Přechody finančních poradců mezi jednotlivými strukturami napříč trhem jsou vcelku běžná věc. Nebývá ale příliš častým jevem, aby se přesouvaly celé kmeny. Přesto se k takovému kroku odhodlalo několik manažerů, kteří přešli shodně do 4fin.

4fin za první čtvrtletí 2023 meziročně navýšil počet nově podepsaných spoluprací o 40 %. Oblastní ředitelé Dominik Zezula (ex GFS), Klára Hájková (ex OVB) a Jakub Zeman (ex Finpos) hovoří o jejich motivaci svůj byznys rozvíjet jinde.

  1. V současné době mnoho velkých struktur pomyslný dres nemění. Cítili jste, že je na čase vydat se trochu jiným směrem?

DZ: Rozhodně. Již delší dobu jsem sledoval stagnaci napříč týmem, ne úplně ve výkonu, ale spíš v absenci kvalitního vzdělávání. Pokud toto člověk, i přes velkou snahu, nenalezne interně, začne vyhledávat externí možnosti.

KH: Pro mě byla změna zásadní. Mohu měnit věci ve svém týmu a vylepšovat, co se dá, ale výsledky nejsou moc viditelné. Nahoru už takovou pravomoc člověk nemá, tudíž změna byla nevyhnutelná.

JZ: Byl to nutný krok, protože nálada v roce 2022 nebyla dobrá. V bývalé firmě nás postihlo hodně zásadních změn, kdy bylo naslibováno, jak bude díky nim lépe, ale dostavil se pravý opak. Nebyl klid na práci a kolegové mi to dávali jasně najevo. Na konci roku jsem si sedl s vedením, a když jsem z jednání pochopil, že mají jiné vize než my, bylo potřeba začít jednat.

  1. Co vám chybělo?

DZ: Nejvíce kvalitní vzdělávání, a to konzultantů, kteří u nás již byli delší dobu, a také manažerů. Ty jsme sice podporovali v akvizici nových spolupracovníků, nicméně chybělo nám, jak systematicky postupovat dál po cca 3 měsících prvotního adaptačním procesu (na který jsme si mmj. vytvořili vlastní manuály a postupy).

KH: Již delší dobu jsem cítila, že mi chybí vedení a nějaké směrování, které by bylo v souladu s mou vizí. Na hodně aktivit byl člověk jako seniorní manažer sám a neměla jsem pak dostatek času na sebe ani na moji rodinu. Kromě toho mým lidem chyběly peníze a doporučení. Děláte-li ve financích, a musíte k tomu mít i druhou práci, tak je z logiky věci něco špatně.

JZ: Kvalitní a silný management, správně fungující finanční plán, propracovaný portál pro naši práci, podpora a vzdělávání asistentek a především leader a parťák, který mě dokáže posunout o další level dál v manažerské činnosti.

  1. Co vás motivovalo/nakoplo ke změně?

DZ: Primárně zodpovědnost vůči svým spolupracovníkům. Těmi jsou ti, co mi a mým manažerům projevili důvěru a začali s námi spolupracovat. Cítím zodpovědnost dělat pro ně maximum, a to platí i v případě, kdy to znamená opuštění komfortní zóny v rámci přestupu jinam. Pokud jsou na trhu mnohonásobně lepší podmínky v rámci IT, vzdělávání, systému provizí, pak je to důležité pro náš dlouhodobý společný byznys. V tomto případě i krátkodobý pokles nebo dokonce ztráta dává smysl.

Když odvádíte vyšší stovky tisíc měsíčně manažerům nad sebou a centrále, pak začnete přemýšlet. Je to jednoduché na propočet => celková provize z hypotéky (kterou banky zvěřejňují), nebo vstupní poplatek u investice, mínus to, co dojde mně na provizi, odvádím těm nad sebou (+ centrále). Pak je to o tom, co dostávám zpět a co můžu dostávat zpět jinde.

KH: Moje největší životní hodnoty jsou zázemí a možnost růstu. Když jsme se potkali s lidmi z 4fin, kde bylo vidět, jak jsou v klidu, že mají online koncept pracovního týdne, volné víkendy pro rodinu a odpočinek a jsou schopni fungovat s krásnými výsledky, nebylo moc o čem přemýšlet. Pro náš tým navíc byla stěžejní oblast investic, ve které jsme se chtěli dále vzdělávat a posouvat.

JZ: Nemám rád stagnaci, protože ta vede dříve či později k úpadku. Jsem zvyklý na sobě pravidelně makat a dodávat týmu nové poznatky a podněty. Když hořím já, budou i oni. Proto jsem hledal zázemí, které mě dokáže zapálit a nebude jen vysávat. Zásadní je pro nás segment investic, kde 4fin z mého pohledu na poradenském trhu dominuje a je se od koho inspirovat.

