Zobrazeno 16.117x

Označeno štítky: 

Toto téma obsahuje 25 diskutujících a má 58 odpovědí. This post has been viewed 16118 times

  • Autor
    • Dobrý den rád bych se zeptal na jeden dotaz vás zkušenějších, pracuji v jedné finančně poradenské společnosti OVB a po chvíli práce u této společnosti se mi značně nelíbí způsob jakým „radíme“ našim klientům. Zdá se vám někomu normální každému klientovi, bez ohledu na to kolik mu je jaký má plat atd., nabídnout pro zajištění rizik jedno IŽP bez spořící složky a jako spoření na důchod využit také IŽP tentokrát bez krytí rizik. Nevím co si o tom mám myslet zvažuji odchod.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Už se to tu řešilo několikrát – pojišťovny jsou od toho, aby kryly případná rizika (ať už majetková či životní), zhodnocovat dlouhodobě finanční prostředky prostřednictvím jakékoliv životní pojišťovny je neefektivní, nesmyslné, kontraproduktivní a hlavně velmi drahé pro klienta (naopak velmi výhodné pro pojišťovnu). Volné investice patří do (otevřených) podílových fondů, ETF apod. Ukládejte si po dobu tří let měsíčně jakoukoliv úložku na běžně placené „spořící“ IŽP a do podílového fondu, následně se po této době podívejte, kolik kde máte (či spíše nemáte). Řiďte se Petře stejně jako naši předci zdravým selským rozumem, nikoliv tím, co Vám nalijí do hlavy Vaši manažeři a školitelé, neboť i oni mají v hlavě v drtivé většině jen to, co jim tam „nalili“ výše postavení manažeři a školitelé. Jen málo lidí v našem oboru přemýšlí o těchto věcech do hloubky, drtivá většina jen slepě nasává informace a nakládá s nimi jako s neměnnými fakty. Hodně Vám pomůžou zdejší komentáře a pohled na věc Ondřeje Záruby – jde až na dřeň, nebere si servítky a pojmenovává věci tak, jak jsou – tedy pravým jménem. Ne každému se to líbí, což ale nemění nic na tom, že má hlubokou pravdu v tom, jak věci popisuje.

       | Odpovědět privátně
      • On není problém v samotném IŽP. Problém je v tom, že je tento produkt špatně používán. Budu se opakovat, ale IŽP je hlavně o pojištění. Tudíž je pro mne důležité, na jaká rizika a za kolik peněz je klient zajištěn.

        Bohužel, drtivá většina „poradců“ pracuje jen a pouze s vidinou provize. A ta je samozřejmě vyšší s vyšší platbou klienta – a vůbec nesouvisí s mírou jeho zabezpečení.

         | Odpovědět privátně
      •  TP
        Účastník

        Milane, tohle by měli číst někteří mí kolegové z okolí.

        Spousta poradců v branži je přesvědčena do mokru kostí, že IŽP za 1000/měs. je exkluzivně výhodné. V rozepři, kterou s nimi vedu mně argumentují daňovými odpočty, diverzifikací fondú (klient nekupuje jeden, ale celou strategii dle zvoleného portfolia), možnosti odkupů, vysokým zhodnocením, solidní likviditou atd. Dycky když oponuji to skončí slovy „Ty Tome, spočítej si odpočty a rozložení a vyjde Tě to plus minus na 30 let stejně jako OPF“.

        Taky jsem zprvu pár IŽP na spoření prodal, lhal bych kdybych řekl že nikdy ne, to bylo na počátku. Zdejší web a nabývání finanční gramotnosti mě přinutili byť proti nevoli různých lidí dělat práci poctivě, kde nejde o provize, ale o finanční poradenství nikoli obchod.

        Pane Smolíku, záleží na Vás, jenom na Vás jakým směrem se odeberete a jaký z toho budete mít pocit. Ondřej na svém počátku kariéry taky začínal v OVB a byl prý řádné ucho :) a kde je teď.

