V polovině října se stala Uniqa vlastníkem společností AXA v Polsku, České republice a ve Slovenské republice. V České republice díky integraci získala 800 tisíc klientů AXA a vstoupí od roku 2021 i na penzijní a investiční trh. Pro klienty se kromě změny loga na jejich smlouvách nic nezmění.
Definitivní sloučení (legal merger) společností AXA pod značku Uniqa bude dokončeno v létě 2021. Předtím se všechny entity AXA přejmenují na Uniqa. U penzijní a investiční společnosti by se tak mělo stát už na přelomu roku 2020/21. Tato změna však nebude mít žádný reálný dopad na dosavadní smlouvy zákazníků AXA.
„Při každé fúzi přebírá nástupnická společnost všechny závazky původní firmy. Smlouvy budou pokračovat dál bez jakýchkoli změn se všemi právy a povinnostmi, které z nich vyplývají. Nebudou se měnit třeba ani účty, na které se hradí platby klientů. Pouze od okamžiku spojení společností bude plnit závazky Uniqa namísto AXA,“ shrnul efekty pro klienty generální ředitel Uniqa Martin Žáček.
V lednu dojde k přejmenování penzijní společnosti a investiční společnosti AXA. Zákazníci obdrží informaci, že se změnilo jejich jméno.
V České republice se změna bude týkat doplňkového penzijního spoření AXA a staršího penzijního připojištění ve III. pilíři. V oblasti penzí podnikala AXA už od 90. let a v současné době drží bezmála 10 % tržní podíl. Počet smluv penzijního spoření a staršího penzijního připojištění činí více než 300 000 kusů.
Investiční společnost AXA zahájila svoji činnost na českém trhu v roce 2005 a má nyní přibližně 75 000 klientů, kteří pravidelně investují do podílových fondů podle zvolené strategie a horizontu. Rovněž investiční společnost AXA se v lednu přejmenuje na Uniqa.
„Penzijní společnost i investiční společnost budou zařazené do Uniqa včetně existujících licencí a také současného týmu, jenž se o klienty staral. Tím je zajištěna kontinuita jak závazků, tak i know-how a servisu,“ ujišťuje Peter Socha, předseda představenstva penzijní a investiční společnosti AXA v Čechách, který je povede i pod novou značkou.
Klientům budou k dispozici i nadále obchodní pobočky AXA. Během 1. čtvrtletí 2021 proběhne jejich přebrandování. Postupně tam budou mít možnost vyřídit všechny záležitosti ohledně jejich smluv nejen v penzích a investicích, ale i pojištění. Klienti AXA mohou rovněž všechny své potřeby nadále konzultovat s operátory call centra jako doposud.
Zdroj: Uniqa