Zobrazeno 22.162x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 32 diskutujících a má 90 odpovědí. This post has been viewed 22163 times

  • Autor
  • Na pozici finančního poradce začinám a rád bych od svých zkušenějších kolegů dostal pár rad a tipů, jak napřiklad začinali oni apod.

     | Odpovědět privátně

    Hlavně tu práci dělej poctivě a vrátí se ti to ve velkém. :-)

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    Rady a tipy? Přes den makat, v noci studovat. Pokud bude vedoucí říkat prodávej zajištění života se spořením(IŽP), neposlouchat ho:) Zajímat se o všechny produkty na trhu. Kupovat si časopisy, sledovat internet. Začátky bývají těžší, spousta věcí se musí člověk naučit…

     | Odpovědět privátně

    Bohužel prodej KŽP a IŽP (v případě zaměstnaneckých programů bych to úplně neodsuzoval) nováčky hodně láká. V drtivé většině společností je to nejlépe bodované => nejlépe placené a nováček je samozřejmě instruován tak, aby si (svému manažerovi) vydělal rozumné peníze. Novému kolegovi bych popřál hodně úspěchu a pevné nervy při odolávání případným tlakům na prodej těchto dvou produktů.

    Jinak obecně bych doporučil nenabízet pojištění jen dle ceny produktu, ale pořádně se začíst do parametrů a vyhodnotit si užitek, který to či ono pojištění může klientovi přinést. Hlavně se snažte svou práci dělat tak, abyste se nemusel bát, že po návštěvě opravdového profesionála se nebudete moci podívat klientovi do očí.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Začínalo se mi docela těžko. Po takové menší osobní destrukci jsem odešel na Č. pojišťovnu, kde nabírali obchodní zástupce. Plánoval jsem, že tam přežiju asi tak půl roku, než si najdu „pořádnou“ práci. Pak jsem zjistil, o čem to tak zhruba je a našel si svůj vlastní způsob přístupu ke klientovi. Posléze jsem do toho více pronikl a zjistil, že takto mi to již vzhledem ke klientovi nevyhovuje, jsem holt moc velký šťoura… a hledal jsem širší obzory. Zkusil jsem Broker Consulting, to jsem vydržel asi tak rok a pak jsem si šel odpočinout do České Spořitelny. Když se tam začaly dít pro mě dost nepřijatelné věci, tak jsem zvedl kotvy a přešel k menší makléřské společnosti. Nakonec jsem dospěl po letech ke zjištění, že pro mě je zbytečné hledat někoho cestu, ale že je třeba se vydat po vlastní a založili jsme s kolegou s.r.o. Vám bych popřál, abyste při svém zasvědcování do finančního světa měl dobrého „šéfa“, který s Vámi bude jednat na rovinu a budete moci s ním mluvit o všem. Zbytek je na Vás. Hodně štěstí.

     | Odpovědět privátně

    Jsem začínající také, Pane Romane K.- to byla asi cesta dosti náročná, doufám, že to budu mít jednodušší

     | Odpovědět privátně
     Miroslav Princ
    Účastník

    Tři rady:

    1. Dávejte každý den co nejvíce lidem vědět, co děláte. Váš úspěch nezávisí na ničem víc.

    2. Zajímejte se víc o klienty a jejich postoje, cíle a situaci, než o produkty a jeijch parametry.

    3. Nenechte se zahltit informacemi o produktech. Nikdy je nebudete znát všechny a dokonale. Poznejte napřed jeden z každé produktové oblasti (abyste dokázali sestavit dobré řešení) a pak přejděte na další.

     | Odpovědět privátně

    V první řadě mám problém se získáním prvních klientů. Rad bych v tomto oboru pracoval svědomitě a hajil plně zájmy klientů, ale ten prvotní kontakt mi zatim dělá problémy. Když někoho oslovim, začne mě hazet do pytle k pojišťovákům, mrzí mě to, je to jak kdybych prorážel hlavou zeď!

     | Odpovědět privátně

    Pane Miroslave P. ja bych spiš klientum raději navrhoval to co je pro ně individuálně nejlepší. S jedním produktem z každé kategorie si asi nevystačím. Pro jednoho, dva třeba tři může ale dál si myslím že ne.

     | Odpovědět privátně

    Chce to čas, jakmile uvidí, že se ti daří a děláš to delší dobu, lidé za tebou budou chodit automaticky.

    Pan Princ chtěl říci, abyste se nesnažil dělat produktového experta a nechal se zahlcovat informacemi, které Vám stejně k ničemu nejsou a moc Vám v podnikání nepomůžou. Jde hlavně o to jak to těm klientům podáte, pořád máte vedle sebe zkušenější kolegy a můžou Vám pomoct s projekty.

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Já bych si na Vašem místě pořádně rozmyslel, jestli to chcete dělat.Finanční poradenství je řehole.Peníze vydělané skutečným poradenstvím jsou celkem tvrdě vydělané a trvá velmi dlouho, než si někdo může říkat poradce.Jsem toho názoru, že tento proces intenzivního vzdělávání se je tak na 5-10 let u tvrdě pracujícího a analyticky nadaného člověka.

