Služby odložených plateb jsou na vzestupu. Podle studie Global Payments Report společnosti FIS by měly mít do tří let devítiprocentní zastoupení mezi všemi platbami v Evropě, Africe a na Blízkém východě. V Česku jejich role stoupá i po koronavirové pandemii a podle expertů letošní rok bude průlomový, informovala společnost Mall Pay, která tyto služby nabízí.

Jde v principu o platební nástroj, který umožní zákazníkům zaplatit až poté, co mají jistotu, že zboží bylo v pořádku. Mall Pay uvedla, že už dnes je potenciál těchto plateb v Česku asi deset procent a její růst je závislý pouze na rychlosti zavádění této metody do e-shopů.

Služby typu „Buy Now, Pay Later“ (BNPL) budou podle studie během pěti let nejrychleji globálně rostoucí platební metodou při on-line nakupování. Nyní je nejrychleji rostoucí platební metodou v Austrálii, Brazílii, Francii, Japonsku, Nizozemsku, Spojeném království a ve Spojených státech. V Evropě, Africe a na Blízkém východě je nyní prostřednictvím odložených plateb financováno 5,8 procenta internetových nákupů.

V rámci Evropy kralují odložené platby především ve Švédsku, kde je prostřednictvím BNPL placen každý čtvrtý on-line nákup a jde o nejčastější způsob platby v e-commerce sféře. Vysoký podíl BNPL plateb je také v Německu, kde platí zákazníci později za 18 procent on-line nákupů, v Norsku je to pak u 13 procent plateb. ČR se zatím podle průzkumu drží na úrovni kolem procenta. I zde je však odložená platba skoro rok nejrychleji rostoucí platební metodou.

„Česká e-commerce nepřestává být jedna z nejrozvinutějších v Evropě. V počte e-shopů a úrovní logistiky nemá v EU konkurenta. Ovšem co se týče plateb, tam jsme zatím extrémně konzervativní trh,“ uvedl ředitel Mall Pay Adam Kolesa.

Na rozdíl od Seveřanů, u kterých se odložená platba těší vysoké oblibě především jako finanční produkt řešící cashflow zákazníka, ji Češi vyhledávají kvůli pohodlí a bezpečnosti. Tedy jako nástroj, který umožní zaplatit až poté, co mají jistotu, že zboží bylo v pořádku doručeno a vyhovuje jim.

To, čím nakonec dobírku definitivně překonají, však bude podle něj až jejich spojení s navazujícími službami, které zákazník s platbou získá. Tedy pojištěním, rozšířenou zárukou, dopravou zdarma nebo možností prodloužit si termín vrácení zboží.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account