Finančně-poradenská společnost Chytrý Honza se loni dostala poprvé do zisku, a to v řádu jednotek milionů korun. Předloni firma vykázala ztrátu přes 60 milionů Kč. Obrat firmy loni stoupl o 25 procent na 538 milionů korun.
Společnost se loni rozšířila na 700 poradců, kteří zprostředkovali hypoteční úvěry za 13,2 miliardy korun, což je 36procentní nárůst proti roku 2020. Měsíčně srovnávače Chytryhonza.cz a Hypo-portal.cz využívá 120 000 návštěvníků. Oba portály propojují poradce firmy s lidmi, kteří chtějí poradit s výběrem finančních produktů.
V letošním roce plánuje Chytrý Honza masivně investovat do IT, značky a posilování strategických partnerství s největšími finančními a pojišťovacími hráči na trhu.
„Poslední krizové roky přinesly digitalizaci i do finančně-poradenského odvětví. Akvizice klientů proto je čím dál více skrze on-line kanály. Díky portálům sledujeme změny trendů v poptávce po finančních produktech. Potvrzuje se stále nižší zájem o hypoteční produkty, který však na druhou stranu vyvažuje poptávka po životním pojištění či investicích,” popsal ředitel Chytrého Honzy Jiří Havrlant.
Společnost Chytrý Honza provozuje vlastní platformu pro poradce a síť on-line srovnávačů Chytrý Honza a Hypo-portal.cz. Firma vznikla v roce 2009 nejprve jako hypoteční portál honzovahypoteka.cz. Tehdy ho zakládal Jiří Paták a u zrodu stála i společnost Jakuba Havrlanta či firmy Miton. V roce 2018 se stala stoprocentním majitelem Chytrého Honzy investiční skupina DRFG.