    Pokud chcete být dobrý obchodník, tak to je reálné za podstatně kratší dobu.Budete ale k sobě muset najít pořádného poradce.A zcela upřímně.Tam kde pracujete, ho zcela určitě nenajdete.Ostatně jako kdekoliv jinde, kde se prodávají produkty.

    Takže na závěr jedna hlavní rada.Ujasněte si, jestli chcete dělat byznys finanční poradenství a nebo jestli jen chcete dělat prostě byznys.

     | Odpovědět privátně
     Petr Babička
    Účastník

    Myslete na klienty, snažte se být užitečný. Klienty poslouchejte a ptejte se, co opravdu chtějí (oni to často sami nevědí, ale právě díky Vám si to ujasní). Pak hledejte společnou cestu k řešení tak, aby díky vám dostali potřebné informace, ale řešení bylo jejich, ne Vaše. Budou-li klienti spokojeni, vyplatí se Vám to a taky zaplatí. Přeji Vám, ať se daří.

     | Odpovědět privátně

    Pane Zárubo, na toto téma jsem už několikrat, hlavně v poslední době, přemýšlel. Váhám jestli jsem pro spolupráci zvolil toho správného partnera. Jak už jsem psal, tato práce by mě do budoucna nesmirně bavila, a jsem si vědom naročnosti cesty kterou jsem si vybral.

    Dokázal by jste objektivně začinajícímu kolegovi poradit, kterou cestou se dát? Která firma zabívajici se finančním poradenstvím, nikoliv jak říkáte prodejem, je dle Vás relativně nejlepší?

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Podle mého názoru ta moje, ale nejsem objektivní:-)

     | Odpovědět privátně

    Nejde o firmy, ale o lidi. Největší problém takových MLM firem je to, že pokud budete chtít dělat opravdu poctivé a kvalitní poradenství, tak si tam moc nevyděláte, protože celá provize se musí rozkouskovat do celé „pyramidy“.

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    Z pohledu firmy pane Smejkale nechci říkat, jestli je to správná firma, protože opravdu záleží na lidech. Asi hodně bude záležet podle mého prvního příspěvku – Pokud máte hlavně prodávat ižp a nic jiného vás neučí, tak to je špatná spolupráce…

     | Odpovědět privátně

    To bude mít jeho vedoucí radost, že mu doporučil tento web :D

     | Odpovědět privátně

    Ja sem si ten web našel sám :-)

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Pane Smejkale, také jsem v OVB. Pravda je ta, že jde o „firmu(strukturu)“, neboť ji tvoří konkrétní lidé. Prozraďte mi, prosím, příjmení Vašeho LD, popřípadě BD, BL,…. Třebas Vám řeknu o něco víc, než kolegové, kteří nejsou v OVB. Nicméně se nejvíce v této diskuzi ztotožňuji s názory pana Bílka. Co se týká OVB, má pár obrovských výhod (která se zase zamlouvá mně a kvůli kterým jsem stále a neoblomně v OVB :-) ), kterou nemá žádná jiná MLM fin. poradenská společnost.

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Arture, prozradite jake „obrovske vyhody“ mate na mysli?

     | Odpovědět privátně

    Můj skromný názor je,poslouchat klienty a nabízet řešení „ušité“ na míru,nemohu souhlasit s názorem,že jeden produkt s dané kategorie je dostačující. Potřeby klientů jsou různé a je třeba jim nabídnout produkty dle jejich potřeb….a hlavně mít s čeho vybírat.Moje rada zní,učte se a buďte hodně trpělivý….úspěch se jistě dostaví,mněl by jste si najít svůj způsob,jak se dostat ke klientovi,myslím,že „univerzální návod“ neexistuje….přeju hodně štěstí

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Jedna z nich je např. ta, že má nejdelší tradici. Jak v Evropě, tak v ČR.

    Samozřejmě ještě další výhody, přece Vám nemůžu hnedka všechno říct ;-) :-)

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    A mne by to zrovna tolik zajimalo…. :-)

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Ale jen, že jste to Vy:-)

    Dobrá, napovím, porovnejte si např. strukturu vlastníků OVB a jiných větších společností. Ty menší ani porovnávat nemusíte. Z mého pohledu spolupracovníka OVB je tady největší jistota toho, že mi nikdo neuteče s provizema, nezmění ku prospěchu svému kar. plán podle toho, jak se to zrovna hodí, prostě to nevlastní 1,2,3 nebo 4 lidé, nepůjčovala si u AXA, atd atd…… Je velice konzervativní, jako já. Ale klidně mě opravte.

    ps: jen nevím, jestli to patří do tohoto vlánka, klidně toho nechám :-)

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Mate pravdu, do tohoto vlakna se to moc nehodi. Kazdopadne doufam, ze budeme mit prilezitost tu vasi „konzervativnost“ probrat nekdy osobne, napriklad jestli probehne „setkani blizkeho druhu“, nejak diskuze okolo toho utichla… :-(

