Zobrazeno 5.805x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 9 diskutujících a má 24 odpovědí. This post has been viewed 5806 times

  • Autor
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Změny Flexi 2011

      – změna pojistných podmínek

      – změna formulářů – 2078 – náhrada za současný, méně sjednávaná rizika jsou zvlášť

      2178 – pro firemní pojištění, pouze s rizikem smrti (ostatní rizika

      lze dodat)

      Novinky:

      1. Program řízených investic (alternativa k H-Fix fondům). Ochrana před výkyvy na finančních trzích, automatický výběr fondů

      2. Zamykání výnosů. Ochrana části dosaženého zhodnocení v pojistné smlouvě. Výnosy zamykány při výnosu vyšším než 5%. Není určeno pro H-Fix a garantovaný fond. Výnos do částky 20,-Kč se nezamyká. Pouze u fondů u nichž zhodnocení za uplynulý rok překročí stanovené procento.

      3. Bonus za bezeškodní průběh. Automaticky, pokud nenastala pojistná událost v 5letém období. (počítáno vždy 1. – 5. rok od sjednání smlouvy… 6-10 atd… a to ve výši 10% z celkového rizikového pojistného. Po 5 letech převeden bonus do garantovaného fondu pro mimořádné pojistné. Do doby převedení se bonus nezhodnocuje a nelze s ním disponovat. Automaticky platí i pro Flexi 2009 a 2010. První období od počátku pojištění bude tak na těchto smlouvách připisováno při splnění podmínek za 3 nebo 4 roky.

      4. Bonus za věrnost. Při délce trvání pojištění minimálně 20 let bude připsán automaticky. Musí vydržet minimálně 15 let a po 15 letech bude bonus převeden do garantovaného fondu pro mimořádné pojistné. Do okamžiku převodu se bonus nezhodnocuje a nelze s ním disponovat. Každý rok se připíše 5% z běžného pojistného.

      5. Předběžné krytí. Automaticky sjednáno od 3. dne po podpisu smlouvy, max. doba je 30 dní. Nelze tedy logicky u PS s odloženým počátkem. Podmínkou je sjednání smlouvy ve SMART klient nebo verifikační SMS odeslaná v den sepsání návrhu. Vztahuje se na úrazová rizika v návrhu, max. však do limitů: Inv.Ú-300tisíc, SÚ-1,5 mil, TN-1,5mil, DO-650, HÚ-650,PNÚ-650. Pojistné plnění je však vypláceno v souladu s následným přezkoumáním zdr. stavu, kvůli možnosti spekulativního pojištění.

      6. Pojištění rizikových rekreačních sportů. Rozsah 30 dnů za jeden kalendářní rok. Čerpá se formou zaslání SMS, pojišťovna zašle zpět akceptační SMS. Jedná se o pojištění sportů, jako je např. tandemový seskok, zorbing, bezmotorové létání, bungee-jumping apod. V případě změny lze SMS stornovat do 23.00 dne před počátkem pojištění.

      Nová rizika:

      Invalidita – rozlišení na úrazovou a „obecnou“

      Trvalé následky – půjdou i od 10%

      Hospitalizace – půjde sjednat jen na hospitalizaci úrazem samostatně

      Pracovní neschopnost – 3 varianty. Přibyla varianta od 57. dne, přičemž se nechají kombinovat všechny tři ve formě progresivního plnění

      Ostatní změny:

      Snížení ceny za některá rizika – TN u dětí – 50%, PN od 29. dne – 10-25% (?), PNÚ 10-15%

      Zdravotní zkoumání – zvýšení limitu – DO-300,-Kč, HÚ- 300,-Kč

      Změny i na ostatních formulářích, včetně hlášení o úrazu, změnové formuláře končí k 31.12.2010, tak si včas nafasujte nové :-)

      Pozn. Současné formuláře Flexi lze použít do konce ledna, ale za starých pojistných podmínek, takže stejně budou všichni už dělat na nové. Poslední starý formulář Flexi pojišťovna akceptuje 28.2.2011

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Ještě bych doplnil ke kauze těhotenství, kterou jsme probírali u Forte, že pojišťovna České Spořitelny upravila hospitalizaci během těhotenství ze 14 na 28 dní. 7dní na porod zůstalo.

       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha
      Účastník

      Romane, díky za příspěvek. Jen mi stále není jasné, jak to bude s tím pojištění riz. rekr. sportů – těch 30 dnů se musí čerpat najednou, nebo lze třeba týden v zimě, dva týdny v létě a týden zase v zimě?

