Rostoucí poptávka po digitálních pojistných službách, nové technologie, demografické změny a proměňující se zákaznické preference ovlivní příjmy z pojišťovnictví, vyplývá z studie Insurance Revenue Landscape 2025: Innovate for Resilience společnosti Accenture.

Díky lépe cíleným nabídkám, jež jsou postavené na reálných datech, která mají pojišťovny o svých zákaznících, vznikají možnosti nových příjmů ze současných tradičních pojistných produktů. Zvýšení příjmů může přinést i nabídka digitální interakce, jelikož zákazníci si pojištění stále častěji sjednávají skrze různé digitální kanály a platformy třetích stran.

Výzkum dále ukazuje, že navzdory globální recesi v roce 2020 by do konce roku 2025 mohl  celosvětový pojišťovací průmysl vzrůst až o 22 %. „Aktuální urychlení přechodu na digitální kanály může navýšit příjmy z tradičních pojistných produktů. Společnosti, které zavedou nové technologie a nabídnou zákazníkům zajímavější zkušenost skrze digitální kanály, mají větší šanci udržet se na špici. Pozice konzervativních hráčů, kteří jsou v přijímání nových technologií pomalejší, tak může být ohrožena, a jejich místo mohou nahradit ti, kteří technologie integrují rychleji a flexibilněji,“ říká Jiří Sobola, Managing Director Accenture ČR pro oblast pojišťovnictví.

Nové příjmy plynou i z demografických změn

Pojišťovny také budou soutěžit o růst tržeb v oblasti služeb spojených se zdravím a wellness, zejména vytvářením partnerství v digitálních ekosystémech. „Klienty lze odměňovat na základě zdravého životního stylu nebo jim poskytovat informace o nutnosti lékařského vyšetření či zákroku díky včasnému rozpoznání počínajících symptomů, uvádí Jiří Sobola a dodává: Nové příjmy mohou plynout i z demografických změn jako je stárnoucí populace – předpokládá se, že do roku 2050 bude až čtvrtina obyvatel Evropy a Severní Ameriky starší 65 let. Se zlepšující se kvalitou života a lékařské péče se zvyšuje doba dožití a nové inovativní produkty umožní pojišťovnám lépe obsloužit potřeby seniorů, zlepšit kvalitu jejich života a oddálit potřebu dlouhodobé zdravotní péče, případně snížit náklady, které taková péče vyžaduje.“

Zajímavá je pro pojišťovny i generace mileniálů, někdy též označovaná jako generace Y. Ta je ochotna více sdílet osobní data, pokud výměnou dostane lepší nabídky – například ve formě snížených cen pojistného nebo slev na jiné produkty.

Vzrůstající riziko kybernetických hrozeb

Dodatečné příjmy z pojistných služeb může přinést krytí nově se objevujících rizik, například rozšiřujících se kybernetických hrozeb. Díky zvyšující se frekvenci práce z domova a sdílení různých zařízení v rámci jedné domácnosti roste i počet hackerských útoků, které často mají za následek  odcizení důležitých dat majitele zařízení. Velké společnosti, zejména výrobní či energetické podniky a spediční firmy, které více využívají propojených zařízení v rámci IoT, se budou chtít více jistit proti různým typům malwaru, který může tato sdílená zařízení napadnout.

 

Zdroj: Accenture



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account