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Budu jedině rád ! Musím se pořád učit od zkušených mazáků.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Je pravda, že toto patří spíše na diskuzi o MLM, nicméně přidal bych k tomu taky něco. Každý je strůjce svého štěstí a každý by si měl vybrat, který způsob práce mu vyhovuje. Pokud se někdo chce zapojit do struktur MLM, nic proti, ale měl by vědět, proč to dělá a zda mu to bude vyhovovat. Často tam totiž končí lidé, kteří ani netuší, že existují jiné možnosti. Sami třeba ani nemají zájem budovat strukturu, přesto jsou do toho velmi často tlačeni. A nedej bože, aby byl provizní systém postaven tak, že pokud nesplní určitý objem, tak padá provizně níže. A nebo dej bože? Já mu pak nabídnu flek :-)

     | Odpovědět privátně

    Romane, jaké další možnosti máte namysli? Mimo práce u Vás, či jiné makléřské společnosti?

    díky

     | Odpovědět privátně

    Pane Smejkale, každá zkušenost je dobrá. Práce finančního poradce je všude stejná. Potkáváte se s lidmi a snažíte se jim nějakým způsobem pomoct. Tahle skutečnost nebude jiná u žádné konkurenční společnosti. Hlavní rozdíl bude v zázemí, které Vám nabízí mateřská společnost, v kvalifikovanosti Vašeho vedoucího a důrazu kladeném na informovanost poradců v dané společnosti.

    Je to jen o štěstí na jaké lidi se narazí. U velkých MLM společností jde často kvalita na úkor kvantity.

     | Odpovědět privátně
     Miroslav Princ
    Účastník

    K mému doporučení postupně ovládnout produkty versus snaha sestavovat komplexní individuální řešení výběrem ze všech hned od začátku…

    …viděl jsem to v Kanadě a vidím to i tady, informační přetlak (široká produktová paleta) nováčky paralyzuje (ty, kteří se bojí kontaktovat lidi) a likviduje (ty, kteří tráví půldne nebo den hledáním toho „nejlepšího“ pro klienty, kteří jejich řešení nakonec odmítnou).

    Produkty se nejefektivněji učí praxí na případech. K tomu je ale potřeba domluvit si schůzku a dokázat uřídit rozhovor s neznámým člověkem natolik, aby Vám nechal nakouknout do soukromí. K tomu není potřeba znát rozdíly mezi ižp patnácti pojišťoven, několika stovkami podílových fondů, Y penzijními fondy, pojištěním domácnosti deseti pojišťoven a tří hypoték od každé z deseti bank.

    P.S. Děkuji panu Doubkovi. Rozumíme si.

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    S panem Princem absolutne souhlasim.

    Na zacatku sve kariery jsem znal jen velmi obecne par produktu: stavebko, penzijko, urazovku a zivotku a o neco pozdeji se k tomu pridali investice. Samozrejme jsem znal ty produkty jen od jedne spolecnosti, jestli si vzpominam dobre bylo to stavebko od Lisky, penzijko Winterthur, urazovka od Kooperativy a Clever od Generali.

    Musim ale rict, ze zpetne si uvedomuji, ze me tento postup asi zachranil. Sice si vzpominam, ze jsem mel porad pocit, ze nic nevim a neznam, ale podarilo se mi ziskat prvnich par klientu, dostat doporuceni, naucit se neco dalsiho… Bez toho bych se mozna, tedy spise pravdepodobne se zasekl na studiu produktu a mezitim umrel hlady (rozumej ukoncil svou karieru)….

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    To Petra Novak

    Bohužel, asi Vás zklamu, těmi možnostmi jsem měl na mysli právě společnosti, které nejsou multilevelové a nemají na pozicích body, které musí člověk neustále obhajovat. Toto byl jeden z mnoha důvodů, proč jsem odešel z Broker Consulting. Nepatřím k lidem, kteří potřebují k práci tlak a nervy. Potřebuji klid a svobodu. Plán si stanovím sám a je na mě, jak jsem zodpovědný sám k sobě. Honit body by mě akorát tak mohlo motivovat k tomu, že bych někde tlačil na pilu úplně zbytečně a to nechci. Pokud to někdo vidí podobně jako já, je v MLM špatně. A otázkou je, zdali to ví…

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Romane Koláři, mluvíte mi z duše. Z BC jsem koketoval jeden jediný den, jedno školení a rozhodnutí padlo….nic pro mě. Z ING jsem přešel ke ,,klasickému“ makléři, bez honění bodů, bez obhajování pozic.

     | Odpovědět privátně
     Petr Babička
    Účastník

    Pane Smejkale, který jste tuto diskuzi vyvolal konkrétním dotazem, nenechte se vývojem této diskuze zmást a ani odradit a začněte pracovat s optimizmem a úsměvem. Myslete to poctivě a bude to dobré. ;o)

     | Odpovědět privátně

    Nedaří se nedaří,,,začinaji mě iritovat poznámky některých známých. Pří zmince o Finančním poradci se řeč začne stáčet k frazi “ No jo ty seš ve vatě“…

