Co může pro poradce a makléře znamenat úprava zákona, podle které má být zakázáno kontaktovat telefonem nebo emailem potenciální nebo současné klienty, kteří předem neuvedli, že si přejí být kontaktováni? Čeho se vlastně novela snaží dosáhnout a jak se bude implementovat? A které ustanovení je pro finanční poradce a realitní makléře stěžejní? Už teď je každopádně zřejmé, že novela zákona změní pracovní postupy všem.
Podle novely “je zakázáno prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací nabízet marketingovou reklamu nebo jiný obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb účastníkům nebo uživatelům, kteří ve veřejném seznamu podle § 95 odst. 1 písm. b) nebo § 95 odst. 2 NEUVEDLI, ŽE SI PŘEJÍ být kontaktování za účelem marketingu.” Definice účastníka přitom nerozslišuje mezi fyzickou osobou a právnickou osobou, tudíž mezi B2B a B2C.
Jaké otázky od diváků v živém přenosu mimo jiné zazněly?
B
Podívejte se na video, které odpovídá nejen na tyto, ale také na další dotazy související s uvedenou novelou. Pokud v její textaci najdete více otázek než odpovědí, je třeba si počkat na výklad zákona.
Miroslav Princ
Miroslav Princ je lektor, konzultant, autor bestselleru Jak uspět při obchodním telefonování a knihy o prospektaci Prodávejte tam, kde kupují. Specializuje se na zvyšování úspěšnosti poradců při prvním kontaktu s klienty. Účastníci jeho programů dostávají novou chuť do telefonování a zvyšují své výsledky o desítky procent.
Martin Viktora
Praxe:
jednatel 4stones, s.r.o. (organizátor konferencí FINfest a provozovatel Poradci-sobě.cz)
jednatel EMAdata.cz (poskytovatel dat pro finanční trh)
historicky pracoval pro banky a investiční společnosti v oblasti podpory prodeje, marketingu a produktového managementu investičních produktů.
Vzdělání: VŠE v Praze (mezinárodní obchod a politologie), DePaul Univerzity Chicago
Osobní motto: “Začínám naplno a postupně přidávám.”
Záliby: hudba (metal, klasika, pop), moderní technologie, cestování, právo