Zobrazeno 33.756x

Označeno štítky: ,

Toto téma obsahuje 11 diskutujících a má 29 odpovědí. This post has been viewed 33757 times

  • Autor
    •  Martin Dratva
      Účastník

      Zdravím kolegové,

      v poslední době se v mém regionu začíná nepěkně rozpínat společnost SMS finanční poradenství a jejich nekalé praktiky.

      V telefonu mlží, na schůzkách vyloženě fantazírují a u jednoho mého klienta doporučili zrušit ŽP po roce a půl !

      Samozřejmě mu vnutili to samé, jen od jiné společnosti – a poškodili tím samozřejmě klienta…

      Základním varováním by mohl být už jen historický vývoj názvů této „společnosti“.

      1. METAL – ECO, a.s. 1997 – 2001

      2. SMS pojišťovací služby, a.s. 2001 – 2007

      3. SMS finanční poradenství, a.s. 2007 – dosud

      Máte s touto společností také nějáké zkušenosti? Nebo se rozmáhají jen na Severní Moravě respektive na Opavsku?

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Zdravím Vás Martine,

      osobní zkušenost nemám, ale zadejte si na Googlu „zkušenost SMS finanční poradenství“ a pak jen čtěte, např. tento odkaz:

      http://www.podvodnefirmy.cz/SMS-finan%C4%8Dn%C3%AD-poradenstv%C3%AD-as-str1

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den kolegové,

      na tomto serveru máme zaregistrovaného „pracovníka“ této finančně poradenské společnosti. Tak se snad dočkáme i příspěvku z druhé strany barikády.

       | Odpovědět privátně
      •  Marek Lukesle
        Účastník

        Dobrý den, pracuji ve společnosti SMS finanční poradenství, a.s.. Především chci říct, že informace, které sem napíši jsou čistě mým úhlem pohledu a v žádném případě se nejedná o objektivní pravdu (což by mělo být ale jasné…).

        V SMS pracuji sedmnáct měsíců, nyní jako obchodní manažer se třemi aktivními podřízenými poradci a sám samozřejmě „poradenskou činnost“ vykonávám. SMSka působí po celé ČR a na Slovensku (zde nevím, do jaké míry). V ČR je největší koncentrace poradců na Moravě a Slezsku, protože sídlo má ve Frýdku-Místku, celkem aktivních poradců je něco přes šest set.

        Z mého pohledu jsme společností, která vykonává /i nevykonává „komplexní finanční poradenství“, protože jsou tu manažeři, kteří vedou své poradce a manažery cestou finančního poradenství a dlouhodobého servisu, a také tu jsou ale tací, kteří jsou úspěšnými obchodníky a prodejci a tak to učí i své podřízené.

        Bohužel z mého pohledu nejsou ve firmě nastaveny dostatečné regule a kontrolní mechanismy, které by automaticky vedly manažery a poradce k čestné práci. Pak nastává situace, že je to mnohem více o lidech, především o manažerech, než jak je to u společností, kde je dohled přísný a režim tvrdý.

        Zároveň takovou společnost, kde by toto (rozumějme dohled, regule) efektivně fungovalo ve prospěch klientů, neznám. Co jsem ale zaznamenal, tak např. v Partners je přistup dobrý – tedy více nastaven ve prospěch klientů, ale stejně v praxi velice často vidím, že se leckdy míjí účinkem (důsledkem počtu poradců). Pravděpodobně ale jsou výsledky lepší, než v SMS, tedy dle mého soudu.

        Pokud někdo znáte nějaké regule, které interně ve vaší firmě fungují, hoďte je do placu, mohli by to být zajímavé informace…

        Pokud jsem zapomněl něco důležitého říci, ptejte se, komentujte.. :)

         | Odpovědět privátně
        • Také pracuji pro SMS fp.Jsem zde naprosto spokojen,neshledal jsem zatím žádné pochybení ze strany firmy ohledně nevyplácení provizí, nebo podobně.Naopak ,dostávám provize dvakrát měsíčně, takže pohoda. Ohledně mých zkušeností s kontrolním mechanismem – asi nějaký oficiální dokument bude, ale pro mne je hlavní , že můj manažer mi hned na začátku nastavil dobře laťku.Řekl mi – jednou zjistím , že jsi udělal dobře pro sebe a ne pro klienta a letíš. Tečka. Tak to beru , to se mi líbí..

           | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Všechno je o lidech.