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    S takových poznámek bych si prd dělal. Takto a daleko hůře si mě dobírají i moji známí. Ovšem oni to činí z legrace, nevím, zda je to tak i u těch vašich známých. Nevím přesně, co jim vlastně říkáte, ale podle Vašich příspěvků mají Vaši známí evidentně strach z toho, že budou muset něco uzvřít a snaží se této konfrontaci úplně vyhnout. Asi něco jako když jdete do hypermarketu a u vchodu stojí prodejci kosmetiky a vidíte, že už k Vám míří… Jaký je to pro Vás pocit? ;-)

     | Odpovědět privátně

    Kolega Kolář to vystihl dobře. Z nováčků je mnohdy přímo cítit ta nutnost „udělat obchod“. Mezi známými to chce spíš se jen zmínit, co dělám a nabídnout radu, když by si nebyli s něčím jisti. Postupem času se oni sami ozývají a ptají, popřípadě příští týden jdu k jejich příbuzným – sami si řekli o radu. Tím u známých končím.

    Při prvním rozhovoru s klientem nesmí být znát nutnost obchodu. Nabízíme radu a prostudování a analýzu stávajících smluv, nikoliv nutně jejich úpravy. Mě tato filosofie funguje dodnes.

     | Odpovědět privátně
     Petr Babička
    Účastník

    Možná bych ještě dodal něco, co v začátcích pomohlo u známých mě. Přišel jsem za nimi s tím, že bych jim chtěl něco ukázat a že by mě zajímal jejich názor. Udělal jsem pak s nimi analýzu, ale tak, že se jich to vlastně netýká. Ve více jak 50% mi sami řekli, že se jim to líbí a proč to s nimi nechci udělat? Stali se tak jedni z mých prvních klientů. (myslím si, že právě proto, že jsem nenabízel, ale ukazoval)

     | Odpovědět privátně

    Arture, a mě byste sdělil příjmení Vašeho LD?

    Byl jsem v OVB více než 3 roky dovolím si s Vámi hrubě nesouhlasit, je to ovšem o jíném vlákně

     | Odpovědět privátně

    Plně s Vámi souhlasím pane Babičko,

    takový systém se osvědčil v prvních třech měsících, kdy jsem se učil rozumět klientům. V dnešní době, kdy je trh velice plný už si myslím nevystačíte jen s ukazováním.

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Já Vám ho klidně prozradím. LD Žemlička. Klidně mi napište e-mail, jestli chcete, tady to asi nemá smysl rozebírat. :-)

     | Odpovědět privátně
     Petr Babička
    Účastník

    Souhlasím s Vámi, také jsem uvedl,že mi to pomohlo v začátcích. :o)

     | Odpovědět privátně

    Osobně si na svoje začátky nemohu stěžovat, protože moje postupově vyšší mě sólo do terénu pustila teprve, až ona sama uznala, že sám jít mohu. I dnes ji za to děkuji. Učil jsem se vše za pochodu pod dohledem a i v dnešní době vím, že to byl pro mě přínos.

     | Odpovědět privátně

    Výborně, toho pána jsem měl čest poznat osobně.

    písněte mi na mail jaký jste měl systém práce stačí stručně

    skratch@seznam.cz

     | Odpovědět privátně

    Určitě je lepší, začínat s někým, kdo v tom umí chodit a učit se od něj, i kdyby to mělo trvat několik měsíců.

    Opravdu žasnu nad společnostmi, kde je dvoudenní školení všeho co nabízí a pak Vás pustí do terénu jít dělat smlouvy..Dle mého názoru se za 2 dny člověk nenaučí skoro nic, natož aby mohl vyrazit mezi lidi a tvrdit jim, že jim nabídne to nejlepší možné řešení, jak ušetřit apod..

     | Odpovědět privátně

    Lepší to je, ale jak poznáte toho správného člověka?

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Možná, že první otázka by spíš měla znít, jak poznáte toho špatného… :-)

     | Odpovědět privátně

    Vycházejme z předpokladu, že jich je většina, takže to nebude tak těžké :D

     | Odpovědět privátně

    Myslím, že je to v zájmu každé společnosti svého nováčka dostatečně zaškolit a poskytnout mu v prvních měsících podporu. Tou podporou může být právě i to, že se začínající člověk může kdykoliv obrátit na někoho z firmy, o kom se ví, že svoji práci dělá x let kvalitně a poctivě:)..

     | Odpovědět privátně

    Dostatečně zaškolit ve většině případů znamená poskytnout základní informace o produktu, naučit prodávat a telefonovat. Nezlobte se na mě, ale pochybuji, že někomu ve vedení velkých firem záleží na kvalitě, to by museli fungovat úplně jinak (nemyslím „partnerské jinak“:).

     | Odpovědět privátně

    Tak si říkám, když vidím některé kolegyně, že by vůbec nebylo špatné vyhlásit soutěž MISS vašich – našich poradců:-)))

