Zobrazeno 8.089x

Toto téma obsahuje 11 diskutujících a má 42 odpovědí. This post has been viewed 8090 times

  • Autor
    •  šárka
      Účastník

      takže mám tu jednu „nevděčnou“ klientku, která se dopracovala během tří měsíců ke třetí smlouvě pojištění. Na začátku roku jsem jí rušila nevýhodnou ižp co jí sjednali přímo na pobočce jako supr spořeníčko pro dítě, nachystala pořádnou pojistku, podepsáno, měla být zaplacena a naběhnout k prvnímu dubnu. Ted došla s tím, že byla s maminkou u mamčiné poradkyně, která dělá jen pro kooperativu, maminka jí platí nějakou investiční pojistku.

      Nechala si navýšit svou pojistku o dítě i se spořením pro něj, paní z koop jí řekla, že poplatky má přeci zaplacené. Moje informace jsou, že při každém navýšení smlouvy (o dítě) se přeci platí poplatky (i provize).

      Prý se to chová i jak vkladní knížka, může tam dávat peníze a nebo nemusí. Vybrat to může v 18-ti letech.

      Ještě jsem se nedívala co může sjednávat přímo pojištovák kooperativy za ižp, ale zatím se setkávám jen se smlouvami v hlubokém mínusu, pojistku má od roku 2012, takže předpokládám taky mínus.

      Ráda se nechám poučit, kamarádce jsem přetlumočila moje informace, protože se mi to nezdá, ráda bych se pletla. Moji pojistku ikdyž je podepsaná už nechce, beru to spíše jako svoje selhání , že jsem jí to asi nepodala lépe, když má potřebu si nechat vnutit cokoliv, respektive podepisovat jak na běžícím páse. Nezdá se mi jednání paní z Koop košer, ale jsem v tomto oboru teprve na to krátce. Ještě Vás ušetřím toho, že dělám pod záštitou OVB, at to nemusíte hledat, řeší se to u každého.

       | Odpovědět privátně
    •  Josef Soumar
      Účastník

      Mno… a jaká je Vaše otázka nebo s čím chcete pomoci?

      Pokud se jedná o navýšení smlouvy, prosím o bližší údaje, jak vysoké klienta platila pojistné, o jaký tarif smlouvy se jednalo, jak byla smlouva nastavena a možná trochu více chronologicky rozvést děj, asi 2x jsem se „na pobočkách“ v textu ztratil a nevím, jakou smlouvu jste sjednala Vy, jakou smlouvu nabídl zástupce KOOP a jakou smlouvu jste rušila…

       | Odpovědět privátně
      •  šárka
        Účastník

        jo ještě nejsem zběhlá v přesném psaní :D Mě jde spíše výhradně o tu Kooperativu, jestli má zástupce kooperativy k dispozici takový produkt.

        Parametry smlouvy přesné k dispozici nemám a nevím jestli mít budu.

        Jedná se o smlouvu založenou roku 2012 s investiční složkou ( určitě aspon tři stovky) na ještě neplnoletou holku na škole.

        Ted přidáno její dvouměsíční dítě se spořící složkou. Poplatky za toto přidání (navýšení) prý už nejsou.

        Jde mi o to, že ta prodejkyně koop nepodala přesné informace a chci si to jen potvrdit. Prostě zjistit, zda neexistuje produkt/ situace v které by při navýšení smlouvy poplatek za navýšení neplatila.

        S ižp zrovna nějak nepracuju, takže teď položím uplně blbou otázku: Založím si ižp já na litr na 30 let, na rizika jde 600,-, do spořící složky 400,- . Po pěti letech si nechám přidat svoje dítě za pětikilo, 200,- na rizika, 300,- na investice.

        V 18-ti letech dítěte mi to vyflusne investice dítěte, jeho rizikové pojištění skončí a mě poběží moje smlouva dál s mýma investicemi. Je to možné?

         | Odpovědět privátně
        •  Martin Buček
          Účastník

          záleží do kolika let jsou dětská rizika. Je nesmysl je dělat do 18ti, když může být „dítě“ za stejné peníze pojištěno až do 26ti.

          Ale jinak máte pravdu v tom, že když skončí riziko, tak se nesnižuje platba, ale volné peníze jdou do „spoření“.

          Jestliže má danou měsíční platbu, tak tam ty peníze prostě dávat musí… Ano, existují i možnosti, jak spořit k pojistce dobrovolně a jak se mi chce.