      Lidé dělají poradenství a je na nich, jak se k tomu postaví. V každé společnosti je nějaké pojišťovací prase a je na Tobě jestli to děláš pro svůj dobrý pocit (poradenství) nebo pro svou peněženku a jdeš v klidu spát s úsměvem, že jsi někoho řádně obalamutil.

      Viděl jsem zhovadilosti od OVB, ZFP, Kapitol, SMS, Fincentrum, Partners, MBG … aj. Nebudu se konkretizovat, nemá to význam.

       | Odpovědět privátně
      •  TP
        Účastník

        Za co palec dolů, přiznejte se?

        Očekávám, že se autor neobhájí.

         | Odpovědět privátně
      • Tomáši, nesouhlasím s Vámi, avšak palec dolů ode mě nemáte .-)

        Mám na to zcela odlišný názor. To, že někdo tvrdí, že je tato práce o lidech, je alibismus. Za práci ,,poradce,, by měla být (dle mého názoru) odpovědná jeho společnost. Pokud tedy neumí nastavit takové kontrolní mechanismy, aby to dokázala dostatečně regulovat, je nekvalitní práce a to, že vypouští do terénu neprofesionální lidi, její chyba.

        MLM o tisícovkách prodejců je dobrej byznis model, škoda jen, že není tak supr pro klienty.

         | Odpovědět privátně
        •  TP
          Účastník

          Aleši, máte pravdu, ale odpovím Vám jedinou otázkou. V jaké MLM firmě platí, že „Za práci ,,poradce,, by měla být (dle mého názoru) odpovědná jeho společnost“.? Tím nehaním Váš verdikt, ale bavme se o realitě.

           | Odpovědět privátně
          • Z těch velkých společností o tisícovkách poradců to neplatí nikde. Pokud by to platit mělo, museli by lidé z vedoucích pozic snížit stavy ,,poradců,, a nepříjímat každého. Tím by se snížila produkce a zisky. Takže se to nikdy nestane a pořád se budou utěšovat tím, že je to o lidech…

             | Odpovědět privátně
            • „Je to o lidech“ už začíná být opravdu klišé a výmluva :-) Na druhou stranu to ale je pravda. Když jsem kdysi začínal v OVB, kladl mi na srdce (a skutečně opakovaně) můj vedoucí, že „NA PRVNÍM MÍSTĚ JE VŽDY KLIENT“. Jenže… po čase ten stejný vedoucí vyzdvihoval do nebes člověka, který přinesl investičko na 10tis měsíčně :-(

              Prostě souhlasím, stejně jako kolega Brabenec, že stačí aby každá společnost měla nastaveny jednoduché kontrolní mechanismy. Pak už jde jen o to, zda to tak zprostředkovatelské a poradenské společnosti opravdu chtějí…

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Stačí důsledně kontrolovat jakékoliv IŽP nad 1.000 Kč/ měsíčně. Pokud je sjednáno čistě na krytí rizik, pak s tím nemám problém. Pokud klient, přestože mu to bylo řádně vysvětleno, jak je to „výhodné“, chce zhodnocovat volné finanční prostředky, pak formou mimořádně placeného pojistného. Je-li smlouva koncipována jinak (jako super výhodné spoření), požadovat po poradci důsledné vysvětlení, proč je takto nastavena. Ideálně od klienta podepsaný zápis, ze kterého je zřejmé, že přesně ví, co se děje s běžně placeným pojistným na spoření včetně počátečních nákladů na správu, odbytné, stav účtu v prvních letech pojištění apod. Jinak smlouvu neposílat na pojišťovnu, opětovně navštívit klienta a sjednat nápravu. Jsem nenapravitelný idealista, já vím :0(((((((((

               | Odpovědět privátně
            • Ale to je další vyplněný formulář navíc! :-)

