Zobrazeno 3.126x

Toto téma obsahuje celkem 2 odpovědi. This post has been viewed 3127 times Do diskuze (3 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Roman Kolář a poslední změna proběhla 6 roky a 7 měsíci. This post has been viewed 3127 times

  • Autor
    •  Anonym
      Neaktivní

      Dobrý den,

      moc rád bych Vás poprosil o radu. Jedná se mi o to, že spolupracuji s poradenskou společností krátce a v průběhu mé přeregistrace jsem už jezdil na schůzky a uzavíral obchody, které za mě můj manažer podepisoval s tím, že až proběhne registrace a budu u společnosti, tak veškeré smlouvy, které byly uzavřené a podepsané převedeme na mou osobu. Nebyl by to až takový problém, ale zjistilo se, že smlouvy byly podepsány v termínu ve kterém jsem ještě neměl uskutečněnou registraci, takže vlastně to není možné. S manažerem jsem nějakým způsobem domluven a hledáme opatření pro vyplacení provizí, které mi dle dohody vyplatí. Jde mi o to jestli jde nějak smlouvy převést na mě kdyby náhodou přišlo nějaké zrušení, tak aby šlo na mou osobu i případné storno.

      Předem Vám moc děkuji za odpověď

       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Chápu že nyní vystupujete jako Anonym, raději jím i dále zůstaňte.
      Omlouvám se předem za slova která zde budu psát, jasně jste nováček, ale v době internetu??? Ale vlastně píšete o přeregistraci, ta trvá max 6 týdnů (někdy i jen 3 ), nováček tedy asi moc nejste, nešlo počkat, nebo jste byl tlačen do produkce?
      1. To co zde popisujete, je prostě faul na všechny správně pracující a vystupující pojišťováky.
      2. Velice mi to připomíná praktiky některých MLM společností.
      3. Věřte tomu, že ten Váš nadřízený správnou odpověď zná, jen Vám jí nějak nechce říci.
      4. Na smlouvě je Vaše jméno a jeho podpis?
      5. Jaké jméno je na Záznamu z jednání?
      6. Sám si jistě odpovíte na body 4. a 5. Zamyslete se, jsou tyto smlouvy podle aktuální legislativy platné?
      7. Šel jste do toho tak, že jste nebyli domluveni na rozdělení provizí?
      —–Nyní to pozitivní—-
      8. Není nic snadnějšího, než že mu vystavíte fakturu a on Vám jí proplatí.
      9. Storno řešit stejným způsobem, tedy fakturou, bude nutné sepsat dohodu o stornu.
      ———
      …… a Vašemu šéfovi doporučuji, aby mne kontaktoval a tu případnou fakturu mu pojistím, to jako kdyby jste mu to potom nechtěl zaplatit.
      Pojištění faktury umím sjednat samozřejmě i pro Vás.
      :-)
      Pokud jste z mého okolí, přijďte na kávu.
      Kontakt ZDE.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Nechtěl jsem se k tomu vyjadřovat, protože jsem si nebyl vůbec jist odpovědí. Ale pár postřehů uvařených naprosto z vody, bych k tomu přece jen napsal, tak to berte s rezervou.
      S manažerem se vyrovnáte na základě faktury. Převést smlouvu na Vás tak, aby Vám za ni šla provize přímo ze systému, je pochopitelně problém, protože smlouva vznikla v období, kdy jste podepisovat smlouvy nemohl, takže jiný pohyb prostředků směrem k Vám, než tou fakturou, nevidím. Tedy vidím, část té provize mohla jít Vám jako tipaři, ale to teď pominu.
      Pohyb zpátky, z důvodu storna, je možný stejným způsobem, jak píše Jirka. Tedy opět fakturou. Další možný způsob by byl obecně ten, že se po vyplacené provize za sjednání, smlouva převede do Vaší správy se vším všudy a případné storno půjde za Vámi. Píšu „obecně“, protože problém asi ale bude systém, protože když jde provize Vám, tak jde provize i někomu nad Vámi a dost bude záležet na tom, kolik těch nad Vámi je. Do systému by se pak implantoval systém storna, který tam před tím nebyl, obvyklý stav je ten, že jak byla provize vyplacena, tak se její poměrná část zase vrací zpátky. Dotaz to tedy ani tak není na nás, ale na nastavení systému Vaší firmy. Ti by Vám měli říct, zda to lze nebo ne. I pokud by Vám tu někdo řekl „u nás to jde“, tak ta informace pro Vás nebude mít velkou cenu, protože rozhodující je, zda to lze u Vás.
      Trocha teorie. Když přijdete z jiné firmy a vezmete si sebou nějaké smlouvy a obě strany souhlasí s jejich převodem, tak v těch smlouvách jsou i smlouvy, které leží ve „stornoobdobí“ a firma, do které přicházíte bere na sebe převzetím správcovství těch smluv i riziko storna. Takže pak jde takové storno za touto firmou, aniž by ona byla tou firmou, pod jejíž hlavičkou se smlouva sjednávala. (proto se musí domluvit na podmínkách převodu a tom souhlasu). To je stav teoreticky podobný tomu stavu, který popisujete, byť je uvnitř firmy, nikoli mezi nimi. Takže teoreticky ano, pokud přeberete ty závazky storna a s Vámi celá hierarchie nad Vámi, tak teoreticky by jít mělo. Ovšem nevím, co na to ČNB, kdyby takovou smlouvu náhodou kontrolovala. Možná by se ptala, proč ze smlouvy, ze které jste nedostal nic, by jste měl něco vracet. Pokud byste figuroval tou fakturou, pak byste musel prokazovat fakturu jako tipař… tzm. měla by k tomu být nějaká smlouva mezi Vámi a odměna by mohla být do nějakého poměru. To, že jste si to třeba rozdělili Vy 60% a manažer 40%, je už taky problém, neodpovídá to tipařině a taková smlouva je kandidátem na hlubší kontrolu ČNB. Možná, že z podobných důvodů to u Vaší firmy nelze, prostě zkuste se na to zeptat, když dostanete odpověď ne, stejně s tím nic neuděláte. Na to, že jsem chtěl napsat tři věty, jsem z toho vypotil slušný brainstorming s nejasným výsledkem :-)
      Myslím, že světlo by tu do toho vnesl třemi větami Ivan Špirakus.

       | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account