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Mě Tomáši tento přístup k IŽP u klientů funguje. Jakékoliv IŽP používám výhradně a pouze ke krytí rizik a „spoření“ klientům vymlouvám a následně dokládám spoustou argumentů. Na rovinu klientovi tvrdím, že je to extrémně výhodné jen pro pojišťovnu a dotyčného pojišťováka. Taky na rovinu tvrdím, že první dva až tři roky jdou veškeré peníze klienta na umoření provize a nákladů pojišťovny. Vážně si chceš pane kliente takto výhodně spořit ? Vážně mi chcete rozhořčeně volat, až budete mít v ruce za první nebo druhý rok trvání smlouvy výpis s výčtem vložených peněz a aktuální „naspořenou“ hodnotou ? Mě tento zcela opačný přístup klienty naopak přivádí a jsou rádi, že s nimi konečně někdo mluví na rovinu. Často jsou v šoku, neboť předchozí finanční „prodejci“ tvrdili přesný opak. Jediný případ, kdy si umím jakž takž představit zasílání volných finančních prostředků, je příspěvek zaměstnavatele zaměstnanci a to ještě jako mimořádné pojistné. Pokud je klient „paličák“ a je skutečně bytostně přesvědčen o výhodnosti spoření prostřednictvím běžně placeného IŽP, přímo do smlouvy nechávám napsat, že klient byl seznámen s tím, že po dobu prvních tří let jde veškeré zaplacené pojistné na moji provizi + náklady pojišťovny a že si je plně vědom toho, co bude první tři roky číst ve výpisech z účtu. Ještě nikdy jsem toto nemusel psát, všichni to pochopili a volné finance putovaly jinam (OPF, ETF apod.). Díky tomuto přístupu mám čisté svědomí, klidné spaní, klient taktéž a mohu se svým klientům kdykoliv za pár let podívat zpříma do očí. Jasně, jdu proti proudu, ale to nejcennější, co dnes mám, je moje jméno, moje obchodní značka…a chci, aby tomu bylo i do budoucna. A abych tu nevypadal jak Mirek Dušín z Rychlých šípů, tak přiznávám, že i já jsem v minulosti sjednal několik „výhodně spořících“ IŽP svým klientům…než jsem prozřel. Snad mi bude někdy odpuštěno :0)

           | Odpovědět privátně
          • Bod pro Vás, dělám přesně to samé , ale je to někdy úmorné neustále dokolečka vysvětlovat, že to tak není, když ten co tam byl před vámi, tvrdil něco jiného a přece by nelhal protože to je kamarád z mládí/bývalý spolužák/rodinný přítel/švagr/neteř/paní co dělala naproti v lahůdkách/milenec matky/ten pán co nám dřív prodal ten skvělý vysavač za cca 85 tis. … prostě je nemožné, že by mi lhali … Je to stále dokola. Jinak já sem Dušín :-) , proto to s tou provizí není pokaždé úplně růžové, ale říkám si, že musím vytrvat, myslím, že z dlouhodobého hlediska se mi to vyplatí …

             | Odpovědět privátně
    • Děkuji za názor, jsem rád, že to vidím stejně. Opravdu je mi líto těch lidí co si myslí, že to je opravdu skvělý výhodný produkt na spoření, nechápu, že takové masy lidí jsou štastný s tím co těm lidem nabulíkují, ale jak si řikal jim to taky řekli ty rádoby vedoucí. Je mi zle z toho honu za provizema jen aby každý měl svůj tým lidí bral stovky tisíc a nezajíma je že vlastně okrádají lidi.

       | Odpovědět privátně
      • Popsal jste to úplně přesně. Nezajímá je to, jsou to přeci cizí lidé, co jim po nich a pocit štěstí z nich sálá nad výpisem z vlastního účtu a na jejich brainwashingových setkáních kde se plácají po rameni, kolik rodin se jim zase podařilo okrást a kolik nováčků do toho navezli …

         | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Hezky Vám to popsal Milan, k tomu již není třeba se vyjadřovat. K čemu se ale vyjádřím, je závěr Vaší věty, že zvažujete odchod. Položte si základní otázku. I kdyby Vy jste to dělal u OVB poctivě po svém, budete chtít částí svojí provize živit ty, kteří jsou nad Vámi a toto přesně podporují? Co ještě potřebujete k rozhodnutí odejít? Jestli potřebujete ještě nějaké info, tak mi klidně zavolejte nebo napište, porady podobného typu mi dělají radost… :-)

       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Jak říká jeden můj kolega, jehož si vážím pro jeho profesní i lidské kvality: „Každý poradce by se měl zeptat sám sebe, za co nechává 40 – 60 % ze svých provizí své poradenské společnosti“.

         | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Začněte u toho, že si uvědomíte pro koho pracujete. Pro koncového zákazníka? Pro makléřskou firmu? Poskytujete určité služby a někdo Vám dává pokyny i peníze. Jaké asi budou pokyny makléřů? Ty zajímá provizní obrat a ne nějaké poradenství. Je potřeba rozlišovat mezi marketingem a realitou. Poradenství je pouze marketingová zástěrka u , aby se lépe prodávalo. To je důvod, proč v prodejně O2 má prodavač visačku „konzultant“ a Avon lady si říká „kosmetický poradce“. Laciný psychologický trik. Chcete-li radit, tak musíte přijímat pokyny a peníze od toho, komu chcete radit. Každé malé děcko si tohle uvědomuje. Pokud to někdo používá marketingově, budiž. Ale když tomu někdo i sám věří, tak už je to na pováženou.