              Myslím, že by v případě uzavírání IŽP měl být součástí smlouvy i investiční dotazník stejně jako je to u investic. V dotazníku pak jasně uvedeno, jaká částka z měsíčního pojistného jde do investice. A také výše zmiňované informace klientovi: co se děje s běžně placeným pojistným na spoření včetně počátečních nákladů na správu, odbytné, stav účtu v prvních letech pojištění…

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Ve vší úctě pane Chocholoušku se nejedná o žádný formulář navíc, dle § 21 Zákona č.38/ 2004 Sb. jste povinen zapsat požadavky a potřeby klienta související se sjednávaným pojištěním + úvést, na základě čeho a proč jste vybral dotyčný produkt. Sem lze uvést veškeré výše komunikované věci, já osobně je píšu ještě do zvláštního ujednání přímo ve smlouvě a pod toto sdělení se mi klient podepisuje. Klient si ve většině případů za pár týdnů ani nevzpomene, proč jste mu nastavil smlouvu jako rizikovku a co Vás k tomu vedlo. Vnímám to jako seriózní a férové jednání ve vztahu ke klientovi a mnohokrát se mi to již vyplatilo. Toliko moje osobní zkušenost.

               | Odpovědět privátně
            • Tak to jsem to asi špatně napsal. Záznam o požadavcích a potřebách klienta samozřejmě s klientem vždy vyplňuji. A je pravda, že mnohdy mi daný formulář nestačí a je třeba se rozepsat na další list. Do tohoto záznamu pak třeba uvádím nejen to, co klient chce, ale i to co klient nechce.

              Původně jsem měl na mysli klasický investiční dotazník pro stanovení investičního profilu klienta.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Možná jsem Vás špatně pochopil já :0)

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Souhlasím s Milanem, toto by měl obsahovat záznam informací, které jsem s klientem probral před uzavřením smlouvy. Pokud se klient dožaduje nakupování podílových fondů před IŽP, pak by k tomu měl mít nějaký důvod, protože např. ode mě by takovou informaci nedostal. A Vy musíte zdůvodnit na základě čeho jste mu ten a ten produkt doporučil nebo s ním sepsal. Když ten tiskopis ošulím, tak z něj také může vyplynout, že na základě jeho potřeb a požadavků někam dávat volné fin. prostředky, jsem doporučil jako nejvhodnější IŽP. Chci-li mít jistotu, že jsem Ok, měl bych o tom udělat záznam. Mohl bych Vám vyprávět o případu, kdy jsem tento záznam neudělal (protože nebyl tehdy ještě povinný) a po dvou letech po sjednání smlouvy jsme se s klientem vzájemně přesvědčovali, kdo má pravdu. Já tvrdil, že to odmítl, on tvrdil, že je to nesmysl, protože kdybych mu to nabídnul, určitě by to sjednal. Přitom stačila jedna věta a bylo po problému.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Před mnoha lety jsem řešil podobnou nepříjemnost s klientem a po této zkušenosti dělám velmi podrobný zápis toho, co klient požadoval a co bylo následně vybráno. Ať už je klientovi pojišťován jakýkoliv majetek nebo život, vždy uvádím do pojistné smlouvy i do Zápisu dle § 21 následující větu, která bývá obvykle tou poslední: „Na výslovné přání klienta nebyla sjednána rizika A,B,C,D, ač s nimi byl klient seznámen a tato mu byla nabídnuta“. Jmenovitě vypíšu skutečně všechna rizika, která smlouva nabízí a které klient nechce a pod tuto větu se mi klient včetně datumu podepíše. Přiznávám, je to piplačka, ale za ten klid na duši to vážně stojí. Když se pak „láme chleba“, lze vše zpětně zcela prokazatelně doložit. Je jen otázkou času, kdy dojde k nějakému právnímu precedensu, kdy finanční zprostředkovatel poškodí klienta, soud toto prokáže a dotyčný poradce vyplatí vzniklou škodu ze svého. V USA zcela běžná věc, někteří „poradci“ tam splácejí odškodnění v astronomických cenách. Proč ? Poškozený klient tvrdil, že tam to riziko chtěl, ale poradce mu jej do smlouvy nedal a pak se stala pojistná událost. Já osobně věnuji Povinným informacím pro klienta dle § 21 mimořádnou péči a pozornost právě z výše uvedených důvodů.

               | Odpovědět privátně
            •  Jakub Pecha
              Účastník

              Souhlasím. Nicméně je zvláštní, že tyto informační listy většinou používá pouze externí distribuce. Po VPA jednotlivých pojišťoven je vůbec nevídám, nebo jen v primitivní formě. Také s tím máte podobné zkušenosti?

