Zobrazeno 3.632x

Toto téma obsahuje 5 diskutujících a má 12 odpovědí. This post has been viewed 3633 times

  • Autor
    •  Stanislav Vávra
      Účastník

      Dobrý den kolegové, rád bych zde nadhodil téma ohledně budoucnosti našeho oboru. Zajímá mě kdo jak vidí budoucnost různých firem a různých druhů firem. Nepokouším se provádět žádný průzkum trhu, ale po přečtení různých témat mě celkem zajímá Váš pohled na věc. Zajímá mě jak vidíte budoucnost MLM v tomto oboru. Jak vidíte vzdělanost současných poradců a snahu společností mít vzdělané poradce. Bohužel můj pohled na to není úplně růžový po tom co jsem již zažil. Mám zkoušky téměř na vše, zahrnuje i DPS a mojí kolejové v práci na mě koukají přes prsty že jsem ty zkoušky dělal. Koukají na mě divně když odmítám dat klientovi spoření na důchod do zivotka a tak podobně. A to mě přivádí k otázce jakou to může mít budoucnost a přijde mi že MLM je bohužel již zastaralé a nepodporuje kvalitu. Prosím o Vaše názory.

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Zdravím Vás Stanislave,

      jste v MLM a tak jste opravdu v jiném prostředí a nedivím se Vašemu rozčarování.

      Nemůžete se divit tomu, co se v MLM děje, protože kdo tam zaplatí tu celou jejich strukturu? Samozřejmě že pěšák. Pěšák s malou, nebo s velkou proviz9? Jak a kde se dělají velké provize?

      Nedávno zde byla otázka: „Je MLM zlo?“

      Ve finančním poradenství jednoznačně ANO!

      Jinde ani ne, mají svoje „speciální, originální a jedinečné“ produkty.

      Ale prodávat v MLM to samé, co je téměř na každém rohu? To docela podřezává smysl vzniku MLM.

       | Odpovědět privátně
      •  Stanislav Vávra
        Účastník

        Nu neřekl bych úplně rozčarování, jsem v oboru přes tři roky. Nicméně se mi zdá že se situace zhoršuje. Zároveň si však myslím že všechny principy MLM nejsou tak špatné, jen nejsou přímo koncipované na tento obor a chtělo by to „vylepšit“, příkladem je třeba vzdělání poradce. Dneska člověk nemá jistotu když si dojde na pobočku pojišťovny nebo jiné instituce, nemá jistotu když si hledá poradce a nemá jistotu když si hledá nějakou jinou možnost. To že člověk má zkoušky neznamená že je kvalitní. Kdo by to měl vyhodnotit ? Vedoucí? Zaměstnancům pojišťovny je to celkem jedno, jedou na čárky čím víc tím líp. U fincentra to řeší tak že nováček skoro dva roky někdy i dýl jede jen smlouvy, no to už se může jít nechat někam zaměstnat. Jediné co to přinese je to že se jeho vedoucí pěkně napakuje, než nováček začne rekrutovat.

         | Odpovědět privátně
        •  Michal Pačíska
          Účastník

          Takže Vy jste u Fincentra?

          Nějak Vám nerozumím, že nováček jede jen smlouvy? Co tím chcete přesně říci? Osobně se domnívám, že u jakéhokoliv MLM je dobré, když nováček „nemůže“ náborovat další kupu, např. studentů aj.

           | Odpovědět privátně
          •  Stanislav Vávra
            Účastník

            Nejsem u fincentra a ani to nikde nepíšu. Nicméně jsem se setkal s několika výše postevenyma lidma ve fincentru a ti u svých lidí vedou praxi takovou, že jejich lidí musí nejdříve dokonale zvládnout vlastní obchod a poté až mohou rekrutovat. Nicméně ani toto není zárukou, že obchody, které uzavřou budou kvalitní. Z mé zkušenosti má každý vedoucí jeden styl a škatulku je lidi a podle toho dělá smlouvy a to přesto, že je to individuální finanční poradenství. Problém v systému fincentra je ten, že když se nad tím zamyslíte, tak co ten nováček? Vlastně 2-3 roky maká jen na toho vedouciho. Nehledě na to, že ohledně nějakého vedení lidí nic neví, teoreticky možná ale prakticky nic. Takže z toho vyleze člověk, kterého naučili nějakému čistě systematickemu dělání smluv, prodejce, který by měl najednou rekrutovat a vést lidi. Na co asi může rekrutovat, no na peníze. Nehledě na to, že krmit vedoucího dva roky no nevím komu by se chtělo.