          Navýšení pojistky znamená poplatky, pochopitelně včetně provize.

          Všechno je to o matematice. Když spočítáte, že kolik tam dá na „spoření“ a kolik ji na konci vypadne, tak je něco špatně…

           | Odpovědět privátně
        •  Josef Soumar
          Účastník

          S Vámi je radost si psát :-)))

          Zkusme to tedy trochu shrnout:

          1) Od toho, co je vhodné a co není vhodné pro klienta během Vaší celé spolupráce, máte v OVB až 6členou skupinu manažerů, které za to živíte.

          2) Smlouva na neplnoletou holčičku se jeví jako smlouva životního pojištění 7BN, kde matka bude zajištěna na minimální částku v případě úmrtí a připojištěná je její dcera.

          3) Přidání 2měsíčního miminka je možné 3 základními způsoby v případě IŽP s využitou investiční (prosím, už nikdy neříkejte spořící, pak se to naučíte a bude zle… ) složkou

          a) přidání 3. připojištěné osoby bez navýšení celkového pojistného za smlouvu, tj. snížení investiční složky a využití finančních prostředků na připojištění miminka

          b) s celkovým navýšením pojistného o pojistné za rizika (rozumějme o cenu za rizika za pojištění)

          c) s dle mého názoru nesmyslným navýšení pojistného včetně investiční složky

          Pokud se celkové pojistné nezvedá (varianta a) je možné, že se celkové náklady za smlouvu nezvyšují, resp. investiční část byla předplacena například na 30 let ve výši Kč 500,- měsíčně, nyní se z ní využije jen 200,- na investice a zbytek je za připojištění atd.

          4) Pokud si Vy založíte IŽP jak popisujete výše, v 18ti Vám to díte „nevyflusne“, ale skončí jeho případná připojištění. To, jestli je výhodné zajistit děti za dětské sazby i po 18 letém věku je diskutabilní vzhledem k obsahu připojištění například závažných nemocí, kde dětské tarify obsahují výluky na některé závažné nemoci, obráceně neobsahují některé nemoci dospělých apod.

          Investici Vám to „nevyflusne“, jelikož se v tomto konkrétním programu, nebyla-li zasílána jako MP nebo na jinou smlouvu pod jiným variabilním symbolem. Vaše investice ve výši Kč 400,- a investice pro dítě Kč 200,- se „slije“ dohromady, Vy však máte možnost v 18 letech potomka vybrat jeho poměrnou část, tato investice je však předplacena ne na 18 let věku dítěte, ale na 30 let délky trvání smlouvy, takže jste si o 12 let předplatila investici, kterou případně nevyužijete.

          5) Jednoduše, pokud se v IŽP navyšuje investiční složka, platí se poplatky, pokud se navyšují rizika a potlačuje investiční složka, pojistné se nehýbe, obchodník pravděpodobně neobdrží provizi a klient si potlačuje investici, kterou si navíc nesmyslně na 30 let předplatil.

          Na závěr – neberte to, že jste pod OVB jako výmluvu nebo ospravedlňování pro svůj prodej či chování, i když je člověk pod OVB, může si večer vzít 60 stránek pojistných podmínek IŽP a vše si nastudovat, dohledat a sám zjistit. Více méně, pokud takto budete v samostudiu pokračovat delší dobu, zjistíte, že jste v oblasti finančního plánování chytřejší než Váš zemský ředitel a odejdete, tak pozor na mé rady…

          Snad jsem nic neopomněl, pokud ano, pak se omlouvám.

           | Odpovědět privátně
          •  šárka
            Účastník

            Děkuji za odpověď, něco jsem věděla, něco jste mi doplnil. Co se týká samostudia, beru to tak, že to k tomu patří, bohužel během tak krátké doby jsem vstřebala jen pidizlomeček. Beru to tak , že dělám na svůj žl, na své jméno, takže za svou práci si zodpovídám sama. Pokud ji budu dělat špatně, tak si nevybuduju klientelu.

             | Odpovědět privátně
            •  Josef Soumar
              Účastník

              Dovolil bych si jedno malé „rýpnutí“, protože si myslím, že znám systém hodně podrobně a dobře.