       | Odpovědět privátně
    •  Artur Petržilka
      Účastník

      Také jsem „kdysi“ dělával u OVB :-))) tak a je to venku, pro ty z Vás, kteří jste si ještě nevšimli ! :-)

      Ale zpět k tématu. Naprosto s Vámi sdílím Váš názor a rozhodně je to špatně (ve vztahu ke klientovi) je potřeba si uvědomit, jak v podstatě píše Ondřej Záruba, za co jste placen. Když zjistíte, že celá OVB je vždy a jen placena za zprostředkování/obchod/provizní obrat (manažeři a ředitelé by jistě namítli, že jsou placeni za vedení a řízení lidí), nikoliv za hodinu práce s klientem/ honorář. K tomu ještě provizní systém společnosti tak „mně jako manažerovi“ vyjde, že vlastně musím převážně psát/prodávat IŽP, abych uživil sebe. To samé musím učit své lidi, protože když budou mít málo peněz tak mi odejdou do jiné branže = já budu mít zase menší rozdílovky.

      Shrnul bych to takto: nováček v OVB (ale i jinde, Partners, Fincentrum, AWD, ZFP, SMS, BCAS, atd…) defacto v každé velké fin. poradenské společnosti, jak si honosně říkají ti největší hráči, (nic proti nikomu na tomto webu, jen můj názor) je placen za zprostředkování a ještě k tomu má malé provize, takže mu, bohužel, v podstatě nezbývá nic jiného. Bohužel pro klienty je to špatně.

       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Gratuluji Arture k odvážnému kroku pod křídla Insie :0) já bych snad dodal jen zkušenost několika málo posledních týdnů, kdy jsem zaznamenal odchody velkého množství jednotlivců (ať už samostatně nebo se svými skupinami) od Vámi zmiňovaných MLM firem. Společným jmenovatelem byl neúnosný tlak na sjednávání IŽP (o provizích ani nemluvě), bídné provize za investice a majetkové pojištění a obecně chybějící následné provize včetně management fee u investic. Je to poměrně zajímavý trend, který o něčem svědčí :0)

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          To je tzv. spodní rozklad. :-)) Skutečnost se pod pokličkou držet dlouho nedá, takže dřív nebo později na to přijde každý, kdo se zajímá trochu o dění kolem sebe. Udržení takové skupiny je pak velmi obtížné a nakonec i ten, co to myslel vážně a dobře zjistí, že to je tak těžké, že kdyby se na to už dávno … a začal někde jinde, už mohl být někde jinde… Asi před čtvrt rokem jsem tu napsal, že MLM budou mít čím dál větší problémy s udržením struktury a myslím, že je to patrné čím dál tím víc.

           | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel
            Neaktivní

            Souhlasím Romane, v každém případě se na zprostředkovatelském a poradenském trhu dějí zajímavé věci, alespoň z mého pohledu: lidé, kteří chtějí dělat tuto práci dlouhodobě a skutečně kvalitně, hledají jiné alternativy a odcházejí pryč z MLM. Obvykle stačí,když narazí na kolegu, který dělá to samé po stejnou dobu a začne se srovnávat…výše provizí (o polovinu i více vyšší), následné provize po celou dobu (nezanedbatelný pravidelný finanční obnos), následné provize z pravidelných investic, absence tlaku (co se MUSÍ prodávat a v jakém MNOŽSTVÍ). Je toho skutečně hodně a poslední dobou mám pocit, že argumenty MLM firem typu zázemí a podpora silná značky, tržní podíl,děláme to jinak (nic proti Partners) ztrácejí na významu a nejsou pro tyto lidi důvodem, aby neodcházeli. Obecně je to na dlouhou a časově náročnou polemiku, o které se dá psát a diskutovat doslova donekonečna a nikam se nedobereme. Nedávám MLM žádnou nálepku, není ani dobré ani špatné, je prostě takové jaké je. Oblíbená věta mého kolegy zní: „Každý poradce by se měl zeptat sám sebe, za co nechává 40 – 60 % ze svých provizí své poradenské společnosti“.Naštěstí má každý svůj vlastní mozek, tužku, papír a kalkulačku a může si svobodně vybrat, která z možných cest je ta jeho. Pokud mu po cestě nestačil někdo vymýt mozek motivačním školením :0))))))

             | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              V podstatě s Vámi souhlasím. Jen s tou oblíbenou větou Vašeho kolegy…? Buď jste se přepsal, ale spíš ne, když to zde píšete už podruhé, ale 40-60 % si určitě poradenské společnosti nenechávají. Nevím jak je to u ZFP, ale v průměru si nechávají 30-20 % Pokud se bavíme o poradenských společnostech jako o centrálách.