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    A právě proto si myslím, že nejlepší je začínat v pojišťovně, tam jsou zaměstnaní školitelé, kteří dávají velkou podporu a naučí poradce detailně produkty alespoň jedné pojišťovny, naučí se prodávat, naučí se jednat. Po čase, když dospěje k závěru, že je lepší být ve výhodné pozici smlouvat pro klienta a ne smlouvat s klientem, dá se na makléřskou stezku a může pracovat naplno…Produkty jsou podobné, princip stejný, stačí prostudovat pojistné podmínky, přihlásit se na jedno školení a poradce může radit:)

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    A při počtu aktivních žen na tomhle fóru by bylo asi těžké rozhodnout:))

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Možná bych se dostal na bednu :-))))

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    Uvidíme, Romano:D

     | Odpovědět privátně
     Karel Maršík
    Účastník

    Toto si Tomáši já však nemyslím, v pojišťovně máte sice pravdu, jsou sice fundovaní školitelé např. na prodejní techniky, prodejní řeč i telefonování, kromě toho naučí tam však člověka mimo jiné ať chce či nikoliv (on v té době totiž neví, která z cest je správná), prodávat a vnucovat klientům spoustu nepotřebných i pro ně naprosto neužitečných produktů – je to takovéto vymývání mozků …….Školení a to na dostatečné úrovni si přece dokáže a to včetně schopných školitelů a to i na základě tou kterou společností používaných poradenských technik zajistit i makléřské společnosti. Navíc opět obchodníci mají u pojišťoven předepsané produkční objemy takže na nějaké bádání nad správností počínání bohužel nezbývá mnoho času…….

     | Odpovědět privátně
     Tomáš Bílek
    Účastník

    k tomu brainwashingu, kde ho nemáte? a upřímně, lepší být vybrainwashován školiteli, kteří vás k tomu naučí, než čerstvým manažerem v mlm systému, který o tom ví „zhola prd“ a ty lidi se pak naučí prodávat nejlépe ohodnocený produkt s nesmyslným pojistným.v pojišťovně jsou větš provize, většinou i fix, takže člověk nemusí tolik pospíchat k výdělku…samozřejmě vyjímky jsou, už jsem u o nich mluvil, ale pořád si myslím a zastávám názor, že v pojišťovně jsem se mnohému naučil

     | Odpovědět privátně
     Martin Dratva
    Účastník

    Přál bych Vám to, ale moc tomu nevěřte, snadné cesty nejsou vždy ty nejlepší…

     | Odpovědět privátně
     Martin Dratva
    Účastník

    Tak to jste asi narazil na špatnou pojišťovnu, objemy předepsány nemám, práci dělám poctivě a po svém – a dokonce se tím i slušně živím. Co chtít více? :)

    PS: To bylo pro pana Maršíka

     | Odpovědět privátně
     Danuše
    Člen

    Pracuji pro zahraniční pojišťovnu 16 roků. Souhlasím se všemi, kteří zdůrazňují kvalitu své práce, řídí se požadavky a užitkem pro klienta, klient je pro mne „král“ a jedině svojí aktivitou budete produktivní a úspěšný poradce. A co hlavně, musíte mít soji práci rád.

     | Odpovědět privátně

    Jenže ono je to jako ve škole, taky jsme se učili všechno postupně. A mám dvě možnosti, naučit se pořádně jeden produkt od každého a u klientů pak získávat praxi nebo se nejdříve TEORETICKY naučit celou šíři produktů od různých partnerů a až to budu umět, teprve jít (opět ale jako teoretik) ke klientům. Doporučuji tu první možnost, ona Vás ta praxe postupně donutí získávat další a další informace, ale to už budete hledat konkrétní řešení pro daného klienta.

     | Odpovědět privátně

    Zdravim vsechny, jsem tu novy. Mam na Vas zkusene ponekud zvlastni dotaz – chtel bych delat nezavisleho financniho poradce klidne i jako privydelek, mne to proste bavi a zajima. Je moznost pracovat pres nejakou backoffice spolecnost tak, abych mel napr. 1 smlouvu za dva mesice?

    Alespon z pocatku asi vic nedokazu. Mam zkusenost s jednou pojistovnou, kde jsem kratce pracoval jako klasicky pojistovak, co nuti jeden jediny produkt kazdemu. Moje predstava je mit klientelu svych znamych a tu postupne rozsirovat, zaroven se postupne zorientovavat v produktech, proste mit tuhle praci jako vedlejsak, konicek. Jen nevim, zda je to mozne, zda me u spolecnosti jako Brokertrust ci Insia nebudou tlacit, abych delal vic?

    Diky za Vase reakce :-)

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Buď to dělejte na full time nebo se na to vykašlete a nedělejte ostudu těm, kteří to myslí s poradenstvím či zprostředkováním vážně.

     | Odpovědět privátně

    ostudu? neni to trochu silne slovo?

     | Odpovědět privátně

    nicmene kdyz tak nad tim premyslim, tak jste mi vlastne odpovedel, i kdyz neprimo, na co jsem se ptal – takze to tak, jak jsem nastinil v prvnim prispevku, lze :-)

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    To ale nevím, jaká je Vaše představa o takové práci. Budete hodiny a dny sbírat informace a jednou za dva měsíce uděláte někomu náhodnému nějakou smlouvu? Není pak lepší fungovat s někým, kdo se tomu věnuje profi a zúčastnit se toho např. jako tipař? Nepřijdete tak ani o Vašeho koníčka, ani o Vaše klienty, které můžete navštívit společně a nebudete u známých ve fázi teoretika. Lékař taky musí mít něco nastudováno, ale bez praxe byste se asi od něj taky nenechal operovat… ;-) Teoreticky taková spolupráce s BT možná je, otázkou je, jaký to má smysl. U Insie jako samostatný obchodník určitě ne.