              Vaši odpověď beru na vědomí, jen by s dovolením rozšířil obzory z hlediska působení spousty poradců s Vaším vyjádřením. Pokud budou všichni poradci myslet jen na sebe a své omyly si omluví frází, že pracují na ŽL a tím si nevybudují klientelu, nejsem si jistý zlepšováním pověsti celého oboru. Přesah vidím v obecné zodpovědnosti a mnou již několikrát zmíněných hodnotách.

              S oblibou připodobňuji naši práci, co se týká odpovědnosti, náročnosti a intelektu k lékařství, kde ti nejschopnější provádí nejdůležitější rozhodnutí a člověk se vypracovává od studia, samostudia, koleček přes oddělení, po nejzodpovědnější místa. Jako v lékařství, tak i ve financích, by neměl být prostor pro chyby a to ani marginální.

              Proto bych všem začínajícím poradcům doporučil postupnou profesionalizaci. Soustředit se například každý kvartál na určitý typ produktů, než se snažit od počátku obsáhnout komplexně finanční plánování. Samozřejmě pokud nad sebou máte schopné vedoucí, finanční plán pro klienty může vzniknout a například prezentace klientovi bude jak od Vás, tak v jiných oblastech od schopnějších kolegů, ale je to jen námět na další vzdělávání.

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Děkuji za to porovnání s lékařem.

              Já již několik let používám porovnání podobné, když narážím na problém s mediálně rozmáznutými „kolegy“.

              Ptám se:

              “ Co si myslíte o lékařském tajemství, je hodně důležité? „

              „Je to vážná věc? „

              Dostávám, podle očekávání, kladnou odpověď, jinak je na kladnou odpověď navedu další otázkou :-)

              potom pokračuji:

              “ .. no a vidíte, to v takovém pojišťovnictví máme také tajemství, ale takové, že nám se do rukou dostane i Váš zdravotní dotazník (stav), ale takový pan MUr, ten nebude vědět, na co jsem Vás pojistil.“

              Funguje to!

              :-)

               | Odpovědět privátně
            •  Josef Soumar
              Účastník

              Porovnání s lékařskou praxí bývá u poradců běžné, hlavně při vysvětlování spolupráce a při získávání informací během analýzy připodobněním k diagnóze u lékaře. Jen ta odpovědnost, profesionalita a odbornost zaostává za tímto oborem s rozdílem bezmála několika galaxií, byť všichni lékaři nejsou andílci, ale zdravotní systém v ČR je v porovnání se světem na vysoké úrovni.

              Abych se osobně přiznal, Jiří, asi jsem už dnes přepracovaný, ale Váš postřeh jsem nepochopil. Používáte tuto techniku při vyplňování zdravotního dotazníku, nebo se pohybuji v domněnkách úplně mimo? :-) Díky a případně se omlouvám.

              JS

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              OK. Kdykoli je potřeba.

              Někdy může jít o prestiž našeho oboru, jindy jen o ochranu dat, jindy to může být ten zdravotní dotazník.

              Celoživotní vzdělávání je také společným faktorem.

              Že nikdy nebude jeden pacient stejný jako druhý, že bude mít trochu jiné potíže a proto třeba i jinou diagnozu a následně i léčbu, to je přeci normální.

              Náši klienti nikdy nebudou stejní, jeden jako druhý, budou to originály, budou mít nějaké potřeby a představy, které zjistíme, diagnozu uděláme třeba v rizikové zprávě a možnou léčbu doporučíme.

               | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Pokud je to standardně nastavená smlouva, tak z čeho by obchodník měl provizi, když tam nebude žádný poplatek? Kdyby to tak fungovalo, tak by se pak smlouva nechala nastavit na minimum, z kterého by se zaplatil ten vstupní poplatek a pak „zadarmo“ navýšit. ;-)

           | Odpovědět privátně
        •  Petr Žáček
          Účastník

          Pokud Vám nestačí jako zdroj produktových informací Vaši nadřízení, máte k dispozici ještě KAMa dané pojišťovny. U něj si můžete ověřit/vyvrátit potřebné informace týkající se daného pojištění. Můžete mu dát i případnou zpětnou vazbu na chování VPA/zaměstnanců té dané instituce.

           | Odpovědět privátně
          •  šárka
            Účastník

            Samozřejmě jsem si všechno ověřovala i na lince dané pojišťovny, chtěla jsem si to ověřit ještě tu. Vždy si ověřuji z více zdrojů. Stejně tak čtu pojistné podmínky. Ono časem až se mi podaří správně formulovat otázky si práci ulehčím :D Osobně nemám problém vysvětlit, horší je to napsat :D Příště se raději asi obrátím osobně.