              Pokud se k tomu však přidáme ještě strukturu nadřízených, tak je to dalších 45-35 %, součtem se tedy můžeme dostat až na 75%-55% (jde pryč z mnou vyprodukovaného obratu), (nevím jak je to u ZFP, slyšel jsem, že tam snad mohu odevzdávat až 85%, nevím, co je na tom pravdy).

              Samozřejmě, že u začátečníka je to pochopitelné, někdo se o něj musí starat, vzdělávat a pokud není nováček ochoten platit penězi přímo (2000-5000),-/hod, tak je správné, že ten která ho učí, bere rozdíl z jeho obratu. Otázkou je, CO HO UČÍ ! :-) To je na jiné vlákno.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Informaci mám Arture ověřenou i podloženou provizním schématem jisté MLM firmy, která nepatří mezi bezvýznamné. Nováček tam začíná na 25% (čtete dobře, na 25% !!!). Nemá smysl to dále pitvat, každý je strůjcem svého štěstí.

               | Odpovědět privátně
            • To jsou prosím procenta z čeho, z roční platby nebo celkově vyplacených provizí?

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Pan Troščák myslel nepochybně % ze základu provize (z vyplacených provizí), ne z pojistného….

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Souhlas, myšleny byly procenta ze základu provize, nikoliv z pojistného :0)

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Ještě jednou a pozorněji si přečtěte, co jsem napsal :-) Na 25% Začínají poradci u OVB, to nic není, já myslel, že v ZFP se začíná na 15-20 … ? A 40-60 % si nechávají které centrály ?

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Omlouvám se, oči byly tentokráte rychlejší než mozkové závity :0)

               | Odpovědět privátně
            • Problém je, že OVB a další velcí hráči dostanou od pojišťoven jinou sumu než třeba střední firmy, proto ty procenta z celkové provize mohou zavádět, je tomu tak?

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Může to tak být. 50% z plné provize může v

              OVB znamenat něco jiného, než u Partners, nebo BCAS nebo nějaké jiné menší společnosti. Nicméně u životních pojištění se to, podle mě, moc neliší.

              OVB: Max provize na většině produktech ž.p. je 180% ročního pojistného, najde se pár ž.p., kde základ provize není 180%, ale i méně. U penzijního připojištění Allianz je základ provize 500% měsíční platby (mladý klient do 40 let věku). U hypoték je to u všech bank 1,6% z výše úvěru. Majetek rozepisovat nechci, protože ten je u OVB vyplácen jiným systémem než bývá zvykem.

              Ještě je potřeba zmínit následné provize, které jsou vypláceny až od pozice BL (oblastní vedoucí, 5. pozice v kariéře) a to ve výši 25% ze základu následné provize, takže i tak nic moc, na druhou stranu jsou BLku vypláceny následné provize za smlouvy, které uzavřeli lidi pod ním a ještě nedosáhli pozice BL, také ve výši 25%.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              180%? Dobrý vtip. Spíš tak 180%*1,5 .

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Mýlíte se. Není to vtip. Co se Vám na tom zdá vtipné? Nebo myslíte, že jsou provize pro OVB za životní pojištění vyšší?

              180% ročního pojistného je celková (maximální) provize, (u většiny životních pojistek) která přijde do OVB Allfinanz, a.s. za to, sjedná – li její obchodní zástupce živtoní pojištění na dobu 30 let.

              Tato provize se pak do obchodní sítě přerozděluje dle kariérních pozic, přičemž OVB Allfinanz (centrála) si vždy nechává 30 % z provizního základu, v tomto případě 30% ze 180% ročního pojistného = 54% ročního pojistného, se kterými hospodaří, jak jste uvedl níže – motivační soutěže, setkání vedoucích pracovníků, marketing, kalkulátory, zaměstnanci, akcionáři, LD renta, příspěvky na …, atd… Zbylých 70% z 180% = 126% z r.p. jde do obchodní struktury.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Vy jste fakt vtipnej. To si jako vážně myslíte, že veškeré náklady finančních institucí na externí zprostředkovatele jsou provize? Nikdy jste se neúčástnil nějaké motivační soutěže, nebyl na konferenci, nebyl na párty pořádané finanční institucí, pracovním obědě, který za vás bez mrknutí oka zatáhnul zástupce finanční instituce. Nikdy jste neviděl sdruženou reklamu dvou firem? Která z těch firem to asi platila? Myslíte si, že finanční instituce nemají černé fondy na korupci?

               | Odpovědět privátně
            •  Artur Petržilka
              Účastník

              Samozřejmě, že jsem se účastnil různých akcí pořádaných pojištovnou, získal dary od Lišky a jiných isntitucí, atd…

