělat slušnou práci a vyznám se v pojistkách a hypotékách. A nemám chuť dělat velké změny.“

              Co takovému člověku mám pak říct?:-)

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              …asi že mě těšilo, ne ? :0)))))

               | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel
            Neaktivní

            Ondřeji, rámcově souhlasím, co přesně ale máte na mysli větou „Etikou se nepotřebuje ohánět ten, kdo pro klienty vymyslel něco nového, užitečného ,a ještě na tom má solidní zisk“ ? Etické poradenství je subjektivní, to uznávám, pod tímto pojmem si deset poradců představí deset různých způsobů, jak tuto práci dělat (a všichni se budou vůči sobě pochopitelně vymezovat). Souhlasím i s diskutabilním poradenským přínosem u klienta u zmíněných produktů (hypotéky, PF, rizikovky apod.), nicméně já musím pracovat s tím, co mi v tuto chvíli aktuálně finanční trh nabízí. Potřebuje-li klient např. rizikovku k hypotéce, tak si dám tu práci a vyberu dle svého nejlepšího vědomí a svědomí to nejlepší, co naplní klientovy potřeby (to, co bych si sjednal sám sobě být v klientově kůži). Chci tím říct, že ať se mi to líbí nebo ne, musím pracovat s tím, co mi trh nabízí. Těžko si sám vymyslím svoji ideální rizikovku, hypotéku nebo PF s transparentním podkladovým portfóliem. Mě se vůbec to slovo „etika“ nelíbí, protože je zprofanované, stejně jako slovo „nezávislý“. Obávám se, že nic nového, užitečného a navíc se solidním ziskem sám nevymyslím a budu se muset spokojit s tím, co nabízí okolní trh. Ale možná jsem Vás jen nepochopil…

             | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Co mi finanční trh nabízí…To bude ta věta. Co asi může nabízet finanční instituce, když jejich kapitáni nevědí, jestli zítra budou existovat a když jejich bonus se odvíjí od letošního hospodářského výsledku.

               | Odpovědět privátně
          •  Viktor Dlouhý
            Účastník

            Ondřeji některé vaše příspěvky mi úplně berou chuť do života a to prodávám jen pojištění, které dle mého názoru smysl má a většina lidí si ho sama sjednat nedokáže, stejně tak spousta lidí nedokáže sama nahlásit škodu, podat výpověď a od toho tu sem.

             | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        To v každém případě je. Myslím ale, že u provizně placeného obchodu je to hodně o tom, jaké jsou moje možnosti a co z nich vytvořím. Tzn., když klient chce odkládat nějaké peníze, tak jestli je např. šoupnu do IŽP a vydělám si balík nebo je dám někam jinam a vydělám si třeba jen třetinu. Z Vašeho pohledu to pochopitelně vzhledem k nám je o zmenšení té subjektivnosti poradenstvím placeným klientem.

         | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account