             | Odpovědět privátně
        •  Libor Bareš
          Účastník

          V IZP hlavne „nesporte“, ze to neni dobre vam napovi treba 5 mio pokuta pro vasi a tez moji byvalou spolecnost. Verim, ze vasi vedouci vas naucili, ktere jine produkty jsou pro klienty v takovych pripadech vhodne. To, ze klienti uveri poradkyni na pobocce je pouze jejich volba. Pravdepodobne zustanou stejne finance zajisteni jako ona=vubec. Ale opet plati, ze investice je lepsi resit na primo bez prostrednika pojistovny, ktera si na tom bude chtit neco ukrojit:)

           | Odpovědět privátně
          •  šárka
            Účastník

            To,že dělám pod ovb přeci neznamena, že valim izp jak na běžícím pase. Děkuji za upozornění,ale možná by bylo dobré a férové neškatulkovat. Nevím jak ostatní,ale mám svou vlastní hlavu a myslím ,že s takovou mi brzo někdo šlapne za krk.:D

             | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Tak on Libor zřejmě hovoří z vlastních zkušenosti, jak byl školen v této společnosti. To můžete mít klidně i vlastní hlavu, ale chvíli to také trvá, než na to ten obchodník přijde, že těch informací, které by mohli být trochu jinak, je jaksi více… ;-)

              Byl jsem docela zvědav, co odpovíte Vladimírovi na otázku, proč jste do oboru šla. Za sebe se přiznám, že mě ta odpověď úplně neuspokojila, protože se mi jeví, že odpovídá na něco trochu jiného. Zaměstnanec nemusíte být i jinde a když Vás obor zajímá dlouhodoběji a sama uvádíte, že máte svoji hlavu a snažíte se zjišťovat informace a jít svojí cestou, tak proč do této společnosti? To mi tedy opravdu nejde na rozum. Napsáno bylo stovky stran o tom, proč je takové rozhodnutí špatně, pokud chce člověk tu práci dělat dobře a Vy tam stejně jdete dělat? Podepíšete smlouvu s půlroční výpovědí a šílenými pokutami a zanecháte tam všechny klienty, když budete chtít jít jinam? Já tomuto opravdu nerozumím. Chápu, že tam může být člověk znáborován a začne tam dělat, protože má nedostatek informací a nezjistil si je. Chápu, že tam někdo vleze pro prachy nebo s vidinou rychlého postupu… Ale pokud jste se o to zajímala dlouhodobě a vybírala firmu, kde Váš zájem o obor můžete uplatnit, tak po informacích, které jste zjistila, mi nedává žádný smysl, do něčeho takového vstupovat. Opakuji tuto otázku již po několikáté, ale proč tohle chcete podporovat svojí prací?

               | Odpovědět privátně
            •  šárka
              Účastník

              Jsem ráda, že je tu možnost čerpání informací, ale nemám potřebu si tu svoje pohnutky nějak rozpitvávat, přišlo by mi to jako obhajování se, trochu pod úroveň. Děkuji za respektování, Šárka

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Mě to zajímá protože mě zajímají lidské osudy a důvody rozhodnutí, zvláště když mi nesedí s informacemi, které o daném člověku mám. To je pak obzvlášť zajímavé, protože tam musí být cosi, co je pro mě v tu chvíli utajeno a moje zvědavost se to snaží zjistit. Znáte to… jako když Vám má vyjít kontrola nějaké rovnice a ono to nevychází. Také si říkáte, kde jen může být chyba. Když nedáte, tak nedáte, s tím nemohu nic jiného dělat, než to respektovat. :-)

               | Odpovědět privátně
            • Milá Šáruš, nedá mi, abych nereagovala.(pro OVB jsem pracovala). Vysvětlete mi prosím jednu věc. Proč necháváte svému vedení 70% provize a i přesto si musíte zjišťovat a ověřovat základní informace. To je docela absurdní? Nemyslíte?