              Jenže my se tady bavíme o přímých provizích pro poradenské společnosti za zprostředkovaný obchod a provizních systémech poradenských společností. Toto do tohoto tématu, prosím, netahejte. Matete ostatním hlavu.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Nezapomeňte mi příště připomenout až budu zase offtopic šerife.

               | Odpovědět privátně
            •  Petr.Kačenka .
              Účastník

              takhle určitě ne ;-))

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Vyplacené provize, příspěvky na marketing, motivační soutěže, peníze bokem…

               | Odpovědět privátně
            • Vím i o 240%…

               | Odpovědět privátně
            • V ZFP se začíná cca na 30%, těch 15% se týká pouze první smlouvy ŽP, STSP a PP.

               | Odpovědět privátně
            •  Jakub Pecha
              Účastník

              Milane, nechci tady vyvolávat flame, ale ohledně té kvality – osobně bych spíše řekl, že řada „podivných“ (škarohlíd by řekl podvodných) firmiček či jedinců se většinou schovává pod křídla brokerpoolů typu BT a nyní i Insia (viz jedno z nových vláken v této diskusi). Provize tam jsou hodně lákavé a „vydrbat se systémem“ se zde dá velice jednoduše…

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Ten palec nahoru máte Jakube ode mě, protože s tím, co píšete nelze než souhlasit. Dovolím si použít Váš výraz a ano, potvrzuji, „vydrbat lze s jakýmkoliv systémem“. Je úplně jedno, jestli je to MLM, broker pool nebo cokoliv jiného, je jedno, jestli dávají malé, střední nebo ty nejvyšší provize na trhu – vydrbat lze skutečně s čímkoliv. Termín „kvalita“ má tak subjektivní konotaci, pod kterou si navíc každý v branži představuje právě tu svoji podobu a systém práce, že nemá smysl to více rozvádět. Byla by to zajisté nekonečná a s velkou pravděpodobností i zbytečná debata, nakonec na toto téma toho bylo zde na fóru napsáno spoustu. Každá liška chválí svůj ocas…nic proti lišákům z ČMSS :0)

               | Odpovědět privátně
            •  Jakub Pecha
              Účastník

              Souhlasím a také dávám palec :-)

               | Odpovědět privátně
    •  Radim Galuszka
      Účastník

      Dobrý den, zvažuji odchod z interní sítě pojišťovny a hledám dodavatele produktů, které by měly být za slušné provize a hlavně kvalitní servis, ele.dostupnost spojená s rychlostí, mám 15 let zkušeností a nechci nad sebou žádného managera, pouze dodávku produktů. Poradí mi někdo s tímto na koho se obrátit, případně má někdo s tímto stylem práce,který mi vyhovuje zkušenosti? Děkuji za případné poznatky.

       | Odpovědět privátně
      • Já bych Vám i poradil, ale protože jste tu anonymě, tak je mě líto. Snad Vám bude ochoten pomoci někdo jiný, komu na zdejší kultuře a komunitě zase tolik nezáleží.

         | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník

        No, možná máte u tohoto rozhodnutí právo být v anonymitě.

        Rada je jednoduchá, rozhlédněte se zde, po Poradcích, zjistěte si, koho odpovědi Vám vyhovují, najděte si jeho působnost a kontaktujte ho.

        Nečekejte nabíky, ale tomuto nabídněte, co mu jeho spolupráce s Vámi přinese.

        Potom se Vám bude věnovat.

        Vy to ještě bohužel nevíte, ale pokud jste byl, a já to tak pochopil, 15 let jednobarevný, tak si při makléřské práci budete ze začátku připadat jak Alenka v Říši divů.

         | Odpovědět privátně
      •  Ivan Špirakus
        Účastník

        tady je dobrá rada skutečně obtížná, protože jste poskytl málo informací o sobě …

        – záleží hodně na tom (jak píše pan Vařečka), zda po odchodu z interní sítě a „zbavení se manažera“ hodláte dál používat jen produkty té dané pojišťovny nebo zda plánujete rozšíření svého záběru o konkurenční instituce – to je pak skutečně jiná káva

        – odlišný je pak i způsob práce ve smyslu zákona 38/2004, přece jen tohle je jiný obor než prodej zboží a „holá dodávka produktů“ jaksi nepostačuje…

        – nepíšete nic o tom, zda preferujete fungovat sám nebo vybudovat menší tým, či mít aspoň asistentku či někoho, kdo Vás zastoupí v případě nemoci či dovolené

         | Odpovědět privátně
      •  Petr Slad
        Účastník

        Hledáte dodavatele produktů nebo poradenství? :-)