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    To záleží na tom, kolik času do toho dáte. A když ten čas ještě celý budete směrovat do obchodních aktivit, protože si chcete jen přivydělat, tak se těžko stanete odborníkem. Já jsem odpůrce částečných úvazků v našem oboru. Samotný byznys je časově náročný.Musíte si udržovat přehled o ekonomice, finančních institucích, mít nějaký relevantní vzorek klientů.

    Šel byste dělat na částečný úvazek právníka nebo chirurga? Asi ne. A svět ekonomiky a financí je ještě mnohem složitější.

     | Odpovědět privátně

    Taky si myslím, že tento obor – pokud chci skutečně něco znát a vědět – nelze praktikovat formou občasného přivýdělku. Člověk by měl mít o věcech, jejichž prodej zprostředkovává, hluboké znalosti, měl by vědět, jak se ten či onen produkt chová atd. Je toho zkrátka hodně, a když se tomu budu věnovat jen tak občas, tak budu vědět co???

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Souhlasím s panem Zárubou,

    finančnictví je obor, kde se každý den mění spousta věcí, jednotlivé produkty jsou inovovány, neustále se něco nového vyvíjí. Člověk, který se chce tomuto oboru skutečně pořádně věnovat a být tak náležitě honorován, si musí pravidelně udržovat jistou vědomostní úroveň. Nic ve zlém, ale právě tento typ „svátečních poradců“ udělal a stále dělá našemu oboru pověst, jakou má.

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Musim Ondro souhlasit a to prirovnani k chirurgovi je vic nez trefne. Snad pan Kohout pochopi, ze to tady s nim nemyslime zle.

    Par lidi co takhle fungovali nebo jeste funguji znam a nikdy toto fungovani nemelo dlouheho trvani, o kvalite nemuze byt rec uz vubec.

    Nejvic me pobavila historka, kterou mi vypravel muj znamy, ze jeho kolega, zivici se prilezitostne take „poradenstvim“ pro jeden nejmenovany MLM, pracoval pro sveho bratra jako zahradnik. Zrovna sazeli nejake stromky pred bytovym domem, ze ktereho vysla pani, se kterou tento clovek resil financni zalezitosti jako „poradce“. Jiste si dovedete predstavit jak trapne to bylo.

     | Odpovědět privátně

    Chapu, ze to nemyslite zle, naopak prave vy, pane Rettichu, mate velmi kultivovany psany projev. Nicmene to plati o vestine lidí na tomto foru.

    Historka je pekna :-) Jen bych rad doplnil, ze v mem pripade by zminena pani zjistila, ze jsem metodik projektu Vzdelavani pro udrzitelny rozvoj v enviromentalnich a ekonomickych souvislostech a ze take koketuji s obchodovanim na burze. Chci jen rict, ze i ostatni cinnosti, co vykonavam, se tykaji financniho sveta.

     | Odpovědět privátně
     Jan Rettich
    Účastník

    Diky za objasneni. Ja jen doufal, ze nejste dalsi instalater-financni poradce, tak jak jsem tu v nejake jine diskuzi odhalil (google odhalil) jednoho „kolegu“, ktery nezvladal ani gramatiku 2.tridy ZS a sam se pasoval do role „financniho poradce“.

    Vsak uvidite sam co Vas bude bavit a na co se zamerite. Drzim palce.

     | Odpovědět privátně

    dekuji moc za drzeni palcu :-)

    Uvidime, jak to vsechno bude. Kazdopadne jsem dost sebekriticky na to, abych radil nekomu s necim, cemu dostatecne nerozumim.

     | Odpovědět privátně
     Petr Babička
    Účastník

    Zaujala mě Vaše motivace „chtel bych delat nezavisleho financniho poradce klidne i jako privydelek, mne to proste bavi a zajímá“.

    Je-li to pravda, zkuste to. Nebude-li ale do jednoho či dvou měsíců Váš úmysl přivydělat si změněn na chuť dělat to na plno, pak toho raději nechte. Kvalitně se tato práce jako bokovka opravdu dělat nedá.

     | Odpovědět privátně
     Martin Dratva
    Účastník

    …ano, přesně TO ! :)

    Nejvíce mě vždy pobaví květinářky, co sekají jako „vedlejšák“ IŽP pro OVB nebo studenti, kteří to podobně zvládají jako „brigádu“. S obojím jsem se setkal minulý týden.