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Taky Vám tam něco nesedí, co? :-)

               | Odpovědět privátně
            • Nesedí? Spíš připomíná větu z jednoho filmu…“A čo je to také absurdné, Kefalín?“:-):-):-)

               | Odpovědět privátně
            • Černí baroni jsou super:-)

               | Odpovědět privátně
            • Profilové foto
              Anonym

              To je nová přezdívka pro tu společnost?

               | Odpovědět privátně
            •  šárka
              Účastník

              Tak to si počkám na Vaši dedukci,co by tu nesedělo víc než,že jsem děsně zbrkla a zvedava. Možna by byla ta jednodušší odpověď na vaši otázku nejlogičtější.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Ale já už jsem tu dedukci přece napsal a zároveň k ní doplnil, že mi nezbývá nic jiného, než respektovat to, že k tomu už nechcete nic dál psát. Všichni víme léta, jak se to v OVB dělá. Když s tím někdo nesouhlasí, tak tu firmu přece nemůže podporovat tím, že tam nocí kšefty. To nemá logiku. Lidi, co je to s váma?

               | Odpovědět privátně
            •  šárka
              Účastník

              Dobre přiznám se dobrovolne,příspěvek jsem napsala,aniž bych věc probrala s nadrizenou.byla to čerstvá záležitost. Jiz jsem se dozvedela a na druhou stranu povazuji nektere prispevky,ktere se drzeli tema za prospesne,uz jenom kvuli jinemu cizimu pohledu,ktery muze byt poucny.Ať se na mne nikdo nezlobí,ale nepovažuji za normální takové rytí a rozebírání, doteď jsem měla tento web za fajn na čerpání informace,ale propříště si rozmyslim,jestli sem něco napíšu. Protože minimálně v polovině případů jsou to příspěvky zcela mimo věc.pokud má někdo zvědavost na mou osobu, nemám problém s osobní schůzkou,ale veřejné nehodlám rozebírat moje osobní zájmy,záležitosti atd.

               | Odpovědět privátně
            •  Josef Soumar
              Účastník

              V klidu, nikdo do Vás neryje, ale normálně se ptá – diskutuje ;-)

              Jestli Vám to přijde jako rytí, doporučuji rychle zařídit kvalitní ŽP s připojištěním závažných nemocí a bez výluky na psychická onemocnění ;-)

              Osobně se mi diskuse líbí a pokud tak opravdu pomůžete klientce, jedině dobře.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Tomu se ale nemůžete divit. Strávil jsem tu x hodin psaním, kdy jsem různě radil a ve výsledku pak zjistil, že pomáhám udělat kšeft firmě, která v naprostém klidu nechá měsíce a roky okrádat svými obchodníky klienty. Trochu paradox.

              Má to dva rozměry, jeden je ten, jak se snažíte pracovat Vy, ten druhý je, jak pracuje firma jako celek. Vy opravdu nevidíte ten nesoulad? Zjednodušeně a trochu expresivně řečeno: Chci dělat pro klienty dobrou práci ve špatné firmě, které jsou klienti u zadku? To je podle mě do očí bijící, zvláště pokud máte x dalších možností, jak to dělat jinak. A to je celé. ;-)

               | Odpovědět privátně
            •  šárka
              Účastník

              Tak to máme každý právo na rozhodnutí co a komu radit a co a kam psát. Stejně tak, má každý právo na rozhodnutí pod jakou hlavičkou firmy bude dělat. Než člověk do něčeho jde, tak je fajn si pozjišťovat jaké jsou možnosti a upřímně tady v okolí je to u dalších firem prašť jako uhoď a je jedno jestli děláte pod MLM nebo pod pojišťovnou.Sledovala jsem to dva roky. Ty smlouvy občas vidím. A námitku, že tomu nemohu rozumnět po tak krátké době neberu. Co se týká firmy, tak ono je to tak jak v každém jiném oboru o lidech. Jsou ti, co dělají dobře a ti co dělají špatně. Já vidím, že jsem si vybrala dobře.

              Co se týká toho, že vydělávám někomu nahoře, je mi to momentálně šumafuk. Dělám zatím co lidi vyloženě potřebují, nedělám celé portfolio, protože mi vadí, že osobně nemám ještě přehled. Osobní přehled.

              Stačí mi určitá částka, s kterou počítám že mi +- přistane na účtě, s odstupem času se podívám , že jsem odvedla dobrou práci a pokud mě něco bude štvát (jakože mi chybí větší výběr produktů a štve mne spousta věcí) tak mám přeci na výběr jak a co dál, možnosti tu jsou vždycky. Mimoto jinak věco člověk vidí teď a jinak za rok za dva, což je přirozený vývin. :D

               | Odpovědět privátně
            •  Martin Hrubý
              Účastník

              podívejte se do smlouvy o spolupráci a najdete konkurenční doložku.. pokud se někomu znelíbíte tak se můžete jít soudit (vlastní zkušenost)

               | Odpovědět privátně
            •  šárka
              Účastník

              Ze zvědavosti, v jaké jste byl struktuře?