        Ještě jinak, chcete nabízet to, co zde nabízí přes 100 000 poradců(prostřednictvím multilevelů nebo velkoobchodů s finančními produkty), zaregistrovaných pod ČNB nebo se se svými službami chcete odlišit od většiny na trhu?

         | Odpovědět privátně
    •  bobproch
      Účastník

      Seberte se a Valte pryč, jestli nechcete zbytek života chodit kanálem….To je na trestní oznámení….

       | Odpovědět privátně
    • Zdravím. Poslední dobou docela uvažuji o práci jako finanční poradce. Jestli s touhle prací začnu, chci ji dělat pořádně. Styl namlátit měsíčně co nejvíce smluv a vydělat hromadu peněz na úkor klientů se mi vážně nelíbí. Měl jsem možnost se zaregistrovat u OVB. Ale po pročtení hromady příspěvků na toto téma jsem došel k názoru, že si to raději ještě pořádně promyslím a poradím se zde s vámi zkušenějšími poradci.

      Po dlouhém hledání informací se mi zatím nejvíce zamlouvá společnost Fincentrum, díky smlouvě bez konkurenční doložky. Ale rád bych se zeptal na velmi důležitou věc pro nově se registrující poradce.

      Co všechno bych se měl doopravdy dozvědět od manažera, pod kterého se zaregistruji. Po případě na co se ho ptát a jak poznat, že jde o aspoň trochu seriózního člověka, který tu práci dělá kvalitně. Možná je to trochu hloupá otázka, ale raději se zeptám, než abych po čase zjistil, co vše se mi zatajuje i přestože bych to měl už dávno vědět. Rád bych hned od začátku pracoval pod někým, kdo mě povede trošičku rozumným směrem. Přece jen kvalita by měla být na prvním místě. Předem děkuji všem za odpovědi. S pozdravem Petr!

       | Odpovědět privátně
      •  Jiří Wandas
        Účastník

        stačí jednoduchá otázka do čeho by měl klient investovat s volnou tisícikorunou měsíčně ? tak 90 procent rádoby poradců Vám řekne že nejlépe přes IŽP. a potom doplňující otázka jak ukončit klientovi smlouvu ? zas rádoby poradce Vám řekne nejlépe předčasnou výpovědí.

         | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        1. Jak jste správně podotkl… dejte si dobrý pozor na to, co podepisujete (konkurenční doložky, výpovědi, placení vzdělání, smluvní pokuty)

        2. Protože neznáte styl práce jednotlivých firem, může se Vám v běhu času stát, že Vám to nebude vyhovovat. Ujistěte se, jak obtížná či jednoduchá je v takovém případě změna a jak se k tomu bude stavět Vaše firma.

        3. Nezapomeňte na to, že v takovém případě je většinou kmen vlastnictvím společnosti, která Vám ho nedá, často to končí tak, že po odchodu obchodníka se rozdělí mezi obchodníky ostatní. Pokud plánujete se tomuto oboru skutečně věnovat jako své práci, pak je toto otázka, která by Vás měla taky zajímat.

        Mimochodem, už na tomto uvidíte reakci manažera. ;-)

        No a pak jsou to produkty. Je třeba si uvědomit, že většina z nás pracuje stále v segmentu provizního odměňování, takže nelze předpokládat, že byste prodával něco extra nízkonákladového. Z tohoto pohledu by ale prodej měl být v rámci možností ke klientovi šetrný a jak bylo výše napsáno, měl by směřovat k variantám platby za riziko a pokud se jedná o OPF, tak opatrně se vstupními poplatky. Jak bylo výše řečeno, pokud Vás manažer tlačí do IŽP s platbou do investic, není to ok.

        Dalším bodem je přepracování smluv. Čili pokud Vás někdo bez většího zamyšlení směřuje automaticky k přepracování smlouvy, je něco špatně.

        Vodění dalších. Pokud budete jako hlavní moto rozhovoru slyšet, že budete brzo manager nebo že máte přivést další, tak rovněž něco není ok. Nemyslím si, že byste nyní měl přemýšlet o tom, jak být manažer nebo někoho vodit, ale o tom, poznat tu práci a zjistit, zda je to to, co hledáte a pak se ji pořádně naučit. Čas ukáže, zda jste typ, který má vlohy k tomu stavět tým nebo jste člověk, který tohle vůbec dělat nechce a chce se věnovat jen svým obchodům. V tom prvním případě pak zvážíte, jestli mlm (ode mě to bude znít jako provokace) nebo vlastní firma, v tom druhém případě budete mít dřív nebo později tendenci z mlm odejít, nebudete mít moc důvodů tam zůstat.