             | Odpovědět privátně
        •  Roman Kolář
          Účastník

          Nedávno jsme tu podobné téma měli, ono se občas stane, že se k MLM dostaneme oklikou, i když původní téma bylo úplně jiné. Tak jen zopakuji část textu. MLM jako takový neříká nic o tom, jestli je dobrý nebo špatný. Říká jen, že něco má více úrovní. Příznivci MLM k tomu pak mohou přidat jako argument, že tak to funguje vlastně všude. Firma má svého majitele, ředitele, náměstka, manažery, mistry, dělníky… My bychom se měli dívat na to, jak je ten samotný způsob nastaven a také na to, jak je nějak nastavený systém pro určitou profesi vhodný. Můžete prodávat věci za několik korun nebo věci za několik tisíc a nebo věci, u kterých může jít opravdu o hodně a k tomu tento obor patří. Samotný princip podle mě není ve většině případů do tohoto oboru vhodný, neboť obdobně jako u všech dalších forem motivuje potencionálního uchazeče vidinou velkého zisku. Tady je první kámen úrazu. Do oboru tak vstupují lidé s motivací co nejrychlejšího výdělku a hierarchického růstu, nikoli proto, že by se o takovou práci ucházeli sami od sebe, protože to vidí jako profesi, která by je bavila, naplňovala nebo ji cítila jako svoje poslání. Pokud je pak samotný systém nastaven tak, že nesplněním určitých objemových kritérií obchodník padá na další období na nižší provizi, začíná motivace k nepotřebným obchodům. Někdy je to fiktivní smlouva na sebe nebo příbuzného, někdy je to nejvíce bodovaný produkt prodaný klientovi, pro kterého je nevhodný a pravděpodobně na něm naprosto zbytečně prodělá. To je další věc, kterou v oboru nepotřebujeme. Další a ne malou motivací je nábor dalších potencionálních obchodníků… zkrátím to, v tak obrovském množství na tak malém trhu, je důsledkem přepojišťování a opět velmi časté poškozování klienta, takže to také nepotřebujeme. A nepotřebujeme ani, aby tuto práci dělali automechanici jako vedlejšák. Do MLM je zpravidla problém umístit smysluplnou servisní provizi… jako příklad může posloužit právě nedávný nábor FC na nesnížené a předplacené provize. Ten, kdo to s klientem myslí do budoucna vážně, musí mít na jeho servis. To znamená, že to musí zaplatit klient jako poradenství nebo musí být provize rozložená tak, aby servis umožňovala. Provize předplacená a ve zbytku rozsekaná na x dílů pochopitelně tento servis neumožňuje. Výsledkem je neošetřený klient nebo ošetřený přepojištěnou smlouvou. Další věc, kterou tento obor nepotřebuje.

          Ptáte se na budoucnost MLM? Na Vašem místě bych se ptal na budoucnost Vaší, takže bych tu opět musel jmenovat věci, jako konkurenční doložky, pokuty a dispoziční právo ke kmeni. Sám na sobě vidíte nejistotu budoucnosti, proto se na ten názor zřejmě ptáte. Nejistota budoucnosti v nějaké firmě Vám ale říká, abyste se podíval na to, jak máte kde otevřená vrátka, když se rozhodnete měnit. Máte možnost si vzít svoje klienty a jejich smlouvy sebou? Jestli ne, tak co budujete? Svoji budoucnost nebo budoucnost někoho jiného, zvláště když se ona budoucnost může nečekaně změnit? ;-)

