Z osmi nejprodávanějších aut v ČR má nejlevnější povinné ručení Kia Cee´d, naopak nejdražší má Škoda Superb. Vyplývá to z analýzy společnosti 4fin, která porovnala ceny největších poskytovatelů povinného a havarijního pojištění s maximálními bonusy řidičů a bez nich.

Povinné ručení nejprodávanějšího auta v ČR, Škody Octavia, vychází průměrně s maximálními bonusy řidiče ročně na 3549 korun a 16 561 korun i s havarijním pojištěním. Bez bonusů vyšla průměrná cena povinného ručení 5743 korun, s havarijním pojištěním 21 446 korun.

Nejlevnější průměrnou cenu povinného ručení má z porovnávaných vozidel Kia Cee´d, a to 3411 korun s bonusy a 5451 korun bez bonusů. Při započítání havarijního pojištění je výsledná částka 15 053 Kč, resp. 20 588 korun za rok.

Naopak nejvyšší jsou průměrné ceny pojištění u Škody Superb. Na 4155 korun vychází povinné a na 23 013 korun havarijní pojištění. V případě varianty bez bonusů je povinné ručení 6743 korun a s havarijním pojištěním činí výsledná částka 34 117 korun.

Velmi rozdílné jsou cenové nabídky jednotlivých pojišťoven. V případě Škody Octavia a Kia Cee´d se rozdíl mezi nejlevnější a nejdražší nabídkou běžně pohybuje u povinného ručení okolo 3000 korun a 20 000 korun i s havarijním pojištěním. U Škody Superb je rozdíl v nejlevnějším a nejdražším nabízeném povinném ručení opět okolo 3000 Kč, v kombinaci s havarijním pojištění se však rozdíl může vyšplhat až ke 40 000 Kč.

“Obecně platí, že vyšší pojistné za povinné ručení platí majitelé silnějších vozů a cenu havarijního pojištění výrazně ovlivňuje pojistná částka reprezentující hodnotu pojištěného automobilu. Pojišťovny však rozlišují ceny podle dalších kritérií, které ovlivňují výhodnost konkrétní nabídky. Nezřídka se stane, že v konkrétní situaci vyjde cena pojištění, za kterou by bylo možné u některé z konkurenčních pojišťoven za nepříliš rozdílných podmínek pojistit i automobil vyšší třídy. Před samotným uzavřením smlouvy je tedy vhodné opatřit si srovnání nabídek jednotlivých pojistitelů,” uvedl analytik společnosti 4fin Josef Rajdl.

V Česku loni přibylo 169 000 vozidel se sjednaným povinným pojištěním odpovědnosti z provozu vozidla. Celkem tak má takzvané povinné ručení 8,575 milionu vozidel. Poskytuje jej dvanáct pojišťoven. Většina z nich sazby takzvaně segmentuje, tedy stanovuje podle věku a místa bydliště řidiče, stáří vozidla, objemu a výkonu motoru, počtu ujetých kilometrů a dalších kritérií. V budoucnu půjde i o frekvenci a rozsah přestupků či vybavenost asistenčními systémy.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account