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Nemusí se čerpat najednou, můžete to vyčerpat třeba na týden nebo dva dny, jak chcete. Zašlete SMS předepsaného formátu, kde je číslo smlouvy a datum od kdy do kdy. Je to 30 dní libovolně čerpaných během kalendářního roku. Akorát, když by klienti byli na smlouvě oba, nejde čerpat na jednoho třicet a na druhého třicet jindy. Musí čerpat na číslo smlouvy, tedy jsou pojištěni v takovou chvíli oba, i když jeden z nich je třeba jen doma.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Jj, včera jsem byl na školení Flexiny a musím konstatovat, že se jedná o velmi kvalitní ŽP.

       | Odpovědět privátně
    • Jedná se o zajímavé změny, které Pojišťovna ČS připravila. Osobně bych ještě ocenil pojištění smrti z jakýchkoliv příčin s klesající pojistnou částkou.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      S tím naprosto souhlasím, zmínil jsem se o tomtéž, když jsem Flexi zadával do produktové databáze. Dvě změny, které jsem na Flexi chtěl mít, tam už jsou. Pojištění TN od vyššího procenta a pojištění úrazú dříve, než od prvního v měsíci. To se občas hodí;-)

       | Odpovědět privátně
    • Ještě bude pro řadu klientů využitelná pracovní neschopnost od 57. dne.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      ANo, svůj smysl to u některých klientů jistě má, zvláště pak pokud lze toto upravit jako progresivní. Pokud totiž zaškrtnete např. variantu 29 a 57, což lze, pak se pojištění chová tak, že od 30. dne berete stanovenou částku (např. 250,-Kč) a od 57. dne dvojnásobek, (tedy 500,-). Opět nechápu (tentokrát u Vašeho příspěvku) ten palec dolů, který Vám kdosi přidělil. Zcela jednoznačně má tato varianta své místo. Klientovi to umožní se zabezpečit především na riziko dlouhodobé pracovní neschopnosti na vyšší částku za menší peníze v případě, že si pokrývá první dva měsíce menší částkou nebo sám. Takže ode mě palec nahoru.

       | Odpovědět privátně
    • Osobně jsem se u žádného produktu nesetkal s možností progresivního plnění u pracovní neschopnosti. Budu z toho moudřejší, až se kouknu, jak to bude vycházet cenově.

      Dále je otázkou, jestli v případě pracovní neschopnosti dvou nebo pěti měsíců se nějak výrazněji zvýší náklady člověka. Narážím jen na to, jestli má ono progresivní plnění u pracovní nechopnosti přidanou hodnotu a jestli je potřeba, aby si za to člověk platil.

      Romane, zajímalo by mě, od koho se občas berou palce dolů u komentářů, kde je to absolutně irelevantní a i čtenář, který není ,,v obraze,, by s tím nemohl nesouhlasit.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Možná je to myšleno jako jakýsi nárazový schod. Např. první měsíc za svoje, druhý částečně hrazený, kdy nepokryju všechno, ale alespoň neodkladné platby. Delší doba již podle skutečných potřeb. Máte pravdu, že bez nacenění je prozatím zbytečné se tím více zatěžovat. Uvidíme, zda si tento systém své klienty a prodejce najde… Jinak, jen pro informaci, jde to nastavit i třístupňově. Např. po 14dnech 100,-, po 28 dnech 200,- a po 57 dnech 400,-

      Palce dolů dostáváme proto, že nás má někdo rád :-) Docela by bylo zajímavé zveřejnit nejen seznam palcařů nahoru, ale i těch dolů, možná bychom přišli na to, že máme společné(ho) obdivovatele :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha
      Účastník

      Já plnění od 57. dne oceňuji. Hodí se pro lidi, kteří mají dostatečnou rezervu na překlenutí poklesu příjmů v horizontu 2-3 měsíců, ale delší PN pro ně může být destrukční. Vše je však otázkou ceny.

      Co se palců týče, já si to vysvětluji tak, že když dá člověk palec nahoru, tak s myšlenkou v komentáři souhlasí, podporuje ji, a pokud dá palec dolů, tak s příspěvkem nesouhlasí, má odlišný názor, příp. mu přijde irelevantní.