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              1. Nikdo Vám Vaše právo na rozhodnutí nebere

              2. Že je to prašť jako uhoď, si nemyslím a to z důvodu, že kromě toho, co jste jmenovala, existují další možnosti a to makléřská firma navázaná přímo na pojišťovny nebo makléřská firma navázaná pod poolem, případně někdo, kdo pod poolem pracuje a byl by schopen se o Vás postarat. Když už jste nějakou firmu použila, tak jste měla minimálně zvolit firmu bez nesmyslné konkurenční doložky.

              3. Bohužel, není to jen o lidech, to je takové omšelé klišé, je to bohužel i o té firmě. Šla byste dělat třeba do firmy, co záměrně dělá úvěrové podvody a byla tak ok, protože je to o lidech? Víte proč takové praktiky, o kterých se tu často píše, existují? Protože to ta firma umožňuje dělat a jsou v ní lidé, kteří to jsou ochotni dělat a pak ti druzí, co si myslí, že je to o lidech a pracují vedle těch prvních, když nemusí. Opravdu NEMUSÍ.

              4. Jestli tomu můžete nebo nemůžete rozumět, jsem nikde nepsal a nejsem schopen to posoudit.

              5. Váš výběr jste si naopak zúžila podpisem smlouvy. 6měsíční výpovědní lhůta znamená, že při takovém přechodu budete 9 měsíců bez prostředků nebo to budete velmi složitou cestou muset obcházet a to s tím, že na krku navíc máte podepsanou dvouletou konkurenční doložku s mastnou pokutou. Vaši klienti nejsou Vaši klienti a Vaše smlouvy nejsou Vaše smlouvy. Takže právě pro ten přirozený vývin, není vůbec třeba lézt do takových firem. Když už, tak do firmy bez dlouhé výpovědi a konkurenčních doložek a pokut.

              Mě osobně je jedno, kde pracujete, jen mě udivuje, že máte nějaký směr, kolem toho si zjišťujete nějaké informace a pak zvolíte tohle jako řešení. Nevyčítám, jen konstatuji, že pokud opravdu hledáte informace, tak v této chvíli musíte nabeton vědět, že jste špatně. Ten stav, ve kterém teď jste, jsem viděl a podobné diskuze vedl již mnohokrát. V drtivé většině mi po nějaké době dal čas za pravdu, pokud to byl člověk, který v tom oboru chtěl skutečně vytvářet s klientem dlouhodobý vztah a z něj profitovat na vybudovat si jistotu příjmu. Jenom to nějakou dobu trvá a ze začátku si to téměř každý bere jako útok na svoji osobu. Není to tak, je to jen jedna z informačních částí jeho prozření :-)

               | Odpovědět privátně
            •  Jiří Vařečka
              Účastník

              Tak se nám to celé dostalo někam úplně jinam, než o čem bylo téma založeno, nevadí, já zde ještě vložím jeden odkaz, nejen pro Šárku, na staré téma, které je neustále aktuální:

              https://poradci-sobe.cz/diskutujeme/topic/pepa-a-bohous

               | Odpovědět privátně
    • A není lepší spolupracovat s klienty, kteří s vámi chtějí spolupracovat? Nechci rozebírat, jaké řešení a jaké produkty jsou správné, ve finále totiž vždy záleží, jak se rozhodne klient.

      PS: Jak dlouho pracujete v oboru?

       | Odpovědět privátně
      •  šárka
        Účastník

        To máte pravdu. Nad tímto jsem samozřejmě taky přemýšlela. Já teprve krátce, ani ne půl roku. Ono mě to časem omele a nebudu si to tak brát. Mě to mrzí spíše z toho důvodu, že se jedná o známou ,ne kvůli možné provizi, ale co jí z toho pak vyplyne…

         | Odpovědět privátně
        • Pokud jste půl roku v oboru, tak ještě nevíte, co je vhodné pro klienta a co ne. Půlrok je moc krátká doba.

