„Když jsem před lety nastoupil do Freedom, ještě neměli tak propracovaný systém práce s klienty, ale už tehdy bylo vidět, že míří vysoko. Teď můžu říct, že jde o špičku na trhu v oblasti komplexního přístupu ke klientům,“ říká Pavel Magnna, ředitel poradenského centra Freedom Financial Services, s. r. o.
Finanční poradenství je obor, který nabízí téměř neomezené příležitosti k růstu. Přesto mnoho zkušených poradců cítí, že jejich příjmy neodpovídají času a úsilí, které do své práce investují. Jedním z důvodů je málo efektivní práce s klientským kmenem.
Proč a kdy poradci cítí potřebu změny
Většina finančních poradců, která pracuje pod větší mateřskou organizací, stráví velkou část svého času hledáním nových klientů a prodejem finančních produktů. Časem se sice posunou ke komplexnějšímu poradenství, ale i tak je tam určitý strop. Některý měsíc je lepší, některý měsíc je horší, ale už jsou na známé půdě a nemají motivaci pozici měnit, dokud se nedostanou do nějaké nekomfortní situace.
Pavel Magnna, který si prošel dvěma takovými společnostmi, tuto zkušenost potvrzuje.
„Osobně jsem taky dlouho nic nového nehledal. Na pozici jsem byl poměrně spokojený, příjem byl slušný. O Freedom a jejich přístupu k poradenství jsem se dozvěděl od kolegů a byl jsem hlavně zvědavý, jak to může fungovat. O odchodu z mateřské společnosti rozhodlo hlavně to, že jsem se dostával do stereotypu a taky jsme se v určitých přístupech rozcházeli s mým nadřízeným.“
Odchod kvůli neshodám s vedením a stereotypní práce, která nenese uspokojivé výsledky, je nejčastější příčina odchodu poradců z mateřských společností. I když je to pro ně velký krok do neznáma, po pár letech zjistí, že to bylo nejlepší rozhodnutí v životě.
Unikátní služba a efektivní CML zvyšují úroveň poradenství
Pavel Magnna nejenže překonal obavy ze změny, ale díky komplexnímu přístupu ke klientům, které placené poradenství umožňuje, se dostal i k mnohem vyšším výdělkům.
Jednou z klíčových věcí, která mu dodnes přivádí klienty, je unikátní služba audit státních důchodů, kterou společnost Freedom nabízí. Na něj pak navazují další služby, které řeší individuální potřeby klientů. Kromě toho má poradce k dispozici několik expertů, aby se mohl věnovat jen své specializaci.
Aby spolupráce efektivně fungovala, používají všichni online CRM, kde jsou všechny aktuální informace o klientovi a přístup ke konkrétním úkolům pro všechny oprávněné osoby.
Nad rámec CRM mají vlastní on-line nástroj CML, který umožňuje provést analýzy, připravit výstupy a vytvořit prezentace pro klienta doslova na pár kliknutí. Takovýto systém může velmi zefektivnit práci i seniorním poradcům. Pavel Magnna k tomu říká: „Náš CML je úžasná věc jak pro samotného poradce, tak pro klienty. Když k nám někdo nastoupí, má hned k dispozici jasnou strukturu zpracování dat, materiály, které používá na schůzkách, prezentaci, nemusí si nic sám vymýšlet. Stačí mu jen posbírat data od klienta a pak si je buď zpracuje sám, nebo se domluví tady s kolegy.
U klientů zas funguje moment překvapení, když vytáhneme přehledně zpracovanou prezentaci. Hodně lidí dá na první dojem, takže si dáváme záležet i na vizuální stránce.“
Webinář, který vám ukáže cestu k efektivnějšímu poradenství
Pokud vás zajímá, jak konkrétně Freedom dosahuje této úrovně služeb a jak můžete i vy těžit z jejich systému, nenechte si ujít webinář s Janem Grufíkem.
Webinář s názvem Násobně lepší cesta, jak poskytovat finanční poradenství a vybudovat hodnotný klientský kmen se koná 29. 11. 2024 od 9:00.
Co si z webináře odnesete?
Praktické tipy, jak oslovit nové klienty a zaujmout je unikátním přístupem.
Inspiraci, jak efektivně kombinovat technologie a osobní přístup.
Příklady z praxe, jak systematicky budovat příjmy bez neustálého tlaku na prodej produktů.
Webinář je určen především zkušenějším poradcům, kteří chtějí zlepšit své služby, zvýšit efektivitu práce a možná i časem vystoupit z rámce velkých poradenských společností.
Přihlásit se můžete na tomto odkaze: https://yd4uqsj7ybq.typeform.com/to/WUrn8W9J