        Podotýkám, že Vás nechci náborovat, nejsem na nováčky časově vybaven, ale pokud chcete něco poslat nebo o tom pokecat, tak mám v profilu e-mail nebo telefon. Je jasné, že potřebujete do začátku firmu s dobrým zázemím… třeba Vám pomůžu se nasměrovat.

         | Odpovědět privátně
        •  Ano
          Účastník

          Romane jste psavec, ale máte bod plis.

          Kdo hlásá mngr pozici, ale CV cucá z internetu je břídil.

          k tomu mohu opsat citát J.W.:

          když už jednou člověk je,

          tak má koukat, aby byl.

          když už je a kouká, aby byl,

          tak má být, to co je

          a nemá být, to co není,

          tak jak tomu v mnoha případech je.

           | Odpovědět privátně
      • Dobrý den,

        informací je mnoho. Především se ptejte na statistiku uzavřených smluv v dané struktuře, do které nastupujete. Zda jsou v této statistice obsaženy i majetkové pojistné smlouvy a investice. Seriózní manažer by Vám měl být schopen odpovědět. Pokud budete mít zájem, mohu se pokusit Vám dát kontakt na rozumného člověka ve Vašem okolí v naší společnosti.

        Mimochodem nesouhlasím s kolegou Kolářem v jedné věci – předání kontaktů na možné spolupracovníky není nic špatného. V rámci společnosti Fincentrum totiž již jako absolutní nováček můžete mít doporučitelskou provizi z obchodů nového kolegy, který nastoupí na Vaše doporučení, a který pracuje a je řízen třeba Vaším manažerem. Tedy pasivní příjem.

        Mimochodem, co je špatného na tom, když člověk nastupuje s vizí manažerské pozice? Špatné je, pokud se za touto vizí bezhlavě žene bez zkušeností, to jisté souhlasím. Nicméně vědět, kam se chci dostat a jakou k tomu mám cestu, na tom není nic špatného.

        Absence konkurenční doložky Vám dává možnost po zjištění jakékoliv nesrovnalosti podat výpověď.

         | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Když už o tom tedy mluvíme, prezentujte mě přesně. Já jsem to takto nenapsal. Napsal jsem, že pokud to bude slyšet jako hlavní moto rozhovoru a v takovém případě si dovoluji tvrdit, že je to špatně. Vy tam necítíte ten směr rozhovoru jinde, než by se měl ubírat? Neměl by se ten manažer spíše ptát na to, kam směřuje ten člověk? Co ho baví, jak si představuje svoji práci, co od toho očekává, proč to chce dělat? Když člověk absolutně neví, jestli mu ta práce bude vyhovovat a zatím netuší, co ta práce obnáší, tak si nemyslím, že by do toho měl vstupovat s vizí manažera natolik, že bude hned dávat doporučení na někoho dalšího a bude mu doporučovat něco, o čem sám neví, zda funguje. Vy přece také nedáváte doporučení na něco, co nemáte vyzkoušené. U klienta taky nechci doporučení na začátku ve dveřích. Kdy Vám klient dá sám od sebe doporučení? Tehdy, když je s Vaší prací spokojen, staráte se o něj, vyřizujete, jinými slovy je navázán vztah a důvěra. A přesně tak by to mělo být vytvořeno i u nastupujícího obchodníka. Ví, jak to funguje, během času zjistí, zda mu to vyhovuje, ověřuje informace, zjišťuje jak mu sedí práce jako taková nebo její styl. Na co asi tak náboruje člověk, který o firmě a práci v ní neví vůbec nic??? S prací to má dle mého soudu málo společného, společným motivem jeho a manažera jsou pak jenom peníze a do oboru se dostávají lidé pro jiný cíl, než by měli.

           | Odpovědět privátně
          • Děkuji za vaše rady. V případě registrace pod nějakého manažera budu hned o něco moudřejší a můžu si na věc udělat hned mnohem kvalitnější pohled.

            Pane Kolář s Vámi bych se určitě velmi rád dostal do kontaktu rád se ponaučím z Vašich zkušeností. Bohužel jsem zde zaregistrován pouhou chvíli a bez profi účtu nevidím Vaše kontaktní údaje. Byl bych velmi rád za poskytnutí vaší e-mailové adresy pro budoucí spolupráci.

            Pane Šplechta velmi si cením Vaší nabídky. Hned od začátku chci začít pracovat pod seriózním člověkem. Bydlím kousek od Brna, takže jestli jste ochotný mi poskytnout kontakt na nějakého poctivého kolegu v Brně, budu Vám velmi vděčný.