    Achjo, zase na mě padá smutek z naší branže :(

     | Odpovědět privátně

    Krásné a pohodové Vánoce a rok splněných i těch nejtajnějších přání a cílů. Štefan Ščepko

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den, v tomto oboru teprve začínám a chtěl bych poprosit o několik rad a tipů od zkušenějších kolegů, hlavně jak najít klienty

     | Odpovědět privátně
     Artur Petržilka
    Účastník

    Jak najít klienty? No běžte třeba ven od počítače, tam jich běhá hodně :))))

     | Odpovědět privátně

    Dobry den,

    Osobne doporucuji udelat si na zacatku alespon zakladni prehled o kazde produktove oblasti a vzdy si pred nabizenim nejakeho produktu nacist podminky poptavanych produktu, samozrejme je hned perfektne nepochopite a treba Vam neco unikne, ale dokazete klientovi produkty porovnat. Postupne jak budou prichazet klienti se svymi pozadavky dostudujete vic a vic produktu, ale urcite se neucte jeden z kazde produktove oblasti, ale spise vzdy prostudujte zbezne produktovou oblast o kterou se klient zajima. Mimo o nedovedu si predstavit jak bych si vybiral z kazde produktove oblasti jeden produkt, tim spis pokud bych zacinal.

    Hlavne se nenechat k nicemu tlacit, Vase poradenstvi je Vase zodpovednost. Brzy uvidite kdo Vam radi dobre a kdo chce jen rozdilovku.

     | Odpovědět privátně

    Arture, to bylo celkem tvrdý i když máte pravdu. U PC klienty najdeme těžko, pokud teda neproběhnete open space u společnosti DELL nebo podobně. :-)

     | Odpovědět privátně
     | Odpovědět privátně

    Mým cílem je pomáhat budovat a ochraňovat vybudované hodnoty. Potřebné instrumenty mi nabízí společnost SMS finanční poradenství. Můj přínos pro klienta má být, uspořit mu čas a peníze a nejlépe jemu peníze vydělat s tím co je na trhu k dispozici.

    Jsem velmi rád za existenci tohoto fora. Nebýt tohoto, nabízím klientovi úsporu a přebíjím mu pojistky na základě Tčka a čísel. Nejlépe Flexi v kombinaci s Amcicem na spoření :). Je smutné školit svého manažera o významu finanční bilance a klientových současných a budoucích potřeb. Jenže systém, kde pracuji je nastaven takto.

    Nyní mám před sebou dva měsíce (dohoda o spolupráci) na to, abych se rozhodl pokračovat či nikoli.

    Tuto činnost jsem nevyhledal na základě „hezkého přivýdělku“, nýbrž na základě životního nastavení, komunikace s lidmi a přístupu k financím. Jsem zastáncem, že je důležité investovat do sebe samotného a být „v pohodě“, je-li toto dodrženo budou i věci okolo „v pohodě“. Pokud bych se tu s vámi za dva měsíce rozloučil, alespoň si odnesu cenné zkušenosti a prostředky do této činnosti vložené se mi vrátí jinde. Dávám přednost přidaným hodnotám, které jsou s tímto oborem spjaté nad významem produktů.

    P.S.: Jste-li někdo zaměstnancem/reprezentantem společnosti, kde se člověk neživí dle výše „bodů“ nýbrž garantovaným oceněním. Mohu být přínosem a mít šanci na úspěch ve výběrovém řízení?

    Raději bych obešel prostředníka (makléřská spoelčnost) a pracoval pro konkrétní instituci (např. Česká spořitelna, Kooperativa). Berme v potaz, že jako začátečník toho mám mnohé před sebou a za pár měsíců mohu mluvit zcela jinak. :)

    Zdraví vás,

    Martin Pedain

     | Odpovědět privátně
     Anonymní uživatel
    Neaktivní

    Zajděte do Allianz. Pro začínající mají připraveno mnoho motivačních pobídek a na 100% Vás posunou v profesionalitě.

    p.s. Liberecká pobočka tedy určitě

     | Odpovědět privátně

    Dobrý den pane Pedaine,

    je pěkné číst o Vašich pohnutkách, že do branže nepřilákala vidina úžasných výdělků. Školit a podávat informace svému manažerovi, to je určitě smutný stav věci a měl by Vás nasměrovat někam jinam. Z informovanosti Vašeho vedoucího lze vyčíst buď nezájem o klienta, nebo nezájem o obor.

    Pokud se rozhodnete pro práci přímo pro konkrétního pojistitele, připravte se na to, že se připravíte o široké portfolio produktů. To se situace, která Vás bude v mnohých případech limitovat (jediný způsob investice budete mít přes IŽP :/).

    Sám pracuji několik let pro UNIQA pojišťovnu a musím říct, že jsem celkem spokojený, díky přístupu našeho manažera. Není tu de-facto žádný tlak na investiční životní pojištění. V dobách, kdy jsem nastupoval nebyl zdaleka tak štědrý systém finanční podpory nově nastupujících poradců. Stačí relativně málo na to, aby si nováček udržel rozumný příjem.