           | Odpovědět privátně
          •  Stanislav Vávra
            Účastník

            Dobrý den, prosím mojí diskuzi jsem nemyslel jako pomoc pro mě, či jak jste to pochopil. Ani nemám nejistotu ohledně své budoucnosti. Má diskuze měla být čistě na téma toho, jaké kdo vidí nejlepší možnosti, jak pro klienta tak pro poradce, jak systémem zajistit dostatečné vzdělání poradce a jeho potřebu a řekněme jistou zapálenost v dobře nastavené smlouvy. Sami si priznejme, i pokud člověk vstupuje do oboru z důvodu smysluplnosti a s tím, že bude dělat dobře smlouvy a začne ve špatně struktuře či celé společnosti tak jej dav může velmi snadno strhnout a pak je z vize dobře vykonané práce krutá realita dluhu a nezjištěného klienta. Znovu říkám, že toto není moje situace, nemám dluhy a ani nespokojené klienty.

             | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              No, mě to z toho prvního příspěvku tak přišlo. Vztahujete to tak nějak více k budoucnosti MLM a píšete, že Vám přijde zastaralé a nepodporuje kvalitu. Vzhledem k tomu, že Vy evidentně kvalitu dělat chcete… (za prvé se produktově odlišujete od skupiny, ve které děláte a za druhé v tom cítím jakési obavy, zda to do budoucna bude možné) pak mi z toho logicky vychází, že jste v systému, se kterým nejste příliš kompatibilní. Jen to, co vidím…

              A buď jsem teď popsal něco, k čemu se nechcete úplně otevřeně přihlásit, protože tu nejste anonymně nebo jste si ještě plně neuvědomil svoje pochybnosti o Vašem dalším směru. ;-)

              I když ta moje odpověď tedy nebyla úplně to, na co jste se tedy ptal, přesto v ní hodně najdete. Zkuste popsat kvalitní práci… jak by to mělo vypadat směrem ke klientovi… zda ho servisovat… pomáhat mu při likvidaci pojistných událostí, změnách na smlouvách, vyplňování hlášenek, pracovat s portfoliem… nebo ho neservisovat, jinými slovy dál se o něj nestarat. Jak by měly vypadat produkty? Něco jste již napsal.. odmítáte na důchod investovat přes IŽP… co dál? Volil byste provizní systém, který Vám umožní vydělávat na dobře ošetřeném klientovi, aniž byste vytvářel nový obchod nebo chcete stále vyhledávat nové a nové klienty a předělávat jim smlouvy?

              Nebo něco úplně jiného, třeba placené poradensví? Zkuste definovat dobře nastavenou smlouvu a to nejen z pohledu rizik, ale i z pohledu provize nebo placeného poradenství. Pak se Vám lépe budou porovnávat systémy i směrem do budoucnosti.

              Prim bude hrát poradenství placené klientem, po něm provizní systém umožňující dlouhodobou spolupráci s klientem. V něm Vás totiž nutí nastavení být kvalitním, protože to, co Vás živí, je udržení toho vztahu. Ne, že bych upozadil vzdělávání, ale to jaksi často vyjde vniveč, když potom obchodník prodá klientovi podílové fondy předplacené na 40 let, aby na něj zbyla ve struktuře slušná provize. Vzdělání je jedna věc a systém, který Vás do něčeho tlačí nebo oproti jiným něco neumožňuje, je věc druhá. A někdy si moc nerozumí…;-)