          Ještě jedno PS: Proč jste do našeho oboru šla?

           | Odpovědět privátně
          •  šárka
            Účastník

            Člověk se učí stále a nikdy neví všechno :D Obor mne zajímá dlouhodoběji. Jsem ženská zvídavá a na férovku napíšu , že z osobních důvodů nemůžu být klasický zaměstnanec .

            Ještě jednou se vrátím k tomu, že nemůžu vědět, co je vhodné pro klienta nebo ne. Myslím, že není košer, pokud se klient zeptá na poplatek a je mu lháno, nebo že by to paní prodejkyně pojistek nevěděla? Člověk když o tom přemítá, tak přemýšlí co je dál špatně- nastavená rizika?

             | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Šárko,

      až budete déle v oboru, tak se naučíte říkat i NE!

      Klient má právo vybrat si poradce (tedy pojišťováka), ale nezapomeňte, že stejné právo máte vy.

      Některé klienty neřešte, myslím si, že neznáte možné souvislosti, proč a u koho to ta paní sjednala.

      Pošlete jí rozbor, tedy Záznam z jednání, který stejně musíte udělat, a víc bych to neřešil.

      Paní má jistě platnou občanku, tak se rozhodla podle svého, neřešte to, toto asi nebude Vaše selhání, život jde dál :-)

      Mnoho úspěchů Vám přeji.

      PS:

      kolegové výše napsali mnoho správných vět, podívejte se na ně časem, tak za rok, budete sama překvapena, jak se na tyto myšlenky budete dívat s odstupem času.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Já bych se tedy s dovolením vrátil k tématu, ale trochu z jiné strany. Ovšem nepouštějte se do mě, že se do Vás zase navážím. Celý ten příběh má jeden docela zásadní bod a ten je v tom, aby byl vytvořen dlouhodobý vztah s klientem. Ten předpokládá, že klientovi dokážete zabezpečit všechny služby, tedy kompletní portfolio a poskytujete klientovi nadále kvalitní servis v čase… Pokud se Vám podaří takto klienta nastavit, pak klient nepůjde na přepážku, ale bude se ptát Vás, co s čím má dělat. Pokud je to klient, který o takový vztah nemá zájem nebo k Vám má z nějaké příčiny nedůvěru, pak musíte počítat s tím, že se Vám takové věci budou stávat, nedošlo tam totiž k navázání vztahu. Neřeším příčinu, to tak prostě je. Smysl Vaší práce by měl být vytvořit s klientem dlouhodobý vztah, což bohužel při nastavení Vašeho systému skutečně nejde. Je zaměřen většinově na předplacené provize a na servis Vám nezbude nic. Jelikož zadarmo se o klenta starat nemůžete, buďto se servis neprovádí nebo se provádí způsobem přepracování smlouvy za účelem nové provize. Ani jedno není správně. A nyní vezměte v úvahu. Pokud z klienta dostanete třeba x tisíc každý rok, tak pokud budete dělat jednoho kvalitního za týden, řekněme 50 za rok a řekněme, že chcete ošéfovat 200 klientů, tak se odměna za Vaší práci změní v odměnu za servis a péči o klienta a to s jistotou, kterou téměř každá OSVČ hledá, tedy s jistotou budoucího příjmu. V čase Vám ten klient vyprodukuje třeba 5.000 následné provize. 200 x 500 = 1 milion. Pochopitelně to nějakou dobu trvá, než tyto klienty najdete. V čase se pak můžete zbavit těch méně produktivních a vyměnit je za ty, co se vyplatí více servisovat.

      Toto ve Vaší firmě neuděláte, takže pokud budete chtít takový model budovat, musíte firmu změnit. (problémy s odchodem jsem již zmínil) Klienty, které si budete léta „vytvářet“, ale bohužel zanecháte tam, kde jste je vytvořila. Takže nějaký čas na něčem budete pracovat a místo toho, aby to mělo začít vytvářet finanční jistotu pro Vás, někomu to odevzdáte a po (někdy i x letech)m začínáte od nuly znovu, přestože jste v té době už mohla mít několikatisícový měsíční příjem.

      To, co jsem napsal, je model, při kterém v čase nebudete muset řešit to, že Vás někdo obešel.

      To, co jsem napsal, považuji za cennější informaci, než tu, jak naložit s Kooperativou, nechám pouze na Vás, jak s ní naložíte. Podobně jako Vy jste nabídla kontakt, ani já nemám problém s tím, aby mi kdokoli zavolal, pokud by na toto téma chtěl pohovořit. ;-)

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account