Téměř polovina Čechů reaguje na poklesy úrokových sazeb u spořicích produktů u svých domovských peněžních domů tak, že během několika dnů převede své finance tam, kde jsou úroky výhodnější. Celých 83 % z nich pak pravidelně sleduje pohyby úrokových sazeb právě proto, aby jim zbytečně „neutíkaly“ peníze. Vyplynulo to z průzkumu spořitelního družstva Artesa.

„Češi jsou dnes na své finance více opatrní, ověřují si informace, porovnávají s konkurencí a doby, kdy byli svým finančním domům věrni až do konce života, jsou dávno pryč,“ říká Pavel Ráliš, obchodní ředitel spořitelního družstva Artesa. „Při dnešní nabídce, která se jim od bank i spořitelních družstev dostává, neváhají klidně i několikrát do roka změnit správce svých financí. Zcela logicky jdou za aktuálně nejlepší a nejvýhodnější nabídkou.“

Z průzkumu vyplynulo, že 83 % lidí produktivního věku pravidelně sleduje pohyby úrokových sazeb, a to převážně prostřednictvím internetových srovnávačů a článků na finančních serverech. Právě na internetu jsou také nejvíce ovlivnitelní nabídkami finančních domů. 64 % dotázaných přiznalo, že bannerovou reklamu sledují a dokáže je přimět ke zjištění bližších podrobností týkajících se dané nabídky. Televizní a printová reklama ovlivní jen 18 %, respektive 13 % z nich.

„Zajímavé bylo také zjištění, že jen 8 % Čechů dá při výběru finančního ústavu nebo spořicího produktu na doporučení,“ upozorňuje Pavel Ráliš. „Zatímco dříve bylo toto číslo mnohonásobně vyšší, dnes se lidé chtějí přesvědčit sami, zjistí si podrobnosti, podmínky…“

Třetina lidí ve chvíli, kdy zjistí, že je na trhu výhodnější spořicí produkt, než který využívají, přistoupí ke změně během několika dnů a zcela bez sentimentu. Dvě třetiny připouštějí, že každou změnu finančního produktu nebo domu opatrně zvažují, ověřují si všechny dostupné informace, ale ve výsledku jsou změně přístupni.

Jaký typ reklamy na vás působí nejvíce?

grafik

Zdroj: tisková zpráva spořitelního družstva Artesa



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account