              Jinak souhlas, tato povinnost se obecně velmi podceňuje. Osobně to nechápu, protože obchodníkovi toto lejstro může zachránit krk. U pojistného je „nevýhoda“ v jeho přímé úměře s výší pojistné částky – on když klient zjistí, že kdyby do pojištění investoval o 100 Kč/měsíc více, mohl dostat o 4 miliony vyšší plnění, hned začne vymýšlet útoky typu – ale to jste mi vůbec neřekl… Přitom při sjednání se o každou korunu méně bije jako lev :))

               | Odpovědět privátně
            •  TP
              Účastník

              tak tak :)

               | Odpovědět privátně
            • Já ke každému IŽP musím přikládat i investiční dotazník. I když dělám Flexi nebo 7BN jenom na rizika, musím přikládat ID. Vyplním tam sice jenom, že klient odmítl vyplnit ID, protože nebude zhodnocovat finanční prostředky přes tento produkt. Ale musím ho přiložit. Žiju v domění, že to musí dělat každý poradce.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              BT je v tomto dost pedant a radši udělá o trochu víc, než míň. Osobně si myslím, že by se nad tím někdo měl zamyslet a jasně stanovit pravidla. Někdo vyplňuje x papírů i když dělá v podstatě jen rizika a někdo to tam nabouchá všechno dohromady i s investicema na pěl litrů a nevypisuje v podstatě nic…

               | Odpovědět privátně
            • Já si myslím, že vyplńovat investiční dotazník k IŽP je dobrá věc. Rozhodně si klienti při vyplňování uvědomí, co jsou investice a jaký mají investiční profil. Setkal jsem se s mnoha klienty, kteří mají IŽP (nastavené na zhodnocování) a vůbec nevěděli, že investují do OPF.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Jakékoliv IŽP vždy koncipuji výhradně a pouze jako rizikovku, fond volím garantovaný 2,4%. Akumulovaný dluh už dnes po klientech předpokládám nevyžaduje žádná pojišťovna (tedy doufám) a na zhodnocování volných finančních prostředků jsou zcela jiné nástroje, které nemají pojišťovny ve svém portfóliu (respektive je mají, ale VELMI drahé).

               | Odpovědět privátně
            • Souhlasím s Vámi, Milane. Já také nastavuji IŽP jen na rizika. Je nás, ale málo, kdo takto pracuje. Většina nastavuje IŽP i na zhodnocování.

               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Ostatní „kolegy poradce“ neřešte, pro klienta jste obchodní značkou Vy sám. Můžete nést zodpovědnost jen za svoji práci, nikoliv za práci zbylého trhu. Říká se tomu budování dobrého jména a pověsti.Držím Vám palce.

               | Odpovědět privátně
    •  Martin Dratva
      Účastník

      Můj palec dolů to není, pokud si to někdo myslí…

      Mrzí mě, že tady není možnost například posílat ostatním zprávy.

      Měl bych na Vás pár dotazů, pane Podobo, napíšete tady svůj email, ať nenarušuji diskuzi?

      Díky, Martin Dratva

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den , na změně názvu firmy není nic tajemného , podívejte se dobře na internet.Firma se zpočátku zabývala převážně jinou činností , pak došlo k několika úpravám cílů firmy a tomu také přizpůsobila svůj název. Těžko poskytovat finanční služby s názvem, který připomíná výrobce kovových ingotů.Jinak Vás asi nepotěším, rozpínat se bude dále .Firma s nejvyššími provizemi na trhu asi nebude chřadnout ve stínu .Využíváme externí call centrum, takže schůzky máme předem dojednány. Zadání je jasné , ale jak už bylo zde několikrát psáno , vše je o lidech, takže nelze ručit za každý konkrétní telefon.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 5 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account