            Můj email: (redakně vymazáno)

            Tel. číslo: (viz osobní profil)

             | Odpovědět privátně
            •  Ano
              Účastník

              Pane Lahodný, obejděte mnoho, mnoho kolegů z naší branže a udělejte si obrázek sám. Osobně jsem hledal a tápal a vybíral přes rok (ještě hledám). To, že si vyberete xy společnot není záruka doživotní praxe a práce (nejsme v Rakousku-Uhersku)

              Pokud jste člověk, který potřebuje nad sebou „kontrolu drába“ zvolte MLM. Také mi kdysi pomohl. Když jste vůdčí typ, zvolte BP (brokerpool). Chápu, je to kategorické rozlišování. Poslední slovo máte vždy a jen vy!

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Jen technická, nezužoval bych to jen na tyto dvě možnosti. Podstatné je podle mě poznat tu práci a co to obnáší. Pracovat pod poolem samostatně nemůže, protože nemá žádné zkušenosti, potřebuje, aby mu někdo pomohl a pod firmou nebo někým, kdo pod poolem dělá, může zažít jak absolutní svobodu, tak drába, záleží přece na tom, kam přijde. Pokud pozná, že je to ta práce, kterou chce opravdu dělat, pak má smysl uvažovat nad tím, zda se vydat cestou sólovou nebo eventuálně týmového hráče. Pak ho ale o to víc bude zajímat, aby to, co buduje, budoval skutečně pro sebe, protože také může přijít na to, že něco pět let tvoří a ve skutečnosti to nebude tak docela pravda. Začít může kdekoli, třeba s vědomím toho, že pokud bude měnit, tak to nebude tak jednoduché s kmenem, klienty a potencionálními spolupracovníky, které tam třeba bude muset zanechat. Hlavně, když za sebou nebude mít velké sankce, dlouhé výpovědní doby, nesmyslné konkurenční doložky apod. Ve hře může být též firma nepoolová s přímou vazbou na pojišťovny…

               | Odpovědět privátně
            • Samozřejmě vašich kolegů obejdu více a pečlivě si vyberu co se mi bude zdát nejlepší. Pro začátek bych si představoval nějakou MLM společnost, abych se naučil jak to v téhle branži vlastně chodí a dál se budu rozhodovat, až zjistím co vše tahle práce obnáší a jestli mě to bude opravdu bavit. A společnost Fincentrum volím hlavně kvůli relativně výhodné smlouvě bez konkurenční doložky. Ovšem jestli máte jiné tipy na další společnosti, či jen malé makléře sem s nimi. Alespoň budu mít více možností pro výběr.

              Pane Kolář měl by jste nějaký tip, přímo na konkrétní nepoolovou společnost s přímou vazbou na pojišťovnu? O něčem takovém jsem ještě nikde nečetl, tak si o tom aspoň pohledám nějaké info ať jsem více v obraze.

              Ještě by mě zajímal názor na společnost e-finance. Máte s touhle společností nějaké zkušenosti?

               | Odpovědět privátně
            •  Jindřich Benda
              Účastník

              V e-finance znám v Brně pár lidí, sjednávám si přes ně pojistky na auta. Jestli chcete, mohu vám s někým z nich domluvit kafe. Jak se jim tam pracuje nevím, to mě nikdy nezajímalo…

               | Odpovědět privátně
      •  Jiří Vařečka
        Účastník

        Pane Lahodný, já to vezmu ještě z jiné strany. Na to, že by Vám vyhovovala práce v pojišťovnictví, na to jste přišel úplně sám? Já myslím že ne. Že Vás někdo na tuto možnost navedl. Možná jste slyšel úžasné věci a možnosti.

        Já to ale vemu obráceně. Bylo Vám řečeno a vysvětleno, že minimálně na prvních 6 měsíců musíte mít naspořené penízky? Protože až za tutu dobu Vám vlastně první peníze z pojišťovnictví začnou chodit.

        Ona je ještě jedna možnost, již jsem to zde dříve psal, a to jít napřímo na nějakou dobu, tak na 2 roky, do jednobarevné společnosti. Tam se Vám, jako nováčkovi, budou plně věnovat, mají na to předem připravené osnovy a zdroje. Mnohé Vám dají i „nástupní plat“, je to něco jako záloha na budoucí provize – je jedno jak to nazvu, u každé společnosti to je trochu jinak, podmínkou za to bývá nějaká produkce a časový závazek.

        Koho bych doporučil? Allianz, Českou poj. a Kooperativu.

        Allianz = solidní zázemí, dobré produkty a můžete sjednávat celou škálu, mají Penzijní společnost.

        Česká poj. = široká škála produktů, nebudete ale moci dělat průmysl, mají také PS, dostanete možnost sjednávat i ČP Zdraví a ČP Invest. Bohužel se ale ČP někdy chová jako …, prostě jako ČP.

        Podle mého je i toto cesta, prostě dokonale poznat jednu společnost a potom se rozhodnete, jak dál. Protože pokud již jednou jednu umíte, potom jednoduché naučit se ostatní.

         | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 8 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account