               | Odpovědět privátně
            •  Stanislav Vávra
              Účastník

              Řekl bych, že ani jedna z možností co jste uvedl opravdu nesedí na mě. Možná jsem první zprávu napsal trochu chaoticky a vyvolávající ten pocit, nicméně opravdu nehledám.zadnou pomoc. Tato diskuze je myšlena spíše jako zamyšlení nad timto oborem a ať je to jak chce, priznejme si že MLM z pohledu množství v současnosti válcuje vše ostatni, proto jsem to možná mířil takto. Jinak děkuji za moc pěknou odpověď. Vychází mi z toho, že Vy jste primárně pro poradenství placené klientem, tudíž berete spíše zastupování klienta, hodnocené klientem, jestli dobře chapu tak to cca odpovídá např. Pojišťovacímu makléři, alespoň z hlediska jeho definice v zákonu. Z osobního hlediska jsem nad tím dokonce přemýšlel a přišla mi tato varianta opravdu jako nejlepší, nicméně po rozmluvě se zástupcem jedné pojišťovny jsem od toho upustil. Pojišťovny na makléře nahlížejí pro makléře nevýhodným pohledem. Člověk je velmi limitován v tom co může klientovi poskytnout. Samozřejmě s Vámi souhlasím, že nejvýhodnější pro obě strany je dlouhodobý vztah, tudíž důvěra mezi klientem a poradcem. Poradce by se podle mého měl klientovi náležitě starat o celé jeho portfolio produktů a mít pro klienta vždy k dispozici aktuální situaci. Zároveň by se měl orientovat v řešení například pojistných událostí a poskytnout klientovi potřebnou řadu a dokumentaci k podobným situacím. Tento vztah jak sám píšete by nutil samotného poradce pro zisk být vzdálený v oboru a orientovat se. Nicméně jak nastavit tento provizní systém, abych pravdu řekl tak v této části se úplně neorientuji co umožňuje zákon. Zda je možná brát za tyto služby od klienta úplatu, například za pomoc a řešením pojistné události.

               | Odpovědět privátně
            •  Roman Kolář
              Účastník

              Já to nedělám, ale určitě ano. Buď je to zahrnuto v nějakém paušálu nebo to může být smluvně ošetřeno jako cena za určitou konkrétní službu s nějakou hodinovou sazbou. U provizního poradenství, pokud by byly rozložené provize a obchodník spravoval celé portfolio smluv, by to taky nebylo nutné řešit, je to v podstatě stejné, jako u toho paušálu. Máte x tisíc na klienta na rok. Někdo nepotřebuje nic a vystačí třeba s výroční schůzkou, někdo potřebuje Vaši asistenci víckrát za rok a může to spořádat i dost času nebo kilometrů. V průměru by to bylo v takovém systému ok.

               | Odpovědět privátně
            •  Stanislav Vávra
              Účastník

              nuže dobrá, zajímavý systém v rámci práce s klientem, jenže jsou ochotni klienti platit za tyto služby, když jim je slibují i ostatní poradci zdarma? Samozřejmě pak těch, kteří to dodržují je málo, ale ten slib tam je. A druhá věc, jak nakládat kupříkladu se spolupracovníkem, protože sám jeden člověk s dobrým systémem, ale jen se 100 klientů moc pověst oboru nevylepší a pokud je ten systém opravdu dobrý tak by byla škoda ho nepředat. Jak tedy nastavit systém, spolupracovník vedoucí nebo zaměstnanec zaměstnavatel? jak to nastavit tak aby firma vydělávala, aby byl zaplacený zaměstnavatel za školení zaměstnance a zároveň nebyl odrbáván člověk na nižší pozici, jen proto, že nechce, nebo mu nejde vodit další lidi ?

               | Odpovědět privátně
            •  Ivan Špirakus
              Účastník

              Mžete, prosím, pane Vávro vysvětlit, co myslíte větou:

              „Pojišťovny na makléře nahlížejí pro makléře nevýhodným pohledem Člověk je velmi limitován v tom co může klientovi poskytnout.“ ?

              Dělám makléře 25 let a tohle jsem ještě neslyšel….. :)

              Myslím si také, že byste neměl přijímat unáhlené závěry o makléřích po rozhovoru jen s jedním člověkem, navíc z pojišťovny …

               | Odpovědět privátně
    •  Michal Pačíska
      Účastník

      Ohledně budoucnosti ve finančním poradenství, v první řadě je hodně závislá na regulaci trhu, která určitým způsobem pravděpodobně přijde.

      Vizi je dobré v oboru najít, ono nezáleží ani na oboru obecně :)

      Kvalita práce MLM/ Pool se může hodně lišit, nejen v MLM ale i v Poolu jsem potkat poradce, kteří odváděli práci dobrou i horší.

      Vzdělávají systémy jsou taky různé, ale v první řadě je hlavně důležité sebevzdělávaní v tom, na co se specializujete,investice, pojištění, hypo…

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account