    V případě, že byste nechtěl opouštět široké portfolio produktů, promluvte si s co nejvíce manažery různých společností. Osobně mám vazby na jedno ředitelství společnosti Fincentrum, se kterým svým způsobem spolupracuji, jejich manažeři jsou na Hradecku a Pardubicku aktivní. V jejich případě bych si i dovolil tvrdit, že u nich neinformovanost a neprofesionalita nehrozí. Velice podobnou nabídku Vám zde určitě dá také Roman Kolář.

     | Odpovědět privátně

    Dobré ráno pane Šplechta,

    děkuji za informace.

    Rozhodnutí vzdát se širokého portfolia chápu. K této myšlence mne zkušenost, že v mé oblasti regionu Moravská Třebová a Jevičko, se často setkávám s klienty, u kterých si zatím nedokáži prosadit myšlenku správného zajištění vybudovaných hodnot. Prostě klienti slyší více na cenu a kdybych měl být morální dobrák, tak jen přenastavuji částky u Flexi. Proto mám v hlavě myšlenku, nechat se zaměstnat u České spořitelny, jelikož její portfolio produktů je mi sympatické. A hlavně, kdybych klientům řekl, že jsem zaměstnanec spořitelny, hledí na mne zcela jinak :)

    Našeho nadřízeného manažera nechci hanět, je to fajn člověk, jen on byl ve svých začátcích nastaven jinak, a toto se s ním vleče nyní. Je možné, že s kolegou ho zasvětíme a dá si říct. Na druhou stranu, pojistky a Amcica na spoření sypou nejvíc, a ten člověk ví co chce.

    Závěrem poznamenám. Mám pouze měsíční praxi, nikdy jsem obchodní, zprostředkovatelskou činnost nevykonával a je možné, že za měsíc, dva budu mluvit jinak. Třeba si dokáži u klientů prosadit myšlenku finančního plánování a zajištění rizik a budu za široké portfolio rád. Jako začátečník zatím vidím pokroky k lepšímu, ale také, že náklady převyšují příjmy.

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Jen technická… nemusel by investovat přes IŽP. Česká spořitelna má svoji investiční společnost, stejně tak třeba u ČP by mohl sjednávat investice přes ČPI… Nebo kombinace pojišťovny a investice u někoho jiného. To pochopitelně nejde všude, ale možná by se i tato varianta našla. Nevím, jak to má dnes třeba spořka, ale když jsem tam dělal, mohl jsem mít nevýhradní smlouvu a dělat klidně i pro jinou pojišťovnu…

     | Odpovědět privátně
     Roman Kolář
    Účastník

    Ok Martine, klidně to zkuste. Jednak se konečně uživíte :-) a jednak budete mít svatý klid :-). Kromě portfolia to má ale i nevýhodu v tom, že následné provize zůstanou firmě Partner CS v případě, že se po čase budete chtít posunout jinam…. Měl byste ale na tom pracovat dál.

     | Odpovědět privátně
     T
    Člen

    Zdravim, každopádně kvalitní poradenství musí být cílem.

    Jak pro spokojenost klienta tak pro svoji osobní spokojenost. Nicméně, řešit i to na čem jak řikám se moc nevydělá, ale o to nejde, jde o to dělat to ochotně s tím, že uspokojim klientovu potřebu a budu si tím budovat kvalitní jméno a pozitivní reklamu do budoucna… :-)

     | Odpovědět privátně

    Zdravím p. Kupec,

    člověk má jistě dobrý pocit z kvalitně odvedené práce a toho, že s klientem si porozumněli. Viz. poslední případ, kdy klientka žila v domnění, že peníze co vloží do pojistky si po dvou letech vybere (AMV Group, mlžení zástupce ČP).

    Otázkou je nastavení priorit mezi dobrým pocitem a provizí. Toť poznatky z regionu, kde působím.

     | Odpovědět privátně
     T
    Člen

    Zdravim p. Pedain

    tak já klientovi vždy řikám co je krátkodobou potřebu nebo na stř.dobou a pak na dlouhodobou a někteří lidé si myslí že při uzavření životní pojistky z toho vyberou vejvar, což je samožřejmě blbost, že … :-)

    Tak samé jako produkty zhodnocení peněz na 5let, tak je jasné že za 2roky se to moc nezhodnotí, ale kolikrát při vysvětlování jak co funguje atd klient chápe, ale za rok zavolá, když by zrušil ten produkt na 5let co by se stalo kolik by mu dali, tak mu říkám jestli pamatuje co jsem mu řikal na jak je to dlouho a tak dále a pak teda řekne že by to asi rušit neměl .. :-)

    Ano priority a produkty, spokojenost, dlouhodobá spolupráce at už je za to provize vetší či menší, hlavně budování pozitivní reklamy je to hlavní .. :-)

    mj, super profilová fotka :-D

     | Odpovědět privátně

    Méně jen někdy více. Vcítit se do klienta a pak vědět co má význam.

    S touto čepicí a dýmkou je možné mne spatřit. Aneb kdo si může říct, že byl 4. na Mistrovství světa za Slovensko. :D

    soutěž v pomalém kouření dýmky, alespoň si ty fajfky nemusím kupovat.

     | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 91 příspěvků - 1. až 91. (celkem z 91)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account