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      A jak je to Jakube, když tam žádná myšlenka není, resp. není s čím souhlasit nebo nesouhlasit? Mě by nevadilo ani deset palců za jeden příspěvek, nevadí mi, když se mnou někdo nesouhlasí nebo má něco proti mému názoru, ale ať se ten, kdo je dává, neschovává a řekne otevřeně s čím nesouhlasí. Jinak je ten palec s prominutím na nic. Když Vám někdo dá souhlas, víte, že Vaši vyjádřenou myšlenku podporuje, když vám dá palec dolu, víte jen, že někdo s něčím nesouhlasí. Pokud příspěvek není přímo tak zformulován, že se to z něho dá poznat, pak se nedozvíte absolutně vůbec nic, jakou to má pro mě i pro ostatní vypovídací hodnotu? Pak mi pomalu nezbývá nic jiného, než si myslet, že mi tak někdo oplácí, že jsem se někde jinde nevyjádřil zrovna tak, jak se mu to líbilo. Myslel jsem, že toto fórum je především o výměně informací a názorů, ať již souhlasných nebo protichůdných…

       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,

      k progresivnímu plnění PN: RŽP-D od UNIQA pojišťovny toto umožňuje již delší dobu, a to s karencí 14+28, tedy od 15. dne plní sjednanou částku a od 29. dne dvojnásobek.

       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Palce dolů by mě taky zajímali….proč? Nerozumím těmto lidem. Jinak…..píšete sem pánové velmi kvalitní komentáře, postřehy, myšlenky, člověk se stále učí :-)

      Díky za sdílení.

       | Odpovědět privátně
    • Nepletu-li se, tak progresivní denní dávky existují už dlouho u některých úrazových pojistek ČP, progresi u PN má asi opravdu jen Uniqa a Flexi.

       | Odpovědět privátně
    • A k palcům – Romane, možná palce dolů dostáváte proto, že se kvůli nim pořád tak čertíte :-)

      Nebo jak napsal Jakub – „pokud dá (diskutér) palec dolů, tak s příspěvkem nesouhlasí, má odlišný názor, příp. mu přijde irelevantní“ Soustředil bych se zejména na slovo irelevantní. Irelevantní příspěvky diskuzi ředí, znepřehledňují. Pokud by každý palcátor psal, proč dává palec dolu či nahoru, dokážete si představit hodnotu takové diskuze? Možná bychom mohli založit nové téma: „Obecná rozprava nad praxí a pravidly diskuzí na portálu poradci-sobe.cz“

      Ano, i tento příspěvek je vzhledem k tématu (Flexi) irelevantní :-)

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Štěpáne, abych byl upřímný, čekal jsem, že to někdo z Vás napíše, že sem píšu OT. Souhlas. Píšu. Logicky mě zajímá, co je na příspěvku špatně, jenže se to nikdy nedozvím od toho, kdo si to myslí. Ale uvedu Vám naprosto jednoduchý příklad. Pokud napíšu doplňující informaci přímo k produktu, pak se jednoznačně nejedná o téma mimo a zcela jednoznačně takový příspěvek nemá ani žádný názor, s kterým by se nechalo nebo nenechalo souhlasit. Zvláště pak, pokud se někdo ptá na něco konkrétního a já na to odpovím. Tímto prosím dotyčné pravidelné červené palcaře, zda by byli tak hodní a vyjádřili přímo na můj e-mail: roman.kolar@seznam.cz Proč u takovýchto příspěvků je vůbec nějaké hodnocení. Ostatním se omlouvám a toto je na téma palce ode mě poslední příspěvek. Příště pouze na fóru k tomu určeném, pokud k tomu bude diskuze. Děkuji.

       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha
      Účastník

      Já už bych palce neřešil :)

      Co se týče progrese, tak u denního odškodného je to praxe poměrně běžná – namátkou Allianz, ČP, Uniqa (volitelně) atd.

      U PPN jsem se kromě Uniqy, jak píše Václav, s progresí ještě nesetkal.

      Romane, otázka do pranice, bod číslo 4 vašeho úvodního příspěvku – bude se to týkat i starých smluv, jako v bodě 3? Díky za info :)

       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Především bych chtěl napsat, že info není se stoprocentní zárukou :-)

      Už když jsem ten bod psal, zjistil jsem, že to v poznámkách nemám, za což se omlouvám, nestihl jsem… Takže jen můj předpoklad… Flexi 2009 a 10 by možná mohlo jít automaticky, u starších ale podle mě určitě ne. V každém případě lze ale udělat na starších typech konverzi změnou typu. Nové formuláře budou mít předtištěný prostor, kde uvedete číslo původní smlouvy a smlouva bude zkonvertována do nového typu pojištění pod novým číslem. Tento systém by měl nahradit dosavadní rušení starých smluv nebo uzavírání duplicitních z důvodu, že na staré smlouvě nešlo některá rizika sjednat. Další výhodou je, že klient o nic nepřijde, rizika z původní smlouvy jsou převzata do nové, aniž by se zkoumal zdr. stav a klient nepřijde o nic na kapitálové hodnotě smlouvy. Zároveň lze smlouvu i upravit na nová rizika. Provize je pochopitelně z navýšení, nikoli z celé smlouvy. Jestli se potom v takovém případě započtou klientovi i již odjetá léta nebo se bude považovat za směrodatné celkové trvání smlouvy a započte se jen doba od změny, opravdu nevím, ale už si to znamenám na některé z příštích školení. Nebo se to mám pokusit zjistit už nyní? ;-)

       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha
      Účastník

      Díky za vyčerpávající příspěvek :-) Počkáme si na oficiální příručku :-)

       | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      Díky Romane za bleskurychlé podání novinek.

