Společnost DXC Technology zajistila pro Fondsdepot Bank, která pod tíhou nových předpisů a technologií ztrácela nejen v oblasti fintech konkurenční výhodu, rozsáhlou digitalizaci procesů. V jejím rámci zmodernizovala back-end podnikové procesy a funkce regulačního výkaznictví, vyvinula robotického finančního poradce a umožnila zásadní snížení počtu pracovníků.

Banka Fondsdepot, která je vlastněna společností DXC Technology, není tradiční spotřebitelská banka. Jako jeden z největších německých nezávislých fondů se orientuje na správu retailových investičních účtů, či outsourcing obchodních procesů pro banky, pojišťovny a investiční společnosti.

Prvním cílem digitalizace banky bylo opustit manuální systém regulačních výkazů založený na excelovských tabulkách, tento problém byl tedy vyřešen implementací cloudového regulačního reportingu. Regulační výkaznictví je nyní téměř ze sta procent automatizované. Fyzicky už je jen potřeba zkontrolovat a schválit závěrečnou zprávu. Bance to umožnilo snížit stav personálu na určitých pozicích o 90 procent.

Bance proces usnadnil reagovat na nové předpisy a aplikovat je. Navíc, díky implementaci platformy tzv. datového skladu, může nyní lépe analyzovat finanční výkonnost i trendy na trhu. To jí do budoucna pomůže k lepším obchodním rozhodnutím.

Plně digitální onboarding

Digitální transformace také zlepšila postavení klientů a zvýšila orientaci na jejich potřeby. Před digitalizací trvalo celé dva dny, než byl novému klientovi aktivován jeho účet. Nově funguje onboarding prakticky okamžitě – systém disponuje vícekanálovou službou, ke které lze přistupovat kdekoli a z jakéhokoli zařízení. Dále také zajišťuje, aby uživatelské rozhraní bylo jednoduché a intuitivní. V neposlední řadě klientům poskytuje zabezpečení nejvyšší úrovně.

Automatický finanční poradce

Požadavky na nejmodernější způsoby poskytování služeb zákazníkům vyvolaly myšlenku na vytvoření finančního poradce jako robota. Tedy služby na digitální platformě a přidružené vrstvě API. Funguje na principu zákaznického dotazníku týkajícího se finančních cílů, investičního horizontu a tolerance k rizikům. Pokročilé algoritmy a finanční modely na jeho základě doporučí zákazníkovi produkt libovolného portfolia. Pokud se zákazník rozhodne pokračovat s konkrétní investicí, robotický poradce dál sleduje a vyhodnocuje nastavenou strategii. Zaměstnanci na pozicích poradců nebyli z procesu plně vyloučeni, Fondsdepot Bank zvolila hybridní přístup, v němž robot doplňuje práci člověka.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account