Společnost Fincentrum podala u Městského soudu v Praze žalobu proti rozhodnutí České národní banky, kterým ČNB uzavřela kontrolu zahájenou 11. března 2014. Za nejzávažnější prohřešek systémové povahy označil v závěrečném rozhodnutí regulátor fakt, že Fincentrum nenahrává mobilní telefony svých poradců v rámci činnosti investičního zprostředkovatele. 

Rozhodnutí České národní banky o povinnosti nahrávat poradce má podle společnosti Fincentrum i oslovených odborníků z oblasti legislativy systémovou povahu a dopadá na celý trh. ČNB však ve svém rozhodnutím ukládá tuto povinnost precedentně pouze společnosti Fincentrum a z prozatímních reakcí konkurentů je zřejmé, že se nehodlají této nově požadované povinnosti přizpůsobit.

„Pokud by se Fincentrum podrobilo výkladu ČNB a začalo nahrávat své poradce, bylo by fakticky jedinou finančně-poradenskou společností na trhu, která takto činí. Takový přístup by byl tedy na trhu anomální a zavedl by dvojí zacházení s klienty, a protože podle zkušeností Fincentra ani sami klienti nestojí o to, aby byly jejich hovory s poradci nahrávány, nezbylo nám, než požádat o stanovisko nezávislý soud.

Žalobou se domáháme také přiznání odkladného účinku podané žalobě, abychom předešli zásahu do dobrého jména společnosti Fincentrum, finančním ztrátám i nevratnému zásahu do dobrých vztahů budovaných s klienty. Fincentrum má také oprávněnou obavu ze zavedení systému nahrávání klientů a potenciálních klientů bez opory v zákoně i z důvodu blížící se účinnosti evropské regulace osobních údajů GDPR, která jde spíše směrem opačným, tedy snaží se o minimalizaci zásahů do soukromí občanů EU,“uvedl k žalobě JUDr. Vladek Krámek, člen představenstva a ředitel oddělení právní a compliance společnosti Fincentrum.

Zdroj: tiskové sdělení společnosti Fincentrum



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account