      To zamykání výnosů je zajímavá novinka. Flexi se tak možná stane lepším i na investice, kde zatím pokulhávalo

       | Odpovědět privátně
    •  Martin Dratva
      Účastník

      Všichni vynášejí do nebes Flexi, ano, je jistě „více vidět“, než podobné konkurenční produkty, takže se dobře prodává.

      Je ale kvůli tomu lepší?

       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Kvůli tomu ne. Jestli je lepší, rozhoduje daná situace u klienta. Osobně mi na Flexi chybí třeba klesající pojistná částka, na 7BN zase např. invalidita nižších stupňů.

         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Ahoj Romane,

          dle mých informací se na té invaliditě nižších stupňů (tj. 1. a 2.stupeň) již pracuje. Mě na Perspektivě 7BN ještě chybí „protáhnutí“ dětského úrazového pojištění do 25-ti let, možnost zproštění placení v případě přiznání plného ID úrazem nebo nemocí. Je mi jasné, že se Kooperativa nemůže vydat cestou absolutního a slepého kopírování nejúspěšnějšího produktu současnosti (Flexi), ale mohla by přijít s něčím originálním, co už funguje na západ od nás. Třeba doživotní úrazová renta v případě závažnějších trvalých následků. Uvedu příklad: klientovi se stane úraz a následkem toho třeba přijde o pravou ruku v zápěstí, řekněme, že si ji třeba nechtěně uřízne na cirkulárce. Za normálních okolností by dostal příslušné plnění z trvalek, možná 1.stupeň ID a to je vše. Že je (byl) dotyčný pravák a třeba se živil malováním obrazů, tedy jeho pravá ruka byla jeho chlebodárcem, to už pojišťovny moc nezajímá. Setkal jsem se s tím v Německu u pojišťovny ERGO, kde tuto doživotní úrazovou rentu měli. Tuším, že to bylo od 40 nebo 50% trvalých následků. Uznávám, je to dost, ale i tak to potěší, když poškozený klient dostává jednorázově vyplacenou PČ a následně každý měsíc opět nějakou rentu. Pokud se nemýlím, tak by to měla mít u nějakého svého produktu pojišťovna Viktoria. Příjde mi to jako skvělý nápad, nad kterým se někdo do hloubky zamyslel. Neumím si představit cenu tohoto rizika, ale od toho tu nejsem, to nechť spočítají pojistní matematici. Další věc, která je dle mého názoru super je poúrazová asistence, třeba to, co lze připojistit u Generali tuším u BeneFitu a Family. Stane se Ti na dálnici havárie, ležíš doma, od pasu dolů sádra a kolem Tebe běhá spousta lidí. Pokud je to manželka a máte třeba malé děti, nedej bože do dvou tří let věku, tak je to hodně zajímavé – myslím tím pro manželku: vařit, starat se o Tebe, dávat pozor na děti, zařizovat Ti odvoz na prohlídky, léky, odborná vyšetření apod. Co si tyto věci připojistit k úrazovému pojištění a rozsah péče odstupňovat podle závažnosti úrazu ? …aby Ti pak děti přišla pohlídat chůva, jídlo přiveze nějaká služba (to si pochopitelně zaplatíš, jen dovoz by byl zdarma), odvoz a vyšetření zajistí opět někdo, prostě se nestaráš – full servis od A do Z. Věřím, že manželka dotyčného muže po havárii bude toto připojištění vychvalovat do nebe. Na druhou stranu je mi jasné, že to po stránce zajištění a logistiky nebude žádná sranda, ale opět – nechť si to pojistní matematici spočítají. Nápadů jak by se mohla Kooperativa v 7BN odlišit od konkurence mám spoustu, ale to by bylo na několika hodinové psaní, což se mi vážně nechce. Jinak osobně považuji FLEXI 2011 za absolutně nejuniverzálnější a nejflexibilnější pojištění v současné době. Perspektivě stačí velmi málo, doslova pár drobností, aby Flexině dýchala na záda.

           | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          .

           | Odpovědět privátně


Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 22 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account