  1. Proč jste si vybrali 4fin?

DZ: Mám historickou zkušenost ještě z Fincentra se strukturou, ze které se větší část přesunula do 4fin, takže to nebyl úplný krok do neznáma. Líbí se mi přístup vedení, které nazakrnělo a pracuje na inovaci a konkurenceschopnosti. Je zapotřebí být ve spojení se silným hráčem, což 4fin je, jelikož málokdo dokáže investovat desítky milionů ročně do IT nástrojů, což je z mého pohledu velmi důležité. Důležitá je za mě také svoboda pro podnikání, a jsem rád, že jsem konečně ve firmě, která mi garantuje vlastnictví kmene (ne jen slovně, jak tomu bylo dříve). V neposlední řadě je 4fin jednou z mála firem, která dokáže přivést z konkurence nejen jednotlivce, ale i celé skupiny a především je efektivně adaptovat. Tím je 4fin na trhu unikátní.

KH: Líbí se mi, jak firma investuje peníze do struktury, neustále na něčem pracuje. Má špičkové IT, CRM, systém vzdělávání a marketing a organizuje spoustu akcí pro své lidi ve struktuře. Zároveň mě baví, jak každé ředitelství má určitou míru svobody a může si zachovat svoji jedinečnost, přesto spolu všichni ředitelé kooperují.

JZ: Udělal jsem si několik dalších pohovorů i jinde, ale nikde jsem neviděl kvality jako zde. Oceňuji, že firmu vedou lidé, kteří neztratili kontakt s realitou v běžné praxi u klienta, a to je velmi znát na tom, co dodávají za řešení a nápady do celé sítě.

  1. Co vás přesvědčilo, abyste do toho opravdu šli?

DZ: Celková shoda týmu. “Ukázaná platí”, takže navnímání atmosféry a know how 4finu a zemského ředitelství Lukáše Gašníka. Zároveň i postoj předchozí společnosti nejen v rámci aktivní spolupráce, ale následně pak i při realizaci samotného přechodu. To nás opravdu utvrdilo v tom, že děláme krok správným směrem.

KH: Kluci z 4finu byli, jak se říká, ve správný čas na správném místě. Potřebovala jsem parťáka do podnikání, se kterým můžu s týmem dál růst a posouvat se jak profesně, tak osobnostně. A tím, že oba nadřízení mají dobře zmáklé sociální sítě, jsou trochu workoholici a mají celkově přehled, dávalo smysl spojit síly. Osobně mě na prvním setkání mile překvapilo, že i zemský ředitel stále servisuje klienty a píše osobní produkci.

JZ: Nadšení a elán kolegů, že budeme opět pracovat v prostředí, které nám dá profesionální zázemí, potřebný rozvoj a klid na práci.

  1. Do jaké míry jste rozhodnutí probírali s kolegy? Jak se na to tvářili?

DZ: Když jsem na základě informací mých kolegů byl opravdu přesvědčen o tom, že tento krok je nevyhnutelný, postupně jsem začal zjišťovat možnosti na trhu a následně to rozebral s kolegy. Ze začátku tím, že neměli náskok několika měsíců tak jako já, byli překvapeni, nicméně během počáteční adaptace, přísunu nových informací a navnímání celého systému si vše hezky sedlo a kolegové velmi rychle spatřili výhody, díky kterým jsme přechod realizovali.

KH: S týmem jsme udělali pro a proti jednotlivých společností na trhu, kde jsme hodnotili pro nás důležitých 21 kritérií, a jednohlasně vyhrál 4fin. Proto pak byl celkový přestup jednodušší. Máme to nejspíš jinak než většina týmů. Pro mě je důležitá lidskost a otevřenost. Jsem ráda za to, jaké osobnosti máme v týmu a jak celkově fungujeme.

JZ: S většinou kolegů pracuji řadu let a bez jejich jednohlasého souhlasu by to ani nešlo. Mám velké štěstí, že při mě vždy stáli v takto těžkých rozhodnutích a táhneme za jeden provaz.

“Mám radost, že jsme zajímavým partnerem nejen pro nováčky v oboru, ale také pro kolegy přecházející z konkurenčních společností. Na trhu finančního poradenství máme unikátní koncept poolu a strukturální firmy a naší konkurenční výhodou je důraz na systém, zapracování nováčků i nových manažerů. Pokročilý poradenský i manažerský systém, IT inovace a marketingová podpora jsou zase důvody, proč jsme tak zajímavým partnerem pro kolegy z konkurence. Tento unikátní mix se ukazuje jako vítězná strategie, a proto v něm neplánujeme polevovat. Společně budujeme jedničku na trhu kompletního majetkového poradenství,” říká generální ředitel 4fin Better together Tomáš Martinovský.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account